Pettämisestä...

esni sanoi:
Ylipäänsä se, että hankkiutuu tilanteisiin, joissa voisi pettää, kuvastaa jo kaipuuta johonkin muuhun. Ei ole kauhean vaikeaa mainita poika/tyttöystävänsä sivulauseessa, jos huomaa, että toinen on liiankin kiinnostunut. Ei ole myöskään pakko hankkiutua känniin, makkariin jonkun himoittavan blondin kanssa, sänkyyn... Vaan voi mennä kotiin.

Tuo sivuaa sellaista aihetta, jota olen itse pohtinut aika paljon ja tullut tulokseenkin.

Nimittäin ihminen (oli se parisuhteessa tai ei) tulee tapaamaan elämänsä aika lukuisiä ihmisiä, jotka sytyttää. Jotkut tapaa enempi, jotkut vähempi, mutta niitä tulee väkisinkin vastaan. Se on sitä kuuluisaa kemiaa, kun jonkun puolituntemattoman tai miksei tutunkin edessä polvet lyö loukkua, sydän tykyttää ja mahassa on perhosia.

Jos ihminen elää parisuhteessa hän pystyy hyvin helposti viemään tilannetta eteenpäin esim. hankkiutumalla sen komean työtoverin lähettyville, ku siitä tulee niin kiva olo ja alkaa pikkuhiljaa keskustelemaan. Tuollaista meininkiä jos jatkaa tarpeeksi kauan sitä voi päätyä sinne petiin tai voi jopa rakastua, vaikka ei varsinaista pettämistä aiokaan toteuttaa.

Toisaalta kun huomaa, että toi herättää mussa tunteita ja ihastusta, sitä voi ruveta ihan tietoisesti välttää hänen seuraansa, jotta omat tunteet pysyy kurissa tai jopa haalistuisi niin, ettei se enää tuntuisi niin ihanalta.

Vahingossa ei mitään pettämisjuttuja tapahdu, se on ihan varma juttu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä haluan vielä pikkuisen korjata tota edellistä.. KU editkin ehti jo mennä pois..

Tuo "Jos ihminen elää parisuhteessa..." alkuinen ei oikeesti merkitse käytännössä mitään, saman voi tehdä sinkkukin.. Puhun vaan nyt tilanteesta parisuhteessa olevan ihmisen kannalta.

kaksi tasaveroista, riippumatonta ja henkisesti vahvaa yksilöä ottamassa huomioon toistensa tarpeet tasapuolisesti ja omasta vapaasta tahdostaan, riippumatta mistään ulkoisista tekijöistä ja vain siksi että toinen on juuri "se oikea" jonka kanssa haluaa elämänsä viettää. Se olisi varmaan sitten sitä suurta rakkautta.

Quottasin nyt tuon keskustelun synnyttäjän vielä tuohon ihan selvyyden vuoksi. Naiivia? Väännetäänpä rautalangasta. Minusta oletusarvo suhteelle on se, että molemmat osapuolet ovat riippumattomia ja henkisesti vahvoja (ei tule näitä ”teen itsarin, jos menet kaljalle” –juttuja). Tällä tarkoitan siis, että henkilöt tulisivat vallan hyvin toimeen omillaan, mutta ovat valmiita jakamaan elämänsä oikean henkilön kanssa. Tasaveroisuuden ja toisen tarpeiden huomioiminen pitäisi olla itsestäänselvyys, kun puhumme rakkaudesta. Jos todella rakastaa jotakuta, voiko tätä pitää itseään ”alempana”? Silloin kyse on pikemminkin oman egon pönkittämisestä nk. hyötysuhteesta. Toki valtasuhteet horjuvat ja joissain asioissa voi hyvässä ja tasapainoisessakin suhteessa mies olla vahvemmilla toisissa nainen. Pointti on kuitenkin se, että molemmilla on vastuuta ja vapautta yhtä paljon, ja että molemmat ovat valmiita joustamaan toisen onnellisuuden edestä tiettyjen pelisääntöjen mukaan.

