Pienenä uskoin/luulin...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meah
  • Aloitettu Aloitettu
Ultimecia sanoi:
niillä on joku kylä jossa kopit ja ukot on silloin kun ei ole hommia.
:lol2: :lol2: Meinas aamukahvit lentää näppikselle! Taidan olla vielä vähän unenpöpperössä, mutta repesin kyllä tuolle mielikuvalle aika kunnolla. Toi raksaukkokylähän olisi ihan loistava ajatus, vähän niinkuin smurffikylä, siellä ne asustelisi sinisissä haalareissaan idyllisesti suuressa metsässä... Ja "suur-raksaukolla" olisi punainen kypärä, muilla valkoiset. Erilaisia luonteenpiirteitäkin niillä olisi, "jörö-raksaukko", "turhamainen-raksaukko" ja mitäs niitä nyt oli. Ja yksi keltahiuksinen "raksa-akka".:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luin pentuna lääkärikirjasta HIVin oireet ja pelkäsin kauan aikaa, että kuolo korjaa parin vuoden sisällä.

Luulin myös, että aikuiset tietää kaiken ja elämä on helppoa ja yksinkertaista aikuistuttuaan.

tseif sanoi:
Luin pentuna lääkärikirjasta HIVin oireet ja pelkäsin kauan aikaa, että kuolo korjaa parin vuoden sisällä.

Luulin myös, että aikuiset tietää kaiken ja elämä on helppoa ja yksinkertaista aikuistuttuaan.
ala-asteikäisenä mun luokkakaverin sisko kuoli aivoverenvuotoon...mä olin ihan varma, että mulle koituu sama kohtalo aina kun vähän vihlasi päässä...:jahas: taisin ravata koulun terkalla vähän väliä:D

Joskus ihan skidinä luulin, että pankista voi hakea ilmaiseksi rahaa. :D

Pienenä luulin, että nainen tulee raskaaksi naimisiin mennessä, alttarilla seistessään, papin aamenen jälkeen... Tyyliin, muuten et saa lapsia ennenkuin meet naimisiin kirkossa.

tseif sanoi:
Luulin jotta AIDSin saa jos homostelee, vähän epäilytti kun yksi naapuruston penska oli vähän 'erilainen' :jahas: . Tosin tuo luulo ei tainnut kovin epänormaali olla vuonna -82.

Naiset ei oikeasti tykkää seksistä, mutta ne antaa joskus pinperoa miesten mieliksi jos on ollut kiltti. Olinkohan väärässä sittenkään...? Itse en toki saanut alkuani moisen rivouden harrastamisen tuloksena vaikka isot pojat kuinka väitti vastaan.

Itse pohdin pienenä juurikin tuota samaa muunkieliset ajattelevat suomeksi, mutta puhuvat omalla kielellään -juttua kuten muutama muukin. Vanhemmat eivät oikein ymmärtäneet ajatuskulkuani.

Noin neljävuotiaana olin perheen mukana lomamatkalla Baltiassa ja eräässä ravintolassa törmäsimme tummaihoiseen opiskelijaan. Häntä piti toki kohteliaana poikana kätellä, jonka jälkeen aloin kovasti hangata kättäni puhtaaksi, koska kuvittelin ihonvärin johtuvan likaisuudesta.

Uskoin vankasti, että ruokamulta on syötävää. Totuuden paljastuttua petyin pahoin.

Luulin ala-asteella, että sijamuodot ovat sikamuotoja, ja ihmettelin mitä tekemistä kieliopilla ja töpselikärsillä on.

