Penkki perkele ei nouse

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
asiasta kukkaruukkuun, ite ruvennut ottamaan leviää penkkiä parin kuukauden tauon jälkeen;pari ekaa treeniä meni totutellessa,tässä tämän viikon tuloksia: penkki 14x90kg, 5x110kg :rock: (kapealla 12x90 3x115) taidan tästälähin ottaa kapealla ja leveällä otteella vuoroviikoin,edellyttäen että olkapäät eivät ala kettuilemaan.

cybershaman sanoi:
asiasta kukkaruukkuun, ite ruvennut ottamaan leviää penkkiä parin kuukauden tauon jälkeen;pari ekaa treeniä meni totutellessa,tässä tämän viikon tuloksia: penkki 14x90kg, 5x110kg :rock: (kapealla 12x90 3x115) taidan tästälähin ottaa kapealla ja leveällä otteella vuoroviikoin,edellyttäen että olkapäät eivät ala kettuilemaan.

Tämä voiskon olla hyvä idea,että tekee vuoroviikoin eri laveyksillä :kippis1:

Mitäs jto on mieltä?

Mä käsitin että aatu meinas sen kapean penan sattuvan olkaan? Mulla ainakin sattuu. Jos taas tuntumaa tahtoo ojentajiin ni California Pressiä kehiin.

Mulla on penkki mennyt koko ajan ainakin toistaseks ylöspäin kun koitan joka kerta ottaa enemmän. Siis jos viime viikolla 80kg tuli 3kertaa niin tällä viikolla 4kertaa, tai sit sarjoja nostaa,

vaikka näin:
ma: levee + dippi
to: keskilevee + ranskalainen
ma: normaali + vinopenkki
to: kapee + käsipainopenkki

On tullut itelläkin penkkiin kehitystä jopa dieetillä kun otin Miken neuvosta vaarin ja lisäsin reilusti kontrollia negatiiviseen vaiheeseen. Mike siis tästä huomautti kun näki meidän edellisen kimppatreenivideon.

jto sanoi:
vaikka näin:
ma: levee + dippi
to: keskilevee + ranskalainen
ma: normaali + vinopenkki
to: kapee + käsipainopenkki

Dippiä en oikein pysty tekemään kun ei ole mitään paikkaa sen tekemiseen..

Tuohon vielä joka treeniin kulmasoutu kaveriksi ja mites pystypunnerruksen kanssa?

En pysty tekemään kuin 3lla oteleveydellä,kun penkin telineet sen verran kapeat.:
Kapea=30cm
normaali=40-45cm
leveä=75-80cm

Jos tekis näin:
1:levee + vinopenkki
2:normaali + ranskis
3:kapea + penkki kp
Ja penkki 2x viikossa

Vai onko parempia ideoita?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt oon tehnyt penkkiä 4 vkoa tuolla Miken 2x6 -menetelmällä FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä -threadistä löydetyn 2-jakoisen ohessa. Dieetillä muuten tein 10 toiston sarjoja mutta viimeisellä viikolla 4-jakoisella ohjelmalla tuli koetettua suurinpiirtein mistä taas alkaa 2x6 -ohjelma (olen tehnyt aikaisemminkin 2x6:sia hyvin tuloksin, sarjapainonousu ~25kg), 75 kilolla meni ensin 6 ja sitten 5. Päätin että tuo on hyvä paino kun bulkki alkoi seuraavalla viikolla ja kreatiinitankkauskin sen ohessa. 1. bulkkiviikkona sain samat toistomäärät. Seuraavana 6 toistoa ja 3 toistoa sekä 1 pakkotoisto. (Tällä viikolla oli pientä flunssaa.) Päätin kuitenkin jatkaa samalla painolla kun uskoin sen alkavan toimia heti flunssan jälkeen. Olin väärässä. Tänään laiton samat 75 kiloa tankoon ja tuli 5 toistoa. Pienensin painoa 5 kiloa seuraavaan sarjaan vaikka muistaakseni kehoitettiin ottamaan vain 2.5kg pois. 70 kilolla meni aivan täysin mönkään koko homma ja tuli 5 toistoa.

Nyt sitten ihmetyttää että miksi tuo penkki laskee viikko viikolta mutta muihin liikkeisiin on puhtia entistä enemmän, esim. vinopenkki tangolla on tullut 4 toistoa samoilla painoilla lisää. Teen siis 2x6 -systeemiä kerran 10 päivän sykliin. (Sali ei auki vkl) Pitäisikö minun nyt seuraavalla viikolla ottaa 70 kilolla tuo 2x6, jätänkö kokonaan väliin, yritänkö nysvätä 75 kilolla vai kuinka?

Ruokavalio ja lepo on kohdillaan (olen lomalla). Kalorilaskurilla tulee laskettua päivän kalorit eli 2500kcal muuten ja 3000kcal salipäivänä. Makroravinnejakauman pitäisi olla kalorilaskurin mukaan kohdillaan eli suurinpiirtein pr 30% hh 40% ja r 30%. Ja hyviä rasvoja tulee otettua riittävästi päivän aikana, mm. rypsiöljystä. Venyttelen myös ahkerasti joka treenin jälkeen sekä ajoittain myös välipäivinä.

Pelkkää penkkiä jos tekee niin kyllä se tuloksen kasvaminen loppuu joskus. Muutaki tehdä ku pelkkää penkkiä. Treenissä voi ottaa hyvin myös vaikka 3x3. Jos liian monta kuukautta treenaat putkee niin sun energia saanti lisäntyy ja etkä jaksa mitään tehdä eli joku kevyt viikko välii myös tai sitten ihan viikkotaukoo pitää.Ohjelmaa myös suositellaan vaihtelemaan eikä samaa raiskata koko ajan.

Filth sanoi:
Pelkkää penkkiä jos tekee niin kyllä se tuloksen kasvaminen loppuu joskus. Muutaki tehdä ku pelkkää penkkiä. Treenissä voi ottaa hyvin myös vaikka 3x3. Jos liian monta kuukautta treenaat putkee niin sun energia saanti lisäntyy ja etkä jaksa mitään tehdä eli joku kevyt viikko välii myös tai sitten ihan viikkotaukoo pitää.Ohjelmaa myös suositellaan vaihtelemaan eikä samaa raiskata koko ajan.

Jos tää nyt oli tähän mun ongelmaan niin tarkkaan kun luet niin teen penkkiä 2 sarjaa kymmeneen (10) päivään. ;) 2-jakoisella treenattu nyt vasta 3 viikkoa, joten tuskin ihan vielä ollaan edes frekvenssiin totuttu. Kuitenkin aion nyt pitää viikon täystauon salilta ja sitten jatkaa hommaa ja penkkiä koitan ottaa uudestaan tolla 2x6-systeemillä, mutta tiputan painoja 70:een kiloon. Nyt sitten otetaan vaan rennosti eikä murehdita ollenkaan salista.

EDiT: Penkkiin tangolla siis sovellan 2x6:sta, kp penkkiin sitten enemmän toistoja. Ja 2-jakoinen menee työntävät ja vetävät, ma-ke-pe, joka 4. treeni samat liikkeet.

Aloittelijaaa sanoi:
Jep.

Eli reilu 2kk sit kokeilin penkki maksimin ja 80 tuli suht hyvin.
Nyt kokeilin niin 82.2kg ei tullut vaan jäi puolimatkaan. :curs: :eek: :david:

Oon treenannut tässä ensin 1kk 2x6 sta ja sit 1kk 5x5 sta,mutta eivaan nouse penkki :S

Mitä ohjelmaa kannattas seuraavaks kokeilla?
Mä oon treenannu tällasella 2 jakosella ohjelmalla ja ihan hyviä tuloksia on tullu:

1.

Penkki
Hauiskääntö/kohdistettu hauis kääntö(jompi kumpi)
Vino penkki
Ranskalainen penkki
Kulma soutu
Viparit sivuille
Maasta veto

2.

Reiden ojennus
Vatsa rutistukset
Reiden koukistus
Sit ups
Pohkeet seisten

Aloitin tuolla ohjelmalla siinä helmikuun 10. päivän tienoilla, kun ostin penkin kotiin jolla voi tehdä reiden koukistuksia/ojennuksia, penkkiä ja vinoo penkkiä. Nuo loput teen käsipainoilla. Helmikuussa ennätys oli noin 55kg. nyt ennätykseni on 75kg. Eli ennätys on noussut 20kg n. 4,5kk.(enkä käytä palautus juomia, mutta tarkoitus olis alkaa ostella niitäki) Olin treenaillut jo ennen penkin ostoa 40kg:lla penkkiä, mutta, kun toistoja tuli liikaa niin ei lihaskaan kasvanut nopeasti, hauis kääntöä ja kulma soutua tein kans. Ai niin. Olen vasta 14 vuotta...

Tuossa kun jto puhui oteleveyden vaihtelun tärkeydestä, niin mitä jos 1-jakoisessa ohjelmassani on 3 eri penkkitreeniä eri päivinä, penkki, vinopenkki ja kapea penkki, niin voisiko tuon vinopenkin tehdä leveällä otteella? Ettei tarvisi erikseen leveää tasapenkkiä sulloa vielä neljännelle päivälle. Tuo 1. päivän penkki tehtäisiin siis normaalilla otteella.

kaikki riippuu siitä, mihin sitä vinopenkkiä tarvitaan. se on nimenomaan APUliike. bodailu on asia erikseen.

aloittelijan (ja miksei kenen tahansa muunkin) kannattas keskittyä enemmän siihen perustreeniin, eikä siihen maksimin hakemiseen. ite oon suositellut tyypeille, joiden maksimi on reilummin alle 100kg ihan simppeliä progressiota:
1.kk: 2-4*10-12
2.kk: 2-4*6-8
3.kk: 2-4*1-3, 1*4-6, 1*8-10

penkkitreenejä 2-3 krt/vko ja mieluiten vaihdellen oteleveyttä hieman ylileveestä keskileveeseen ja kapeaan. osan voi tehdä vinopenkilläkin esim. kerran viikossa. avuiksi yläselkää ja sivuhartioita sekä kiertäjäkalvosimet tietysti. sarjoihin jätetään varaa 1-2 toistoa. kevyitä viikkoja voi pitää joka neljäntenä viikkona ja silloin tehdään treenit hieman pienemmällä raudalla (-20% esim.).

No tämä systeemi vaikuttaa aikas järkevältä. Itselläni maksimit pyörii melko alhaalla ja nuo 2*6-systeemit kerran viikkoon tai pariin tuntuu aloittelijalle melko oudoilta.

Laitetaan kokeiluun ja ihmetellään kolmen kuukauden päästä tuloksia. :)

Kirjoitit yläselän ja sivuhartioiden reenailusta apuna. Miten paljon tuota penkkitreeniä rokottaa koko ruhon säännöllinen treenaus. Pitäisikö kolme kuukautta keskittyä ainoastaan penkkitreeniin, yläselkään ja sivuhartioihin, että jotain saa aikaan? Voipi olla todella tyhmä kysymys.. Ei kuitenkaan viitsisi jättää muuta kehoa paitsioon noin pitkäksi aikaa..?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom