Pettämisestä...

tikkuniska sanoi:
Onpas pakkiksella kertakaikkiaan kuuliasta porukkaa. Kukaan ei oo koskaan pettäny ketään :love: :rolleyes:

Selaileppas huviksesi muita threadeja, jotka käsittelevät moista asiaa....

Ihmiset ovat ehkä vanhetessaan oppineet nuorempana tehdyistä tyhmyyksistä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hehe... sitä nuoruuden idealismia ja maailman mustavalkoisuutta....

Hyvä ja rehellinen kirjoitus! :thumbs:

Eiköhän jokainen ihminen löydä kumppanistaan jotain parantamisen varaa. Tällöinhän sitä tyytyy tietyllä tasolla siihen mitä saa. Koska täydellistä ihmistä ei olekaan (ku mullakin on luomi selässä :D ) niin on turhaa väittää, että oma kumppanikaan olisi täydellinen. Saisivat kaikki olla yksin, jos täydellistä kumppania etsisivät. Rakkaus on toisen hyväksymistä vikoineen ja sattuman kauppaa sekä kompromisseja yhdistettynä ajoitukseen.

En täysin niele teoriaa yhdestä oikeasta. Sitä tapaa henkilön joka on riittävän lähellä oikeaa ja rakastuu siihen ja lopettaa etsimisen ja toimivassa suhteessa toinen tekee samoin. Maailmassa on paljon rakastettavia ihmisiä, mutta kenet niistä tapaat ensin. Sen jälkeen muodostat mielikuvan "täydellisestä" kumppanistasi. Jostain löytyy kuitenkin joku, joka voisi rakastaa sinua yhtä paljon tai enemmän, kohdella sinua yhtä hyvin tai paremmin ja olla mielestäsi yhtä hyvän näköinen tai paremman näköinen jne. Mutta olet jo lopettanut etsimisen, koska toinen oli siinä ensin ja rakastumisesi siihen sulki tutkan. Noin se menee. Eikä siinä mitään sillä noin sen pitääkin mennä.

Zener sanoi:
Ajatelemisen aihetta:

Onko seurustelussa tärkeintä säännöllinen seksi?

Ei missään nimessä Tärkeintä, mutta erittäin tärkeää.

Erittäin hyvä teksti Ringsideltä! :kippis1:

Onneksi et Kalervo Palsa -fanina ottanut tarkasteluun "Eläkeläinen muistelee" -sarjakuvan suhdemallia... ;)

N.O.Kummonen sanoi:
Eiköhän jokainen ihminen löydä kumppanistaan jotain parantamisen varaa. Tällöinhän sitä tyytyy tietyllä tasolla siihen mitä saa. Koska täydellistä ihmistä ei olekaan (ku mullakin on luomi selässä :D ) niin on turhaa väittää, että oma kumppanikaan olisi täydellinen. Saisivat kaikki olla yksin, jos täydellistä kumppania etsisivät. Rakkaus on toisen hyväksymistä vikoineen ja sattuman kauppaa sekä kompromisseja yhdistettynä ajoitukseen.

En täysin niele teoriaa yhdestä oikeasta. Sitä tapaa henkilön joka on riittävän lähellä oikeaa ja rakastuu siihen ja lopettaa etsimisen ja toimivassa suhteessa toinen tekee samoin. Maailmassa on paljon rakastettavia ihmisiä, mutta kenet niistä tapaat ensin. Sen jälkeen muodostat mielikuvan "täydellisestä" kumppanistasi. Jostain löytyy kuitenkin joku, joka voisi rakastaa sinua yhtä paljon tai enemmän, kohdella sinua yhtä hyvin tai paremmin ja olla mielestäsi yhtä hyvän näköinen tai paremman näköinen jne. Mutta olet jo lopettanut etsimisen, koska toinen oli siinä ensin ja rakastumisesi siihen sulki tutkan. Noin se menee. Eikä siinä mitään sillä noin sen pitääkin mennä.

Olipas kivasti kirjoitettu... :5: :)

Kyllähän sitä aina vitsailee ja höpöttää jätkien kanssa, että "kyllähän tuotakin panis" jne... Mutta ei kait sitä omaa "mammaa" kehtais pois heittää..

Kuitenkin jo vuodesta -92 samaan punkkaan iltaisin kömmitty... Johan siitä tulee tapa.

Keskusteluun kummemmin osallistumatta totean, jotta Eugen ja Nerd puhuvat mielestäni asiaa. :kippis1:

N.O.Kummonen sanoi:

Lukekaas lapset tästä. Te just, jotka ette vielä tiedä ettette tiedä. Täs on niin painavaa asiaa, ettei se nouse pakkotoistollakaan (yhteisen kommuunimme säälittävä perseennuolemiskommentti).

Vielä tuohon edelliseen tyhjentävään postaukseen kertoisin vielä yhden esimerkin elävästä elämästä. Mulle yks säädöks jäänyt trendikampaaja sanoi, että suhteesta ei tule mitään, ellei tunne mitään eläimellistä toista kohtaan. Se on niin totta. Mä en tuntenut mitään kupeita kuumottavaa häntä kohtaan, paitsi kerran, kun hänen vartalonsa kaareutui, kun hän nousi pöydästä käydäkseen naistenhuoneessa. Tämä tapahtui vain kerran, joten kisakoneeseen hänellä ei ollut asiaa.

Mä olen käsittänyt sen niin, että rakkautta ensi silmäyksellä onkin hienovaraisempi termi totuudelle mä-nussin-ton-pystyyn. No niinän se loppujen lopuksi on, ei kai kukaan voi rakastua niin nopeasti, jos puhutaan oikeasta mä-tahdon-nuolla-sun-peereikää rakkaudesta.

N.O.Kummonen sanoi:

En täysin niele teoriaa yhdestä oikeasta.

Se onkin humpuukia. Mutta jos haluaa osoittaa, kuinka tärkeä toinen itselle on (verrattuna johonkin tuollaiseen suhteeseen suhteen vuoksi) on helpointa puhua siitä oikeasta tai verrata kumppaniaan sellaiseen, koska silloin kuulijat ymmärtävät, minkälaisesta tunteesta/suhteesta puhutaan.

Tässä vähän piristystä tälle threadin aloittajalle. Eka biisi on luonnollisesti tälle pettäjälle. Toka biisi on sit sun tulevalle rakkaalle.

EKA BIISI
Please release me, let me go
For I don't love you any more
To waste our lives would be a sin
Release me and let med love again.

I have found a new love, dear
And I will always want her near
Her lips are warm, while yours are cold
Release me, my darling, let me go.

Please release me, can't you see
You'd be a fool to cling to me
To live a lie would bring us pain - so
Release me and let me love again.

TOKA BIISI
Sit on my face and tell me that you love me.
I'll sit on your face and tell you I love you, too.
I love to hear you oralise
When I'm between your thighs.
You blow me away!

Sit on my face and let my lips embrace you.
I'll sit on your face, and then I'll love you truly.
Life can be fine if we both sixty-nine
If we sit on our faces in all sorts of places and play
Till we're blown away!

KOLMAS BIISI (petetylle, by Aknestik)

Maailma on naisia puolillaan

Mä vaihdan ferrrin fiiattiin
jos sä tahdot niin
liityn vaikka greenpeaciin
jos sä tahdot niin
mä meen vaikka sivariin
jos sä tahdot niin
jos sä tahdot niin

Pitäis kai mun katella muitakin
koska kuitenkin
sinäkin kattelet muitakin
onhan puitakin
metät täynnä mutta kaatumaan
ei kaikkia kuitenkaan
voi saada milloinkaan

Vaikka maailma on naisia puolillaan
niin yksi saa maailman kaatumaan
vaikka maailma on naisia puolillaan

Mä vaihdoin ferrarin fiiattiin
koska tahdoit niin
liityin myös greenpeaciin
koska tahdoit niin
mä kävin myöskin sivarin
niinkuin halusit
tein niinkuin halusit

Mutta mikä sai sinut liftaamaan
poius luota mun
mikä sai sinut pihtaamaan
vaikka heti kun
harley-davitson mies vei
sinut saunomaan
niin sinä menit vaan

Vaikka maailma on naisia puolillaan
vaikka maailma on naisia puolillaan

Nyt on kyllä Fabieninkin kommentoitava tätä threadia, niin läheltä liippaa ja niin tuoreessa muistissa kaikki vielä on. Eli 6kk seurustelua takana, alkuun ei ollut suuria tunteita, ennemminkin tuntu, et tämä tyttö ei vois mua ikinä sytyttää rakkauden lepattavaan liekkiin. Aikaa kului ja kaukosuhteemme (Hki-Mli) vahvistui vahvistumistaan. Alkuun sovitut viikonlopputapaamiset venyivät viikon mittaisiksi ja toinen tuntui niiin ihanalta ihmiseltä. Tuntui oudolta, että toinen hyväksyy mut sellaisena kuin olen, jopa epäuskottavalta.

Ehkäpä juuri tämän vuoksi olin tavallaan "takajaloillani" ja jopa kyseenalaistin tunteitani mahdollisen pettymyksen taas kohdatessa. Lopulta antauduin, sydämeni avautui rakkauden kukkaiskedolla kuin kukan terälehdet alkukesän mehiläisille. Sitten kaikki muuttui.

Jälleen kerran automatka helsinkiin ja sydän pomppaillen odotin jälleennäkemistä, sillä 2 viikon aikana työn käytös oli muuttunut jotenkin oudoksi. NE ASIAT, jotka ennen merkitsivät olivatkin nyt turhia ja lisäksi neiti vaikutti puhelimessa koko ajan ärtyneeltä. Noh, sitten nähtiin helsingissä. Tytön välinpitämätön ja hermostunut käytös sai punalampun vilkkumaan päässäni: kaikki ei ole nyt kohdallaan. Tunnit kuluivat ja ilta saapui. Tyttö edelleen muissa ajatuksissa ja minä pohdin, että mitä helvettiä tälle ihmiselle on tapahtunut. Halusin selvittää, puhua, auttaa, jopa lohduttaa, mutta tyttö torjui. "Vittu kun sun pitää aina puhua". Silloin ajattelin, että ihan kuin tämä tyttö olisi eri ihminen, johon olin rakastumassa.

Saapui lauantai-ilta..ja päätin tehdä ratkaisun: asia, oli se sitten mitä tahansa, pitäisi selvittää. Pitkän inttämisen ja vatvomisen jälkeen totuus selvisi. Tyttö oli pettänyt. Itki kuin viimeistä päivää, kun hän sai sen mulle kerrottua. Samoin minä. "älä mene, älä jätä", hän pyysi. Mun oli pakko mennä. Kaiken muun voin antaa anteeksi, paitsi en pettämistä.Kaiken muun.

Nyt tuosta tuskien täyttämästä viikonlopusta tulee kuluneeksi 4 viikkoa ja pikku hiljaa elämä alkaa mennä eteenpäin. Pettäminen tekee mulle helpommaks unohtaa. Jos neiti olisi vaan sanonut, ettei juttu toimi, niin uskoisin, että olisin yrittänyt taistella meidän puolesta. En kuitenkaan nyt. Tämä neiti ei ollut kovinkaan tasapainoinen ihminen, ja siksi erittäin vaikea luonne. Ei ollut päivää, jolloin hän ei olisi jostain asiasta suuttunut ja ahdistunut. Tämän vuoksi oli mullekkin vaikeaa loppupeleissä olla oma itseni, koska jos neidin tahto ei toteutunut, niin välitön mykkäkoulu alkoi saman tien sekä minun syyttely.

Mutta kyllä niitä hyviä puolia kummasti vaan silloin tällöin kaipaa ja ikävöi. Uuteen ihmissuhteeseen ei tästä miehestä ole pieneen hetkeen. Kaikki ne asiat ja kauniit sanat, joita tälle tytölle sanoin...niiden toistaminen jollekkin toiselle vie aikaa..ja pahinta on varmaankin se "vertaaminen", eli miten SE tekis tässä, mitäs SE sanois tohon jne jne.

Tämä oli tälläinen "pakko kommentoida"-threadi, pahoittelen tekstin venymistä, mutta tätä tunnetilaa ei vaan voi parilla lauseella kommentoida.

mullekki kävi hassusti tässä kesänä.. oli helvetin hyvänäköne ja rento.. mut sitte se halus paljastaa et sillä ja sen kaveril on veto meneillä et kuka saa eniten jätkii kesän aikana. Olin kuulemma 10. jätkä ja samaan aikaan sillä oli 2. *se voitti sen kisan*

Että sillälailla :D

Fabien: Aika hölmö olet. Mimmi selkeesti tykkää susta. Hyvät mahkut jatkaa kunhan vaan nielet ylpeytes :)

Mä taas jätin mun tyttöystävän eilen. Ei ollut suhde pitkään aikaan toiminut mun kohdalla. Hän taas halusi mennä naimisiin, kasvattaa lapsia jne. Valitettavasti olin uskotellut itselleni, että tämä on ohimenevää, koska niin paljon hyviä muistoja yhteisistä hetkistä oli. Siksi olin venyttänyt väistämätöntä jo pitkään, koska kuitenkin pidin hänestä ja välitin hänestä paljon, joten mulle teki todella tiukkaa kun ajattelin miten hän murtuisi kun/jos pistän suhteen poikki. Oltiin siis oltu yhdessä jo yli 2 vuotta.

Tyttö itki noin 4h sylissä ja hoki sitä, että olen hänen elämänsä rakkaus, eikä koskaan ole rakastanut ketään niin paljon ja sanoi, että rakasti mua enemmän kuin omaa perheettään. Pahinta oli, että en ollut antanut mitään merkkejä siitä, että mikään olisi vikana, joten tuo tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ei voi sanoa kuin, että olo oli todella paska mun kohdalla. Itkin itse varmaan pari tuntia myös, mutta minkä asialle mahtoi, pakko mikä pakko.

Vieläkin on vähän epätodellinen olo. Vaikka sitä kuinka pystyisi kylmäpäisesti suhtautumaan lähes kaikkeen, niin näissä asioissa ei kyllä pysty. Jos pistää suhteen poikki pettämisen takia, niin veikkaan, että se tuntuu petetyn kohdalla vielä pahemmalta, koska silloin ei helposti saa ymmärrettyä sitä, että toi oli molempien parhaaksi, koska sitä vaan vihaa pettäjää.

Ei oo helppoa ei...

jepa jee hyvä threari!

N.O.Kummonen :

Säähän olet täysin oikeassa ja samoin olen aina ajatellut! Ensimmäistä kertää piti laittaa kommenttia ihan vain tämän takia vaikka olen pakkista seurannut ja pitkään.
Itsestäni sen verran, että oma suhde kariutui 4 kk sitten tasan 4 vuoden kihlauksen jälkeen siihen, että akka lähti jonkun hintelän rumpalin perään ilman mitään selitystä. Nyt kova hinku takaisin Exällä ja en tiedä oikein mitä tulisi tehdä, vaikka kaikki ympärillä tietävät tarkalleen, että sellainen lutka pitäisi jättää omaan arvoonsa nuolemaan näppejään. No kivat rumpalille kun varmasti sai kerrankin kunnon seksiä jos vain osasi oikeista naruista vetää! Ajattelin by the way haastatella kaveria kasvotusten ja ottaa selvää mikä mies tämä lienee:) Itse olen katkera paskiainen ja harrastanut niin paljon irtosuheita kuin mahdollista..noh joku 10 on tullut tehtyä ja olo on aika paska juuri tuon saman syyn vuoksi mitä N.O.Kummonen kirjoitti. Ei mitään apua ja nyt on alkanut oppimaan olemaan tyytyväinen omaan kätöseen ja omaan rauhaan jne..
Hyvää jatkoa kaikille petetyille. Otetaan tästä vain opiksemme eli lähinnä se, että unohdetaan petetyksi tuleminen, mutta asuntolainat yms systeemit pelkästään omiin nimiin;) :rock:

keijo s sanoi:
Fabien: Aika hölmö olet. Mimmi selkeesti tykkää susta. Hyvät mahkut jatkaa kunhan vaan nielet ylpeytes :)

keijo s taitaakin olla Pakkiksen parisuhde-expertti, itse ajelee kaverin eukkoa ja kehottaa petetyksi tullutta nielemään ylpeytensä.... keijo s tämän selvästikin on itse jo tehnyt. :zzzz:

Pettämisessä on se ikävä puoli että kun toinen jää siitä kerran kiinni, et voi luottaa häneen täysin enää koskaan, vaikka jatkaisittekin suhdetta ja toinen vannoisi ja vakuuttaisi ettei tee niin enää koskaan. Pettämiseenhän on yleensä syy, todenäköisesti pettäjä joko etsii jo "parempaa" ja/tai sitten hän ei anna toiselle/hänen tunteilleen todellisuudessa kovinkaan suurta arvoa. Sitten on tietty näitä oman egon paikkailijoita ja kostajia.

Yleensä pettäjä toistaa tekonsa hyvin todennäköisesti tekonsa ennemmin tai myöhemmin kun "tarvetta" tai "oikeutus" ilmenee.

Itse en keksisi tai ole keksinyt pettäneelle tyttöystävälle enää minkäänlaista käyttöä, mutta kukin tyylillään...

Ratu sanoi:
Jos on kerran pettänyt, niin tekee sen varmasti uudelleen. Itse en pystyisi jatkamaan suhdetta minua pettäneen naisen kanssa, rikottua luottamusta ei saa takaisin. Joutuisi jatkuvasti elämään epäluuloisena ja vainoharhaisena... satuttaisi itseään vain lisää.
Pettäminen on varmaankin pahin tapa satuttaa toista.

En nyt sanoisi noinkaan. Olen itse edellisessä suhteessani pettänyt. Tarkempi tarina löytyy sieltä toisesta pettämistredistä.

Pointti on se, että mulle pettäminen oli sen verran arvokas kokemust, että opin siitä sen, ettei pettäminen kannata. Siinä ei ole mitään niin hienoa, että se olisi sen arvoista, että todella satuttaa itselleen tärkeää ihmistä.

Ilman sitä kokemusta on helpompi hairahtaa. Oman pettämiseni kohdalla ajattelin, ettei kukaan saa tietää ja ei se nyt haittaa, ku se mun mies välitä musta muutenkaan ja voi sitä nyt yhden kerran.. Varmaan näitä perinteisiä.

En tule KOSKAAN enää ajattelemaan noin. Enkä myöskään tule pettämään.

Wendy sanoi:
Anteeksi :offtopic: , mutta voitko Eugen kertoa, kuka on saanut aikaiseksi näin kauniin sanoituksen?

Kiitos.

Monty Python. Kannattaa imuttaa se videona ja audionakin, se on aika hillitön. Biisi muistuttaa sellasta cabaree laulua, muta noilla sanoilla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom