Pettämisestä...

HBL mainosti aikoinaan: Ota riski ja rakastu suomenruotsalaiseen.

Ne ei varmaan tarkoittaneet ihan tuota!?

jaksamista vaan sinnepäin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maailmassa ei sellaista naista ole jonka takia itseltään kannattaisi henki riistää...

Koetas jaksaa, kyllä se kohta helpottaa :thumbs:

Koetapa jaksaa. Itselläkin kulta petti, tosin nykyään meillä menee jo paljon paremmin.

Ei se aika toisen kanssa ole ikinä hukkaan heitettyä, olipa lopputulos mikä tahansa. Ero sattuu silti aina.

I never saw a wild thing
sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough
without ever having felt sorry for itself.

Self-Pity
D. H. Lawrence

Kyllä se elämä siitä. :thumbs:

Joo koita jaksaa. Mun mielestä nämä sopisivat tuonne "Vituttaa niin ankarasti"-threadiin tai tekee vaihtoehtoisesti threadin nimeltä "Suruttaa niin ankarasti". Sinne sitten suollettaisi. Ei jaksaisi lukea joka threadia, kun itseäkin alkaa vituttamaan vastakkainen sukupuoli.

kiitoksia vaan kaikille. Tuli jo vähän parempi olo... :rolleyes: Täytyy vaan todeta että naiset ei vaan ymmärrä hyvän päälle tai jotain siihen suuntaan. Olen mielestäni ihan kohtuullisen fiksu ja ulkonäköäkin pitäisi löytyä tavallista kaduntallaajaa enemmän.. Jonkinlaisten alustavien analyysien mukaan olen ehkä vain turhan "kiltti" mitä se sitten tarkoittaakaan? :lol2: Eli kysyn ensin ja ammun vasta sitten.. *Huoh* Pitänee hankkia ne puuhelmet ja seuraavan naisen isken ihan kirjaimellisesti...

Ja Toisaalta saahan tästä hyvät kestoagret.. :curs:

Vain 2,5kk ehdittiin olla yhdessä

Munkiksi himalajalle? :evil:

Miten te ihmiset joudutte niihin tilanteisiin, että pettäminen on mahdollista? Siis niin lähelle, että alkaa eritteet vaihtumaan.
Meneekö se sillä tavalla, että ensin rupatellaan kivoja ja sitten mennään kahdestaan johonkin nurkkaan keskustelemaan hempeitä ja sit samalla molemmat juo ittensä täyteen ja sitten ollaankin jo menossa taksiin (mikäli ollaan baarissa) tai sit makkariin etc..?

Ite ainakin vältän tuollaisia tilanteita. En sen takia, että pelkäisin sortuvani, vaan sen takia, että pyrin yleensäkin käyttäytymään kuten käyttäydyn tyttöystävän ollessa läsnä. Eli muille naisille voi puhua, mutta iskuyrityksiin sanon "tylysty", että olen varattu. "tylysti" siks, että joidenkin mielestä sitä ei tartte kertoa jos sitä ei erikseen kysytä... Toisaalta yleensä toi "mä oon varattu" saa aikaan sen, että ne naikkoset häipyy.

Mä en käsitä tätä sitoutumisjuttua.. ollaan nin omistamassa toista että laput silmille reaalitodellisuudelle. Kellään ei pitäs olla oikeutta päättää toisen puolesta elämän suuntaa ja varsinkaan sen jälkeen vielä syyllistää ja olla muka vihainen. Ollaan yhdessä jos tuntuu kivalle, jos ei niin jotain muuta. Tulkaa toimeen yksinänne niin ei maailma romahda toisen hetkittäisen mielenliikkeen takia, nauttikaa elämästä niin pitkään ku voitte ilman turhaa ja itsekästä menetyksen pelkoa. Yksin te kuitenkin tässä elämässä olette ja yksin te tulette kuolemaan (hienoa paatosta, eikö :jahas: )

keijo s sanoi:
Mä en käsitä tätä sitoutumisjuttua.. ollaan nin omistamassa toista että laput silmille reaalitodellisuudelle. Kellään ei pitäs olla oikeutta päättää toisen puolesta elämän suuntaa ja varsinkaan sen jälkeen vielä syyllistää ja olla muka vihainen.

