Penkkipaita suoraan hanurista....

Lähtötelineet tosin ei ammu juoksijaa liikkeelle vaan niistä pitää ihan itte ponnistaa.

:rolleyes:

Miten voi edes verrata piikkareita ja penkkipaitaa toisiinsa tässä yhteydessä?:david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletukseni perustui siihen, että olen nähnyt kun sama nostaja kokeilee paitaa x ja y, eikä saada edelleenkään sen enempää paidalla rautaa kuin ilman paitaa. Sitten kun treeniä säädetään enemmän ja enemmän ojentajille sopivaksi, niin johan lähtee tulokset jossain vaiheessa nousuun samalla paidalla.
En fysiikkaa kovin tunne, mutta käsittääkseni esim. 200kg painossa se, tuleeko paino sieltä ylös 4 vai 6kmh, ei helpota ojentajien työtä kuin ykköskiloja. Joku "fyysikko" voi tämän varmaan laskeakkin, kuinka paljon vähemmän työtä tarvitsee jälkimmäisessä nostossa ojentajilla tehdä.

Mutta uskot siis että 270 olisi ollut ihan mahdollinen kun sopiva paita olisi löytynyt? Ehkä jopa enemmänkin, käsittääkseni voitit muistaakseni erään maineikkaan nostajan rawissa, joka on ottanut 270 paidalla. Itse epäilen tätä, en siksi, että 270 on mieletön rauta, (koska mielestäni 217 on rawina mieletön rauta myös) vaan siksi, että mielestäni vanhoissa kuvissasi rintalihasten koko on kropan ylivoimaisesti paras osa-alue.

Kokeilin joskus salilla kumeja ja nostin niillä selkätreenissä huvikseni hang pressissä 235kg. En ala jossittelemaan tuloksia koska en paitaa ikinä laittanut. Osanostoissa olen tehnyt räkissä 240x3 jollain 15cm liikeradalla.

Voitin salikisoissa nipun tamperelaisia ammattilaisnostajia. Oliko niitä silloin siinä 5-7 nostamassa. Yksi mun lisäksi nosti ilman paitaa, muilla oli paita. Nostin tuolloin vain 2 nostoa kun tuo rinta vähän silloin jo varoitteli.

Rinta tekee muuten Sumppari töitä loppuun asti nostossa.

Originally posted by ronjeremy
Lähtötelineet tosin ei ammu juoksijaa liikkeelle vaan niistä pitää ihan itte ponnistaa.

Ei pitänyt kommentoida enää,mutta luuletko,että trikoot ampuvat pohjasta automaattisesti ilman,että nostaja tekee itse mitään? Et varmasti ole ikinä edes kokeillut trikoilla nostamista.

Pikajuoksusta vielä, että myös radan pintamateriaali vaikuttaa aikoihin. Otetaan sprinttereiltä piikkarit ja lähtötelineet pois ja pistetään ne nurmikolle, hiekkatielle tai enintään tiilimurskalle juoksemaan ja katotaan miten ajoille käy... no ne huonontuvat, mutta yksi tosiasia säilyy. Huiput juoksevat silti nopeammin kuin me!

Mike hei! Kehujako sä kerjäät? On se Mike kova jätkä! Ehdotan täten, että me kaikki voimanostajat luovutamme mitalimme sulle. Sitäkö sä ajat takaa? Unohda!

Muuten, eikö samalla periaatteella bodilavallekin pitäis mennä ilman väriä ja öljyjä sekä karvat ajamatta. Kyllä me voimanostajat voitettais kehomiehet bodikisoissa, mutta kun ei viitsi lyödä naurettavaa väriä pintaan ja ei toi karvojen ajaminenkaan tunnu hauskalta ajatukselta.

Yleisistä harhaluuloista vielä sen verran, että jos joku vuosia paitanostoa harjoitellut nostaja saa paidastaan vaikkapa 50 kg hyödyn, niin automaattisesti "bodari" ynnää 50 kg omaan tulokseensa. Yllättävän paljon asiantuntijoita löytyy paitaa koittamattomien joukosta.

Aika kivasti suuntaa sen ponnistuksen eteenpäin verrattuna tasaiselta maalta lähtöön.

Miten voi edes verrata piikkareita ja penkkipaitaa toisiinsa tässä yhteydessä?

Laita paita päälle laske rauta rinnalle äläkä työnnä tankoa lainkaan ylöspäin. Katso kuinka ylös se nousee.:D Veikkaan ettei kovin ylös!

Originally posted by ronjeremy

:rolleyes:

Miten voi edes verrata piikkareita ja penkkipaitaa toisiinsa tässä yhteydessä?:david:

Paitahan se tosiaan vain siinä nostaa, nostajan tekemättä yhtään mitään. :david:
Kummonen laittoi hyvin perusteluita. Mutta sinä ilmeisesti juokset ilman piikkareita, hiilimurskalla ja pystylähdöllä ihan saman ajan, ehkä jopa teet paremmankin ajan. :david:

Originally posted by Mike
Kokeilin joskus salilla kumeja ja nostin niillä selkätreenissä huvikseni hang pressissä 235kg. En ala jossittelemaan tuloksia koska en paitaa ikinä laittanut. Osanostoissa olen tehnyt räkissä 240x3 jollain 15cm liikeradalla.

Eipä tuo pahemmin mitään kerro, eikä niihin kannata katsoa.. Siis tarkoitan kenenkään ja tämä ei ollut sulle Mike tarkoitettu. Pientä suuntaa ne voi antaa, mutta mitään tarkkoja tuloksia niistä voi harvoin vetää.

Originally posted by N.O.Kummonen
Laita paita päälle laske rauta rinnalle äläkä työnnä tankoa lainkaan ylöspäin. Katso kuinka ylös se nousee.:D Veikkaan ettei kovin ylös!

Laitapa 400 kiloa tankoon ja kypärä päähän. Katotaan, nouseeko.

T . b aA r ike LLo 4 v.

Originally posted by Raven
Eipä tuo pahemmin mitään kerro, eikä niihin kannata katsoa.. Siis tarkoitan kenenkään ja tämä ei ollut sulle Mike tarkoitettu. Pientä suuntaa ne voi antaa, mutta mitään tarkkoja tuloksia niistä voi harvoin vetää.

Siis jos tuosta ei voi vetää mitään johtopäätöksiä, niin miten kaikki paitanostajat vetävät raw tuloksista aina sen johtopäätöksen, ettei raw nostaja saa sen enempää paidan kanssa?

Siis jos tuosta ei voi vetää mitään johtopäätöksiä, niin miten kaikki paitanostajat vetävät raw tuloksista aina sen johtopäätöksen, ettei raw nostaja saa sen enempää paidan kanssa?

Missä olen sanonut, että ei kerro yhtään mitään?
Jos sinä esim teet 15cm liikettä 250kg, niin ei se tarkoita että paidalla saat 250kg.

Pikajuoksusta vielä, että myös radan pintamateriaali vaikuttaa aikoihin. Otetaan sprinttereiltä piikkarit ja lähtötelineet pois ja pistetään ne nurmikolle, hiekkatielle tai enintään tiilimurskalle juoksemaan ja katotaan miten ajoille käy... no ne huonontuvat, mutta yksi tosiasia säilyy. Huiput juoksevat silti nopeammin kuin me!

Yritätkö sä nyt rivien välissä niinku vihjailla, että esim. joku Ano T. nostais pelkät gollege-housut jalassa jalkakyykystä enemmän kuin me, siis niinku vaikka mä tai joku sä? Ton jos pystyt todistamaan niin vähän veikkaan et siinä menee paitadissaajat HILJASEKS!

Originally posted by Raven
Missä olen sanonut, että ei kerro yhtään mitään?
Jos sinä esim teet 15cm liikettä 250kg, niin ei se tarkoita että paidalla saat 250kg.

What evah, sovitaan sitten että mä en olisi saanut grammaakaan ylitse raw tulosen paidalla jos se teitä niin kovasti helpottaa.

Kyllä sen ymmärtää että se häiritsee, jos joku nostaisi naku-kisoissa enemmän ilman mitään varusteita, sitä tappiota koitetaan sitten kompensoida vähättelemällä raw nostajien voimia mahdollisessa paitapenkissä.

Kokeilin joskus salilla kumeja ja nostin niillä selkätreenissä huvikseni hang pressissä 235kg. En ala jossittelemaan tuloksia koska en paitaa ikinä laittanut. Osanostoissa olen tehnyt räkissä 240x3 jollain 15cm liikeradalla

Mä jään paidan kanssa parikymmentä kiloa mun osanostomaksimista (6 tuuman lankkupenkki), mutta tiedän nostajia jotka paidalla nostaa saman verran yli osanostorautojen. Et voi kokeilematta tietää mihin ryhmään kuulut eli sun tapauksessa haarukka ois 220-260 kg noin suunnilleen. Selvittääkö yhtään?!

Muuten, eikö samalla periaatteella bodilavallekin pitäis mennä ilman väriä ja öljyjä sekä karvat ajamatta.

Nyt aletaan olla asian ytimessä.

Kylläkai kaikissa lajeissa on omat pikku hassuttelunsa.

:love:

Mä jään paidan kanssa parikymmentä kiloa mun osanostomaksimista (6 tuuman lankkupenkki), mutta tiedän nostajia jotka paidalla nostaa saman verran yli osanostorautojen. Et voi kokeilematta tietää mihin ryhmään kuulut eli sun tapauksessa haarukka ois 220-260 kg noin suunnilleen. Selvittääkö yhtään?!

Kuten sanoin, what evah, moniko sitten haluaa uskoa että raw 217,5kg vastaisi esim tuota haarukan 220kg farkkupaidalla?

Yritätkö sä nyt rivien välissä niinku vihjailla, että esim. joku Ano T. nostais pelkät gollege-housut jalassa jalkakyykystä enemmän kuin me, siis niinku vaikka mä tai joku sä? Ton jos pystyt todistamaan niin vähän veikkaan et siinä menee paitadissaajat HILJASEKS!

Jos on vierestä katsonut +300 kilon nopeuskyykkyjä boxilta (+ noin 100 kiloa kumeista lisää yläasentoon) pelkällä vyöllä niin voisi odottaa melko kovaa RAW-tulosta.

Kyllä sen ymmärtää että se häiritsee, jos joku nostaisi naku-kisoissa enemmän ilman mitään varusteita, sitä tappiota koitetaan sitten kompensoida vähättelemällä raw nostajien voimia mahdollisessa paitapenkissä.

Ei tässä mitään vähätellä. Tosiasia on se, että jos nostaja1 nostaa 247,5 kg paidalla, niin ennen kuin nostaja2 nostaa 250 kg (paidalla tai ilman) niin se ei ole nostanut enempää kuin nostaja1, olipa nostaja2:n raw-penkki mitä tahansa välillä 0-245kg. Eikö tuo muka pidä paikkaansa? Sä et voi verrata tekemätöntä suoritusta tehtyyn suoritukseen!

Originally posted by Dobermann
Johtuisiko siitä, että voimanostoa ei näytetä telkussa? Muutenkin telkkarin urheilutarjonta on lähinnä pallopelejä, jotka ei vois itseäni vähempää kiinostaa. On ikävä huomata kuuluvan vähemmistöön.
Ei hirveen usein, mutta joskus tulee lähetyksiä.

Ei se takaa sitä ettei näin olisi, mutta ihan mahdollista se on. Oma vapaamuotoisen salipenkin ja virallisen IPF kisatuloksen (molemmat ilman paitaa) ero oli n. 5-7kg. Toisinsanoen rinta oli siinä määrin vahvempi, ettei pysäytys juurikaan vaikuttanut asiaan. Kun taas tietämäni hyvillä penkkareilla se voi vaikuttaa paljonkin. En ole kuin kerran paidalla nostanut, mutta ei se tuntunut minulle käyvän. Ehkä se sinulla olisi tuonut kiloja, mutta minulla ei. Luulen kuitenkin että useimmat jotka eivät harjoittele paitaa varten, omaavat suhteessa heikomat ojentajat, ja paita ei tunnu toimivan kauhean hyvin. Tai jos toimii todella hyvin, niin apu on varmaan aika mieletön kun vielä muuttaa treeniään paidalle sopivammaksi.

PS. Tähän on pakko muistella Hakalan raw kisassa käyntiä. Mies näyttää kisoissa todella tykiltä, mutta raw kisassa irtosi penkistä "hurjat" 140kg, kyykystä tais hikiseen kakssatanen mennä, ja vedostakin alle 250kg. Ei päälleppäin uskos millään todeksi. Että joskus kun oli spekulointia jossain threadissä paljon tarvii ottaa penkistä omatakseen riittävät rintalihakset ja ojentajat SM kisoihin. Niin 140 näyttää riittävän :)

Pojat, pojat, pappa heittää muutamia faktoja:

-tää koko ajan pahemmaksi menevä varustepelleily on jenkkien aikaansaamaa. Varustevalmistajat tekee diilejä liittojen kanssa, liitot saa valmistajilta rahaa kun sallivat joka vuosi uusia vermeitä kisoihin. Arvatkaapa kuinka paljon Inzer on rahoittanut esmes IPF:ää?

-kysymys ei ole siitä, saako joku kuinka paljon enemmän farkkupaidalla kuin EHPHD:llä vaan kysymys on siinä, ONKO TÄLLAISELLA ENÄÄ RAJAA OLLENKAAN? Mikä on 10 vuoden päästä varustetilanne, kun nykyään kyykkääjätkin on niin .... että niillä pitää koukut lähteä pois alta (monolift) ettei tarvitsisi pakittaa painot harteilla.

-ootteko ikinä ihmetellyt, miksi vetotulokset ei oo oleellisesti parantuneet 80-luvulta, mutta kyykky- ja penkkiraudat on niihin nähden hirveesti parantuneet? Vedossahan varusteet ei niin paljoa suhteellisesti auta kuin kyykyssä ja penkissä.

-tätäkö me oikeestaan halutaan? Mikä on seuraava innovaatio lajissa?:rolleyes:

Hermotus on kehonrakentajalla eri luokkaa kuin voimanostajalla. Kyllä Jussikin enemmän ottaisi jos panostaisi punnerrukseen.

Vertaukseni Hakalaan oli ehkä vähän huono, mutta vertasin Hakalaa lähinnä sinuun, kun käsittääkseni panostat nimenomaan bodaukseen, etkä niinkään voimanostoon. Niin tuli vaan mieleen, että aika mieletön ero tuloksessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom