Peppulihas treenistä :)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tarvitsisin apua...
Olen 19v tyttö, 172cm ja 54kg. Haluaisin treenata itselleni isomman pepun, omani on aika pieni...:(
Löysin netistä hyvän treeniohjelman, mutta mites tämä ruokapuoli?? Kuinka paljon ja mitä pitäisi syödä, että lihas kasvaisi, mutta että paino ei nousisi? Eli että ravinto menis siihen lihaksen kasvattamiseen... Minulla on ollut syömishäiriön poikasta, mutta nyt haluasin päästä siitä eroon. Lihaksia ei mulla pahemmin ole, juurikin varmaan siksi ettei elimistö ole saanut tarpeeks ravintoa...Mutta nyt haluaisin terveemmän ja sporttisemman kropan:) Eli mitä ja miten paljon pitäisi tämän kokoisen ja ikäisen tytön syödä että (lähinnä peppu) lihakset kasvaisi?? KIITOS !!:dance: :worship:

Kyykkyjä, penkkiä, leuanvetoja, maastavetoja..
Lihas kasvaa, kun sillä on tarpeeksi ravintoaineita käytössään. Käytännössä tämä tarkoittaa useimmiten sitä, että syödään vähän yli kulutuksen, muutama sata kilokaloria vaikka.
Omaa kulutustasi voit arvioida www.kalorilaskuri.fi.

Jos lihas kasvaa niin kyllä se painokin nousee. Turha sitä painoa varmaan niinkään tuijottaa, kato mieluummin peilikuvaa. Kasvun puolesta pitäs kalorit olla plussalla ja proteiinit kohillaan, se taitaa olla vakiovastaus kaikissa threadeissa. Määristä en osaa sanoa, mutta eiköhän noi konkarit senkin sulle kohta kerro. Liikkeistä syväkyykky ja jalkaprässi ainakin kasvattaa sitä bebaa ihan mukavasti.

Ei muuta kun ehrmannin maitorahkaa ja kananmunia kaupasta ja mutustelemaan, muuten kun pidät ruokavalion terveellisenä niin pitäs sitä kehitystäkin tulla. Mitään pikatuloksia ei kannata odotella, homma vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Ei siis kannata masentua jos tulosta ei ala näkyä vielä parin viikon jälkeen.

Voi käydä aika tylsäks salilla jos treenaat pelkästään peppua, joten ota vaan monipuolisesti liikkeitä mukaan. Pakarat kuitenkin kasvavat suhteellisen nopeasti verrattuna muihin lihaksiin, koska ovat sen verran isot lihakset. Yllä on mainittu hyvät liikkeet. Eikä kannata sitten odottaa näkyvää tulosta parissa kuukaudessa, vaatii nimittäin paljon hommia ja aikaa. Uskoakseni kuntosaliharrastus tyssää useimmiten siihen, kun ei saatu tulosta odotetulla nopeudella ja motivaatio loppuu. Vuoden verran jos tekee kaiken oikein ja kunnolla, niin voi alkaa kattelee peilistä tyytyväisenä, että jotain on saatu aikaan.

Askelkyykky on erittäin hyvä perseliike, mutta voi olla alussa vaativa. Askelkyykky on minusta paras tehdä taaksepäin astumalla.

Ahaa, kiitti jo näistä:hyvä: pitääkö niitä kyykkyjä ja prässejä sun muita joka päivä tehdä, vai pitääkö pitää välipäivä/välipäiviä?:wtf: ja milloin alkais tulokset suunnilleen näkyä? oon vähän pihalla...:D

Lihas kasvaa levossa, eli pidä välipäiviä joo. Jos tuolta vaikka alkuun ottasit jonkun 1-jakosen ohjelman ja tekisit sen 3 kertaa viikossa niin eiköhän tulosta ala näkyä muutaman kuukauden päästä jo hiukan, olettaen että ruokapuoli on kunnossa.

Ahaa, kiitti jo näistä:hyvä: pitääkö niitä kyykkyjä ja prässejä sun muita joka päivä tehdä, vai pitääkö pitää välipäivä/välipäiviä?:wtf: ja milloin alkais tulokset suunnilleen näkyä? oon vähän pihalla...:D

No tosiaan mä suosittelisin oikeesti odottamaan niitä näkyviä tuloksia vasta vuoden päästä, jotta ei tulis pettymystä joka vie motivaation. Jos havaitset muutosta jo aikaisemmin, niin silloin se on pelkästään hyvä asia ja motivaatio kasvaa. Ja jep, pidä välipäiviä. Nyt sun olis syytä mennä kattomaan aloittelijoiden osiolta tärkeää perustietoa, koska kukaan ei jaksa kirjoittaa kaikkea sitä tarpeellista asiaa, mitä sä tarvitset mikäli aiot saada hienot kyykkypakarat. Ensin joku kunnollinen treeniohjelma! Sitten ravintojuttuja ja varmaan joudut ne liikkeetkin opettelemaan, joten eiköhän siinä oo joksikin aikaa hommaa.

No tosiaan mä suosittelisin oikeesti odottamaan niitä näkyviä tuloksia vasta vuoden päästä, jotta ei tulis pettymystä joka vie motivaation.

Motivaation voi viedä myös tällaiset höpöpuheet, että vasta vuodessa kannattaa odottaa tuloksia. Kyllä niitä vasta-alkaja saa jo 3 kuukaudessakin, jos treenaa kunnolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noin hoikkana on vaikea saada lihaksia. Vähän rasvaa taitaa olla pakko kerätä. Sen lisäksi lihaksen paino on eri kuin rasvan, kuten varmaan tiedätkin, joten painoa tulee siksikin vielä enemmän lisää, jos hanuri kasvaa. Syömishäiriöisenä joudut työstämään tätä asiaa. Ja kuten tiedät, jos et syö riittävästi proteiinia, niin ei tule lihaksia, vaikka miten treenaisi. Syömisen laiminlyönti on treenin hukkaan heittämistä.

Saleilla on ammattilaisia ja netti pullollaan ohjelmia ja neuvoja. Käytä hyödyksi toisten ammattitaitoa, ainakin jonkun opastuksen tarvitset. Syömishäiriöisenä saattaa karata käsistä homma ja sitten treenaat liikaa (älä kyykkää joka päivä), eikä tuloksia synny. 45 -60 min salilla ja ulos. Et jää hinkkaamaan sinne koko päiväksi, etkä tosiaan pelkkää takapuolta hapota, vaan treenaat koko kroppaa. Treenaat viisaasti ja syöt viisasti, niin et tee turhaa työtä.

Ja koska on tuo syömishäiriökummitus vaanimassa, niin suosittelisin, että et liikaa keskittyisi pelkkään ulkonäköön. Teet välillä myös isoilla painoilla lyhyttä sarjaa ja nautit siitä kun kehosi tuottaa raakaa voimaa. Treenaa ennemmin enkat mielessä kuin mittanauha taskussa. Salilla on kiva käydä ja rikkoa omia rajojaan. Hyvä perse tulee siinä sivussa kaupan päälle.

Motivaation voi viedä myös tällaiset höpöpuheet, että vasta vuodessa kannattaa odottaa tuloksia. Kyllä niitä vasta-alkaja saa jo 3 kuukaudessakin, jos treenaa kunnolla.

Koska et ole ikinä ollut aloitteleva nainen, niin haluaisin vähän jotain taustakertomusta sille miks sä noin ajattelet. Miestreenaaja kyllä saa näkyvää tulosta jo kolmessa kuukaudessa, mutta miehellä veressä onkin aika hitosti enemmän testosteronia. En itsekään oo kovin perillä siitä miten nopeasti naistreenaaja voi kehittyä, mutta siitä olen varma, että nopeaa se ei missään tapauksessa ole. Ketjun aloittajan pitäis ehkä mennä kyselemään punttimimmien puolelta tästä aiheesta.
Se on kuitenkin tosiasia, että jos haluaa kehoaan muokata liikunnalla niin silloin täytyy olla valmis työskentelemään sen eteen paljon ja kauan. Ei oo mitään höpöhöpöä. Ei muuten kovin monesta 3kk treenanneesta ulkopuolinen huomaa, että on salilla käynyt.

Koska et ole ikinä ollut aloitteleva nainen, niin haluaisin vähän jotain taustakertomusta sille miks sä noin ajattelet. Miestreenaaja kyllä saa näkyvää tulosta jo kolmessa kuukaudessa, mutta miehellä veressä onkin aika hitosti enemmän testosteronia. En itsekään oo kovin perillä siitä miten nopeasti naistreenaaja voi kehittyä, mutta siitä olen varma, että nopeaa se ei missään tapauksessa ole. Ketjun aloittajan pitäis ehkä mennä kyselemään punttimimmien puolelta tästä aiheesta.
Se on kuitenkin tosiasia, että jos haluaa kehoaan muokata liikunnalla niin silloin täytyy olla valmis työskentelemään sen eteen paljon ja kauan. Ei oo mitään höpöhöpöä. Ei muuten kovin monesta 3kk treenanneesta ulkopuolinen huomaa, että on salilla käynyt.

Olet oikeassa ja väärässä.
Lattaperseinen nainen saa hyvällä treenillä ihan kivan näkoisen pepun kutakuinkin vuoden kunnollisilla treeneillä.
Mutta ei se peppu yht äkkiä pongahda pystyyn kun vuosi on täynnä vaan kasvu on jopa kovempaa sillä ekalla 6 kuukauden jaksolla.
Vaikka tavoite saavutetaan vasta yli vuoden treenimissiolla puolessa vuodessa sitä pakaralihasta on saavutettu jo 70% edellyttäen että heti alussa pyritään nousujohteiseen painojen lisäämiseen eikä jäädä leikkimään niillä pikkupainoilla liian kauaa kuten naisilla yleisesti on tapana. Tekniikkaa ei tietenkään saa rikkoa sen verran malttia pitää olla kitenkin niiden painojen lisäämisessä.

Ja vaikka ei 3kk treenien jälkeen kukaan tulisikaan kertomaan että peppu on nyt jo parempi, sen kuitenkin näkee peilistä ja voi varmistaa mittanauhalla.

Eiköhän meillä tyttöilläkin jotain ala näkymään jo 3 kuukaudessa. Varsinkin aloittelijalla se paras kehitysbuumi tulee ihan siinä alussa, olis sitten mies tai nainen. Mulla on semmoinen mielikuva, että pahin motivaatiokuoppa tuleekin usein vasta sen alun nopean kehittymisen jälkeen, kun lihaskasvu hidastuu tai jää jopa hetkeksi junnaamaan paikoilleen (eli siihenkin kandee sitten varautua).... Sen tosin myönnän, että 3 kuukautta on hirmu lyhyt aika pehvan täysrempalle, eli kyllä niiden kunnon kyykkypakaroiden rakentamiseen kannattaa varata rutkasti aikaa, töitä, safkaa sekä pierua ja perkelettä.

Juuri siksi sanoinkin, että mimmien puolelta olis parempi kysellä, koska mulla ei oikeastaan ole hajuakaan kuinka nopeasti naiset kehittyvät. :) Onneks nyt saatiin yksi naisnäkökulmakin, ja sitä kannattaa ennemmin kuunnella kuin mun arvioitani. Vouhotan vaan siksi, kun olen huomannut, että treenimotivaatio katoaa monelta koska kehitystä ei tule (toivotun) nopeasti. Se on ikäänkuin "ensimmäinen karsinta", ja seuraava karsinta on sitten se vaihe missä kehitys hidastuu alun jälkeen.

Mutta nyt haluaisin terveemmän ja sporttisemman kropan:)

Jos yrität ylläpitää väkisin tuota 54 kiloa niin sinulla on edelleen syömishäiriö. Unohda kokonaan paino ja mitat. Alat syömään terveellisesti ja normaalisti, ja siihen päälle treeniä, mutta kohtuudella.

Tarvitsisin apua...
Olen 19v tyttö, 172cm ja 54kg. Haluaisin treenata itselleni isomman pepun, omani on aika pieni...:(
Löysin netistä hyvän treeniohjelman, mutta mites tämä ruokapuoli?? Kuinka paljon ja mitä pitäisi syödä, että lihas kasvaisi, mutta että paino ei nousisi? Eli että ravinto menis siihen lihaksen kasvattamiseen... Minulla on ollut syömishäiriön poikasta, mutta nyt haluasin päästä siitä eroon. Lihaksia ei mulla pahemmin ole, juurikin varmaan siksi ettei elimistö ole saanut tarpeeks ravintoa...Mutta nyt haluaisin terveemmän ja sporttisemman kropan:) Eli mitä ja miten paljon pitäisi tämän kokoisen ja ikäisen tytön syödä että (lähinnä peppu) lihakset kasvaisi?? KIITOS !!:dance: :worship:

Mun huomioi kiinnittyi lähinnä tuohon boldaamaani. Ihan ystävällinen neuvo: hoida ensin tuo syömishäiriö-ongelma. Vain terveellä mielellä voit saada oikeasti haluamasi terveen ja urheilullisen vartalon. Syömishäiriöisillä on usein tapana vähätellä ongelmiaan, oletan tässäkin asian olevan niin. Hankalaa sinunkin tilanteessasi alkaan tavoittelemaan yhtä sun toista, varsinkaan lihaskasvua jos suurimpana pelkona on painon nousu.

Ei muuten kovin monesta 3kk treenanneesta ulkopuolinen huomaa, että on salilla käynyt.

Sori, pakko takertua tähän... :)

Ei muuten kaikista yli vuoden reenanneistakaan huomaa, että salilla on käyty. Tulee mieleen sattumus entiseltä työpaikaltani ajalta, kun olin vielä nuori ja kaunis, mutta en kovin lihaksikas. Takana oli kuitenkin jo pari reenivuotta ja tulokset näkyivät ainakin omissa silmissäni. Esim. käsivarsiin oli muodostunut jonkinnäköistä pattia + vaaka näytti muutaman kilon enemmän kuin ennen. Löysin narikasta body-lehden, jonka joku meidän kahva-apinoista oli sinne jättänyt, ja hipsuttelin terassille sitä selailemaan (olin päivävuorossa ja kuppila oli tyhjä). Sinne sitten tuli joku puolituttu, joka alkoi päivittelemään, että mitäs se tyttö tuommoisia lehtiä lukee. Minä siihen sitten ihmettelin, että eikö musta muka näy, että käyn puntilla. Puolituttu totesi siihen, että "sori, mut ei". Olin aikas loukkaantunut ja meni kyllä päivä ihan pilalle... Siitä on nyt jotain 6 vuotta aikaa, mutta muistan tapauksen vieläkin. Enää en ole nuori enkä kaunis, mutta nyt musta alkaa jo ulkopuolisetkin huomaamaan, että salilla käyn. Surullista...

Tarinan opetus oli siis se, että ei ne tulokset aina kuitenkaan ole niin vaikuttavia, että ulkopuolisetkin ne huomaa. Ei pidä kuitenkaan lannistua, vaan kannattaa iloita niistä pienistäkin muutoksista, mitä matkan varrella tulee. Nimim. "niitä täydellisiä kyykkypakaroita odotellessa, aina ja ikuisesti"

Tuloksia tulee, mutta hidasta hommaahan tuo lihasten kasvatus on meillä naisilla varsinkin. Niinkuin edellä on jo sanottu niin laita ruokapuoli ihan ekana kuntoon. Ja hyväksy se, että kroppaan saattaa tulla vähän myös rasvaa. Rasvan saa kyllä kiristeltyä sitten jossain vaiheessa pois, mutta jos et syö niin lihas ei kasva. Treenaa kovaa, mutta älä liikaa. Joku 1- tai 2-jakoinen ohjelma vois olla hyvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom