Penkki perkele ei nouse

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tuli just eilen viimeks penkkii pitkään aikaan treenattuu
ja 80kg:lla meni 3 ja neljännessä kaveri auttoi.
ja seuraavassa sarjassa kaveri auttoi aivan turhaan lähes alusta asti
toistoja tuli 9, bongasin vaan jonkun kaverin salilta, sattui oleen
englannin kielinen niin tarkemmin en ruvennut selittelemään
siis sarjapainot pitäis saada tonne 85-90 kg:n jos satasen haluis rikki?

85 kg on kyl just se kilomäärä johon en harjoituspainoissa päässy ja satku jäi pienestä kiinni maksimiyrityskerroilla. Käypi järkeen. Toivottavasti pääsis nyt tällä 82,5kg:lla siihen kahteen kutoseen. Toistot jäi aina 6 ja 5:een keväällä. Ajattelin hieman vaihdella reeniä tällä kertaa enemmän.

Nyt on ollut 2 viikon tauko kun oon ollut kipeä.

Tänään koitin niin 4 kertaa tuli 80kg ,sillain että lasketaan rauhallisesti ja nostetaan rauhallisesti eli ei itään pomppuja tai repimisiä.

Kyllä joku säännöllinen ohjelma pitäis saada,että olis nousujohteinen ,kun tulee tehtyä mitäsattuu jos ei oo kunnon ohjelmaa.. :whip:

Ehkäpä ryssäpenkki?
tai 5x5,tämä toimi ainakin vimeksi hyvin sillain että teki porrastamalla eli 5x50,5x55,5x60,5x65,5x70
..

Saisko alottelija penkkaamises kysyy, että mitä nämä 2x6, 5x5 jne meinaa? kuus nostoa peräkkäin samalla painol putkee, ja hetken tauko ja uuestaan vai tulkittenko ihan väärin? Eikö viis erillistä nosto kertaa oo vähä liikaasamal salikäynnil, nii sillä epäilin tuota omaa tulkintaa?

Ja kun nyt tuli kysyttyä, nii millä sarjoila/painoila sitä kannattas saliharrastajan, joka ei oo enne penkannu, nii lähtee alottaa penkkaaminen?

Eikö viis erillistä nosto kertaa oo vähä liikaasamal salikäynnil, nii sillä epäilin tuota omaa tulkintaa?

Ei ollenkaan, riippuu kokonaisrasituksesta. Käytettävä paino pitää säätää sen mukaisesti.
Otetaan esimerkkinä kaveri joka saa juuri ja juuri tehtyä 2*5*100kg, tällöin tehdessään 5*5 vastus pudotetaan about 95 kiloon jotta se viideskin sarja tulisi mukavasti ylös.

Treenimetodeja ja filosofioita on loputtomiin, jotkut suosivat muutamaa aivan loppuun veivattua sarjaa mahdollisimman raskailla painoilla. Toiset taas hiukan kevyempää painoa ja pyrkivät lisäämään sarjojen ja/tai toistojen määrää.

Allaolevia neljää asiaa puljaamalla saadaan sitä nousujohteisuutta eli paljon puhuttua progressiivisuutta treeniin. Voit keskittyä vain yhteen kerrallaan taikka sitten useampaan. Montaa juttua tulee varmasti treeniuran aikana kokeiltua..

1. Käytetty vastus
2. Sarjamäärä
3. Toistomäärä sarjoissa
4. Käytetty aika (eli pyritään lyhentämään taukoa sarjojen välissä)

Ja mitä tulee toiseen kysymykseesi, aloita siitä levytangosta ja lisäile sen mukaan mikä sopivalta tuntuu ;)

Tänään meni 2*5 82,5:lla. Aattelin jos tekis jonkin sortin voimailu hommelin tässä jokunen viikkoa ja sitten testais että meniskö satku ;)
1. 2*4 85
2. 2*3 87,5
3. 2*2 90
Ja sitten ykkösiä lähtis nostaan
4. 1*97,5 ja toisella kerralla 1*100
Onko mitään järkeä näin lyhyessä ohjelmassa? Vai jatkanko kituuttamista tolla 82,5:lla?

Mitä tarkottaa esim 5*5 ohjelma.Ja ku käyn ny salilla ni haluisin saada penkki tuloksen nouseen ni mikä ohjelma ois hyvä mulle ku oon 168cm pitkä ja penkistä nousee jotain 40kg ja oon 14w

Tarkottaa että tehdään 5 sarjaa, jokaisessa sarjassa 5 toistoa. Eli esim. 5x50kg,5x55kg,5x60kg,5x65kg,5x70kg. Penkkitulosta saat nostettua ihan perustreenillä noissa kiloissa, teet vaikka 25-30 kilolla 8-12 toistoo muutaman sarjan, pari kertaa viikossa. Ja jokaista sarjaa ei kannata viedä loppuun asti.:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellänikin on ollut hieman ongelmaa tissien kanssa. Ei oikein tahdo tulokset nousta. Penkkiä oon tehnyt, 3x8 plus miinus pari toistoa, ja siihen päälle yleensä vinopenkkiä 2x10. En vain oikein saa tuntumaa rintaan, eikä ikinä tunnu esimerkiksi seuraavana päivänä minkäänlaista poltetta rinnassa, kuten muissa lihaksissa. Voimat kyllä loppuu, mutta poltetta ei tule.

Käytiin amiksesta salilla..
Ensin penkistä 12x70kg sit 2x90kg sit koitin 100kg,mutta ei ihan tullut.Sotilaspenkistä 9x70kg.
Kotona tuntuu niin vitun raskaalta painot...
Kotona tanko on 25mm akselia ja 2.5m pitkä,olen pitänyt sitä 10kg painosena..Taitaa painaa enemmän?
Penkkilaskuri näyttää maksimix 100kg.
Olis varmaan tullut jos olis vaan lämmitellyt ja sit kokeillut.

Mikä vittu on että kotona tuntuu vitun raskaalta ja sal(e)illa kevyemmältä.

nuo laskurit on lähinnä suuntaa antavia...ja toki reenityyli vaikuttaa paljon siihen onko ykkönen missä suhteessa sarjapainoihin...

Käytiin amiksesta salilla..
Ensin penkistä 12x70kg sit 2x90kg sit koitin 100kg,mutta ei ihan tullut.Sotilaspenkistä 9x70kg.
Kotona tuntuu niin vitun raskaalta painot...
Kotona tanko on 25mm akselia ja 2.5m pitkä,olen pitänyt sitä 10kg painosena..Taitaa painaa enemmän?
Penkkilaskuri näyttää maksimix 100kg.
Olis varmaan tullut jos olis vaan lämmitellyt ja sit kokeillut.

Mikä vittu on että kotona tuntuu vitun raskaalta ja sal(e)illa kevyemmältä.
Eikös se vakio painonnostotanko oo 20kg? Pistä puntarin päälle vaikka ja kokeile :david: . Mitat ainakin on sitä luokkaa.
Kyselit tosta ohjelmaehdotuksesta niin mikäs 2*6 on vikana? Ei ainakaan mee kauaa aikaa treeneihin. Ite käytän tota.

minulla taas tuntuu että nyt on nousujohde päällä, tänä maanantantaina nostin maksimit ja sillon meni nihkeesti 130kg. Tänään (perjantaina, sama viikko) kävin sitten uudestaan ja jynssäsin penkkiä. 135kg tuli kuin tulikin ylös, ja vielä yllättävän keveästi. 140kg hyyty välille, ehkä oli liian suuri korotus se 5kg..ja liian lyhyt palautus :D

[Max];1240510 sanoi:
minulla taas tuntuu että nyt on nousujohde päällä, tänä maanantantaina nostin maksimit ja sillon meni nihkeesti 130kg. Tänään (perjantaina, sama viikko) kävin sitten uudestaan ja jynssäsin penkkiä. 135kg tuli kuin tulikin ylös, ja vielä yllättävän keveästi. 140kg hyyty välille, ehkä oli liian suuri korotus se 5kg..ja liian lyhyt palautus :D

Viikon sisään 15 kg korotusta maksimiin on ehkä kuitenkin liian mahdoton :rolleyes: . Mahotonta menoa tollanen kympinkin korotus, ootko piikkaillu paljon pikkutoistoilla vai mikä on ku noin kulkee pena?

Viikon sisään 15 kg korotusta maksimiin on ehkä kuitenkin liian mahdoton :rolleyes: . Mahotonta menoa tollanen kympinkin korotus, ootko piikkaillu paljon pikkutoistoilla vai mikä on ku noin kulkee pena?

meinasin että 135-140 korotus oli liikaa :) eli 10kg korotus viikon sisään. En oikeen itekkään tiiä, en tee minkään ohjleman mukaan vaan sen mukaan miltä itestä tuntuu. Maanantaina tein muistaakseni lämmittelyjen jälkeen 7*110kg, 5*110kg ja 3*110kg ja sitten 100kg*5 :) maksimi kokeilun jälkeen siis.

[Max];1241497 sanoi:
meinasin että 135-140 korotus oli liikaa :) eli 10kg korotus viikon sisään. En oikeen itekkään tiiä, en tee minkään ohjleman mukaan vaan sen mukaan miltä itestä tuntuu. Maanantaina tein muistaakseni lämmittelyjen jälkeen 7*110kg, 5*110kg ja 3*110kg ja sitten 100kg*5 :) maksimi kokeilun jälkeen siis.

Kylhän minä tuon hoksasin, siis 10kg korotusta maksimiin yhtenä viikkona kokeiltuna ja 5kg:ta päälle niin ois 15kg lisää maksimiin yhdessä viikossa.
Mut joo, jollain kulkee jostain syystä aina paremmin. Ei voi mittää.
Edit: Tai no siis kauanko oot ollu kokeilematta maksimia ennen kuin kokeilit tota 130kg? Oletan siis että sitä ennen sait 125kg, mistä tulee 140-125=15kg. Sait siis laskelmieni mukaan kympin korotus maksimiin. (Tästä nyt ei ota enää pirukaan selkoa)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom