Penkkipunnerruskisoihin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen päättänyt ruveta treenaamaan penkkipunnerrusta, sillälailla että pitäisi lähtee jossain vaiheessa kisaamaan nuorten penkkipunnerruksen SM kisoihin. Kaipaisin treeni ohjelmaa penkkipunneruksen tuloksen parantamiseksi? Tällä hetkellä penkki 110kg x1 ja ikä 17.0v ja paino rapiat 80kg. Joten millä taktiikalla pitäisi lähteä liikenteeseen? (ja ilman mitää penkkipaitoja)

Toi linkki kusee. Mut artikkelihan on kyllä hyvä. Voimailuosiohan on täynnä erilaisia ohjelmia et kyl luulis Penavaltenkin löytävän.

Minkälainen tulos pitäisi olla SM-kultaan 17 tai alle 18v sarjoissa jos kultaa havittelisi 83kg sarjassa. Noin 130kg kenties?

Alle 17-vuotiaissa kulta voitettiin tänä vuonna 100 kilolla. Alle 20-vuotiaissa 142,5. Mahdut ensi vuonna 17-vuotiaisiin jos olet -96 tai myöhemmin syntynyt. Muussa tapauksessa parikymppisiin.

En viitsi tehdä topikkia tälle erikseen, mutta tein tossa ryssäpenkkiä ja sarjojen päälle tein sitten lankkupenkin kerran, kun ajattelin, että mulla ojentajat laahaa. No kysymys kuuluu, että paljon te lyötte lankkupenkkiin painoa verrattuna normaaliin? Tein samalla painolla lankun, kun tein kevyen päivän ryssäpenkin, niin lankulta jaksoin painon nostaa 20 kertaa, varaa jäi...

Eli jos teoreettisesti penkkipaino olisi vaikka 100kg, niin miten lankku menee?

En viitsi tehdä topikkia tälle erikseen, mutta tein tossa ryssäpenkkiä ja sarjojen päälle tein sitten lankkupenkin kerran, kun ajattelin, että mulla ojentajat laahaa. No kysymys kuuluu, että paljon te lyötte lankkupenkkiin painoa verrattuna normaaliin? Tein samalla painolla lankun, kun tein kevyen päivän ryssäpenkin, niin lankulta jaksoin painon nostaa 20 kertaa, varaa jäi...

Eli jos teoreettisesti penkkipaino olisi vaikka 100kg, niin miten lankku menee?

Ei voi yleispätevää vastausta antaa, riippuu mm: lankun korkeudesta, nostajan välityksistä(nivelkulmista), ojentajien ja rinnan voimasuhteista jne. Jotkut työntää 10cm lankusta kymmeniä kiloja yli raakamaksimin, mutta esimerkiksi allekirjoittaneella 10cm lankun ja kokoliikeradan maksimipainot ovat suurinpiirtein samaa luokkaa.

IMO parempiakin tapoja tohon ojentajien vahvistamiseen on kuin lankut, täysliikerataiset punnerrukset ketjuilla/kumeilla esimerkiksi. Pinnapenkit myös, jos ongelmakohta ei ole aivan loppuojennuksessa. Lankun siirtovaikutus normipenkkiin on vähän niin ja näin, toki nopeasti näkee alkaako siitä hyötyä itse kullekin olemaan. Itse en ole koskaan lankuista saanut juurikaan apua normipenkkiin, vaikka ojentajat ovatkin heikoin lenkki.

Lankkupenkki tosin(vajaa liikerata) voi olla yli-isoilla kuormillakin hermostoa vähemmän kuormittava, kuin kumi/ketjupenkit joissa vastus muuttuu noston liikeradan aikana merkittävästi ja jotka tehdään kokoliikeradalla. Onhan esim. pinnavedot polvenkorkeudelta selkeästi hermostoa vähemmän kuormittavia, kuin itse maastaveto, vaikka painot ovat suuremmat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos ensivuonna kisoihin halajaisi, mistä pitäisi aloittaa? (Minne ekoihin kisoihin?) Onko kellään kokemusta/tietoa. Penkkisarjat tänään oli 5x92,5 ja 4x97,5 ja 3x 102,5 ja 2x 107,5 ja 1x112,5kg. Oli todella helpot sarjat, ei edes nostot hidastunu. Eli enstreeniin lisää painoa. Vedän penkkiä aina sillein että 3päivää ehtii palautua eli 4 päivän välein. Mitä mieltä porukat ootte treeni tavasta ja sarjoista ja onko mitää vinkkejä/huomautuksia? :) :) Kaikki vinkit ja apu ja huomautukset enemmän kuin tervetulleita:)

Lähimpään suomenvoimanostoliiton alaiseen jäsenseuraan yhteyttä ja homma hoituu sen jälkeen sitä kautta. Kisakalenteri löytyy liiton nettisivuilta.

Jos ensivuonna kisoihin halajaisi, mistä pitäisi aloittaa? (Minne ekoihin kisoihin?) Onko kellään kokemusta/tietoa. Penkkisarjat tänään oli 5x92,5 ja 4x97,5 ja 3x 102,5 ja 2x 107,5 ja 1x112,5kg. Oli todella helpot sarjat, ei edes nostot hidastunu. Eli enstreeniin lisää painoa. Vedän penkkiä aina sillein että 3päivää ehtii palautua eli 4 päivän välein. Mitä mieltä porukat ootte treeni tavasta ja sarjoista ja onko mitää vinkkejä/huomautuksia? :) :) Kaikki vinkit ja apu ja huomautukset enemmän kuin tervetulleita:)

vedä silein etä kevyesrti tullee. Oot vitu kova

Suomenvoimanostoliitto sanoo sivuillaan että Nuoret 14-18v "Siitä päivästä, jona nostaja täyttää 14 vuotta sen kalenterin vuoden loppuun jonka aikana nostaja täyttää 18vuotta". Eli enkös silloin ensvuonna mahdu nuoriin?

Suositut

Back
Ylös Bottom