Penkki kässäreillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
54
Minkälaisella "oteleveydellä" teette tuota penkkiä käsipainoilla? Itse pidän nuo painot aika kapealla leveydellä ja lasken ihan tuohon rintalihaksen sivulle. Lee Priest tekee Blond Myth videollaan aika kapealla tuota liikettä, ja näyttää tekevän aika puhtaasti koko liikeradan. Huomattavasti mukavampaa katottavaa, kun esim. tuo Ronnien 20 cm nykytys. Itsellä myös tuntuma on parempi tuolla kapeammalla.

Mikä vaan tuntuu paremmalta.

Ronnie pyrkinee nytkytyksellään pitämään rasituksen kokoajan tisseissä ja eristämään liikkeen juuri rinnalle.

..Mä teen myös melko kapealla otteella. Vähänhän siinä etuolkapäät auttaa enemmän kuin leveemmällä otteella tehtäessä, mutta vastaavasti liikekin tuntuu paljon vakaammalta. Ei sitä liikerataa tarvi yläasennossa välttämättä ihan lukkoon asti viedä, mutta ala-asennossa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että liike viedään mahdollisimman alas.

Ronnie on Ronnie, enkä itse ainakaan yrittäisi ikinä plagioida mitään tämän jannun treenaukseen liittyvää. :)

ronnie tais tehä 200 paunan käsipainoilla penkkiä (hulluh! :rock: ) , ja sit se viel teki sellasella leveellä otteella että varmaa otti rintaan.
niin no, kannattaa tehä sillein miten itestä parhaalta tuntuu, leveä ainakin ottaa mun rintaan erihyvin! toki teen välillä kapeampaakin ja olenkin aina sanonut että kannattaa hieman liioitella välillä niiden liikkeiden ratoja... hakea tuntumaa...

Sukulaku sanoi:
Mikä vaan tuntuu paremmalta.

Ronnie pyrkinee nytkytyksellään pitämään rasituksen kokoajan tisseissä ja eristämään liikkeen juuri rinnalle.

Näinhän se taisi mennä. Sitä sopii itse koittaa, ottaa itelleen isot painot ja tehkee samanlaista nykystystä, varmaan polttaa rintalihoissa mukavasti.

Olen tehnyt yleensä vähän leveämmällä ja keskittynyt rinnan venytykseen alhaalla ja rutistukseen ylhäällä.

edit: Eilen tein, ja polte oli sellanen että meinas itku tulla.

Isoimmilla painoilla teen vähän ronnie-tyyliin, yritän vaan pitää painot liikkeessä koko ajan, ääriasentoja välttäen ja kauheaa polttoa hakien - välillä kun teen kevyemmillä, keskityn sitten vallan muihin asioihin.
"Ronnie-tyylin" yrittäminen voi vaan koitua kohtalokkaaksi jos ei todella tiedä mitä tekee, joten sellaisenaan en lähtisi kenellekään suosittamaan moista, ilman että paikan päällä katsoisi miten se oikein käytännössä menee.

Edit: eli pointtina se, että molemmilla on puolensa.

:)

On muuten ilkeää jos ala-asennossa kolhasee painolla venytyksessä/rutistuksessa olevaa rintalihasta. (Teräväreunaiset käsipainot kieltoon)

Hieman offtopic, mutta onko rintalihaksen revähdys/repeämisvaara suurimmillaan tuossa käsipainopenkin ala-asennossa, eli jos lasketaan mahdollisimman alas venytyksen aikaansaamiseksi? Riski on pienempi tankopenkkipunnerruksessa? Kai sitä saa missä asennossa ja liikkeessä hyvänsä revähdyksen aikaiseksi jos äkkinäisesti nykäisee, mutta oletetaan nyt että käytössä hyvä ja kohtuullisen rauhallinen tekniikka. Vai onko riskit "todellisia" vasta kun voimat lähestyvät 200kg:n penkkitulosta, ainakin Ari Pehkosen penkkisivustolla mainittiin, että riskit ja loukkaantumiset kasvaa 200kg:n paikkeilla.

Entä tapahtuuko revähdys/repeämä aivan yllättäen, vai ennakoiko sitä mahdollisesti pieni kipuilu revähdystä edeltävissä toistoissa tms?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sam Earch sanoi:
Missä asennossa ja kulmassa käsivarsien tulisi olla kroppaan nähden ala-asennossa?

Riippuu painoista, jos kyseessä edes jossain määrin hallinnassa olevat painot niin laske niin alas kuin menee?

Timba79 sanoi:
Näinhän se taisi mennä. Sitä sopii itse koittaa, ottaa itelleen isot painot ja tehkee samanlaista nykystystä, varmaan polttaa rintalihoissa mukavasti.

sen se tekee, ja rintatreeni ei ota niin kauhiasti ojentajiin kun että tekisit aina "loppuojennuksen". sama juttu pystypunnerruksessakin (muunmuassa).

Eilen tein tuolla juuri tuolla kapeammalla versiolla ja tuli lihat ihan kohtuullisen kipeiksi. HST-treenillä vedin lauantaina 8 toiston maksimipainoilla, ja nyt eilen 5 toiston aloituspainoilla, eli pienillä painoilla tein ja puhtaalla tekniikalla. Silti tuli kipeemmät paikat, kuin lauantain jälkeen, joten osumaa tuli varmaan enemmän. Näyttää olevan tarkistamisen paikka tuossa meikäläisen tekniikassa, ainakin isoilla painoilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom