Penkkimaksimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ameeba
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
no... meikällä kehitystä... :D

olisko eilen ollut 6. kerta ku elämässäni penkkaan, ja nousi 35x3.
ja tosiaan aloittelin n. 6-8 vkoa sitten; enkä meinannut jaksaa edes tankoa nostaa kunnolla - saati sitten että jotain rojua olis päihin laittanut.
nyt oon jopa saanut hyvän otteen hommaan ja rojut liikkuu suht huojumatta.

olen ylpeä itsestäni. :)

edit: paino/pituus 62,5/158 --> laskusuuntaan menossa. eli saa nähdä riittääkö jytyä jatkossa, kun meinaan pudottaa tonne alle 60kg!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vuoden alusta treenannut penkkiä ja nyt teen 32,5kg:lla 5 toistoa puhtaasti. Tosin alussa tein vaan pitkiä sarjoja kevyillä painoilla enkä yrittänytkään nostaa tulosta. Ja välillä on ollut taukoja, kun ei ole kehdannut penkkiä mennä edes kokeilemaan heikkojen tulosten takia. Järkevä asenne ;) Maksimia en ole uskaltanutkaan kokeilla, kun ei tosiaan ole koskaan ketään varmistamassa.

Ihan uskomattomia tuloksiahan porukka täällä vetää. Jos nyt itse sais sen 40kg rikki joskus, ni olisin jo aika tyytyväinen. Tosin vähän tuntuu kyllä välillä siltä, et tekniikkaa hiomalla vois nyt jo nousta enemmän.

Millaisia sarjoja kannattais tehdä, jotta tuota tulosta saisi ylöspäin?

Hehee, negatiivista kehitystä kaikin puolin: 55 nousee kahdesti, oma paino 72. Saapa nähdä mihin tämä kaikki johtaakaan! Sen olen kuitenkin saanut huomata, että paras kehitys on itselläni tullut lyhyillä sarjoilla ja n. 80-90% maksimista painoilla. Eli kunhan tässä taas alkaa saada ruokaa, niin...!

Ja Krikalle vain tämä yksinäisen suden treenivinkki: ainahan tuollaisen painon alta pois pääsee, kunhan muistaa: 1) ei lukkoja, voipi kallistaa levyt lattialle 2) perhana, teenhän vatsalihaksia muutenkin lisäpainoilla, ei yksi istumaannousu tangon kanssa maata kaada. Tosin, enimmäkseenhän itsekin teen kahden toiston sarjoja. Säästyy paljon energiaa...

Penkki tuloksia

Onpahan voimakkaita Mimmejä...

Ite kuulun "keskikastiin"...
Oma paino 57 kg ja kovimmat sarjat penkkiä pitkään aikaan tein eilen 3*5 50kg... Penkin teen jalat penkillä eli ei mitään selkäkaaria yms.

Maaginen ykkösmaksimi tavoite on 60 kg.

Toisaalta kerran viikossa penkki treeniä ei kauheesti paranna tulosta... Tavoite ku on tuolla muodokkaissa lihaksissa ei maksimi voimassa, mutta 60kg on edelleen mielessä PERIKSI EI ANNETA!:whip:

Täällä onkin jo ollut hyviä pointteja, että penkkitulos nousee, kun esim olkapäät/ojentajat vahvistuu.

Oon nyt vihdoin itekin huomannut, että penkki ei kehity penkkaamalla ;) Olin liian pitkällä dietillä (söin tavallaan "vahingossa" liian vähän) ja penkkitulos junnaa senkin takia, ei sentään ole laskenut.

Aattelin nyt vähäksi aikaa unohtaa koko peruspenkin ja tehdä sitäkin innokkaammin vinopenaa ja pec decciä sekä vipareita maaten - nuo liikkeet tuntuvat ottavan mun fileisiin paljon paremmin, kun kerta body-tyylillä treenaan, eli haussa massa ja muoto, ei ensisijaisesti voima.

Yksi tuttu neuvoi, että teepä kaikenlaista muuta, ja ylläty iloisesti punnertamalla ennätyksesi vaikka muutaman kuukauden päästä kun penkkiä pitkästä aikaa kokeilet. Mulla siis noussut 2 x 47,5 kg, teen aina jalat ilmassa. Se 50 kg ei ole suostunut menemään rikki, oon kyllä yrittänyt varmistajan kanssa. (Ja oon 170/62.)

