Originally posted by ZyrtSkjafd
Punnerratteko ranteet suorina, vai lievästi koukussa?
Ranne sellaisessa asennossa, että sivulta katsottuna tanko on suoraan kyynärvarren kuvitellun jatkon päällä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by ZyrtSkjafd
Punnerratteko ranteet suorina, vai lievästi koukussa?
Originally posted by Mike
Kun 2 kutosta menee, niin seuraavalla viikolla nostat 2,5kg ja teet sillä niin monta viikkoa kunnes saat taas 2x6, muista ettet tee ekalla sarjalla yhtään yli 6 vaikka menisi kuinka.
Originally posted by eccu
Minullakin olisi pari kysymystä penkkipunnerruksesta. Tulokset siinä ei ole parantuneet toivotusti, joten pistin treeniohjelman uusiksi. Tarkoitus on kyllä yleensä ottaen saada lihasta lisää, mutta penkkiin pitäisi välillä saada vähän enemmän voimaakin. Eli olen kokeillut seuraavanlaista treeniä.
Penkkipunnerrus kapealla otteella:
-kovalla (siis minulle) painolla noin 8 toiston sarja
-toinen sarja samalla painolla, ehkä 6 toistoa ja loppuun 6-8 osatoistoa
-painojen vähennys ja taas kaksi sarjaa samalla systeemillä
Penkkipunnerrus
-normaaleihin painoihin verrattuna kevyehköllä painolla
-kohtalaisen hidas alaslasku ja hallittu pysäytys rinnalle pariksi sekunniksi
-mahdollisimman nopea ylösnosto
-toistot 10-14 ja muutama sarja
Eli vaikuttaako aivan älyttömältä systeemiltä? Ainakin eilen tehdyn treenin jälkeen rinnassa tuntuu vähän ja ojentajat ovat melko tukossa. Vinkkejä otan mielelläni vastaan.
Originally posted by kiesus
Tökkikö sulla sama paino miten kauan (yleensä)? Miulla meinaa loppua usko tuohon ohjelmaan, samalla on tahkottu varmaan jo 5 viikkoa, eikä nouse 2x6 vieläkään.
Originally posted by Dopey
Veikkaisin, että aika monelle natikalle tuollainen 2x6 kerran viikossa on auttamatta liian harvoin. Esim. tuossa moneen kertaan hyväksi havaitussa ryssäohjelmassa penkataan kolme kertaa viikossa ja paljon enemmän sarjoja.
Originally posted by Dopey
Veikkaisin, että aika monelle natikalle tuollainen 2x6 kerran viikossa on auttamatta liian harvoin. Esim. tuossa moneen kertaan hyväksi havaitussa ryssäohjelmassa penkataan kolme kertaa viikossa ja paljon enemmän sarjoja.
Kyllä siihen saa koko kropan messiin, mutta jakson päätavoite on kyllä treenata muuta kroppaa niin ettei se häiritse penkkituloksen kehitystä. Penkkirautojen nostostahan tässä threadissa oli kysymyskin, joten mun mielestä kannattaakin tehdä voimanostopuolen treeniä.Originally posted by Mike
Oliskos tuo ryssätreeni pelkille penkkaajille, ei varmasti sovi bodarille.
Originally posted by lappari
Totta turiset kuomaseni! En tiiä missä vika, mutta ite kokeilin rinta kerran viikkoon 3jakosella. Tulokset alko laskee ja tuntuma hävis kokonaan viikossa. JA omasta mielestä kaikki tuli vedettyy "täysii".
Nykyään penkki ja hauis 3krt viikossa (Massaa!, voimaa! perusohjelman mukaan teen)
Originally posted by Impe
Pistähän lappari sitte tuloksia kehiin tossa massaa! voimaa! kirjasen ohjelmasta. Itelläki olis tarkotuksena alottaa se ku saan tän selkäinahon peruskauden käytyä.
Originally posted by igf1bp3
Ranne sellaisessa asennossa, että sivulta katsottuna tanko on suoraan kyynärvarren kuvitellun jatkon päällä.
Mä pidin aina ranteita taaksepäin käännettynä, täten tekniikkakin pysyi paremmin kasassa ja tangon sai laskettua hieman enemmän vatsalle.
Originally posted by Tpo
Tosta 2x6:sta sen verran et millaisilla painoilla se tulisi aloittaa.Mulla on maximi tällä hetkellä 85kg.Eli oisko jollain kertoa sitä prosentti määrää.Kiitos!
Itse olen kehittynyt penkissä suht hyvin systeemillä missä otetaan 2 kutosta / vko. Eli vaikkapa maanantaina otat 55kg tankoon ja teet sillä 2x6, et yhtään enempää. Päälle voit tehdä vinopenkkiä 8 toiston sarjoja. Kun 2 kutosta menee, niin seuraavalla viikolla nostat 2,5kg ja teet sillä niin monta viikkoa kunnes saat taas 2x6, muista ettet tee ekalla sarjalla yhtään yli 6 vaikka menisi kuinka. 3 pv penkistä otetaan kapea/lattia/lankku/dippi, eli kovia punnerruksia, valitse noista mieleinen itsellesi, jos rinta on kovin kipeä, niin ei kannata hirveän venyttäviä liikkeitä tehdä, eli paikallaan on lähinnä lattia- ja lankkupenkki. Noissa kanssa kovia kutosia. Päälle sitten normaalit taljat sun muut.