Epäröinkin liittää tuohon kohtaa ulkoisista tekijöistä, koska tietenkin kaikki, mitä ylipäänsä saamme ihmisistä irti on pelkkää ulkoista tekijää. Jonkun älykkyys as such ei merkitse jos ulosanti on huono tms. Kuitenkin ulkoisilla tekijöillä tarkoitinkin tässä lähinnä niitä autoja, rahaa, isoja tissejä. Sellainen, mitä on kiva katsella ei välttämättä ole kaikella muulla tavalla oikeanlainen. Sic! :D

Nerd sanoi:
Väitän että 99.9% parisuhteista perustuu jollain tasolla kompromisseihin, eikä siinä sinänsä ole mitään väärää. Joko emotionaalisella tai käytännön elämän tasolla. Jos vaivaudut ajattelemaan asiaa hieman syvällisemmin, päätynet samaan tulokseen...

Ja minäkö sanoin, että ne eivät perustu? Mistähän sait sellaisen käsityksen? Hyvää parisuhdetta on aika vaikea saada aikaiseksi, jos pyrkii toteuttamaan vain omat päämääränsä ja tyydyttämään omat halunsa. Rakkaus ei tosin edes salli tällaista toiminta (Eikä varmaan partnerikaan kovin pitkään). Rakkauteen kun kuuluu se, että haluaa myös toisen nauttivan ja olevan onnellinen. Sinänsä sekin on täysin itsekäs päämäärä, sillä toisen onnettomuus ja suru kaatuu myös partnerin niskaan. Mutta mitä siitä? On rakkauskin vain kemiallisia reaktioita aivojen synapseissa, eikä se tee rakkauden kokemuksesta yhtään vähemmän arvokkaampaa. Toisen huomioiminen voi siis silti olla arvokasta ja hyvää, vaikka se tähtääkin lopulta oman onnen ylläpitämiseen.

Suomessa missä kaikki ovat suht samalla viivalla sosiaaliselta statukseltaan ja tuloerotkin ovat valtaväestöllä maailman mittakaavassa melko mitättömiä, on ehkä hieman vaikeampi hahmottaa parinmuodostuksessa vaikuttavia ulkoisia tekijöitä. Karkeasti ottaen sanoisin että mitä heikompi sosiaaliturva ja mitä suuremmat tuloerot, sen raadollisempi meininki parisuhdemarkkinoilla. Jopa pisteeseen asti missä henk. koht. tunteilla ei ole mitään merkitystä vaan avioliiton sanelevat aivan muut ihmiset ja seikat.

Kuka puhui mitään avioliitosta? Ajatuksesi lähtivät ilmeisesti hieman sivupoluille, tässä keskustelussa selviteltiin lähinnä sitä, miksi vapaasta tahdostaan toistensa kanssa seurustelevat ihmiset pettävät – ja miksi suhteet ”onnistuvat” tai ”epäonnistuvat”. On mielestäni aika typerää olettaa, että vaikkapa sopimusavioliiton osapuolet eivät aloittaisi suhdetta rakastamansa ihmisen kanssa, jos vain voisivat. Rakkaus yleensä perustuu taustojen, arvojen, ajatusmaailmojen ja tarpeiden samankaltaisuuteen. Pelkkiä hyötysuhteita ei kannata tässä ottaa lukuun, koska puhumme kuitenkin nimenomaan länsimaisten vapaiden valkoisten suhteista. (Omista suhteistamme ja ajatuksistamme niistä) Henk. koht. tunteilla on aina väliä. Vai sanoisitko, että nämä henkilöt ovat onnellisia suhteissaan ja ylläpitävät niitä siksi? Siitä nimittäin puhumme, kun puhumme Siitä Oikeasta ja ihanteellisesta parisuhteesta. Se on halua yrittää ylläpitää toisen ja omaa onnellisuutta. Pelkkä itsekäs oman edun tavoittelu ei siis täytä näitä kriteereitä. (Oli tuo etu sitten uskomatonta seksiä 5krt/pvä tai 10 000€ kuukausiansiot)

Lisäksi on aika naurettavaa vetää tähän jotain kolmannen maailman naimiskäytäntöä tai taloudellisen tilanteen tai tradition aiheuttamia onnettomia liittoja perusteluiksi sille, että joku muija täällä Suomessa valitsee miehensä tämän auton perusteella tai jätkä hinkkien. Toki saa valita kumppaninsa millä perusteella tahansa – mutta jos tekee valintansa vain ulkoisin tekijöiden perusteella, (joilla tässä tarkoiteaan nimenomaan niitä ruumiillisia tai taloudellisia avuja) ei pidä ihmetellä, miksi suhde ei toimi, miksi ei olla tasaveroisia ja tehdä kompromisseja toisen onnellisuuden eteen. Mielestäni ihan loogisesti järkevää ja oman onnellisuuden ja hyvinvoinnin maksimointia on valita kumppani tarkkaan.

(Se siitä nuoruuden idealismista. Vai?)

Minulle henkilökohtaisesti olennaisinta suhteessa on jakaminen. Halusin jakaa maailmani ja ajatukseni, eikä siihen olisi sopinut sen enempää tyhjäpäinen autonrassaaja kuin yläluokkainen älykkökään. Ruumiilliset tarpeet nyt voi tyydyttää kuka tahansa ja miten tahansa, on paljon vaikeampi löytää joku, joka on todella samalla aaltopituudella – on kiinnostunut samoista asioista, jolla on samanalaiset arvot ja ajatukset maailmasta ja joka vielä sattuu rakastumaan minuun ja minä häneen. Kun vielä tällaisen ihmisen kanssa voi järjestää normaalielämänkin yhteisten sopimusten ja kompromissien avulla, voi kai jo puhua Siitä Oikeasta ja Lovesotrysta ja vaikka mistä. Mitä muutakaan niillä sanoilla voitaisiin tarkoittaa? Ja miksi tyytyä yhtään vähempään?

Ja ei, en usko että ihmiset jotka täällä "saarnaavat, pohtivat ja moralisoivat" valitsevat kuvailemasi kaltaista kumppania. En edes minä. Saatan olla hieman herkkänahkainen mutta tuo viimeinen lauseesi antaa sellaisen kuvan että pidät esim. minua itseäsi vähemmän älykkäänä mieshenkilönä joka tod. näk. tuntee tarvetta päteä parisuhteessa sinänsä vaatimattomalla (verrattuna itseesi) mutta kuitenkin sitä "naikkostaan" korkeammalla älykkyydellä. Mitä tällainen lausahdus, tarkoituksellinen tai ei, kertoo sinusta itsestäsi? ;) :piis:

Öö? Enhän edes maininnut nimeäsi. ;) Pikemminkin suluissa ollut kommenttini oli hämmästely, koska täällä keskustelussa suurin osa ”äijistä” on kuulostanut niin sydämellisiltä ja älykkäiltä ja oikein ihmettelin, että missä niitä teinipillujen metsästäjiä sitten on ja keitä he ovat? Se oli siis, päinvastoin kuin tulkitsit, (olisi varmaan pitänyt lisätä siihen jotain hymiöitä) kehu teille – ei haukku. :love:

Hippa sanoi:
Mä haluan vielä pikkuisen korjata tota edellistä.. KU editkin ehti jo mennä pois..

Tuo "Jos ihminen elää parisuhteessa..." alkuinen ei oikeesti merkitse käytännössä mitään, saman voi tehdä sinkkukin.. Puhun vaan nyt tilanteesta parisuhteessa olevan ihmisen kannalta.

Olet hippa oikeassa. Vahinko vain, että valtaosa ihmisistä ei omasta mielestään ole vastuussa tekemisistään, tunteistaan nyt puhumattakaan.

Saatan olla hieman herkkänahkainen mutta tuo viimeinen lauseesi antaa sellaisen kuvan että pidät esim. minua itseäsi vähemmän älykkäänä mieshenkilönä joka tod. näk. tuntee tarvetta päteä parisuhteessa sinänsä vaatimattomalla (verrattuna itseesi) mutta kuitenkin sitä "naikkostaan" korkeammalla älykkyydellä. Mitä tällainen lausahdus, tarkoituksellinen tai ei, kertoo sinusta itsestäsi?

Ja muuten: kyllä todellakin pidän sellaista poikaa henkisesti niin jumalattomasti itseäni alempana, joka epätoivoisesti yrittää päteä valitsemalla kumppanikseen/näyttelyesineekseen tytön, joka on tyhmempi/lapsellisempi kuin hän. Aika sairasta ylipäänsä käyttää jotakuta läheistä (tai sellaista, jonka olisi tarkoitus olla läheinen) omana egobuusterinaan - etenkin jos tämän vajavaisuuksia ja omia avuja pitää korostaa kaikille ulkopuolisille. :urjo:
Toisaalta tällainen taktiikka kääntyy väistämättä käyttäjäänsä vastaan, monellakin tavalla. Lisättäköön nyt lopuksi vielä, ettei mieleeni tullut olettaa Sinun, Nerd, olevan sellainen tyyppi. Älykkyytemme eroista -tai edes oletuksistani niistä- tuskin kannattaa ruveta keskustelemaan. Jopa minä ymmärrän, että ihminen voi olla älykäs, vaikka tämä olisi eri mieltä kanssani. Etenkin jos hän osaa perustella kantansa. :)

esni sanoi:
Minulle henkilökohtaisesti olennaisinta suhteessa on jakaminen. Halusin jakaa maailmani ja ajatukseni, eikä siihen olisi sopinut sen enempää tyhjäpäinen autonrassaaja kuin yläluokkainen älykkökään. Ruumiilliset tarpeet nyt voi tyydyttää kuka tahansa ja miten tahansa, on paljon vaikeampi löytää joku, joka on todella samalla aaltopituudella – on kiinnostunut samoista asioista, jolla on samanalaiset arvot ja ajatukset maailmasta ja joka vielä sattuu rakastumaan minuun ja minä häneen. Kun vielä tällaisen ihmisen kanssa voi järjestää normaalielämänkin yhteisten sopimusten ja kompromissien avulla, voi kai jo puhua Siitä Oikeasta ja Lovesotrysta ja vaikka mistä. Mitä muutakaan niillä sanoilla voitaisiin tarkoittaa? Ja miksi tyytyä yhtään vähempään?

Esni, veit sanat suustani... Ja tosiaan, miksi tyytyä vähempään? Ennemmin sitten vaikka yksin, kuin älyttömän tinkimisen jälkeen joku kumppani ihan vaan sen takia, ettei joutuisi olemaan yksin.

:haart: Love is All You Need :haart:

Hippa sanoi:
Pointti on se, että mulle pettäminen oli sen verran arvokas kokemust, että opin siitä sen, ettei pettäminen kannata. Siinä ei ole mitään niin hienoa, että se olisi sen arvoista, että todella satuttaa itselleen tärkeää ihmistä.

Ilman sitä kokemusta on helpompi hairahtaa. Oman pettämiseni kohdalla ajattelin, ettei kukaan saa tietää ja ei se nyt haittaa, ku se mun mies välitä musta muutenkaan ja voi sitä nyt yhden kerran.. Varmaan näitä perinteisiä.

Juu ihan asiaa puhut, kai jokaista joskus pettäminen houkuttaa ainakin ajatuksena, eikä sitä tiedä ennen kuin on kokeillut. Lähinnä tarkoitin että jos on pettänyt kumppaniaan ja suhde jatkuu, niin tod. näk. samaisen kumppanin pettäminen tapahtuu uudelleen. Se on eri asia sitten uudessa suhteessa uuden kumppanin kanssa. Jotkut ovat tietenkin taipuvaisempia pettämiseen ja pettävät/ovat pettäneet jokaisessa suhteessaan.

Duracell , usko pois kyllä se helpottaa.

Itse sitä mieltä että pelisäännöt sovitaan heti alussa.

Missähän kaikki nuo hyvin käyttäytyvät ja fiksut miehet on sillon kun minä liikenteeseen lähden?? Kysyn vaan?? ;)

Pittbull_82 sanoi:
Missähän kaikki nuo hyvin käyttäytyvät ja fiksut miehet on sillon kun minä liikenteeseen lähden?? Kysyn vaan?? ;)

Kyllähän meitä täällä on. Sitä kun vaan ei näe päälepäin.

Eräs armytuttu tappo ittes kun muija jätti. Nyt se varmaan nauras sillekin jutulle, mut kai se sillo kännissä oli helvetin hyvä idea. Turhaa. Aika parantaa haavat.

Pittbull_82 sanoi:
Duracell Missähän kaikki nuo hyvin käyttäytyvät ja fiksut miehet on sillon kun minä liikenteeseen lähden?? Kysyn vaan?? ;)

Et ilmeisesti Jyväskylässä ole pyörinyt... wink, wink... :rolleyes:

Voima sanoi:
Minka takia toisten on niin vaikea olla yksinaan? Mika ihmeen pakko se on seurustella ihan sen seurustelemisen vuoksi?
Kun viimeisin suhde meni poikki niin halusin olla ihan yksikseen jonkun aikaa. Eika mitaan ongelmia sen suhteen ole. Saa menna niin kuin haluaa ja saat tehda sopan mieleiseksesi.

Samaa mieltä. Mä olen ollut jo kaks vuotta yksinäni ja viihdyn ihan hyvin. Edellisestä suhteesta (5 vuotta avoliitossa) sain sen verran huonoja kokemuksia joten tää yksin eläminen on aivan mahtavaa. Saa olla rauhassa.

Honey Samoin, pari vuotta sinkkuna viihtynyt ja ihan omasta tahdostani.. :)

Eugen Kuinka niin ei näy päälleppäin?*blondi*

azzyyr Enpä ole Jyväskylässä suuremmin pyörinyt, en.. ;)

Eugen sanoi:
Niillä miehillä on huono itsetunto, koska ne pelkää jäävänsä naisen varjoon. Kai suakin ottas pannuun, jos kattositte onnenpyörää (se leikki jossa arvailtiin sanoja) ja tyttöystävä ratkaisis kaikki sekunnissa ja ite yrittäs saada jotain "keijolla on tänään selkäpäivä" sinne sopimaan.

Tipahdin!

Pittbull_82 sanoi:
Eugen Kuinka niin ei näy päälleppäin?*blondi*

Nyt ei välttämättä olaselvinpäifn. Kato kellonaikaa.

Tjaa,no eikai näe muitakaan hyviä ominaisuksia noin niinkuin päälepäin.

Jurri.

Lauantaina oltiin muijan kanssa baarissa ja siellä oli aika villiä menoa. Kun istuskelin rauhassa pöydässä ja naukkailin kaljaa, niin nuori nätti tyttö tuli viereen istumaan jutteli ja alkoi silitellä mun reittä ja sanoi (kuulemma, itse en muista): Mä haluan sut, vaikka olet varattu. Mä en oikein tiennyt mitä pitäisi tehdä, kun en ole tottunut torjumaan tyttöjä. Olisiko pitänyt karjaista: Mene pois senkin irstailija! Mä en kuulemma tehnyt asiaa riittävän selväksi, kohta tytöt oli melkein tukkanuottasilla. Tyttö oli sinnikäs ja jäi kuitenkin pöytään istumaan, ei uskaltanut enää viereen tulla. Saihan mun oma muijakin ehdotuksia, kun olin itse poissa hetken.

Mikä siinä varatussa viehättää, kertokaapa se? Onko sinkkuna liian kova yritys päällä ja kyttää joka pyllyä ja tissejä. Mä en pysty sinkkuna olemaan, silloin alkaa biletys ja viina maistua liikaa ja treenikin kärsii.

treenaisko sanoi:
Lauantaina oltiin muijan kanssa baarissa ja siellä oli aika villiä menoa. Kun istuskelin rauhassa pöydässä ja naukkailin kaljaa, niin nuori nätti tyttö tuli viereen istumaan jutteli ja alkoi silitellä mun reittä ja sanoi (kuulemma, itse en muista): Mä haluan sut, vaikka olet varattu. Mä en oikein tiennyt mitä pitäisi tehdä, kun en ole tottunut torjumaan tyttöjä. Olisiko pitänyt karjaista: Mene pois senkin irstailija! Mä en kuulemma tehnyt asiaa riittävän selväksi, kohta tytöt oli melkein tukkanuottasilla. Tyttö oli sinnikäs ja jäi kuitenkin pöytään istumaan, ei uskaltanut enää viereen tulla. Saihan mun oma muijakin ehdotuksia, kun olin itse poissa hetken.

Mikä siinä varatussa viehättää, kertokaapa se? Onko sinkkuna liian kova yritys päällä ja kyttää joka pyllyä ja tissejä. Mä en pysty sinkkuna olemaan, silloin alkaa biletys ja viina maistua liikaa ja treenikin kärsii.

Se on se legendaarinen juttu. Varattuna ei katsele aivan niin himokkaasti valkoisiin läpinäkyviin housuihin pukeutuneita tyttöjä ja se näkyy asenteesta. Siksi naisia kiinnostaa tällainen mies enemmän.

Toinen teoria on sitten sellainen, että monia vaan kiinnostaa varattu liha enemmän, tarjoaa haastetta etc. Tiedä häntä...

treenaisko sanoi:
Mikä siinä varatussa viehättää, kertokaapa se? Onko sinkkuna liian kova yritys päällä ja kyttää joka pyllyä ja tissejä.

Kaipa sitä kattelee että tuossa tytössä/jätkässä on jotain hyvää kun se varattukin on.

Itellä kans ku oon systerin kanssa liikkeellä niin saan huomattavasti enemmän katseita nuorilta naisilta kun jos oon yksin.

Ratu sanoi:
Jos on kerran pettänyt, niin tekee sen varmasti uudelleen. Itse en pystyisi jatkamaan suhdetta minua pettäneen naisen kanssa, rikottua luottamusta ei saa takaisin. Joutuisi jatkuvasti elämään epäluuloisena ja vainoharhaisena... satuttaisi itseään vain lisää.
Pettäminen on varmaankin pahin tapa satuttaa toista.

Niin, sitähän me emme voi tietää, vai voimmeko? Miten tiedät uudestakaan kumppanista, että "tämä ei varmasti petä"? Mitä sitten, jos kaikki pitkäaikaiset kumppanisi elämässä ovat pettäneet?
Oletko elänyt turhien ihmisten kanssa?
Oletko elänyt väärien ihmisten kanssa?
Oletko heittänyt hukkaan vuosia elämästäsi?

En nyt väitäkään, että pettäminen olisi läpihuutojuttu, mutta (pelkästään) sen perusteella en voi enää todeta toisesta, että paska ihminen, kokeillaan seuraavaa..´

Huvittaisi vain tietää, puhutko itse kokemuksen syvällä rintaäänellä vai vain päätetystä vakaumuksesta.
Itselläkin oli nimittäin aiemmin "kerrasta poikki"-menetelmä.. Eipä vaan pystynyt.

Ja tämä pettämisen selville saaminen meidät vasta yhteen ajoi, mikä sinänsä onkin ratkiriemukasta..

Narutumppu sanoi:
Huvittaisi vain tietää, puhutko itse kokemuksen syvällä rintaäänellä vai vain päätetystä vakaumuksesta.
Itselläkin oli nimittäin aiemmin "kerrasta poikki"-menetelmä.. Eipä vaan pystynyt.

Tässäpä tämä dilemma josta on ollut aiemminkin juttua. 99,9% sanoo homman olevan kerrasta poikki. Moniko tosiaan sen sitten tekee? Ei ainakaan kaikki 99,9% jotka näin sanoo, se on vissi ja fakta. Verkkoon kirjottaminen saa asiat välillä vähän turhan mustavalkoiseksi. Eipä sitä muutaman vuoden seurustelun jälkeen vaan niin helposti lähdetä pois. Kyllä siinä on niin paljon muutakin mukana.

Vittumainen tekohan tuo on. Olen itse pettänyt ja tullut petetyksi, mutta minkäs siinä teet kun tunteet vielä vaan jyllää pettäjää kohtaan? Luojan kiitos siitä, että itse olen tuosta suhteesta suht.koht päässyt yli.

Erittäin "mukava" huomata keskustelun korkea ja suorastaan asiallinen taso. Sinäänsähän pettäminen ei ole mukava asia, kuten asianomaisen aikaisemmasta postauksesta käy ilmi, mutta se, että jengi kommentoi ja antaa myötätuntoo..kyllä se vaan tuntuu hyvälle.

Omasta exästä en ole nyt omasta tietoisesta valinnasta johtuen kuullut pariin viikkoon.Jotenkin vaan tuntuu, että ihmisen, jonka luulin elämäni naiseksi, mutta joka kuitenkin päättää pettää ja hajottaa kaiken kauniin, ei kuulu kuulua mun elämääni enää millään tavalla. Totta vitussahan se hajottaa olla kuulematta ihmisestä jonka kanssa on kokenut niin paljon, mutta jotenkin on vaan parempi olla täysin uutispimennossa. Ei mua kiinnosta kuulla hänen uusista miehistään tai miten loistavasti hänen elämänsä tällä hetkellä menee, mun vastaavasti liimatessa elämän palapelin paloja uudestaan paikalleen.Ei todellakaan. Hän jopa ehdotti ystävyyttä jne, mutta ihminen, joka pettää..voiko sellaista sanoa edes ystäväksi, jolla jopa sydäntään purkaisi.Niinpä.

Elämä se vaan menee eteenpäin, omaa tahtiaan. Jollekkin kaikki entinen on helppo unohtaa, joku taas vaatii enemmän aikaa. Aika tekee tehtävänsä, mutta ajallekin täytyy antaa aikaa.

Elämä on lahja, joka kannattaa avata varovaisen hitaasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom