Penkki sarjoiasta ongelma.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
47
Penkki sarjat.

Edellinen reeni
140/ 3, 3, 3, 3

Viime reeni
145/ 2, 2, 2, 2

Tässä olen miettinyt, että miksi ei toi ensimmäinen sarja tule 4/3..?! :curs:

Sarjat on ennätyksiä siten, että ajemmin olen nostanut yhden sarjan vähemmän kummallakin painolla.

jarze sanoi:
Hmm...villi arvaus olisi....voimanpuute? :D
Itekki aluksi tuota ajattelin, mutta kieltämättä tosi outoo jos 4x3 lykkii samoilla painoilla eikä ensimmäisellä saa sitä 4kertaa jos sitä kerta tavoittelee.

Jos voimat riittää 4x3 sarjaan, niin kyllä normaalisti pitäisi voimaa olla silloin ainakin yhteen neloseen. Joskus on sarjasta 2x3 varmasti tiennyt saavansa yhden nelosen. Selviskö? :zzzz:

neutraali sanoi:
Itekki aluksi tuota ajattelin, mutta kieltämättä tosi outoo jos 4x3 lykkii samoilla painoilla eikä ensimmäisellä saa sitä 4kertaa jos sitä kerta tavoittelee.
Niin no...jos tässä on vaikka painoa n. 90-93% maksimista, niin luulis kolmosen olevan äärimmäisen tiukka ja hyvin pitkillä palautuksilla ton kolmosen voi tehdä neljäkin kertaa. Vähä sama juttu, kun 100% voi ottaa monta ykköstä, muttei yhtäkään kakkosta. Ei kai tässä sen kummempaa ihmetystä ole?

jarze sanoi:
Niin no...jos tässä on vaikka painoa n. 90-93% maksimista, niin luulis kolmosen olevan äärimmäisen tiukka ja hyvin pitkillä palautuksilla ton kolmosen voi tehdä neljäkin kertaa. Vähä sama juttu, kun 100% voi ottaa monta ykköstä, muttei yhtäkään kakkosta. Ei kai tässä sen kummempaa ihmetystä ole?
Joo, itse en kyllä pysty ottamaan sillä 100% kun sen tasan yhden ykkösen jos se on se todellinen maksimi, en useampaa vaikka pitäisin tunnin paussin :)

Hivenen topikkia sivuten, ootteko huomanneet mitään logiikka sarjojen ja painojen kanssa? Kun aloittelin penkkiä, huomasin että jos painolla x sai kolmosen, oli maksimi x+5kg. Tämä toimi pitkään, mutta 90 kilon jälkeen ei enää toiminut. Seuraavaksi tuntui toimivan sääntö, että 80%:lla sai kympin. Nyt ei tunnu logiikkaa enää olevan. Esim max-5kg menee vaan ykkönen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
neutraali sanoi:
Joo, itse en kyllä pysty ottamaan sillä 100% kun sen tasan yhden ykkösen jos se on se todellinen maksimi, en useampaa vaikka pitäisin tunnin paussin :)
entäs jos otat sen 5kg pois siitä aivan todellisesta max.? kyllä mä ainakin pystyn silloin tekee ykkösiä vinon pinon, muttei kuiteskaan yhtään kakkosta. En kyllä osaa sen kummemmin ottaa kantaa tähän asiaan, mutta mun mielestä tässä nyt vaan ei ole mitään ihmeellistä :) powerlift:han sen tässä on jo käytännössä todistanut, että vaikka sais monta kolmosta voi nelonen olla liikaa...

Tämä taitaa olla nyt sitä ns. akateemista keskustelua. Ilmesesti se on niin, että kovilla painoilla on sekä fyysisesti, että henkisesti vaikeaa saada se yksi toisto puristettua. Itselläni maksimin lähellä tuntuu yksikin ylimääräinen toisto olevan todella vaikea kynnys ylitettäväksi. Joku kerta se extra-toisto sitten sieltä vaan tulee, ajan kanssa.

Mitenkä pitkään ohjelma on kestänyt? Onko punnerruslihakset kenties olleet jumissa tai oletko menossa ylikuntoon? Oletko tehnyt radikaaleja muutoksia ohjelmaan ? (esim. lisännyt apuliikkeitä tai sarjamääriä)

Ahvena sanoi:
Hivenen topikkia sivuten, ootteko huomanneet mitään logiikka sarjojen ja painojen kanssa? Kun aloittelin penkkiä, huomasin että jos painolla x sai kolmosen, oli maksimi x+5kg. Tämä toimi pitkään, mutta 90 kilon jälkeen ei enää toiminut. Seuraavaksi tuntui toimivan sääntö, että 80%:lla sai kympin. Nyt ei tunnu logiikkaa enää olevan. Esim max-5kg menee vaan ykkönen.

Mulla taas kolmonen tarkoittaa +10kg maksimista. Eli jos 3x100 niin max = 110kg. Ehkä toi on joku henkinen juttu? Tietää jotenkin "varmasti", että kyllähän tämä paino nyt nousee, kun just otin viikko sitten kolmosen.

VZ58 sanoi:
Mitenkä pitkään ohjelma on kestänyt? Onko punnerruslihakset kenties olleet jumissa tai oletko menossa ylikuntoon? Oletko tehnyt radikaaleja muutoksia ohjelmaan ? (esim. lisännyt apuliikkeitä tai sarjamääriä)

Mulla on kolme harjoitusta viikossa, kova maximi kokeilu, puolikova n. 3x3 yritän aina ennätys sarjaa, kevyt neljä oteleveyttä 60%8x3.

Mietin että olisikohan toi puolikova reeni liian jo kova?

Ohjelma on ollut yli vuoden (13kk) tulos on noussut 135-->155
Reenannut 10v, natu.

No huh...otatko joka viikko siis maksimiykkösen ja käytännössä myös 3* max 3? Eikö sulla oo mitään kevyitä viikkoja yms.? Millasia muita systeemeitä oot kokeillu?

jarze sanoi:
No huh...otatko joka viikko siis maksimiykkösen ja käytännössä myös 3* max 3? Eikö sulla oo mitään kevyitä viikkoja yms.? Millasia muita systeemeitä oot kokeillu?

Reenasin 7-8vuotta perinteisillä pyramidi-ohjelmilla, Kunnes ei enää tapahtunut tuloksissa mitään kolmeen vuoteen. Nyt olen reilun vuoden reenannut tolla ohjelmalla ja parantanut parisenkymmentä kiloa.
Harjoitus ei ajallisesti kestä kuin max 10min. +apuliikeet 15min
Ohjelman olen itse tehnyt.
Apuliikkeet, ojentaja, hauis, kiertäjäkalvosin, olkapäät, leuvat, tossa järjetyksessä.
Joskus jos tuntuu että paikat on tosi jumissa, voi pitää yhden välipäivän.

Ok, toi on vaan tosi yksipuolinen ja raskas hermostopuolelle. Kannattais kokeilla jo jotakin muuta systeemiä, jos tuo tuntuu tökkivän. Suosittelen lämpimästi jto:n ohjelmia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom