Penkki vastaotteella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jumiukko
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Salilla olen huomannut muutaman jampan alkaneen tehdä urakalla penkkiä vastaotteella, eli rystyset varpaisiin päin..
Mitä mieltä te kokeneemmat olette: onko hyötyä, entä riskiä hajoittaa paikkoja?

En näe mitään syytä miksi sitä ei voisi kokeilla, tietysti kevyesti aluksi niin kuin kaikki muutkin liikkeet, että tottuu liikeratoihin ym. Ehkä tuo liike ei ole parhaammasta päästä, mutta voi tuoda hyvää vaihtelua ojentajille. Itse en ole tuota liikettä kokeillut, vaikka on pitemmän aikaa ollut tarkoitus, joten en ehkä ole paras henkilö tätä kommentoimaan. Yleisesti ottaen kuitenkin vaihtelu treenissä tekee aina hyvää. Kokeile ja pistä vaikka tänne viestiä miltä tuntui. :thumbs:

Jeps, tänään illalla meinasin kokeilla ja smithissä niin ei ainakaan tule tanko peukkujen yli naamalle.
Laitan huomenna tunnelmia, jos en ole hammaslääkärillä tankoa suusta irroituttamassa.

Itsekin olen joskus ajatellut kokeilla, mutta rohkeus ei ole vielä riittänyt. Joku kokeneempi voisi hieman valaista suoritustekniikkaa (esim. mihin kohti tanko lasketaan) ja olisipa kiva tietää, minkälaisia painoja verratuna tavalliseen penkkiin/kapeaan penkkiin kyseisellä liikkeellä porukka on liikutellut. Ottaako liike miten hyvin rintaan vai onko kyseessä pelkkä ojentajien liike?

On joskut tullut kokeiltua ja en innostunut, tosin ehkä samoja ongelmia kuin Ecculla tossa yllä, eli tekniikka oli vähän hakusessa.

eccu sanoi:
Itsekin olen joskus ajatellut kokeilla, mutta rohkeus ei ole vielä riittänyt. Joku kokeneempi voisi hieman valaista suoritustekniikkaa (esim. mihin kohti tanko lasketaan) ja olisipa kiva tietää, minkälaisia painoja verratuna tavalliseen penkkiin/kapeaan penkkiin kyseisellä liikkeellä porukka on liikutellut. Ottaako liike miten hyvin rintaan vai onko kyseessä pelkkä ojentajien liike?

Vastaotteella kun tekee niin tanko lasketaan(menee automaattisesti) tohon about pallean kohdille. Meikäläinen ainakin saa laskea painoja n.10-20kg, se on yksilöllistä, mutta varmaan tohon haarukkaan menee, varmaa riippuu siitäkin että onko kapean ykkönen 200 kg vai 70 kg. Rintaan ei ainakaan hirveästi ota, suht hyvin saa eristettyä pelkkään ojentajaan, nämä vinkit siis minun vähäisen kokemuksen perusteella. :thumbs:

pari kertaa tein liikettä ja ihan hyvä oli ojentajille...

kun tarkemmin miettii niin vastaavanlaista työntöä ei tule missään ojentaja-liikkeessä joten ei ole varmaankaan pahitteeksi joskus punnerrella vastaotteella.

Joo smith-kone hyvä vastaotepenkissä.

jumiukko sanoi:
Jeps, tänään illalla meinasin kokeilla ja smithissä niin ei ainakaan tule tanko peukkujen yli naamalle.
Laitan huomenna tunnelmia, jos en ole hammaslääkärillä tankoa suusta irroituttamassa.

Smithissä teen itsekin juuri siksi että tavallisesta telineestä tangon ottaminen ja varsinkin takaisin laittaminen tuntuu vaikealta ja jopa uhkarohkealta. Smith-laite on yleensäkin silloin hyvä jos telineistä irroitus tuntuu vaikealta. Joskus esim. kyykyssä tuntuu että telineisiin palautus hankalin vaihe ja siirryn suosiolla smithiin, jossa tankoa ei tarvi liikutella eteen eikä taaksepäin. Mun mielestä kapea dippi ja vastaotepenkki ovat ojentajaliikkeiden parhaimmistoa. Kyynärpääkin selviää helpommalla kuin esim. ranskalaisissa punnerruksissa.

Aika samoja (sarja)painoja liikuttelin kyseisellä liikkeellä parin kokeilukerran jälkeen. Tekee kyllä hyvää ojentajille :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulee tehtyä.
Teen yleensä normaalin penkin jälkeen pari sarjaa vastaotteella.
Ojentajan lisäksi saan tällöin aika tehokkaan tunteen etuolkapäihin.

Vastaotteella punnerrettaessa kannattaa suosiolla työntyä penkissä "ylemmäksi". Itsellänikin pää on osittain jo tyhjän päällä. Tällöin painon saa telineestä varsin luontevasti.
Lisäksi nosto luonnistuu ainakin minulla paremmin täysin lahnana lapaluut "levällään".

Suositut

Back
Ylös Bottom