Perusvoima ohjelma 16-vuotiaalle.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ropsu93
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen 16v salilla käymisen aloittava nappula, joka kaipaa neuvoja, ohjeita ja lisäyksiä oma tekemään perusvoima ohjelmaan. Tavoitteena salilta olisi saada lisää "kokoa", voimaa ja kohottaa itsetuntoa että kehtaa käydä rannalla ja tytöt tykkää. Ja tietysti saada lihakset näkyviin ;). Peruskunto on kohdillaan ja harrastan thainyrkkeilyä säännöllisesti 2x viikossa. Syön terveellisesti ja paljon norm. koulu- ja kotiruokaa. :)
Tietoo:

pituus: 184~cm
paino: 65kg
ikä: 16v

Treeniohjelma

tiistai: (hauis,selkä) Scottpenkki 3x10, Hammer curly 3x10, ylätalja eteen 3x10, alatalja 3x10, leuanveto 2xmax

perjantai: (olkapäät, ojentajat, rinta) punnerrus niskan takaa 3x8, pystysoutu 3x10, penkkipunnerrus 3x10, vipunosto maaten 3x8, ranskalainen punnerrus 3x10, ojentajapunnerrus 3x8

Sunnuntai (jalat, vatsat) jalkakyykky 3x12, etureidet 3x10, takareidet 3x10, pohjeliike istuen 2x20, istumaannousu makuulteen 2x30

Tuonne väliin lisätään vielä ma ja ke thaiboxing reenit. Mites nää proteiini lisäravinteet? Kannataako ottaa käyttöön vielä tässä vaiheessa ja mitä proteiinia suosittelette, kuinka paljon, minä päivinä?

Olen saanut opastusta koulun punttitunneilta ja tiedän jokseenkin mitenkä mitkäkin liikkeet tehdään, mutta en läheskään kaikkia. Elikkä kertokaa kokeneemmat mitä tuohon pitäisi lisätä, pitäisikö sarjoja/toistoja vaihtaa? Eri liikkeitä yms.? Kaikki kelpaa :). Kiitos kaikille jo etukäteen :dance: :thumbs:

Sun kannattais ottaa 1-jakonen ohjelma käyttöön, jos oot aloittelija. Kun oppii perusjutut ensin niin sen jälkeen on helpompi kikkailla monijakoisten ohjelmien kanssa. Esim. Arnoldin kultainen kuusikko vois toimii.

Proteiinit ei oo välttämättömiä, eikä niistä oo apua, jos ei muuten oo ruokailu kunnossa.

Otat sitä roheiinia normiruuasta runsaasti, eiköhän jo sillä pääse kivasti alkuun. Olet noin laihakin, että luulisi sinulla näkyvän sexpack vaikka et sitä paljoa olisikaan reenannut =)

Niin ja itse suosittelisin myös aloittamaan yksijakoisella, kivan simppeliä

Paljon vaan Ehrmannia vedät :) Arnoldin kultainen kuusikko sopii hyvin aloittelijalle, itekki tein sillä ekat reilu puoli vuotta. Kannattaa lisätä siihen joku liike pohkeille.. Jos on niitä pohjelaitteita salilla nii kannattaa hyödyntää. Jos ei ole, niin laitat varpaiden alle jonku korokkeen, otat levytangon ja sopivasti painoja kyytiin ja nouset siitä varpaillesi ja laskeudut alas, toistoja sopivasti..

Löysinkin jo tuon kultaisen kuusikon. Tuohan se vasta napakka onkin. Palaillaan uudestaan kun olen tuolla päässyt alkuun! Kiitosta vaan :P

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Otat sitä roheiinia normiruuasta runsaasti, eiköhän jo sillä pääse kivasti alkuun. Olet noin laihakin, että luulisi sinulla näkyvän sexpack vaikka et sitä paljoa olisikaan reenannut =)

Niin ja itse suosittelisin myös aloittamaan yksijakoisella, kivan simppeliä

Sixpäkki lymyilee jossai helvetin syvällä ei näy kuin osittain : D

Sun kannattais ottaa 1-jakonen ohjelma käyttöön, jos oot aloittelija. Kun oppii perusjutut ensin niin sen jälkeen on helpompi kikkailla monijakoisten ohjelmien kanssa. Esim. Arnoldin kultainen kuusikko vois toimii.

Proteiinit ei oo välttämättömiä, eikä niistä oo apua, jos ei muuten oo ruokailu kunnossa.

Mikähän vitun sankari sinä olet? Mene nyt sanomaan lihasmassaa ja voimaa haluavalle, ettei proteiinit ole tärkeitä.
Et varmaan tiiliseinääkään ilman laastia ala rakentamaan?

Proteiinia kannattaa ottaa vähintään 1.5g/painokilo, mieluiten 2g/painokilo tai enemmän.

Mikähän vitun sankari sinä olet? Mene nyt sanomaan lihasmassaa ja voimaa haluavalle, ettei proteiinit ole tärkeitä.
Et varmaan tiiliseinääkään ilman laastia ala rakentamaan?

Proteiinia kannattaa ottaa vähintään 1.5g/painokilo, mieluiten 2g/painokilo tai enemmän.

Luulisin että nutcase tarkoittaa tässä proteiinia lisäravinteena (sitäkin kysyttiin tuossa avausviestissä..).
Sillä eihän millään palkkarilla mitään tee jos muu ruokailu on perseellään.

Eli syöt sen 5-7 kertaa päivässä, ja tasaisesti proteiinia joka annoksella.

Oletettavasti haluat panostaa enemmän kuntosaliin kuin thainyrkkeilyyn? Treenikertojen perusteella näin päättelin... Silloin mielestäni yllä mainittu 1-jakoinen "massaohjelma" on ihan toimiva (esim. Golden Six). Lajin kannalta olisi tietenkin parempi, että saliharjoittelu olisi enemmän voiman, kestävyysvoiman ja räjähtävän voiman hakemista (jaksotetusti tietenkin).

Juu tarkotus olisi tuohon salilla käyntiin panostaa enemmän näin kesällä. Eli siis otan joka kerta kun syön jotain niin proteiinia päälle? :O 7krt viikossa?

Eikö se ole riittävää että hörppäsee semmose drinksu punti ja reenien jälkee? Vai pitääkö niitä vedellä himassa ruokailun yhteydessä? En varsinaisesti lisäravinteena sitä tarkottanu vaan sillai että nyt sais sitä lihasmassaa yms :D. Sanokaa jos ette tajua:P. Nyt mää vasta tajusin että hain koko ajan takaa tota palautusjuomaa :D. Se on vissii eri asia ku proteiini juomat. Joten mitenkäs tämmösten palautusjuomien kanssa kikkaillaan ja lisääkö ne sitten kehitystä vai mitä hä? Hieman ollaan nyt pihalla :D.

Laskeskelet paljon syömisistä tulee roteiinia ja tarkotus olisi saada se 2g / panokilo elikkäs 70kg kaverille about se 140g. Vajetta ainakin itse täyttelen lisäravinteilla.

Ja palautusjuoman ideana on että saadaan mahdollisimman nopeasti ravinteita kehoon että se lihas kasvaa.

Juu tuota palkkaria minä hain koko ajan. Kyllä minä tuota proteiinia saan päivässä mielestäni suhtkoht hyvin, joten ei vissii tarvi vielä näin alussa alkaa läträämään niillä?

Juu tuota palkkaria minä hain koko ajan. Kyllä minä tuota proteiinia saan päivässä mielestäni suhtkoht hyvin, joten ei vissii tarvi vielä näin alussa alkaa läträämään niillä?

No jos vaan kukkaro kestää niin osta toki. On siitä palkkarista kuitenkin hyötyä ( olettaen siis että se muu ruokailu on kuitenkin kunnossa:) ).

Kannattaa hankkia myös maltoa heran lisäksi ja sekoitella niitä n. 1:1 suhteessa.

Malto maksaa n.5-6e/kg ja maustamaton hera n.12-15e/kg.

Tsemppiä treeneihin!

Suositut

Back
Ylös Bottom