Penkkituloksia nopeimmalla tavalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AP1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Reenaa penkkiä vähintään 2x viikossa vaikka kumpikin reeni failureen sarjat vähintään 8 per reeni ja toistot 4-8. Lisäksi paljon syöntiä ja lepoa, kyllä noilla neuvoilla se penkki sinne 100pamahtaa puolessa vuodessa. en sitten sano että olisiko oikea tapa reenata mutta penkki neuvojahan tässä kysyttiin. Toinen kokeilun arvoinen tapa olisi vetästä esim 1kertaa normi penki, 1 kertaa kapea, ja yks kertaa käsipaino penkki, ja nämä kaikki viikkoon. Tuossa iässä muutenkin palautuu ja lihaa tulee kovalla tahdilla, kannattaa kumminkin välilllä pitää väliviikkoja ja myös vähentää tuota sarjojen määrää jos alkaa tuntumaan liian kovalta. Vähä kliseistä juttua lopuksi mutta itse olen sitä mieltä että mitä enemmän lihasta rasitetaan sitä enemmän se kasvaa myös ravinto ja palutuminen on tärkeää. mutta et ainakaan tuossa iässä saa maksimaalista penkki kehitystä jos teet penkin vain kerran viikkoon.

Ja kun täällä vielä alettiin tuosta 200kg natu penkistä puhumaan niin kyllä meikäläinenkin tuntee parikin varmasti natu jamppaa jotka nostaa yli 200kg penasta toinen on kisoissakin käynyt nostamassa ikää näillä kyllä on jo lähemmäs 40v.
Itselläni tällä hetkellä 140kg maximi, ja omapaino on 79kg, 4vuoden suht aktiivisella reenauksella, täyttyy kyllä myöntää että itsekkin aloittelin punttiharrastuksen penkki + yläkroppa reenillä, ja sen kyllä nyt huomaa että alakroppa on nykyään hitusen jälessä mutta ei se mitään pitää painaa vain kovemmin :D.

Oon tässä höylänny 5x5 tyylillä penkkiä jo suht pitkään ja keväästä on sarja painot noussu nyt 17,5kg mutta maximi vaan 5kg :D

Kun maximia lähtee kokeilemaan niin tuntuu joko että on liian vähän sarjoja pohjalla eikä nouse tai sitten on liikaa ja mehut pois. Millasia sarjoja teette siis kun uutta maksimia olette kokeilemassa ?

Oon tässä höylänny 5x5 tyylillä penkkiä jo suht pitkään ja keväästä on sarja painot noussu nyt 17,5kg mutta maximi vaan 5kg :D

Kun maximia lähtee kokeilemaan niin tuntuu joko että on liian vähän sarjoja pohjalla eikä nouse tai sitten on liikaa ja mehut pois. Millasia sarjoja teette siis kun uutta maksimia olette kokeilemassa ?

Ite tein aina muutaman lämppäri sarjan, nousten 10 kilon päähän maksimista, esim.

10x60kg, 8x70kg, 1x90kg, 1x100kg.

Ei ole vaikeeta:)

Kapeaa penkkiä olen nyt tehnyt 3*6 systeemillä, siis joka sarja menee failureen, aluksi oli vaan 70 kiloo tässä mutta nyt mennäään jo 90kilon kohdalla. Leveää teen 2*5 ja 2*3 tohon päälle. ja pidän aina 1vk kevyen per kuukausi. Mulla toiminut hyvin.

Mikä prkele siinä penkissä on niin ihmeellistä?!?! Salilla näkee 15 v. kundeja vetämässä penkkiä päivästä toiseen, mutta jalkoja ei tehdä koskaan. Onhan se hienoa sanoa, että vetää penkistä oman painonsa verran 10-kertaa, mutta jalkapräsissä ei saada edes tuplasti omaa painoansa! Nuorille pitäisi selvittää tasapainoisen treenaamisen tärkeyttä ja ettei niillä painoilla ole niin väliä. Ne kiekot tangossa lisääntyy ajan myötä, jos vain on kärsivällinen.

Itq,parq,vonq, se on niinq tämmönen miehisyyden mitta, aina kysytään niinq penkkiä mutta ei koskaan mavea niinq etc.

Niinq sillai niinq. :)

Joo-o.. Mä oon ihan samaa mieltä sun kanssa, 0302154.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmm... rupesi mietityttämään että onko tuo oma ohjelma kovin järkevä kun täällä mainostetaan tuota 2x6 systeemiä.

Meikä on vääntänyt 1-jakoisella 3 krt/viikko, johon sisältyy 4 sarjaa penkkiä, tyyliin viikko 12 toistoa, sitten 10, 8, 6, 4, tauko.
Sama systeemi on ollut käytössä myös kyykyissä.

Pitäiskö sarjoja vähentää vaikka kolmeen??
Itestä ei tuo 4 sarjaa oo ainakaan pahalta tuntunut, ainoastaan vatsalihakset on tällä hetkellä pienessä burnoutissa ja huutavat lepoa (jota ihmettelen koska olen tehnyt niitä 3x10)

Mutta mitä mieltä, olisko kehitys kovempaa vai hitaampaa jos rauhottaisi hieman?