AM sanoi:
Samiksia (:jahas: ) ollaan, mullakin on HB:n terä polvessa(vasemman polven sisäsyrjässä). Se näkyy pienenä mustana pisteenä ihon/lihan läpi.
Sain sen, kun tappeltiin broidin kanssa noin 10 vuotta sitten.
No niin. Olen järkyttynyt. Tässä meni sitten viimeinenkin harhaluulo omasta ainutkertaisuudestani, nyyh. Oma lyijärinterä löytyy oikeasta polvesta, ja on päätynyt sinne siskolikan suosiollisella avustuksella joskus aikojen alussa.
venla sanoi:
Luulin, että kaikilla lapsilla pitää olla mielikuvitusystävä ja luulin itseäni epänormaaliksi koska minulla ei ollut, ja koetin sinnikkäästi alkaa uskoa sellaiseen.
Sama, oliko vähän tylsää kun kaikki muutkin pystyi näkemään mun kaverit, mutta minä en nähnyt niitten, kun ne oli näkymättömiä. Kukaan näkymätön ei suostunut olemaan mun kaveri...

Hiihtolenkillä ollesani luulin että venäläiset motittaa mut ja tappaa siihen paikkaan (kiitos talvisota elokuvan)

Luulin että joulupukki on olemassa (nyt tiedän)

Luulin että jos vemppaa paljon niin tavara loppuu kesken :D

Jos piirtää tussilla käteen, saa verenmyrkytyksen

Juzzi87 sanoi:
Jos piirtää tussilla käteen, saa verenmyrkytyksen

Hei! Tuohan on niitä legendoja millä vanhemmat lapset kusettaa pienempiään. Ja on jo sukupolvien ajan mennyt täydestä.

Minulle äiti uskotteli mummolassa, joka on Kemijoen varrella ja jäiden lähdön ja heikkojen jäiden aikaan tietty oli suotavaa etteivät kersat mene jäälle....niin, siis uskotteli että näkki elää siellä joessa ja kyttää lapsia ja nappaa jos kersa menee yksin jäälle.

Olin jo valmis uskomaan että äippä kusettaa, mutta äiti näytti kerran auton ikkunasta jäällä näkyvät jalanjäljet (joku äijä käynyt pilkillä) ja sanoi siinä olevan näkin jalanjäljet ja se oli mennyt veteen siitä pilkkireiästä.

Vittu että pelotti, ajattelin että ei se ole kuin ajan kysymys kun näkky kyllästyy venaileen yksinäisiä lapsia siellä jään alla, ja lähtee itse aktiivisesti haeskelemaan niitä.

Juu, ja isosisko oli kerrattain laittanut jotain kasvorasvaa joka antoi kasvoille kauniin rusketuksenomaisen sävyn. No, minä en näistä rasvoista alle kouluikäisenä tiennyt, ja kysyin siskolta mistä hän sen rusketuksen sai. Sanoi että vessan lampun edessä kun seisoo tarpeeksi kauan.
Ja minä seisoin siinä pari tuntia silmät kiinni.
Enkä ruskettunut. Sitä pettymystä.

Juzzi87 sanoi:
--Luulin että jos vemppaa paljon niin tavara loppuu kesken :D --

Jos sitä keppiä tarpeeksi kauan jynssää(lue: monta kertaa peräkkäin), tullaan väkisinkin (eli ennemmin tai myöhemmin) siihen pisteeseen, että pussit on tyhjät, eikä tuotanto kapasiteetti riitä täyttämään niitä tarpeeksi nopeasti.

Näin järkeiltynä toi "uskomus" pitää paikkansa, ainakin väliaikaisesti. :rolleyes:

Kaveri uskotteli pienenä, että jos onnistuu kuorimaan omenan ilman, että se irtoava kuori katkeaa ja se säilyy yhtenäisenä spiraalina, niin saa jonkun aarteen. Mä en koskaan onnistunut tuossa :itku: .

SerialLoser sanoi:
Minulle äiti uskotteli mummolassa, joka on Kemijoen varrella ja jäiden lähdön ja heikkojen jäiden aikaan tietty oli suotavaa etteivät kersat mene jäälle....niin, siis uskotteli että näkki elää siellä joessa ja kyttää lapsia ja nappaa jos kersa menee yksin jäälle.

Meillä mummo pelotteli staalolla. Jos ilkeili tai jos vihelsi ni staalo tuli ja vei.

HassuSetä sanoi:
-Luulin että liukuportaat voi imaista jalan/koko pojan sinne väliin portaiden ylä ja alapäässä.

Näin joskus viisivuotiaana telkkarista, taisi olla se 911-ohjelma, kun jonkun pojan jalka meni puoliksi tuollaiseen jumiin ja joku kuvasi koko jutun videolle. Siitä lähtien hypin hyvissä ajoin pois niistä rappusista :D

Ei tule oikeastaan mieleen mitään erityistä uskomusta. Ainut on se, että näkö huononee/tulee sokeaksi, jos katsoo telkkaria liian läheltä.

hafanafa sanoi:
Meillä mummo pelotteli staalolla. Jos ilkeili tai jos vihelsi ni staalo tuli ja vei.

Omassa mummolassa mummo pelotteli kans näkillä. Kysyin aina äipältä onko se olemassa ja toine vaa pyöritteli silmiään :D Mummolassa oli vielä maatila ja paikat josta näkki saatto viedä ja vetää pinnan alle: vitun iso kusisäiliö minne valuu kaikke nestemäinen navetasta, n. metrin syvyinen oja, joki. Kerran tipuin ojan jäästä läpi ja pelotti aikalailla että nyt se näkki ottaa ja vie :(

Oon itseasiassa ihan aikuisiälle asti luullut että Dr. Pepper-limppari maistuu pippurille. Vanhemmat on varmaan aikoinaan sanoneet niin, että oon lopettanut sen kinuamisen kaupassa. Asian oikea laita selvisi mulle itseasiassa varmaan vasta noin vuosi sitten, kun eksä osti sitä kotiin. Olin että ":eek: juot pippurilimpsaa?!" Ja sitten voitin pelkoni ja maistoin :nolo:

Pienenä poikana päättelin kun olin oksennustaudissa, että se oksennushan pyrkii koko ajan tulemaan ylöspäin, joten jos nostan jalat ylemmäs kuin pään, muuttaa se suuntaansa. Ei tullut mieleen, että ei se oksennus mihinkään tiettyyn suuntaan yksistään liiku. Uskomusta vahvisti vielä se, että se tosiaan helpotti oloa kun laittoi jalat jonkin korokkeen päälle. Johtui kyllä siitä, että vatsalihakset rentoutuu silloin paremmin.

Joskus ala-asteikäisenä sain "pienen" sätkyn kun kiipesin mummolassa saunan vintille ihmettelemään, ja heti rappusten yläpäässä oli vanha puujalka joka oli kuulunut äidin isän isälle. Näytti siinä hämärässä enemmän kuin aidolta. Siitä lähtien sitten pelkäsin, että se alkaa pomppimaan mun perässä, enkä uskaltanut mennä lähellekään. Järki kyllä sanoi jotain ihan muuta, sen muistan, mutta pelästyin silloin niin helvetisti, että mielikuvitus alkoi laukkaamaan.

-Jokerin arvonnassa on aina sama numero. Mietin myös kirjaisiko joku numeron salaa muistiin.

-Jos teehen sekoittaa maitoa, siitä tulee kahvia.

-Runkkaamanen tarkoittaa, että mies pistää puukkoa naisen pilluun. Tiesin kyllä mitä seksi on, enkä nähnyt runkkaamisessa mitään seksuaalista. -Kiitos naapurin isot pojat.

-Jos ihmistä lyö kiväärin perällä päähän, hän pyörtyy automaattisesti.

-Pääsiäispupu.

-Mikään bändi ei ikinä voi tehdä parempaa biisi kuin Metallican Enter Sandman.

-Aikuiset eivät kuuntele heavya, joten itsellenikin olisi pitänyt tulla musiikkimaun pakollinen muutos jossain vaiheessa. Kaverin kanssa edustimme eri koulukuntia maunmuutoksen tavoista keskultaessa. Kaverini uskoi, että "siitä on on helpompi päästä eroon nyt nuorena (11-12v), kuin aikuisena." Itse uskoin siirtymisen olevan viimeistään aikuisiällä luonnollista ja siten helppoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom