Aloittelijaaa sanoi:Ok.
Kovin leveellä otteella en pysty tekemään,kun ottaa olkapäihin :itku:
Mulla taas toisinpäin, kapeapenkki käy olkapäihin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aloittelijaaa sanoi:Ok.
Kovin leveellä otteella en pysty tekemään,kun ottaa olkapäihin :itku:
cybershaman sanoi:asiasta kukkaruukkuun, ite ruvennut ottamaan leviää penkkiä parin kuukauden tauon jälkeen;pari ekaa treeniä meni totutellessa,tässä tämän viikon tuloksia: penkki 14x90kg, 5x110kg (kapealla 12x90 3x115) taidan tästälähin ottaa kapealla ja leveällä otteella vuoroviikoin,edellyttäen että olkapäät eivät ala kettuilemaan.
SS-Adler sanoi:Mulla taas toisinpäin, kapeapenkki käy olkapäihin.
jto sanoi:vaikka näin:
ma: levee + dippi
to: keskilevee + ranskalainen
ma: normaali + vinopenkki
to: kapee + käsipainopenkki
Filth sanoi:Pelkkää penkkiä jos tekee niin kyllä se tuloksen kasvaminen loppuu joskus. Muutaki tehdä ku pelkkää penkkiä. Treenissä voi ottaa hyvin myös vaikka 3x3. Jos liian monta kuukautta treenaat putkee niin sun energia saanti lisäntyy ja etkä jaksa mitään tehdä eli joku kevyt viikko välii myös tai sitten ihan viikkotaukoo pitää.Ohjelmaa myös suositellaan vaihtelemaan eikä samaa raiskata koko ajan.
Mä oon treenannu tällasella 2 jakosella ohjelmalla ja ihan hyviä tuloksia on tullu:Aloittelijaaa sanoi:Jep.
Eli reilu 2kk sit kokeilin penkki maksimin ja 80 tuli suht hyvin.
Nyt kokeilin niin 82.2kg ei tullut vaan jäi puolimatkaan. :curs:
Oon treenannut tässä ensin 1kk 2x6 sta ja sit 1kk 5x5 sta,mutta eivaan nouse penkki :S
Mitä ohjelmaa kannattas seuraavaks kokeilla?
FREAKZILLA sanoi:Joo mä teen penkkiä ihan miltä aina treeneissä tuntuu
aloittelijan (ja miksei kenen tahansa muunkin) kannattas keskittyä enemmän siihen perustreeniin, eikä siihen maksimin hakemiseen. ite oon suositellut tyypeille, joiden maksimi on reilummin alle 100kg ihan simppeliä progressiota:
1.kk: 2-4*10-12
2.kk: 2-4*6-8
3.kk: 2-4*1-3, 1*4-6, 1*8-10
penkkitreenejä 2-3 krt/vko ja mieluiten vaihdellen oteleveyttä hieman ylileveestä keskileveeseen ja kapeaan. osan voi tehdä vinopenkilläkin esim. kerran viikossa. avuiksi yläselkää ja sivuhartioita sekä kiertäjäkalvosimet tietysti. sarjoihin jätetään varaa 1-2 toistoa. kevyitä viikkoja voi pitää joka neljäntenä viikkona ja silloin tehdään treenit hieman pienemmällä raudalla (-20% esim.).