Viimeksi muokattu:
elekääpä yleistäkö sitä että nuoret jannut tekeepi vuan penkkiä, mie ainakin treenaan koko kroppaa tasapainosesti

Kyl nää, jotka tosissaan siellä salilla käy, niin useimmiten treenaa koko kroppaa tasapainoisesti..
Mutta, on kyl noi kaikki muut omat kaverit jotka salilla käy, semmosia että ne nostelee siellä pelkkää penkkiä ja haukkaria vääntää..

Sit viel, "Russian Squat Program":lla ollaan saatu kovia tuloksia, lisää tästä löytyy mm. "Penkki ohjelma suoritettu" -Tredistä, joka löytyy haulla.

itse vaikka olen omasta mielestäni ihan hyvä penkkaan ja se on lempiliikkeeni, niin nostan kyllä prässistä 4x+ oman painoni että ei sitä kannata yleistää.:dance:

Mikä prkele siinä penkissä on niin ihmeellistä?!?! Salilla näkee 15 v. kundeja vetämässä penkkiä päivästä toiseen, mutta jalkoja ei tehdä koskaan. Onhan se hienoa sanoa, että vetää penkistä oman painonsa verran 10-kertaa, mutta jalkapräsissä ei saada edes tuplasti omaa painoansa! Nuorille pitäisi selvittää tasapainoisen treenaamisen tärkeyttä ja ettei niillä painoilla ole niin väliä. Ne kiekot tangossa lisääntyy ajan myötä, jos vain on kärsivällinen.
jeps. tässä loistava neuvvo TAAS jälleen kerran jolla penkki saadaan VARMASTI nousuun. tällaisia asiantuntevia kommentteja on sitten iloa lukea:worship::jahas:

Listaanpa omia virheitäni, miten siis ei kannata tehdä:
1. Joka treenissä sarja tai kaksi aina loppuun asti. Liian vähän sarjoja.
2. Nostaa sillä tekniikalla jolla nousee enemmän. Toisin sanoen kyynerpäät soutaa missä huvittaa.
3. Liikaa samanlaista treeniä. Joko 2x6 kuukausia putkeen, 5x5 kuukausia putkeen. Aina loppuun asti. Aina samalla toistoalueella.
4. Ei malteta keventää välissä.
5. Mietitään liikaa sitä penkkiä, ja koitetaan koko ajan saada enemmän ja enemmän, nopeammin ja nopeammin.
6. Luullaan kiertäjäkalvosimia ehkäisyvälineeksi.
Tässä jto:n erinomaiset ohjeet:
äläs nyt tärise siellä.

kokeilepas ihan perussettiä:
1.kk: 3-4*8-10
2.kk: 4-6*4-6
3.kk: 1max, max*85%

isoissa liikkeissä jk, pp, mv lv myös toi 3.kk. muissa riittää 1. ja 2. vatsa ja pohkeet jne hyötyy hieman pidemmistä sarjoista. joka sarjassa varaa 1-2 toistoa. noi siis pelkät työsarjat. keskity isoihin liikkeisiin ja unohda erilaiset hauisliikkeet jne.

Niin ja vaikka ei nappaa jeesata junnua niin turha sille nyt vittuilla on.

hmm, osaisko joku selittää tuota jalkatyötä penkkipunnerruksessa minulle niin saisin nekin paremmin käyttöön?

pusketaan jaloilla sitä kaarta samalla teholla siitä asti kun on saatu tanko kouraan vai vasta nostovaiheessa? vai mites se homma toimii :david:

hmm, osaisko joku selittää tuota jalkatyötä penkkipunnerruksessa minulle niin saisin nekin paremmin käyttöön?

pusketaan jaloilla sitä kaarta samalla teholla siitä asti kun on saatu tanko kouraan vai vasta nostovaiheessa? vai mites se homma toimii :david:

imho on helppo ottaa jännitys päälle jalkoihin just ennenkun nostaa tangon telineistä.

ja jännitys pidetään koko suorituksen ajan.

junnut tekee usein sen virheen että treenaa liikaa, aluksi on kuitenkin kyse hermotuksen parantamisesta ja se paranee parhaiten kun lepää tarpeeksi, esim kerran viikkoon muutama melkein loppuun asti tehty 4-8 toiston sarja niin johan lähtee penkki kovaan kehitykseen...

...teet kaksi kertaa viikkoon ton niin et välttämättä kehity yhtään tai todella hitaasti.

Tärkein asia on tietenkin että tulee proteiinia ja kaloreita tarpeeks. (eli ei mitään paskaruokaa jos vaan mahdollista)

sitten kun voimat on kasvanut huomattavasti lähtötilanteeseen esim 40kg -> 80kg:aan (esim penkki) niin voi alkaa tekemään jotain hieman monimutkaisempaa mutta vasta sitten kun ei enää tolla edellisellä kehity.

Nyt jos on jo mennyt treenaan liikaa voisi 2-3vk tauko olla poikaa ja sit rauhassa alusta.

tämä neuvo ihan yleisesti trediä sen enempää lukematta.

junnut tekee usein sen virheen että treenaa liikaa, aluksi on kuitenkin kyse hermotuksen parantamisesta ja se paranee parhaiten kun lepää tarpeeksi, esim kerran viikkoon muutama melkein loppuun asti tehty 4-8 toiston sarja niin johan lähtee penkki kovaan kehitykseen...

joo tämä on nopein mahdollinen keino saada penkkitulos nousuun. se nousu valitettavasti loppuu sit siihen kun hermotuksen kehittyminen hidastuu huomattavasti.

Back
Ylös Bottom