Penkki kikkuroita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8Balls
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tein normaalin penkkitreenin eilen salilla. Viimeisillä toistoilla pyramiidilla alastullessa tuntui niskassa vähän jäykkyyttä ja ajattelin sit pitää takaraivon irti penkistä vika sarjassa jotta niska ei jännittyis. Oli muuten aika hyvän tuntuinen työntö tyyli vaikka en isoimmilla pystynyt enään kokeileen niin seuraavalla kerralla on pakko testata.

Onko muu porukka havainnut mitään samansuuntaista? Oonko työntänyt aina penkkiä päin helvettiä vai oisko tuo uus "takaraivo ilmassa" tekniikka ihan pimeydestä revitty. Jotenkin vain tuntuu että noin sai penkkiin enemmän selkää mukaan.

PS: Penkki tyyli mulla on muuten sellainen että perse ei kohoa.

Paljo nousee penkist? :david:

Itse olen pitänyt päätä kiinni penkissä, mutta tänään voisin kokeilla rinta-treenissä... Olen kyllä aika :kakka:

Yleensä jos porukka tuota pään nostamista käyttää niin he nostavat sitä alaslaskuvaiheessa, mutta runttaavat sen takaisin penkkiin kiinni, kun rupeavat punnertamaan ylöspäin. Penkki on vaikea liike, juuri kun luulin että osaan sen, niin paljastui että: "You just don’t know how to press!" :(

Penkissä enkka 155 nyt jotakuinkin 150 kunnossa. Jos kehtaat ni kokeile vain mutta on varmaan kropastakin kiinni et auttaako vai ei. Ilmoittele miten kävi.

Pitänee myös kokeilla tuota pään laskemista työntö vaiheessa.

Jotenkin vaan mun penkki on aina tuntunut itsestä jotenkin "väärältä" että en saa kaikkea lesettä mitä löytyy mukaan. Tuosta puhuu että penkkini on huono verrattuna esim pystypunnerrukseen.

Luulis tuonkin eristävän liikettä paremmin rintafileille... Itsekin käytän tuotä huomaamatta, että edes käytin sitä...

toi niskakipu saattaa olla tuleva ponnistuspäänsärky. sillon kannattaa kyllä jättää sarja kesken. kaikista pahin tossa on tehdä pakkotoistoja kun toi tulee..

hmm, vois itsekin kokeilla. Jospa sais noi tissitkin kasvamaan taas vaihteeksi muun kropan mukana :)

Oon nyt käynyt puntilla kolme vuotta säännöllisesti, sitä ennen oli piiitkä tauko jota ennen oli hyvä kuuri rinta-hauis pelleilyä. Ja kun tän nykyisen kolmivuotisen putkeni aloitin niin tuli just penkissä aina niska kipeeks, jotenkin oudoti sitä jännitin ja kokeilin pitää päätä vähän ilmassa ja se rupes helpottamaan ja sitten sen pään saikin pikkuhiljaa taas pitää penkissä kiinni. Ehkä sitä vaan oppi jännittämään niskaansa vähemmän tai sitten siellä niskassa jokin lihas vahvistui...

Johtuiskohan niskakipu eräänlaisesta niskasillasta? Nyt kun pidät päätä koholla niin luonnollisesti painopiste ylettyy korkeintaan hartioihin ja kipuilulta vältytään.

8Balls sanoi:
Penkissä enkka 155 nyt jotakuinkin 150 kunnossa. Jos kehtaat ni kokeile vain mutta on varmaan kropastakin kiinni et auttaako vai ei. Ilmoittele miten kävi.

Pitänee myös kokeilla tuota pään laskemista työntö vaiheessa.

Jotenkin vaan mun penkki on aina tuntunut itsestä jotenkin "väärältä" että en saa kaikkea lesettä mitä löytyy mukaan. Tuosta puhuu että penkkini on huono verrattuna esim pystypunnerrukseen.

mikä on mielestäsi huono suhde noitten liikeitten välillä.. itse tuntuu kas vähä samalta... penkki ykkönen 160kg.. pystypunnerruksessa paras sarja 3*6-90kg
.. penkin tekniikka on aika vajavainen mutta ainakin pirun puhdas. selät ja ahterit päät sun muut pysyy penkis niin ku liimattuna,mutta onko sillä väkiä en ole mihkään kisoihin menossakaan

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hartiapankki sanoi:
mikä on mielestäsi huono suhde noitten liikeitten välillä.. itse tuntuu kas vähä samalta... penkki ykkönen 160kg.. pystypunnerruksessa paras sarja 3*6-90kg
.. penkin tekniikka on aika vajavainen mutta ainakin pirun puhdas. selät ja ahterit päät sun muut pysyy penkis niin ku liimattuna,mutta onko sillä väkiä en ole mihkään kisoihin menossakaan

Pystypunnerruksessa viimeisellä toistolla 8 * 110kg. Ensiviikolla vois laittaa 115kg niin jos tulis tiukempi ....

No, tein eilen tuolla takaraivo ylhäällä tyylillä ja kas, pienetpainot tuntu kevyiltä. Isommilla oli tyyli vähän hukassa mutta painot samaa luokkaa kun vanhallakin tyylillä. Nyt on pientä jomotusta lapaluiden yläpuolella X lihaksissa, jotka ei aikaisemmin oo penkistä kipeeksi tulleet. Lapaluut saan ainakin paremmin yhteen näin, eikä niska ole penkin jälkeen kipeä.

Ei tuolla tekniikalla nyt sinänsä väliä mutta oishan tuo mukava oppia se optimaalinen tyyli niin näkis ett mihin sitä pystyy :whip:

no toi on jo erikoinen suhde... ykkösestä päätellen penkkisarjan raudat ei kauheesti heitä pystypunnerruksen raudoista... ehkä 10-15 kiloo... Kevyillä raudoilla on helppo kyllä kokeilla vaihtaa tekniikkaa mutta itselläni ainakin sitte sekoo koko nosto isoilla raudoilla.... tarttis vaa hioo ja hioo

Mikk0 sanoi:
Tyyny pään alle penkatessa? :david:

Joo, menisin salille Kreakolan ja tyynyn kans ...

Sama ois ottaa vielä nippu Annoja ja harava niin kylähullun maine ois taattu :lol2:

8Balls sanoi:
Tein normaalin penkkitreenin eilen salilla. Viimeisillä toistoilla pyramiidilla alastullessa tuntui niskassa vähän jäykkyyttä ja ajattelin sit pitää takaraivon irti penkistä vika sarjassa jotta niska ei jännittyis. Oli muuten aika hyvän tuntuinen työntö tyyli vaikka en isoimmilla pystynyt enään kokeileen niin seuraavalla kerralla on pakko testata.

Onko muu porukka havainnut mitään samansuuntaista? Oonko työntänyt aina penkkiä päin helvettiä vai oisko tuo uus "takaraivo ilmassa" tekniikka ihan pimeydestä revitty. Jotenkin vain tuntuu että noin sai penkkiin enemmän selkää mukaan.

PS: Penkki tyyli mulla on muuten sellainen että perse ei kohoa.

Sen ainoan kerran kun olen niskani totaalijuntturaan saanut käytin juuri tuota takaraivo penkistä irti tekniikkaa.
Vielä silloin en älynnyt yhdistää ko. tekniikkaa ja niskan juntturaan menemistä ko. tekniikkaan, mutta sittenpä yksi "kaappi" silloisella salillani sanoi että 'älä nosta päätäsi penkistä irti, nostamalla saat vain niskasi lukkoon'

Tämän jälkeen ei penkkiä tehdessä ole niskat olleet jumissa. (eikä kyllä mistään muustakaan liikkeestä)

Pii sanoi:
Sen ainoan kerran kun olen niskani totaalijuntturaan saanut käytin juuri tuota takaraivo penkistä irti tekniikkaa.
Vielä silloin en älynnyt yhdistää ko. tekniikkaa ja niskan juntturaan menemistä ko. tekniikkaan, mutta sittenpä yksi "kaappi" silloisella salillani sanoi että 'älä nosta päätäsi penkistä irti, nostamalla saat vain niskasi lukkoon'

Tämän jälkeen ei penkkiä tehdessä ole niskat olleet jumissa. (eikä kyllä mistään muustakaan liikkeestä)

Hartiat tuossa minulla jumiin meni. Olikohan se sitten tervettä lihaskipua vai pitäisköhän unohtaa koko tyyli tai yrittää pitää pää kevyesti penkissä.

höh. mä venyttelen kepillä penkkitreenin lopussa, roikun rekissä ja salilta lähtiessäni teen KEVYET olankohautukset. Ei ole nykysin hartia/niskakipuja.

Kai siinä pään nostamisessa voi olla apua siihen, että pystyy paremmin seuraamaan mihin kohtaan rinnalla tangon laskee. Ite oon saanu niskan aika rajusti jumimaan jalkaprässissä mutta en muista onko pää ollu sillon alhaalla vai ylhäällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom