penkki käsipainoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arppa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkä aloitin tässä hetki sitten tekeen penkkiä käsipainoilla ja huomasin kuinka pienillä painoilla sai tehdä..Maximi liikkuu penkissä siinä 115-120 kieppeillä mut käsipainoilla sai hikiset 8 toistoa 30kg painoilla per. käsi...elikkä onko muilla samanlaisia kokemuksia vai kannattaisko jättää koko liike pois kun noin huonosti kulkee?!

Saman suuntasesti se menee, tosin en tee käsipainopenkkiä ekana liikkeenä juuri sen takia, että ei tarttis ees käyttää kovin isoja painoja, kun on varsinkin yksin käsitellessä melkosta äheltämistä. Teen yleensä vinopenkin käsipainoilla ja aikalailla samassa suhteessa meni silloin kun aloin tekeen, toki ne painot siitä jonkinverran nousee kun oppii sen tekemään ja voimataso kasvaa. Hyvä liike!! Ota reeniin mukaan vaan... :thumbs:

Alun tottumattomuutta, älä vielä lopeta. Käsipainot on tottakai vaikeammin hallittava ja rasittaa samalla enemmän tukilihaksia. Muutaman kerran jälkeen teet jo sarjat varmasti 40 kg:lla. Ehkäpä tämä on samalla tarvittava muutos 130kg penkkiin.

Itsekin sain penkin uuteen nousuun vaihtamalla sen väliaikaisesti käsipainoilla suoritettuun punnerrukseen. Oma penkkimaksimi nyt n.100-110 kg ja käsipainoilla tein(elokuu) max 20*26kg. Joten varmasti noussee sullakin se käsipainoilla tehty tulos nopsaan.

Edit. Vielä lisäyksenä, että kannattaa pyytää joku avuksi antamaan painot, niin ei mene kaikki voimat siihen ensimmäiseen toistoon.

Jep, itekin olen alkanut käsipainoilla tekemään vinopenkkiä. Tukilihakset ym. kehittyy mitkä tavallisessa penkissä jäävät vähemmälle harjoitukselle...

arppa sanoi:
Elikkä aloitin tässä hetki sitten tekeen penkkiä käsipainoilla ja huomasin kuinka pienillä painoilla sai tehdä..Maximi liikkuu penkissä siinä 115-120 kieppeillä mut käsipainoilla sai hikiset 8 toistoa 30kg painoilla per. käsi...elikkä onko muilla samanlaisia kokemuksia vai kannattaisko jättää koko liike pois kun noin huonosti kulkee?!

Mulla on ihan sama ongelma. Ainoastaan mulla menee vielä enemmän päin persettä noitten liikkeitten suhteet. Suurin syy saattaa kyllä olla tähän vasemman olkapään loukkaantuminen 1,5vuotta sitten, eli vasen puoli väsyy ja hajoo aina ensin. Mutta anyway, jatka ihmeessä liikkeen tekemistä. Mäkin yritän sinnitellä räkäpainoilla...

Itselläni 40 kg:n käsipainot (eli 80kg yhteensä) vastaa noin 100 kiloa normaalipenkissä. Tuskinpa kukaan tekee samoilla painoilla käsipainopenkkiä ja normaalia.

Treenaatko body- vai voimatyylisesti? Nimittäin jos bodya tulee harrastettua, niin tuskin kannattaa alkaa treenipainoista huolehtimaan. Tosin sama homma itselläni, menee juuri niin kuin mishalla, eli käsipainopenkin sarjapaino on n. 20% normaalista penkin sarjapainosta.

misha sanoi:
Itselläni 40 kg:n käsipainot (eli 80kg yhteensä) vastaa noin 100 kiloa normaalipenkissä. Tuskinpa kukaan tekee samoilla painoilla käsipainopenkkiä ja normaalia.

Suunnilleen samanlainen perse suhde on itselläni käsipainopenkin ja tankopenkin välillä. Suhteettoman vahva siis tuo kp. penkki, olisi mieluummin toisinpäin..

Mulla menee myös tuo suhde "väärinpäin". Penkkiä teen käsipainoilla 30kg/handu 10 toistoa, mutta tangolla ei kulje sitten yhtään. Tekniikka on varmaan päin honkia.

Tykkääkö porukka tehdä kiertoja tossa samalla? Esim. Kädet ala-asennossa, kuten perus pp:ssä, mutta yläasentoon mennessä kämmenet kääntyneet sisäänpäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joskus kokeilin tuolla tyylillä, mutta ainakin mulla tuntuma katosi rinnasta ja painoja sai vähentää reippaasti. Olkapäät alkoi myös vihoittelemaan. Ei toiminu mulla.

Varmasti suurin osa kehonrakentajista tekee rinnalle pääliikkeet raskailla käsipaino punnerruksilla.Jotkut ei tee tagolla ollenkaan esim Aaron Baker.Eikä kp punnerruksissa kannata lähteä nostamaan isompia painoja liikeradan kustannuksella.Siirtyy paljon ojentajille liian raskailla.Ei ne raskaat painot vaan hyvät lihakset..voimanosto on eri laji.

Noi pienet painot kyllä voi johtua siitä ku en oo kokeillu liikettä ku toisen kerran eilen. eli luulenpa, että alkaa romut nouseen ku "tottuu" liikkeeseen :)

Tota tavallista penkkiä on tullu hinkattua niin kauan, että kyllä se vaihtelu varmaan virkistää ja käsipainoilla käsien pituuskin merkkaa varmaan enemmän kun vertaa tangolla tehtyyn...(2m syliväli)

arppa sanoi:
Noi pienet painot kyllä voi johtua siitä ku en oo kokeillu liikettä ku toisen kerran eilen. eli luulenpa, että alkaa romut nouseen ku "tottuu" liikkeeseen :)

Tota tavallista penkkiä on tullu hinkattua niin kauan, että kyllä se vaihtelu varmaan virkistää ja käsipainoilla käsien pituuskin merkkaa varmaan enemmän kun vertaa tangolla tehtyyn...(2m syliväli)

Jep ja ainakin itellä on vielä alussa kohtuu vaikea saada rinta tosissaan kipeäksi käsipainoilla kun kaikki muut nostossa tarvittavat lihakset väsähtää ennen. Siksi teenkin pecdeckkiä tai vipunostoja myös aika paljon.

korjaus

arppa sanoi:

Kyllä niitä painoja tais olla ainaki joku 32,5kg /käsi jo viimeksikin..Ens kerralla yritetään sitä kasia lähemmäs 40:kg:n painoilla..kyllähän se pitäs mennä :)

Proteos sanoi:
Jep ja ainakin itellä on vielä alussa kohtuu vaikea saada rinta tosissaan kipeäksi käsipainoilla kun kaikki muut nostossa tarvittavat lihakset väsähtää ennen. Siksi teenkin pecdeckkiä tai vipunostoja myös aika paljon.

Samoilla linjoilla olen kanssasi, teenkin yleensä normaalipenkin ekana 2*6 systeemillä ja sitten vinopenkki käsipainoilla tai joskus vaihtelun vuoksi smithissä ja viimesenä sitten vipareita maaten, peck-deckiä tai ristikkäistaljaa, niillä saa tissiseistä loputkin mehut puristettua parilla yli 10 toiston sarjalla.

timba79 sanoi:
niillä saa tissiseistä loputkin mehut puristettua parilla yli 10 toiston sarjalla.

Ihan kirjaimellisesti? Ko? :nolo:

Oon tässä viime aikoina vaihdellu kp- ja tankoversioiden välillä. Käsipainoilla tehtäessä tuntuma parempi. Vielä kun yksin joutunu treenaa jonkin aikaa niin käsipanoilla hieman turvallisempi puristaa ne loputkin mehut tisseistä. ;)

Wildemar sanoi:

Oon tässä viime aikoina vaihdellu kp- ja tankoversioiden välillä. Käsipainoilla tehtäessä tuntuma parempi. Vielä kun yksin joutunu treenaa jonkin aikaa niin käsipanoilla hieman turvallisempi puristaa ne loputkin mehut tisseistä. ;)

Palauttavina liikkeinä toimii mun mielestä käsipainoliikkeet tosi hyvin. Eli jos tekee palauttavaa treeniä niin ei välttämättä tartte tehä samaa liikettä kuin kovassa reenissä. Lihashan ei kuitenkaan "välitä muusta kuin kuormasta ja se ei osaa muuta kuin supistua". ;)

Wildemar sanoi:

No tottakai kirjaimellisesti. :D

Mutta tosissaan käsipainoilla voi kyllä tehdä loppuun asti itekseenkin ja mun mielestä toimii hyvin kakkosliikkeenä niin ei tartte ihan niin suuria käsipainoja käsitellä.

Suositut

Back
Ylös Bottom