Penkki perkele ei nouse

näinhän se menee. raw-maksimi nyt edustaa ehkä semmosta perusvoimailijaa, mutta kyllä mä kivsanostajienkin treenit aika paljon suunnittelen raw-tulosten pohjalta. jos niitä saadaan kehitettyä, varustetuloksetkin nousevat taatusti. näin varsinkin varusteitaan jo osaavilla käyttäjillä. aloitteleva varustenostaja saa paljon lisäkiloja jos pelkästään opettelemalla käyttämään kamoja ja valitsemaan nostotyylilleen parhaat rievut :)

No nyt ei ollut kyse varusteista, mä pääosin bodailen, joten mitään paitoja sun muita en edes suunnittele käyttäväni. Kelailin vain että onko nuo prosentit aina ykkösmaksimista laskettu vaiko esim. jos tehdään 3 x 4 x 80 % niin tuo olisi 80% painosta jolla menee 4 toistoa? Ehkä tyhmä kysymys, mutta en ole niinpaljon voimaohjelmiin perehtynyt että tämä mulle olisi itsestäänselvyys.

jos tehdään 3 x 4 x 80 % niin tuo olisi 80% painosta jolla menee 4 toistoa? Ehkä tyhmä kysymys, mutta en ole niinpaljon voimaohjelmiin perehtynyt että tämä mulle olisi itsestäänselvyys.
Kyllä sillä minusta aina tarkoitetaan jonkin liikkeen (varusteet tai raw, tekninen tai absoluuttinen) maksimista laskemista. Ei kai tuossa muuten juuri iloa ole.

Kyllä mä ainakin oon ymmärtäny että jonkun vaikka 3*6 80% niin 80%:tia siintä ykkös maximista joka menee, tai näin mä ainakin oon itse laskenut aina omalla kohdalla

Toivottavasti minusta olis jollekki apua kerron vähän taustaa ensin:

PP: -99 (45kg)
PP: -00 (95kg)
PP: -01 (ei treenejä)
PP: -02 (120kg)
PP: -03 (165kg)
PP: -04 (180kg)
PP: -05 & -06 (???) bodytreeniä

RAW tuloksia kaikki, tämä ohjelma autto minua tosi paljon, sillo ku reenasin enemmän voimatreeniä.

3x12 4vk
3x10 4vk
3x8 4vk
3x5 3vk
3x3 2vk
2x2 1vk
1x1 1-2vk

2.5kg joka viikkoon lisää painoja, ja kun toistot siirtyvät esim. 12->10toistoon, niin 2.5- 5kg korotus.

Jos sain esim 12 toistoa punnerrettua juuri ja juuri 140kg, niin aloin punnertelemaan 132.5kg 3x12 -> 2.5kg lisää 135,137.5,140-> 142.5-145kg x3x10.. ja sitä rataa

mulla oli tuolloin 8toiston ja 1toiston välissä 30kg, 5toiston ja 1toiston välillä n. 20kg... kapeapenkki 10kg huonompi leveää.

timba: prosentit lasketaan aina siitä ykkösmaksimista. eli jos sun ykkönen tai fiksu arvio siitä ois esim. 200kg, 80% olis siis se 160kg.

timba: prosentit lasketaan aina siitä ykkösmaksimista. eli jos sun ykkönen tai fiksu arvio siitä ois esim. 200kg, 80% olis siis se 160kg.

Tämä selvä, loogistahan se näin on tottakai. Oli vain varmisteltava kun ei ollut ihan 100% varmaa tietoa tästä.

oota, että se laskee nollaan. siitä ei pääse kuin ylöspäin :)
no. uskosin kuitenkin, että hienoinen ylitreeni on syynä. jotkut vaan ei palaudu murrosiästäkään huolimatta kovin hyvin. siispä: useita treenejä, mutta ei niin kovaa. jätät sen pari toistoa varastoon. alota tolla mun aiemmin esittämällä tavalla. ja jos tehdään kevyt treeni, se kans ON kevyt! ei ihme, jos tulokset laskee, jos kevyt on "ei niinkään kevyt". jos treenissä lukee 3*8*60, se tehdään korkeintaan sellasena, eikä esim. 10*60, 9*60, 8*60.

pidempi fiksu progressio auttaa. vaihtelet oteleveyttä ja teet hyvin apuja yläselälle varsinkin.

edelleen: ellei tunnu kevyeltä, sit kevennetään lisää. no, se seuraava sitten ton mukaan, jos tuntuu lämpässä hyvältä. nouse 70% asti ja tee sillä vitonen. jos helppo, jatka. ellei, kannattaa harkita ton perustreenin alottamista uudelleen. uskosin, että volyymit ja frekvenssi hieman säikäytti sun kroppaa ja veti yli noin nopeesti. harvinaista, muttei mahdotonta.

Siis en ole vielä tehnytkään muuta tuosta ohjelmasta,mutakuin tuon kevyen viikon.
Teen suraavat kevyet treenit pienemmillä painoilla sit.
Eli ajattelin pitää vielä toisen kevyen viikon ja sit alottaa tuon ohjelman.

Kun tuota ohjelmaanne teette johon kuuluu penkkipunnerrusta tietty määrä niin milloin sitten kokeilette maksiminne? Onko kannattavaa tehdä ensin pieni lämmittely, penkkimaksimit ja sen jälkeen muutamia sarjoja vielä pienemmillä painoilla ja jatkaa seuraavaan liikkeeseen, vai tekee lämmittelyt, maksimit ja jatkaa seuraavaan liikkeeseen?

Itse tehnyt lämmitykset (huolella) ja nousut maximiin, jonka jälkeen ollu vielä muutama sarja. Kuitenkin aika kevyesti, sinänsä hyvä kysymys että kannattaako maximin jälkeen ottaa sarjoja ollenkaan edes?

sinänsä hyvä kysymys että kannattaako maximin jälkeen ottaa sarjoja ollenkaan edes?

Riippuu ihan siitä, missä kohtaa treeniohjelmaa ollaan menossa. Mikäli kyseessä on todella "oikea" maksimikokeilu ts. painoa lisätään niin kauan kuin tanko vain suinkin nousee, niin eipä siihen välttämättä mitään treenisarjoja tarvitse enää tehdä. Maksimikokeilu kun on ihan oma treeninsä - tai pikemminkin yhden treenikauden päätös - sekin.

Sen sijaan ns. teknisiä ykkösiä tyyliin 90-95% maksimista voi ottaa useammankin kerran treenikauden aikana (ei joka viikko kuitenkaan ;)) ennen varsinaisia treenisarjoja, näin teen itsekin.

Gillyanne näytit minulle valon :kuola:
No ei kun oikeesti siis, teknisiä ykkösiähän olen ottanutkin noin 2-4viikon välein riippuen juuri tuosta missä vaiheessa treeniä ollaan, mutta jos puhutaan ihan siintä todellisesta ykkösestä eli painoja lisätään niin pitkään kunnes tulee raja vastaan, olen ottanut siihen vielä päälle yhden tai kaksi sarjaa "palauttavina", mutta aiheuttaako tuo "palauttavat" maximin jälkeen jotain haittaa tai hyötyä?
Itse en ole mitään haittaa huomannut :rolleyes:

Tuskin ne mitään haittaa aiheuttavat, eli toki voit ne ottaa jos siltä tuntuu - tuskin kyllä mitään ihmeempää hyötyäkään toisaalta, mutta tapoja lienee tässä(kin) kohtaa yhtä monta, kuin on tekijääkin.

mitä ootte mieltä tällastesta 4x4:sta 5kg aina sarjojen välissä.
esim. 4x60kg 4x65kg 4x70kg 4x75kg ja sit kun toi menee niin sen jälkee 2,5kg lisää tankoo joka sarjaan?

teen 3 -jakosella (1. jalat 2. rinta olkapäät hauis 3. selkä ojentajat) normaalipenkki 2. päivänä ja kapea penkki 3. päivänä. kannattaisiko molemmissa penkkipäivissä käyttää samaa ohjelmaa?

Back
Ylös Bottom