Penkki perkele ei nouse

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloittelijaaa sanoi:
Eli ei haittaa jos ei seuraavana päivänä oo paikat kipeenä :)
Ei se oikeastaan haittaa, mutta mulla on ainakin sellanen periaate, että jos treenattu lihas ei seuraavana päivänä ole kipeä, niin vituiks on menny. Treenaan siis kehonrakennusta. Jos taas haluaa vain voimaa, ei seuraavana päivänä välttämättä ole lihakset kipeänä.

Aloittelijaaa sanoi:
Mistä voi johtua kun ei tahdo enään saada lihaksia kipeäksi seuraavana päivänä?
Esim pari viime ojentajatreeniä niin seuraavana päivänä ei tunnu että olis tehny mitään...?
Nytkään ei tunnu mitään.
Treenissä saa kyllä kunnon pumpin.

Pitäskö vaihtaa apuliikkeitä?

Mitkä ojentajatreenit? Milläs ohjelmalla nyt teet?

Jos teet tuolla ohjelmalla mihin laitoin linkkiä, niin ei tarvitse huolestua tuon lihaskivun puuttumista. Lihaksesi vain tottuvat tekemään useasti viikossa, eivätkä enää kipeydy yhtä paljon kuin ennen. Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö kehitystä tulisi! Minulla ei ole ollut lihaskipuja yli puoleen vuoteen, vaikka olenkin treenannut ahkerasti.

Aloittelijaaa sanoi:
No jos jättää ton nopeuspenkin pois.
mutta eikös rintaa ja ojentajaa kuitenkin kannattas penkissä treenata?

Jos kokeilen tuota tomppa85:n ehdottamaa 5x5 ta ,eli esim 5x 40kg,5x45kg,5x50,5x55kg,5x60kg ja joka viikko 2,5kg lisää.
Kuulostaa paremmalta, mutta ei kannata pettyä jos ei 5x5 toimi, se on ihan k´liian yliarvostettuu. Toimii jollain tois hyvin, joillai ei ollenkaan. Suosittelisin jotain muuta. Sellainenkin on ihan kätevä alussa, että ainakun menee tietyillä painoilla 8 toistoo, ni ens kerralle nostaa painoo, ja sama uudestaan. Alkuvaihees se toimii hyvin ja saa helpostiki yli 5kg maksimiin lisää 2 viikos, ku reenaa vaikka 1 jakosel 3 kertaa viikos. ps. kokeiltu ja havaittu on! Kuulostaa hyvin yksinkertaiselta, jopa vähän liian, mutta älä anna sen hämätä. Kun aloitin salilla käynnin tosissaan pari vuotta sitten, sain sillä maksimiin lisää yli 10 kg lyhyessä ajassa. Ja totuus on, että kunnon penkki ohjelmat toimii paremmin kun on se maksimi ykkönen vähän kovempi...

Tomppa85 sanoi:
Mitkä ojentajatreenit? Milläs ohjelmalla nyt teet?

Jos teet tuolla ohjelmalla mihin laitoin linkkiä, niin ei tarvitse huolestua tuon lihaskivun puuttumista. Lihaksesi vain tottuvat tekemään useasti viikossa, eivätkä enää kipeydy yhtä paljon kuin ennen. Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö kehitystä tulisi! Minulla ei ole ollut lihaskipuja yli puoleen vuoteen, vaikka olenkin treenannut ahkerasti.

Mutta toimiiko tuo 5*5, jos tekee vain yhden treenin viikossa rinnalle? Toisena päivänä sitten ojentajat tilanteen mukaan.

Jos toimii, aloitan itse kuukauden sisään.

Tomppa85:

Eikös tuo 5x5 minkä linkitit niin tehdä 2x viikossa,toinen kapeella ja toinen leveellä otteella?eli ojentaja ja rinta +apuliikkeet?

Jaaggo:
Meinaatko että penkissä tehtäs vaan se 1x8?
Ja aina kun 8 tulee täyteen niin 2kg lisää painoo?
Ja penkki tehtäs 3 x viikossa?vai mitä tarkotat tolla 1 jakonen 3 kertaa viikossa?

Aloittelijaaa sanoi:
Tomppa85:

Eikös tuo 5x5 minkä linkitit niin tehdä 2x viikossa,toinen kapeella ja toinen leveellä otteella?eli ojentaja ja rinta +apuliikkeet?

Ei, vaan normi penkki molempina päivinä. Perjantaina on ojentajat erikseen, esim. ranskalainen punnerrus 3x8, ja hauiskääntöä samaten 3x8.

Tosin jos ojentajat ovat se heikko kohta niin miksei voisi tehdä kapeaa penkkiä jompanakumpana päivänä? Kannattaa kuitenkin olla varovainen, etteivät ojentajat mene tukkoon. Kyllä ojentajat saavat kyytiä normi penkissäkin...

Siis esim näin :

ma: penkki 5x5 , vinopenkki3x8?

pe: penkki 5x5 , ranskis 3x8?

vai miten?
rinta on heikompi kun maksimit tulee 35-40cm otteella.

Vinopenkkiä ei tuossa ohjelmassa ole ollenkaan.

Tässä ovat liikkeet vielä päivittäin:

Ma: penkki, kulmasoutu, kyykky

Ke: leuat, mave, pystypunnerrus seisten

Pe: penkki, kulmasoutu, kyykky, ojentajia ja hauiksia erikseen (esim. ranskalainen punnerrus ja hauiskääntö)

Joka päivä voi, ja ehkä kannattaa, tehdä vatsalihaksia ja selänojennuksia treenin päätteeksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Big Evil sanoi:
Mutta toimiiko tuo 5*5, jos tekee vain yhden treenin viikossa rinnalle? Toisena päivänä sitten ojentajat tilanteen mukaan.

Jos toimii, aloitan itse kuukauden sisään.

Miksei toimisi? Minulla on juuri menossa ohjelma, jossa 1 raskas treeni, ja 2 kevyttä treeniä penkkiä viikossa.

Tomppa85 sanoi:

Pe: penkki, kulmasoutu, kyykky, ojentajia ja hauiksia erikseen (esim. ranskalainen punnerrus ja hauiskääntö)

Joka päivä voi, ja ehkä kannattaa, tehdä vatsalihaksia ja selänojennuksia treenin päätteeksi.

Kiitoksia .!

Näillä mennään :)

Jaaggo sanoi:
Kuulostaa paremmalta, mutta ei kannata pettyä jos ei 5x5 toimi, se on ihan k´liian yliarvostettuu. Toimii jollain tois hyvin, joillai ei ollenkaan. Suosittelisin jotain muuta. Sellainenkin on ihan kätevä alussa, että ainakun menee tietyillä painoilla 8 toistoo, ni ens kerralle nostaa painoo, ja sama uudestaan. Alkuvaihees se toimii hyvin ja saa helpostiki yli 5kg maksimiin lisää 2 viikos, ku reenaa vaikka 1 jakosel 3 kertaa viikos. ps. kokeiltu ja havaittu on! Kuulostaa hyvin yksinkertaiselta, jopa vähän liian, mutta älä anna sen hämätä. Kun aloitin salilla käynnin tosissaan pari vuotta sitten, sain sillä maksimiin lisää yli 10 kg lyhyessä ajassa. Ja totuus on, että kunnon penkki ohjelmat toimii paremmin kun on se maksimi ykkönen vähän kovempi...

eikös tuo ole juuri se tekniikka jonka sanoit tuskin tuottavan tulosta tuossa toisessa tredissä ?:rolleyes:

hölkkääjä sanoi:
eikös tuo ole juuri se tekniikka jonka sanoit tuskin tuottavan tulosta tuossa toisessa tredissä ?:rolleyes:
Niin jos reenaa 3 jakoista. Yksi jakoisella kaikki palautuu samaan tahtiin, toisin kuin jos esimerkiksi penkin ottaa kolmesti viikossa ja selän kerran viikossa:david: :D

Jaaggo sanoi:
Niin jos reenaa 3 jakoista. Yksi jakoisella kaikki palautuu samaan tahtiin, toisin kuin jos esimerkiksi penkin ottaa kolmesti viikossa ja selän kerran viikossa:david: :D

jaa. jos sä tol muhu viittasit nii teen selän sekä penki 3 x viikossa :I
kun teen sillä 1 jakosella ite.

e. voi olla että en ole lukenut tarpeeksi huolella trediä läpi

:david:

Tomppa85 sanoi:

Eikös tuossa kuitenkin mainittu keskiviikolle incline ja military, eli vinopenkki tai pystypunnerrus. Itse olen tuota ohjelmaa käyttänyt ja tehnyt vinopenkin keskimmäisessä treenissä. On muuten hyvä ohjelma.:thumbs:

Jep tuo Tonppa85:n ehdottama ohjelma toimii! :rock:

Itse aloitin tuon ohjelman joulukuun alussa ja sarjapainot oli noussu helmikuun lopussa kyykyssä 35kg, penkissä 20kg ja mavessa 40kg. Painokin nousi melkein 5kg. Ja vaikka olen koittanut syödä paljon niin mielestäni liian vähän. Ja tammikuussa ryypiskelin joka vkl :hyper: Että aivan tajuttomasti kehityin.

Jotain vinkkejä:

- Se "beach work" mikä on perjantaina treenin lopuksi kannattaa aluksi pudottaa pois ja lisätä liikkeitä siihen sen mukaan mitä tuntuu että on heikkoja kohtia. Itselläni ainakin olen aina jumissa perjantain treenin lopussa ja aivan poikki. Lisäksi ehkä se 8 toiston sarja perjantailta kannattaa pudottaa jos tekee paljon beach workkia.

- Älä jahtaa joka viikko ennätyksiä kolmosilla. Aluksi kannattaa aloittaa vähän alempaa että esim. viikolla 4 ollaan entisissä sarjaenkoissa. Sitten jatkaa siitä niin kauan kunnes tulee stoppia ja sitten vaikka pitää viikon tauko ja ottaa kevyemmin pari viikkoa.

blacklbl sanoi:
Eikös tuossa kuitenkin mainittu keskiviikolle incline ja military, eli vinopenkki tai pystypunnerrus. Itse olen tuota ohjelmaa käyttänyt ja tehnyt vinopenkin keskimmäisessä treenissä. On muuten hyvä ohjelma.:thumbs:

Keskiviikon treeni on kuitenkin tarkoitettu etupäässä olkapäille. Vinopenkki ottaa lähinnä ylärintaan ja etuolkapäihin, kun sotilaspunnerrus (tai pystypunnerrus seisten) vaikuttaa enemmän etu- ja sivuolkapäihin. Seisten tehtynä vaikuttaa myös koko kroppaan.

eikös tänään oo 4x5 ja 1x3 ja 1x8 penkissä??

4 sarjaa samalla painolla kuin maanataina ja 1x3 2,5% kovemmilla kuin maanantain kovin sarja.1x8 samoilla kuin 3 sarja.

Mitä tarkottaa tuo maanantain ja keskiviikon treenissä: "Ramping weight to top set of 5"?

SIC-:
- Älä jahtaa joka viikko ennätyksiä kolmosilla. Aluksi kannattaa aloittaa vähän alempaa että esim. viikolla 4 ollaan entisissä sarjaenkoissa. Sitten jatkaa siitä niin kauan kunnes tulee stoppia ja sitten vaikka pitää viikon tauko ja ottaa kevyemmin pari viikkoa.

Siis että ei tee tota 1x3 sarjaa tolla 2,5% kovemmalla painolla joka viikko vaan esim joka toinen tjsp?

Aloittelijaaa sanoi:
eikös tänään oo 4x5 ja 1x3 ja 1x8 penkissä??

4 sarjaa samalla painolla kuin maanataina ja 1x3 2,5% kovemmilla kuin maanantain kovin sarja.1x8 samoilla kuin 3 sarja.

Mitä tarkottaa tuo maanantain ja keskiviikon treenissä: "Ramping weight to top set of 5"?
Juuri noin. Ramping weight tarkoittaa, että nostat painoja jokaisessa sarjassa, eli aloitat kevyellä ja nostat painoja koko ajan viimeistä kovaa sarjaa kohti. Penkissä esimerkiksi näin: eka sarja 50kg, toka sarja 55kg, kolmas 60kg jne.(nuo painot siis ihan esimerkkipainoja).

Aloittelijaaa sanoi:
Siis että ei tee tota 1x3 sarjaa tolla 2,5% kovemmalla painolla joka viikko vaan esim joka toinen tjsp?
Tarkoitti varmaankin sitä, että kun aloitat ohjelman, niin älä aseta heti ekalle viikolle kovaan sarjaan nykyistä 5 toiston maksimiasi vaan laske painoja sen verran, että noin 4 viikon kuluttua saavut nykyisen maksimisi kohdalle. Eli et siis aloita hakemaan lisäystä sarjapainoihin heti ekalla viikolla, vaan otat vähän takapakkia ja menet sitten muutaman viikon päästä heittämällä ohi vanhoista painoista.;) Joka viikko teet 1x3 2,5% kovemmalla painolla.

Back
Ylös Bottom