Olin taas tänään salilla ja taistelin penkin kanssa. Rupesin miettimään, et mulla menee varmaan nosto liikaa hartioille, jotka on suhteessa huomattavasti rintaa vahvemmat. Pitääpä keskittyä vähän paremmin tohon tekniikkaan, niin varmaan nousee tuloksetkin. Huhtikuussa pitäis pystyy nostaa 40kg, mut senhän pitäis olla täysin mahdollista.

Hyviä pointteja ja vinkkejä muilta, kiitos. Ei vaan sovi luonnolleni jäädä sen tangon alle ;)

Kyllä tää tästä pikku hiljaa rupeaa sujumaan. Nyt vuoden vasta käynyt vähän enemmän tosissaan salilla, ni eiköhän tässä vielä ole mahdollisuus petrata noita suorituksia ja oppia viisaammilta :)

Hei, jos 3x8 menee 30kg:lla ni mikä olis teidän fiksumpien arvio miun maksimista? En oo kevään jälkeen kokeillu, sillon meni 40, mut tuosta on varmasti noussu (keväällä kaseja korkeintaan 25kg). Huimia on nää kilot kyllä :nolo: , mut viime syksynä penkkiä ja muutenkin punttia tein ekan kerran. Tänä syksynä alottanu vast kunnolla yu:n ohella. :)

Joskus vuos sitten kokeilin ja 60kg:lla meni 2. Enpä ole sittemmin kokeillut enkä varmaan ihan heti kokeilekaan.:rolleyes:

"moi.
oon kans _pari_ kertaa nyt koittanut penkkiä. ekalla kerralla 2 vkoa sitten sain 30kg:lla( tanko+5+5) 3 toistoa just ja just.. ja viimeksi meni 5 toistoa. eli huomasin heti parannusta; joko voimaa tai tekniikkaa tai jotain positiivista kehitystä.
mutta intoa täynnä on tää likka!
uskon että kevääseen mennessä tuo paino tuosta nousee(aluksi tietysti tolla painolla lisää toistoja).
itse painan 64,5. ja pituutta 158cm."

Kokeilin kanssa itse tänään ekaa kertaa samoilla painoilla kuin sinä ekalla kerralla. Tai ensin kokeilin pelkällä tangolla kun ei ollut mitään hajua mitä saa ylös :D Sitten sain tehtyä noilla 2x 6 (oikei myönnetään että vikat kaks tai kolme ei käyneet kyllä ihan alhaalla kun ajattelin että jos jäänkin jumiin )

Mietin vaan mielessäni että voivoi ompa noloa kun en saa millään enempää varmaan mennen että saisin hyvät toistomäärät kuitenkin.. noo täytyy odotella kehitystä :)

Niin ja painoa 57 kg..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Penkkiä tehty varmaan joku 9kk... (punttia takana abt vuos)
Pari viikkoa sitten max 50kg, sarjoja tulee 2x6x42,5kg hyvänä päivänä.

oma paino abt. 60kg. Tavoitteena nostaa ensikesään mennessä oma paino, tosin tarkoitus kyllä vähentää tuota kuilua puolella painonpudotuksella.

Mitään ykkösiä en oo kokeillu, ajattelin ehkä ens kesänä kokeilla, mulla kun ei oo ikinä mitään varmistajia ...
joululomalla tein (varmistajan kans) 6x50kg kaks sarjaa. niin ja jalat ilmassa tietenki.oon ihan tyytväinen.

edit: ja oma paino 58kg pituus 163,5

Zone-sarja -42%
aloitin treenaamisen tällä viikolla, penkkimaksimia en ole kokeillut, mutta sarjat tällä hetkellä 4x12x30kg. miten vaikuttaa, kun teen noin pitkiä sarjoja? katoin vaan muilta, että teette paljon vähemmän toistoja.. mikä ero siinä on? ehkä tyhmä kysymys mutta....
maksimia tarttis varmaan piruuttaan testata ens kerralla... :D

oma paino 67kg ja pituus 169cm...

aloitin treenaamisen tällä viikolla, penkkimaksimia en ole kokeillut, mutta sarjat tällä hetkellä 4x12x30kg. miten vaikuttaa, kun teen noin pitkiä sarjoja? katoin vaan muilta, että teette paljon vähemmän toistoja.. mikä ero siinä on? ehkä tyhmä kysymys mutta....
maksimia tarttis varmaan piruuttaan testata ens kerralla... :D

oma paino 67kg ja pituus 169cm...

Perusvoimaa pitkillä sarjoilla kannattaa tehdä alkuun, jos et ole ennen penkannut. Tai muuten treenaillut (?), kun aloitut treenaamisen tällä viikolla. Heh heh, minä kun aloitin penkin, niin sain 35 kg ylös. Tollasilla painoilla olisin ehkä saanut vitosia..

On mun penkki vieläkin :nolo:

Enkkari 1x67,5 kg. Jalat ilmassa 8x 50 kg, 4x55 kg (nämä normi penkkitreenin jälkeen viimeisenä). Oma paino n. 58 kg. Haaveena olisi saada vielä 70 kg rikki...

olen joskus treenannut, mutta siitä on useampi vuosi aikaa... silloin ihan kävin kisoissa penkkaamassa. että onhan siellä varmaan vielä niitäkin pohjia.. silloin ei vaan tullut kyseltyä miksi mikäkin asia tehtiin niin kuin tehtiin... tämänpä vuoksi ajattelin tiedustella. kiitoksia kovasti! :)

olen joskus treenannut, mutta siitä on useampi vuosi aikaa...

Mun mielestä perusvoimaankin riittää 8-10 toiston sarjat, varsinkin jos ja tässä tapauksessa kun penkki on sulle tuttu liike. Itse en tee koskaan edes kymppejä, kasejakin oon jo pitkään vältellyt parhaani mukaan. Tiedä sitten onko se huono asia, en mä ainakaan heikentynyt oo. ;)

No hyvin riittää! Siis tosi hyvin riittää. En tiedä kannaattaako niitä kaseja niin kamalasti vältellä, kun 12 vuotta nostanutkin _kovin kovasti nostava_ nainenkin niitä tekee. ( Mutta sepä hänen maksimisarjapituus taitaa ollakin). Voimailijamiehet taitaa enemmän vältellä pitkiä sarjoja.

Mutta hempulle, jos treenaat voimaa, voit lähtee vaikka kaseista ja sieltä pikkuhiljaa, vaikka 4 viikon välein laskea toistomääriä... Lisätä painoja.

E: siis assiksen kommenttiin tää viestini...

No hyvin riittää! Siis tosi hyvin riittää. En tiedä kannaattaako niitä kaseja niin kamalasti vältellä, kun 12 vuotta nostanutkin _kovin kovasti nostava_ nainenkin niitä tekee. ( Mutta sepä hänen maksimisarjapituus taitaa ollakin). Voimailijamiehet taitaa enemmän vältellä pitkiä sarjoja.

Mutta hempulle, jos treenaat voimaa, voit lähtee vaikka kaseista ja sieltä pikkuhiljaa, vaikka 4 viikon välein laskea toistomääriä... Lisätä painoja.

IH: No leikitään että mä oon mies. :D Ei vaan, laiska taidan olla ku en noita kaseja tee, pitkät sarjat on vaan mun heikkouteni joten inhoan niitä. Jos oisin tarpeeksi tyhmä, tekisin pelkkiä nelosia ja sitä lyhempiä...

Hemppu: Kolmekin viikkoa riittänee samoilla painoilla ja sarjapituuksilla. Kannattaa tietysti kuulostella että miten tulee kehitystä. Jos ei seuraavalla viikolla tule lisää toistoja, kannattaa vaihtaa painoja ja kokeilla seuraavalla kerralla uudestaan. Pään hakkaaminen seinään ei auta (=monta kertaa saman sarjan yrittäminen) eikä ole kivaa.

Jaa-a, ei pitäisi ikinä pysähtyä lukemaan muiden juttuja, kun on omista tuloksista vielä innoissaan...

Tänään historiallisesti rumputulessa ja pasuunain soidessa - ja Hugadelicin spotatessa - nostin vihdoin sen 40 kiloa. Hämmästyttävintä oli, että tuo kuvittelemani maksimiykkönen kääntyikin kolmeksi noin kuuden (7-6-5) toiston sarjaksi! :hyper: Voin ilmeisesti ruveta tähtäämään sinne 45 kiloon sitten...

Se on varmaan se positiivinen energia... :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom