Penkkimaksimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ameeba
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
IH: No leikitään että mä oon mies. :D Ei vaan, laiska taidan olla ku en noita kaseja tee, pitkät sarjat on vaan mun heikkouteni joten inhoan niitä. Jos oisin tarpeeksi tyhmä, tekisin pelkkiä nelosia ja sitä lyhempiä...

.

No dääm, mulla ei oo omassa progressiossa kuin nelosia ja sitä lyhyempiä. Tai no on siellä pari vitosta ja yksi 6*6 :kin. Jos olisin tyhmä, en noudattaisi fiksumpien tekemää ja monien käyttäjien hyväksi toteamaa ohjelmaa vaan alkaisin mutulla soveltamaan.

Apuliikkeet on sitten eri juttu tietty. Niistä en tosin (vielä) ymmärrä mitään.

Tavoitteen julkistaminen: Vähintään 65 kg seuraavassa piikkailussa. Saas nähä miten mimmin käy :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No dääm, mulla ei oo omassa progressiossa kuin nelosia ja sitä lyhyempiä. Tai no on siellä pari vitosta ja yksi 6*6 :kin.

Mä oon ruikuttanut vastauksia siihen, miksi pitää tehdä niitä pidempiä sarjoja välillä. Huom, VÄLILLÄ, eli harvemmin. :D Ja vastaus on: loukkaantumisriski on lyhyissä sarjoissa (olettaen että painoja on tarpeeksi) suurempi, plus että kai sitä kestävyyttäkin on ihan hyvä kehittää. Siis perusvoimaa, en mä tiedä mikä sen virallinen nimitys on.

Teetkö 3x4 -> 6x6 -systeemillä, vai? Kuulostais vähän sille... Tietysti mitä suurempi vaihteluväli toistomäärissä on käytössä, sitä enemmän saa vaihtelua treeniin. Musta on alkanut myös tuntua, että jatkuva lyhyiden sarjojen takominen vetää mun treenin nopeasti ihan puihin, pitäis jatkuvasti pitää kevyitä treenejä. 6x6 kuulostaa muuten ihan sille että :wall: Mielummin 9x4 :kippis1:

Jaa-a, ei pitäisi ikinä pysähtyä lukemaan muiden juttuja, kun on omista tuloksista vielä innoissaan...

Tänään historiallisesti rumputulessa ja pasuunain soidessa - ja Hugadelicin spotatessa - nostin vihdoin sen 40 kiloa. Hämmästyttävintä oli, että tuo kuvittelemani maksimiykkönen kääntyikin kolmeksi noin kuuden (7-6-5) toiston sarjaksi! :hyper: Voin ilmeisesti ruveta tähtäämään sinne 45 kiloon sitten...

Jokainen taistelee omassa sarjassaan, mäkin muistan vielä sen fiiliksen kun sain ekaa kertaa laittaa ne kymppikiloiset tangon päihin ja nostaa koko höskän ilmaan. :)

Milloinkahan mun odotettu maksimiykkönen muuttuisi nostaessa yhtäkkiä kutoseksi? Tuli vaan mieleeni, että kyllähän noilla toistoilla pitäisi 45kg nousta samantien ja tähtäimessä siintää jo ne 15-kiloiset kiekot! Älä aliarvioi voimiasi! :thumbs:

Zone-sarja -42%
En tee tuolla progressiolla. Mutta jotain sinnepäin. Mielestäni varsinaisessa penkissä ei tartte noita pitkiä sarjoja tehdä, se kestävyys ja loukkaantumisien estot sitten tulee pitkien (8-20 toistoa) sarjojen toteutuessa apuliikkeissä, esim. vinopenassa ja kapeessa. Mie oon nyt tätä progressiooni takonut jo pari kuukautta, eikä oo penkki jumittanut kertaakaan. Eikä kyllä muutkaan pääliikkeet... 6*6 myös kyllä tuntui :wall: :D Mutta ei se mitenkään raskas ollut. Turhauttava kylläkin.

Nyt menee 8 x 25 + 6 x 30 + 4 x 35 + loppuun 6 x 30 -setti. Eli maksimi vois varmaan olla enemmän kuin tuo 35. Pitää joskus kokeilla.

Assis: Olet oikeassa. Jotenkin vieläkin ajattelen, että se oli vaan jotain säkää. Huomenna varmaan sit Topokatin kanssa kokeillaan, mihin musta/meistä oikeesti on. Kiitos kannustuksesta!

Tämänpäiväinen penkkikokeilu Topokatin kanssa tuotti tulosta. Saatiin molemmat (taas kuvitellulla) ykkösmaksimilla ylös kolme kaunista ja puhdasta penkkipunnerrusta! Naurettiin, että joka viikkohan sitä kaksi kertaa vetäisee uusiksi penkkimaksiminsa! :D Nytpä kai rupean tähtäämään sinne viiteenkymppiin sitten... ;)

Jee, nousi se 40 sieltä kerran kun tuo ^ sanoi että kokeile nyt. Olisin varmaan omin nokkineni kokeillut sitä ehkä puolen vuoden kuluttua :D

Hih, miulla on maksimi 27 kg :D Eilen alotin uuden saliohjelman ja siihen otin penkkipunnerruksen mukaan eli eilen ekaa kertaa tein vasta. 3*10 sarjat. Pitää harjotella ekana tekniikka kunnolla kuntoon, ja sit voi alkaa kokeileen nouseeko enemmän :) *odottaa innolla*

Tämänpäiväinen penkkikokeilu Topokatin kanssa tuotti tulosta. Saatiin molemmat (taas kuvitellulla) ykkösmaksimilla ylös kolme kaunista ja puhdasta penkkipunnerrusta! Naurettiin, että joka viikkohan sitä kaksi kertaa vetäisee uusiksi penkkimaksiminsa! :D Nytpä kai rupean tähtäämään sinne viiteenkymppiin sitten... ;)

Hieno homma, tytöt!! Ja ONNEA! Minua vaan edelleen vaivaa se, että jos oletettu ykkönen nousee kevyesti, niin miksi tehdä sillä sarjaa? Mä ainakin jättäisin noston ykköseen ja lisäisin samantien painoja ja kokeilisin paljonko oikeasti se ykkönen mahtaa olla... Hakekaa nyt se lopullinen maksimi sieltä niin tiedätte sitten säätää sarjapainojakin sen mukaan vähän korkeammiksi. :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
85 nousi salinostona viime viikolla, tällä viikolla uusi yritys, 2,5kg pitäisi vielä saada lisää... Salinosto: ei pysäytystä.

Tässä kaikille epätietoisille ja uteliaille jonkinlaista vinkkiä siitä, paljonko se oma maksimi voisi olla:

toistot % 1 RM (yhden toiston maksimi)
1 100%
2 95%
3 90%
4 88%
5 85%
6 83%

Jos siis tekee vaikka kuutosia 40 kilolla, arvioitu ykkösmaksimi on noin 48kg (40:83x100).
Edit: ja nämä saattavat sitten heitellä aika paljon riippuen onko hyvä nostamaan ykkösiä vai pidempiä sarjoja.

Ei uskalla. Kun vetää ensin nätisti suunnitelman mukaan nousevilla painoilla sinne oletettuun maksimiin, on siitä lähettävä jo takaisin alaspäin. Eikähän sitä voi olla varma, meneekö sillä (maksimi)painolla yksi, kaksi vai kolme toistoa, jos ei kokeile! Kyllä mun hybris aina siinä tangon alla on sitä mieltä, että menee menee, muttei se silti aina nouse... :rolleyes:

Ja näinkin on olkapäät nyt hiukka herkkinä... Ehkä ensi viikolla. Tällä viikolla ei enkkoja tehtailla, ettei tule pitempää reenitaukoa.

Oma paino meni 72,5 kg kun viimeksi kokeilin eli ennen raskautta 3 vuotta sitten. Nyt on jäänyt treenit vähiin, mutta eiköhän kohta päästä samoihin lukuihin taas. (Tai kokeilin jo 2*70kg, mutta kun tuota elopainoa oli huomattavasti enemmän :nolo: , niin sitä ei lasketa, nyt takaisin normipainossa :thumbs: )

Maksimia en tiedä, mutta 50 kilolla teen 3x3 ja 40 kilolla 3x10 jalat penkillä. Elokuun lopusta olen systemaattisesti treenannut, eikä penkin kehittäminen ole ollut itse tarkoitus, mutta kyllä sitä itseään täytyi päähän taputtaa, kun sai tankoon laittaa treenipainoiksi jo huikeat 50 kiloa. :D

Zuttuma oli tänään salilla mukana, niin mieli teki kokeilla minkä verran penkistä nousee. Kaksi viikkoa siis penkkipunnerrus ollut vasta saliohjelmassa mukana. Tulos 39,5 kg, tyytyväinen olen ja tästä on suunta vain ylöspäin :)

En ymmärrä miksi sarjapainot ei nouse vaikka syön crea joka päivä n. 20g. Ja painoa sitten se n.56kg (HUOM! Crean avulla!!)

Olisiko treenissä, ruokailuissa tai levossa jotain korjaamisen varaa? Kreatiini ei myöskään toimi kaikilla, eikä se yksinään tietenkään niitä sarjapainoja lisää noin vain.

Latest posts

Back
Ylös Bottom