Penkki stopilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slrt
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Haluaisin kuulla vähän kokeneemmilta nostajilta että miten usein penkkiä tehdessänne pysäytätte tangon rinnalla? Joka treenissä, ei koskaan, vain kisoissa, vaihtelevasti?

Olen vielä aloittelijavaiheessa ja penkkiä oon tehny yksinkertasella progressiolla, kun menee 3 sarjaa 5 toistoa niin oon lisänny 2,5 kiloa. Punnerran 1-2krt viikossa. Nyt on kehitys alkanut hidastumaan niin ajattelin pitää tuon toisenkin penkkauskerran viikossa, jolloin siis olisi tarkoitus treenata tuota stoppia samalla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
en käytännössä koskaan, ehkä aloitusraudan kokeilen ennenkisoja merkistä! En näe mitään hyötyä stopista, ainakaan minulla kun nostatyyli on hyvin rauhallinen ja hallittu!

En oo kokenut nostaja, mutta kysyin Jto:lta samaa. Jto sanoi, että ei siitä stopilla penkkaamisesta oo juuri hyötyä, muuta kuin että noston alavaihe on vakaampi ja esimerkiksi sarjojen viimeiset nostot voi ottaa stopilla varmistaakseen, että sarja jää sopivasti vajaaksi, mikäli se on tarkoitus. Pari muuta vähän kokeneempaa henkilöä ovat sanoneet, että ei kannata kauheesti penkkailla stopilla, koska sillon siitä katoaa terävyys, ja toinen muistaakseni ottaa vain ennen kisoja muutaman noston stopilla.

Zone-sarja -42%
Voihan penkkiä silloin tällöin ottaa stopilla mutta en kyllä itsekkään suosittele sitä liikaa tekemään, katoaa terävyys ja räjähtävyys nostoista.

Aikanaan kun tiukemmin reenasin ja säntillisesti seurasin voimanosto-ohjelmaa, otin joka työsarjan ekan toiston stopilla. Eräs noista ohjelmista oli jto:lta ostettu, eikä tuosta toimintatavasta tullut moitetta, ehkä siksi, että pp:n osalta ohjelma eteni ja toimi joka tap. hienosti.