Penkki ei tunnu rinnassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pöhnä
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuntuu vaan käsissä ja olkapäissä. Pitkällä sarjalla menee vaan kädet maitohapoille, mut rinnassa ei yhtään. Vituttaa. Mikä nyt eteen?

Kokeilepa penkkiä käsipainoilla, itse saan siinä huomattavasti paremman tuntuman nimenomaan rintaan kuin tangolla tehdessä. Tarkemmat analyysit jätän suosiolla viisaammille.

Tuntuu vaan käsissä ja olkapäissä. Pitkällä sarjalla menee vaan kädet maitohapoille, mut rinnassa ei yhtään. Vituttaa. Mikä nyt eteen?
Missä raudoissa liikut? En saanut itsekään alussa penkkiä tuntumaan rintaan, pystäriä olkapäihin, kulmasoutua latseihin... Kyllä ne sieltä joskus kasvaa, kunhan jaksat treenata, isompiin lihaksiin on helpompi saada tuntumaa. Tee eksentrinen(negatiivinen, penkissä alaslasku)nostotyö hitaasti ja hallitusti, ja älä vie käsiä aivan suoraksi ylös.

Laita tankoon pieni paino, ota nomaali oteleveys ja purista käsiä koko liikkeen ajan yhteen. Yritä siis "saada peukalot yhteen" tangosta puristaen. Keskity myös ala-asennossa kyynärtaipeisiin ja niiden liikkeeseen sisään päin

Oon aika varma että kysyjällä on nostotekniikassa sellainen virhe, että nosto "kaatuu" ylöspäin. Silloin työn tekee nimen omaan olkapäät ja ojentajat, ei rinta. Lue ajatuksen kanssa tuo JohnnyB:n linkittämä penkkithreadi. Oikealla tekniikalla penkki ei voi olla tuntumatta rinnassa.

Käsipainoilla saa ainakin varmasti. Pidät siellä niin alhaalla kun rintataipuu niitä painoja hetken, ja joka toistolla tuntuu venytys.

Eikös penkki tangolla ollut se ainoa rintaa supistava liike, ja muut venyttäviä ? Ainakaan itselläni ei tangolla koskaan liikkeen aikana tunnut mitään rinnassa, vasta sarjan loputtua, istumaan noustessa.

Jos ottaa olkapäihin, voi olla mahdollista että lasket tangon liian lähelle kaulaa. Koita laskea alemmas, itse lasken about nännien kohdalle tangon. Myös muiden edellä mainitsemat kikat ja neuvot kannattaa ottaa huomioon. Lisäksi kannattaa miettiä sarjojen aikana niitä lihaksia missä haluaa liikkeen tuntuvan ja keskittyä aktiivisesti käyttämään niitä nostossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja kannattaa muistaa oikeanlainen kaari, jos makaat siinä penkillä niinku moni suomalainen nainen sängyssä nii rintaan et kyllä saa tuntumaa..

mäki muistan kun tein aina lahnapenkkiä niin ei tullu paljo tuntumaa, nyt kun hieronu tekniikkaa ja selkää kaarella niin tuntuu kyllä joka penkki kerran seuraavana päivänä :)

Unotui mainita että teen vinopenkillä, oisko joku 30+ asteen kulma ei 45 kummiskaan. Lasken siis johonkin pallean kohdalle ja otekkin on melko leveä. Sori oon vähän tyhmä näissä asioissaa, mutta haluaisin oppia toimivan tekniikan. Niin ja tasapenkissä ottaa tisseihin, käsiin kuiteskin enemmän. Niin sen varmaan kuuluukin, mutta vinossa hapettuu pelkät kädet.

Itsekään en ole penkissä saanut kunnon tuntumaa(ainakin luulen niin?) rintaan ensimmäisen kuukauden aikana. Painoa ei tosin sarjoissa ole ollut kuin 30kg alussa, ja nyt 35-40kg riippuen varmistajan läsnäolosta. Rinta on silti kasvanut huomattavasti ja onkin tämän ensimmäisen kuukauden aikana ollut parhaiten kehittyvä alue.

Veikkaisin, että vaikka tyyli ja kaikki onkin kunnossa, niin ojentajat ja olkapäät, jotka väkisinkin ottavat osumaa penkissä, väsyvät ennen rintaa. Syynä ei siis välttämättä ole, etteikö treeni menisi perille, vaan se, että liikettä avustavat lihakset ovat suhteessa heikommat, kuin itse treenattava alue. Kannattaa tietysti kokeilla tässä threadissa annettuja neuvoja tyylin korjaamiseen yms. Jos se ei auta, niin todennäköisesti tyylissä ei ole ollutkaan mitään vikaa, vaan syy on toisaalla ja rintakin alkaa huutaa hallelujaa kunhan sarjapainot nousevat :)

Siis itellä on aina parin sarjan jälkeen semmonen kiva paine rintalihaksissa, kun nousee istumaan. Mut, emt ei mulla itellä tunnu rintalihaksissa seuraavana päivänä oikeen mitään. Ainakin ne ovat kasvaneet penkin myötä, et ei kait siitä oo haittaakaan jos ei tunnu kunnolla, näin ainakin minulla. :)

Nyt kyllä tuntuu aika lailla ylärinnassa tuo eilinen nostelu. Hyvä toimiipahan ainakin! Kumma ku nostelessa ei tunnu, mutta hälläpäväliä sitten.

Kannattaa myös muistaa, että tuntuma tai seuraavan päivän lihaskivut eivät suoran korreloi treenin tehon kanssa. Tässä on henkilökohtaisia eroja ja yhdellä ihmisellä eroja lihasryhmien välillä. Jos tulokset nousevat ja lihas kasvaa, niin mitään ongelmaa ei ole, vaikka ei saisi ensinkään tuntumaa.

Heipä hei!
Ensinnäkin propsit jäsenille loistavasta nettisaitista!! On tullut luettua ja paljon opittua.
Nyt olisi pikainen kysymys penkistä. Salilla olen käynyt noin 6 kk huolestuneena 6 vuoden totaalisen liikkumattomuuden jälkeen ja tulokset kasvaa silmissä. Kehitys on ollut nopeaa ja nyt olen siinä vaiheessa, jossa liikkeiden oikean tekniikan suorittaminen vie äijää eteenpäin eikä pelkkä alkuinnostus.
Elikkä ongelmana on penkin loppuvaihe, jossa olkapäät lähtevät ikäänkuin perään seuraamaan työntöä tehden liikkeen lopusta erittäin huteran ja epävarman. Olen tietoisesti yrittänyt painaa lavat tasaiseksi penkkiin koko liikkeen ajaksi, leventänyt otetta, pitänyt painot maltillisina ja ottanut silleen iisisti. Mutta ei.
Veikkaisin, että samasta syystä hauiskääntöä tangolla tehden vasen olkapää pyrkii eteenpäin, jolloin se kuvaanollisesti roikkuu ilmassa vailla muun kropan tukea. Tuloksena suht vittumaisen oloinen puuduttava kipu vasemman lavan alla noin kolme seuraavaa päivää ja ns. poliisiotteen suorittaminen tältä puolta loppuu siihen kun käsi ei vaan nouse.
Ja onhan tässä ponnistuspäänsärystäkin kärsitty mutta ongelmaksi selvisi jumissa olleet kallonpohjan lihakset..
No, perkele, periksi ei anneta :wall: ja kyselisin alan harrastajilta, että mitä tehdä tuon penkin kanssa? Kiitoksia etukäteen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom