Ite tulee nykyään tehtyä kerran viikkoon. Tosin nyt on suunnitelmissa vetää muutama viikko joka kolmas päivä ja sitten palataan normaaliin. Eli mennään 2-jakoisella, missä rinnalle on toisena liikkeenä vinari käsipainoilla. Joulukuun alusta 2x80kg --> 3x5x100kg. Sinun ikäisenä tehtiin kaverin kanssa tyyliin neljä kertaa viikossa, kyllä silloin kehittyi, mut välillä jumitti kyllä pahasti. Nykyinen treenikaveri on saanut tulosta nostettua 3x50kg --> 2x4x55kg kuukaudessa ja maksimiksi haettiin 60kg. Hänellä ei ole kiire mihinkään. Ja sitä ikää on siulla vasta 15v joten treenaat vaan, mutta järkevästi, syöt ja nukut hyvin. Kyllä se siitä. Itselläkin taisi olla sinun ikäisenä max tuo 65kg.
Edit: Itse ainakin kannatan sitä että vaihtelee sarjapituuksia. Ei totu aina siihen samaan kutoseen. Itse kehitin tälläisen systeemin. 3,3,3x90kg tuli tehtyä pari kertaa. Sitten 4,4,4x90kg tehtiin varmaan 3 kertaa. 5,5,5x90kg kerranja jne. Nyt samaan tehdään jo satasella. Lisään siis aina painoa kun alkaa tuntumaan "liian" helpolta. Loppuunasti en ole vetänyt aikoihin. Ja penkki tulee siis joka kuudes päivä. Lisäksi luulen kehitystä auttavan dipit lisäpainoilla + raskas yhdenkäden ojentajapunnnerrus.
Jos siulla toi 65kg on tappi, niin kokeile tehdä 55kg ekana 3x3, 4x3, 3x4, 4x4. Kun nuo sujuu, niin nosta 60kg. Lisäksi välillä teet pitkää sarjaa 50kg! Älä kokeile maksimia joka viikko, niinkuin itsellä oli tapana silloin alussa.. Tässä nyt jotain meikäläisen kikkoja, jotka tähän asti ovat ainakin toimineet..