Penkkimaksimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ameeba
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Nyt en vähään aikaan ole kokeillut mutta n. kuukausi sitten nousi taas pitkästä aikaa 60 kg.. ja sen työnsin sitä ennen viimeks joskus joulu-tammikuussa. Kehitystä ei siis ole tapahtunut:jahas: . Nyt oon kokeillut josko voimaa sais lisää tekemällä 5x5 sarjoja:whip: , lähdin 75% maximista ja nyt oon 85%:ssa eli 51 kg 5x5. Kohta täytyykin taas kokeilla tuota 60 kg meneekö se yhtään paremmin jo:D, tai vaikka vähän jo lisää...

Jäi oma paino ilmottamatta..elikkäs 58 taitaa olla tällä hetkellä:rolleyes:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aika hirmupainoja mimmeillä! Oma salienkkani on 75 kg 68 kiloisena ja about kolmen vuoden suht säännöllisen harjoittelun tuloksena. En tiedä olisiko mennyt kisassa läpi, tuskin.

Nyt menee siistin näköinen 50 kg hyvänä päivänä. Ja painoa sitten yli 70 kg :jahas:.

Keväällä meni 80kg, omaa painoa silloin 63kg. Nyt omaa painoa on tullut lisää kolme kiloa, mutta penkkimaximia en ole vähään aikaan kokeillut. Ainakin saman verran pitäisi nousta...ellei jopa enemmän!

On kyl aikamoisia painoja mimmeillä. Tänää tein oman penkkienkkani, 45kg*2. Itellä painoa 57kg. ...kyllä mää joku päivä vielä nostan sen 60kg.

On täällä oikeita voimailijoitakin mukana=). Kunpa pääsis joskus teidän kerhoon mukaan ;). Kuis kauan MÖYKKY oot nostellu? Mites muut lajit? Onko penkki spesiaali?

Helmikuussa tulee kolme vuotta täyteen punttisaliharjoittelua. Siitä aktiivisesti viimeiset kaksi vuotta. Kaikkia lihasryhmiä teen tasapuolisesti, mutta penkki on ehdoton ykkönen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ootte kyllä pelottavia...

No ei vaan :worship: ja itse penkkasin tänään 25 kiloa ja oli kolmas kerta kun ikinä teen penkkiä (salilla käynyt muutaman kuukauden vasta). Eli aloittelen varovasti ja pelaan ehkä vähän liiankin varman päälle, koska pelottaa ajatus jäädä jumiin jos tanko ei nousekaan. Salilla on aina väkeä, mutta ei ikinä kavereita ja olen arka häiritsemään vieraita ihmisiä. Kai tässä siihenkin vielä joutuu.

Mutta oliko se nyt niin, että sen selän KUULUU mennä kaarelle nostaessa, jotenkin se näyttää fuskaamiselta kuten heijaaminen kehon painolla hauiksia tehdessä tms.?

Ootte kyllä pelottavia...

No ei vaan :worship: ja itse penkkasin tänään 25 kiloa ja oli kolmas kerta kun ikinä teen penkkiä (salilla käynyt muutaman kuukauden vasta). Eli aloittelen varovasti ja pelaan ehkä vähän liiankin varman päälle, koska pelottaa ajatus jäädä jumiin jos tanko ei nousekaan. Salilla on aina väkeä, mutta ei ikinä kavereita ja olen arka häiritsemään vieraita ihmisiä. Kai tässä siihenkin vielä joutuu.

Mutta oliko se nyt niin, että sen selän KUULUU mennä kaarelle nostaessa, jotenkin se näyttää fuskaamiselta kuten heijaaminen kehon painolla hauiksia tehdessä tms.?

tervetuloa! Hei huomasin tuolla aloittelijoidenosastolla, että olit kyykystä huolissasi :). Olisinkin kysynyt mikä on treenaamisesi tavoite, että osaisi paremmin neuvoa?

Penkissä KAARI tehdään ensin. Tärkeintä penkkaamisessa on kuitenkin, että lavat on yhdessä ja pysyy. Ja peppu on penkissä. Ei kaari ole mitään fuskaamista se vaan tukevoittaa penkkipunnerrusta. Eikä kaikki edes alussa saa mitään ihmeellistä kaarta _saatikka sitten ikinä_. Rintaa siinä penkkipunneruksessa yritetään saada pystyyn, ei se kaari siellä alhaalla hyödytä mitään...

Eli aloittelen varovasti ja pelaan ehkä vähän liiankin varman päälle, koska pelottaa ajatus jäädä jumiin jos tanko ei nousekaan.

On varmistaja toki hyvä mutta salilla voi myös pyrkiä valitsemaan penkin, jossa on turvaraudat. Sieltä voi sitten tarpeen mukaan hissun kissun liukua punttiensa alta pois ja jatkaa pienemmällä vastuksella.

75kg on noussut, tossa..ööh...oliko keskikesän tienoilla. Nyt ei ole kauheesti tullut penkkiä tehtyä, kuitenkin varma kuudenkympin sarjakunto on :) Omaa painoa oli sillon tommonen 66-67kg.

nyt pitää kysyyy...

Hui sentään.
Pakko kysyy, tämä voi (ja varmaan on:nolo: ) hieman tyhmää, mutta millaisia sarjoja noin isoilla painoilla tehdään?

Itse teen nimittäin 25kg (siis käsittääkseni tanko painaa 20kg ja sit mulla on 2,5 kgn puntit) 3 x 10 sarjaa ja joku 75 kg kuulostaa mun korviin....noo tosi pelottavalta:eek:

puuma, käsittääkseni on kyse vain yhdestä toistosta kun puhutaan maksimista. Tai onhan joku saattanu postata tietenkin jonkun hurjan sarjapainonkin :D Itse en ole edes kokeillut vielä paljonko nousisi, mutta tuskin paljoa :jahas:

Hui sentään. Pakko kysyy, tämä voi (ja varmaan on:nolo: ) hieman tyhmää, mutta millaisia sarjoja noin isoilla painoilla tehdään?

Itse teen nimittäin 25kg (siis käsittääkseni tanko painaa 20kg ja sit mulla on 2,5 kgn puntit) 3 x 10 sarjaa ja joku 75 kg kuulostaa mun korviin....noo tosi pelottavalta:eek:

Maasta se pienikin ponnistaa! Ei pidä vähätellä itseään, alku kannattaakin tehdä maltilla ja takoa tekniikkaa pidemmillä sarjoilla. Tuskin kukaan on suoraan nostellut hirveitä painoja ekalla kerralla...

Jotain osviittaa saat hirmujen sarjapainoista laskemalla, että kolmosia tehdään n.~90% maksimista, kaseja ~80 prosentilla. Toki nuo prosentit vaihtelee tosi paljon ihmisestä riippuen mutta vähän suuntaa kuitenkin.

Itse kidutan parhaillaan itseäni tekemällä pienillä painoilla pitkiä sarjoja (kaseja 70 prossalla) koska kestävyys on mun heikkouteni. Mä nostin ekana penkkivuonna maksimin 37,5:sta 55 kiloon. Ikinä ennen en ollut siis penkkiin koskenut. Tää toinen vuosi on sit ollutkin huomattavasti hiljaisempaa tuloskehityksen kannalta, tekniikka tosin on parantunut huomattavasti. :)

moi.
oon kans _pari_ kertaa nyt koittanut penkkiä. ekalla kerralla 2 vkoa sitten sain 30kg:lla( tanko+5+5) 3 toistoa just ja just.. ja viimeksi meni 5 toistoa. eli huomasin heti parannusta; joko voimaa tai tekniikkaa tai jotain positiivista kehitystä. ;)
mutta intoa täynnä on tää likka!
uskon että kevääseen mennessä tuo paino tuosta nousee(aluksi tietysti tolla painolla lisää toistoja).
itse painan 64,5. ja pituutta 158cm.

Ok, selvitti asiaa:)

Ehkä munkin pitäisi alkaa pikkuhiljaa nosteleen noita punttien kokoja, olen tahkonut tota samaa sarjaa jo kolme vuotta, siis punttitreenieni aloittamisesta saakka.

Ens viikolla alkaa sit vähän:whip:

Latest posts

Back
Ylös Bottom