Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oletukseni perustui siihen, että olen nähnyt kun sama nostaja kokeilee paitaa x ja y, eikä saada edelleenkään sen enempää paidalla rautaa kuin ilman paitaa. Sitten kun treeniä säädetään enemmän ja enemmän ojentajille sopivaksi, niin johan lähtee tulokset jossain vaiheessa nousuun samalla paidalla.
En fysiikkaa kovin tunne, mutta käsittääkseni esim. 200kg painossa se, tuleeko paino sieltä ylös 4 vai 6kmh, ei helpota ojentajien työtä kuin ykköskiloja. Joku "fyysikko" voi tämän varmaan laskeakkin, kuinka paljon vähemmän työtä tarvitsee jälkimmäisessä nostossa ojentajilla tehdä.
Mutta uskot siis että 270 olisi ollut ihan mahdollinen kun sopiva paita olisi löytynyt? Ehkä jopa enemmänkin, käsittääkseni voitit muistaakseni erään maineikkaan nostajan rawissa, joka on ottanut 270 paidalla. Itse epäilen tätä, en siksi, että 270 on mieletön rauta, (koska mielestäni 217 on rawina mieletön rauta myös) vaan siksi, että mielestäni vanhoissa kuvissasi rintalihasten koko on kropan ylivoimaisesti paras osa-alue.
Originally posted by ronjeremy
Lähtötelineet tosin ei ammu juoksijaa liikkeelle vaan niistä pitää ihan itte ponnistaa.
Lähtötelineet tosin ei ammu juoksijaa liikkeelle vaan niistä pitää ihan itte ponnistaa.
Miten voi edes verrata piikkareita ja penkkipaitaa toisiinsa tässä yhteydessä?
Originally posted by ronjeremy
Miten voi edes verrata piikkareita ja penkkipaitaa toisiinsa tässä yhteydessä?
Originally posted by Mike
Kokeilin joskus salilla kumeja ja nostin niillä selkätreenissä huvikseni hang pressissä 235kg. En ala jossittelemaan tuloksia koska en paitaa ikinä laittanut. Osanostoissa olen tehnyt räkissä 240x3 jollain 15cm liikeradalla.
Originally posted by N.O.Kummonen
Laita paita päälle laske rauta rinnalle äläkä työnnä tankoa lainkaan ylöspäin. Katso kuinka ylös se nousee.:D Veikkaan ettei kovin ylös!
Originally posted by Raven
Eipä tuo pahemmin mitään kerro, eikä niihin kannata katsoa.. Siis tarkoitan kenenkään ja tämä ei ollut sulle Mike tarkoitettu. Pientä suuntaa ne voi antaa, mutta mitään tarkkoja tuloksia niistä voi harvoin vetää.
Siis jos tuosta ei voi vetää mitään johtopäätöksiä, niin miten kaikki paitanostajat vetävät raw tuloksista aina sen johtopäätöksen, ettei raw nostaja saa sen enempää paidan kanssa?
Pikajuoksusta vielä, että myös radan pintamateriaali vaikuttaa aikoihin. Otetaan sprinttereiltä piikkarit ja lähtötelineet pois ja pistetään ne nurmikolle, hiekkatielle tai enintään tiilimurskalle juoksemaan ja katotaan miten ajoille käy... no ne huonontuvat, mutta yksi tosiasia säilyy. Huiput juoksevat silti nopeammin kuin me!
Originally posted by Raven
Missä olen sanonut, että ei kerro yhtään mitään?
Jos sinä esim teet 15cm liikettä 250kg, niin ei se tarkoita että paidalla saat 250kg.
Kokeilin joskus salilla kumeja ja nostin niillä selkätreenissä huvikseni hang pressissä 235kg. En ala jossittelemaan tuloksia koska en paitaa ikinä laittanut. Osanostoissa olen tehnyt räkissä 240x3 jollain 15cm liikeradalla
Eipä tuo pahemmin mitään kerro, eikä niihin kannata katsoa.. Siis tarkoitan kenenkään ja tämä ei ollut sulle Mike tarkoitettu. Pientä suuntaa ne voi antaa, mutta mitään tarkkoja tuloksia niistä voi harvoin vetää.
Muuten, eikö samalla periaatteella bodilavallekin pitäis mennä ilman väriä ja öljyjä sekä karvat ajamatta.
Mä jään paidan kanssa parikymmentä kiloa mun osanostomaksimista (6 tuuman lankkupenkki), mutta tiedän nostajia jotka paidalla nostaa saman verran yli osanostorautojen. Et voi kokeilematta tietää mihin ryhmään kuulut eli sun tapauksessa haarukka ois 220-260 kg noin suunnilleen. Selvittääkö yhtään?!
Yritätkö sä nyt rivien välissä niinku vihjailla, että esim. joku Ano T. nostais pelkät gollege-housut jalassa jalkakyykystä enemmän kuin me, siis niinku vaikka mä tai joku sä? Ton jos pystyt todistamaan niin vähän veikkaan et siinä menee paitadissaajat HILJASEKS!
Kyllä sen ymmärtää että se häiritsee, jos joku nostaisi naku-kisoissa enemmän ilman mitään varusteita, sitä tappiota koitetaan sitten kompensoida vähättelemällä raw nostajien voimia mahdollisessa paitapenkissä.
Ei hirveen usein, mutta joskus tulee lähetyksiä.Originally posted by Dobermann
Johtuisiko siitä, että voimanostoa ei näytetä telkussa? Muutenkin telkkarin urheilutarjonta on lähinnä pallopelejä, jotka ei vois itseäni vähempää kiinostaa. On ikävä huomata kuuluvan vähemmistöön.
Siis jos tuosta ei voi vetää mitään johtopäätöksiä, niin miten kaikki paitanostajat vetävät raw tuloksista aina sen johtopäätöksen, ettei raw nostaja saa sen enempää paidan kanssa?
Hermotus on kehonrakentajalla eri luokkaa kuin voimanostajalla. Kyllä Jussikin enemmän ottaisi jos panostaisi punnerrukseen.