Kunhan tuossa ollaan rehellisia niin tilanne on hyvä, jos toinen luulee (=toinen vannoo asian olevan niin) olevansa "vain yhden kanssa" mutta todellisuudessa toinen vain tapailee niin tilanne on huono.

Sitoutuminen on luonnollista, elämän tarkoitus on jatkaa sukua ja suvun paras jatkuminen vaatii sitoutumista.

taisto sanoi:
Sitoutuminen on luonnollista, elämän tarkoitus on jatkaa sukua ja suvun paras jatkuminen vaatii sitoutumista.

Suvunjatkamisen kannalta lienee ehkä kuitenkin parasta että mies jakaa siementään mahdollisemman moneen :D luin jostain lehdestä, ei hernettä nenään

keijo s sanoi:
Suvunjatkamisen kannalta lienee ehkä kuitenkin parasta että mies jakaa siementään mahdollisemman moneen :D luin jostain lehdestä, ei hernettä nenään
Niin, toiset keskittyvät määrään, toiset laatuun.

Toiset ymmärtävät myös sanojen "vastuu" ja "pitkäjänteisyys" merkityksen syvällisesti ja haluavat toteuttaa niitä omassa elämässään esim. lapsiperheen isänä.

keijo s sanoi:
Mä en käsitä tätä sitoutumisjuttua.. ollaan nin omistamassa toista että laput silmille reaalitodellisuudelle. Kellään ei pitäs olla oikeutta päättää toisen puolesta elämän suuntaa ja varsinkaan sen jälkeen vielä syyllistää ja olla muka vihainen. Ollaan yhdessä jos tuntuu kivalle, jos ei niin jotain muuta. Tulkaa toimeen yksinänne niin ei maailma romahda toisen hetkittäisen mielenliikkeen takia, nauttikaa elämästä niin pitkään ku voitte ilman turhaa ja itsekästä menetyksen pelkoa. Yksin te kuitenkin tässä elämässä olette ja yksin te tulette kuolemaan (hienoa paatosta, eikö :jahas: )
Se onkin sitten avoin suhde ja sitä harrastavat ne, jotka tykkäävät kun joku :david: käy välillä antamassa vaimolle vähän :whip: ja kunnon :rock: kyydit.

Tuskin pettäjätkään tykkäis nähdä kumppaniaan pettämässä, mutta silti tekevät sitä itse..

Ja tiedän, ihmettelet juuri sitä, että miks näin on...

Mutta jos sä kotiin tullessas yllättäisit vaimos rajussa aktissa jonkun tahvon kanssa, niin etkö suuttuis yhtään?

fuut, minua petettiin suunnitellusti ja pitkään. valehdeltiin että kaveri soittaa kun oli joku aivan muu, "mä meen kirjastoon", kaveri soitti että miks sun auto on täällä nönnönnöö-kadulla jne. EI ollut kiva, sanomattakin selvää että suhde on ohi. minä dorkana olisin vielä antanut anteeksi, onneks tämä emäntä halusi lopettaa suhteen..

Joskus käy huonosti ja toisinaan ei mutta täältä noustaan SAATANA! :)

jaksamista duracellille, sieltä se elämä vielä alkaa hymyilemään.

iivili sanoi:
Toiset ymmärtävät myös sanojen "vastuu" ja "pitkäjänteisyys" merkityksen syvällisesti ja haluavat toteuttaa niitä omassa elämässään esim. lapsiperheen isänä.

Joo kunnioitettava ja hyvä tavoite mutta tuntuu että joillekin tämä maailma on todellisuutta jo 2viikon "seurustelun" jälkeen jonka jälkeen otetaan herne nenään kaikesta mahdollisesta suhdetta "uhkaavasta" tilanteesta :jahas:

eddy sanoi:
Mutta jos sä kotiin tullessas yllättäisit vaimos rajussa aktissa jonkun tahvon kanssa, niin etkö suuttuis yhtään?

En suuttus vaan opettaisin tahvolle kädestä pitäen miten pidetään naista hyvänä :D

keijo s sanoi:
Joo kunnioitettava ja hyvä tavoite mutta tuntuu että joillekin tämä maailma on todellisuutta jo 2viikon "seurustelun" jälkeen jonka jälkeen otetaan herne nenään kaikesta mahdollisesta suhdetta "uhkaavasta" tilanteesta :jahas:

Jaahansjaahans... Itse ainakin näen asian niin, että jos kerran sovitaan että seurustellaan, niin silloin myös seurustellaan, eikä harrasteta muita "säätöjä". Sillä, onko suhde kestänyt 2 viikkoa vai 2 vuotta, ei ole merkitystä. Sillä, mitä kumppanin kanssa on suhteen laadusta puhuttu ja sovittu, on.

Tietenkin, jos kyseessä on teiniXtyylinen "seurustelu" vailla sen kummempia sitoumuksia, niin asiahan on täysin eri... :rolleyes:

EDIT: Meinasi unohtua varsinaisen topicin kommentointi... Jaksamista Duracellille, aika parantaa ja kyllä se siitä taas! Äläkä toki menetä uskoasi koko naissukupuoleen yhden valitettavan tapauksen perusteella, kyllä niitä helmiäkin vielä vapaana liikuskelee... :)

reinhardt sanoi:
Vanhan ateistinkin on pakko todeta, että amen to that, iivili. Varsin monet tuttuni seurustelevat vain siksi, että yksin ollessaan pelkäävät joutuvansa huonoon seuraan ja sitten ihmetellään, miksei suhde toimi - ei kai toimikaan, jos toisen kanssa ei olla ihmisen itsensä takia vaan toinen on pelkkä ei-yksinolon väline.

Mä sorruin tähän itse nuorempana. Ja väitän, että tämä on todella yleistä. Ei vain kestetä olla yksin. Ahdistaa. Yksinäisyys pelottaa. Ja sitten periaatteessa voidaan seukata kenen tahansa kanssa, joka tyyliin ei-ole-kesto-ärsyttävä. Voihan tämä olla pelkkää minun vainoharhaisuuttani, mutta mä en vaan käsitä sitä, että ollaan esim. kuusi vuotta jonkun mimmin kanssa. Ollaan siihen mimmiin toooodellaaa lovena. Mimmi lakkaa rakastamasta, ja antaa monoa. Kaksi tai kolme viikkoa tästä päästään pussaamaan humalassa jotain tyttöä. Aletaan seukata sen kanssa, mennään myöhemmin naimisiin ja tehdään lapsi. En jaksa ymmärtää, miten se niin usein päätyy siihen ensimmäiseen. Tai siihen ensimmäiseen, joka suostuu itse olemaan sen jätkän kanssa. Ollaan epärehellisiä, koska ei rakastuta sen toisen ominaisuuksiin, vaan rakastutaan siihen, että itsellä ei ole enää niin lohduton ja paha olla. Rakastetaan esimerkiksi sitä, että avoliitossa viina pysyy jotenkuten hanskassa.

Mun mielestä ns. "eheä" suhde edellyttää sitä, että ei tarvitse sitä toista. Nyt tässä on tulkintariski, koska ihmiset hahmottavat sanan "tarvita" eri tavalla. Tarkoitan sitä, että identiteetin on pysyttävä kasassa yksinäänkin. Jos suhde perustuu siihen, että toinen on tietämättään toisen terapeutti, se on sairasta. Ja symbioottisuus on sairasta. Symbioosin takana on aina valtapeli. Ja valtaa käytetään paljon. Se on oksettavaa. Miesten vallankäyttöä en kykene hirveän hyvin hahmottamaan. Perinteinen on tietenkin tämä vainoharhainen mustasukkaisuus, jossa nainen ei saa tehdä mitään yksin. Tyyliin kielletään meikkaaminen, että muut pojat ei katsoisi. Omistushalua. Esim. Mariko, Gillyane ja Vilma-liina ovat sen verta viisaita ja elämää nähneitä naisia, että he voivat halutessaa kertoa enemmän tästä. Minä kerron oman käsitykseni yleisimmästä naisten vallankäytöstä:

Se on hirveän usein emotionaalista. Se on sitä, että aletaan itkemään, kun jätkä haluaisi nähdä kavereitaan. Annetaan ymmärtää, että "minulla on paha mieli, ja se on sinun syysi. Sinä teit tämän surun, koska et ajattele minua". Se on lapsen itkuraivarit, ja jätkät on niin vitun tyhmiä, että eivät tajua sitä raivariksi, vaan käsitteellistävät sen suruna. Ja monet mimmit käyttää sitä härskisti hyväkseen. Syyllistävät. Tai tehdään mykkälakko. Ei anneta toiselle mitään mahdollisuutta ymmärtää, miksi se teki väärin. Tehdään se yybersyyllistäminen, eli syyllistetään ilman kieltä.

Mä tunnen vain mun oman kaveriporukkani. Niistä ja itsestäni mä olen huomannut, että ainakin osalle suomalaisista miehistä tulee helposti hirveän syyllinen olo suhteessa naisiinsa. Pienikin naisen puolelta tuleva vallankäyttö laukaisee tällaisen "lapsireaktion". Ikäänkuin äiti toruisi lastaan, ja lapsella olisi paha mieli. Ehkä tässä maassa monet äidit kasvattaa poikansa syyllistäen. Ja mimmit osaa jotenkin käyttää tätä hyväkseen. Toisaalta jos rehellisiä ollaan, niin en mä usko kaikkien edes tarvitsevan "kahden aikuisen tasavertaista suhdetta". On paljon jätkiä, jotka ihan vilpittömästi ärsyyntyvät naisen itsenäisyydestä tai älykkyydestä. Niitä, jotka eivät edes kaipaa tunnetta tasavertaisuudesta. Hyvä niin, kukin tyylillään. Tyhmemmän kanssa seurustelu voi tosin olla myöskin vallankäyttöä. Saadaan kiksit siitä, että tiedetään olevan se "fiksumpi" siinä suhteessa. Kyllä sillä aika pitkälle pötkii, jos nainen on nätti ja sillä on hyvät hinkit. Tai jos miehellä pysyy vasara kädessä...

Pettäminen on mielestäni aina oire suhteen pahoinvoinnista. Terveessä suhteessa ei tee mieli pettää "oikeesti" (fantasioida voi mistä vaan). Siten pettäminen aktina on oikeastaan merkityksen suhteen jatkuvuuden kannalta. Jos homma menee siihen, niin on tavallaan ollut jo kirjoitettuna, ennen aktia, että metsään mennään. Itse en ymmärrä, että miten Suomen kokoisessa maassa on mahdollista pettää jäämättä kiinni. Tän ikäisenä bileissä ei tosta vaan mennä makkariin. Bileissä on yleensä pariskuntia. Jos löytäisin jostain rakastajattaren, niin en ymmärrä, miten en jäisi siitä kiinni. Mun elämä on hyvin aikataulutettua ja säntillistä. Olisi todella kummallista, jos mä en yks kaks tulisikaan töistä kotiin. Ei täällä mihinkään voi mennä, ilman, että joku ei jossain vaiheessa näkisi. Ehkä ne on näitä pano-vessassa-pikkujouluissa juttuja...

Nyt tuli vähän liian pitkä posti, sori kaikille.

Ringsidelta asiatekstiä :thumbs:
Noita itkuraivareita on nähty vähän liikaakin... se on taivaan tosi, että naiset (siis jotkut, ei varmaan kaikki) osaa kyllä käyttää hyväkseen miehen syyllisyyden tuntoa. Sitä joskus oikein ihmettelee, mitä kaikkea itse tulee tehtyä vain sen takia ettei toinen millään muotoa pahoittaisi mieltään, kun mä oon näin kauhea ja ajattelen vain itseäni ja... sori tämä offtopic.

Duracell: kannattaisi ehkä yrittää analysoida omia tunteitaan. Miksi tuntuu pahalta? Olitko umpirakastunut häneen, vai piditkö siitä tunteesta, että kelpasit jollekulle? Entä haluaisitko elää ihmisen kanssa, joka paneskelee tuntemattomia porttikongissa? No itsesääli kuuluu yleensä asiaan, kunhan et viinapäissäsi uhkaa päättää päiviäsi. Siitä tulee protskumainen morkkis.

Ja keijo: kyllä sun puuhat täällä jo tunnetaan.

D.Yates sanoi:
No itsesääli kuuluu yleensä asiaan, kunhan et viinapäissäsi uhkaa päättää päiviäsi. Siitä tulee protskumainen morkkis.

D.Yates puhuu asiaa. Duracellille jaksamista ja asioiden fundeeraamista kaikessa rauhassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom