Penkki ei kulje niin kuin pitäisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arpa80
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mulla on ongelma ton penkin suhteen. En edes itse tullut ajatelleeksi asiaa ennen kuin kaveri huomautti, että sun pitäisi nostaa aika paljon enemmän kuin nostat. Hän alkoi luetella "kapeessa otat 100kg*6-7 ja vinopenkkiä kp 40kg*8" ja minä otan 80kg*8 ja vp kp 27*10" , siis tämä kaverin suusta.

Muutkin työntö liikkeet on minulla parempia aika laillakin, mutta penkki on kummallakin noin 125-120kg. selkäkin minulla on paremmassa kunnossa.
Sitä ihmettelen että missä mahtaa mätätä? Jotenkin on kyllä aina tuntunut ,kun penkissä punnertaa ettei vaan saa kaikkea irti. Kiitos jo etukäteen.

Kyllä kaverillasi on penkki paljon enemmän mitä sarjamaksimi antaa ymmärtää. Oma maksimisi on kyllä aivan normaali.

Salomaa sanoi:
Kyllä kaverillasi on penkki paljon enemmän mitä sarjamaksimi antaa ymmärtää. Oma maksimisi on kyllä aivan normaali.

Toisin päin! jos ottaa 8x80kg, niin en usko että nousisi 120-125kg.. Taas jos ottaa 6x100kg, niin ykkönen on jotain 120kg

se 100kg*6-7 oli siis kapeassa penkissä, niin sen ykkönen on noin 120kg kuin myös normaalin penkin. Yritinkin kysyä että miten saisin tota normaalia penkkiä paremmaksi, kun sen käsittääkseni pitäisi olla jonkun verran parempi kuin kapeanpenkin.

arpa80 sanoi:
se 100kg*6-7 oli siis kapeassa penkissä, niin sen ykkönen on noin 120kg kuin myös normaalin penkin. Yritinkin kysyä että miten saisin tota normaalia penkkiä paremmaksi, kun sen käsittääkseni pitäisi olla jonkun verran parempi kuin kapeanpenkin.

Treenaa enemmän rintalihaksia..sulla on ojentajat kunnos, muttei rinta. Mulla on aina ollu vähä samaa vikaa..tykkään vaan tehä mielummin kapeaa kuin normipenaa :D Ottaa se kapeakin rintaan(vähemmän tietty) ja sillä saa paksut ojentajat.

Tuo kaverin penkkiykkönen ottaa enemmän silmään. Aika kova ykkönen, jos käsipainoilla vinopenkkiä tulee 10 * 27 kg.

Otti kyllä kanssa silmään toi 8*80 jos ykkönen on muka 120kg..Kyllä tohon pitäs ottaa mielestäni ainakin 10*90, mutta anyway Millanen syliväli sulla on?

Jos sulla on oikein pitkät kädet niin hankalaahan toi pena on ainakin ykkösien osalta..Eli jos itellä on syliväli 200cm ja kaverillas vaikka 175cm niin luultavasti pukkaa enemmän helpommin..

Itsellä aina vähän toi penkki takkuillut kun pituutta vain 180cm, mutta syliväli lähemmäs 200cm..Saa olla ojentajat kovassa kunnossa, että jaksaa punnertaa :)

Nykyään selkävaivojen takia jäänyt mave/kyykkyykköset pois niin on tohon penkkiin enemmän panostettu ja kyllähän siinäkin kehitty mutta vaatii vaan kovaa treeniä!

eipä olla syliväliä vertailtu, mutta uskosin että se olisi vain minun edukseni, koska olen häntä noin 15cm lyhyempi...kait se vaan tarvii alkaa treenaan enemmän ja kovempaa rintaa, taikka hioa tekniikat kuntoon jotta saisin selästä enemmän apua penkissä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Mihin kohtaan sulla hyytyy tanko penkatessa? Vedätkö lavat yhteen ja mikä sulla on normaali oteleveys?

arppa sanoi:
Otti kyllä kanssa silmään toi 8*80 jos ykkönen on muka 120kg

Laitetaan nyt täältäkin vielä että ihmetyttää, toi 10*90:kin kuullostaa vähän pieneltä 120kg ykköselle.
Itse vedin keväällä 12*90 ja ykkönen oli 112,5 :eek:

Pyranha sanoi:
Laitetaan nyt täältäkin vielä että ihmetyttää, toi 10*90:kin kuullostaa vähän pieneltä 120kg ykköselle.
Itse vedin keväällä 12*90 ja ykkönen oli 112,5 :eek:

Sul on huono maksimivoima varmaan.

tanko kyllä jää ihan rintaan sillon kun se jää. Ja noista lavoista ni en oo kyllä oikein ikinä oppinu nostaan penkkiä kunnolla, kun nostan jalat penkillä/ilmassa ei jää kun toiston tai kaksi, verrattuna jalat maassa nostettuun sarjaan.

Pyranhalla on muuten sen verran mittaa, että maksimeissa saattaa olla senkin takia pikkasen extravaikeuksia... Pitkät kädet ei o kivat penkin ala-asennossa -> epäedullinen voimantuotto. Pikkasen menee ohi, mut tuli mieleen...

Itelläkin mättää penkissä jokin... Otan 90x6 mutta esim pystypunnerran 65x7 (istualteen) ja vinopena kp 35x10. Rintalihakset hermottuneet jotenkin päin persettä?

Sormituntumalla todella monella on penkin tekniikan kanssa säätämisen varaa. Kaaren käyttö ja lapojen yhteenvetämiset jne. on mitä sattuu ja selittää helposti suhteessa vahvat/heikot penkkitulokset. Vaikee näihin on mitään heittää näkemättä kaverin rakennetta ja tekniikkaa nostossa. Itsellä esim. hartiat tuppaa olemaan heikot niin niitä vahvistamalla saa penkin aina johonkin kuntoon.

Jimbe sanoi:
Itelläkin mättää penkissä jokin... Otan 90x6 mutta esim pystypunnerran 65x7 (istualteen) ja vinopena kp 35x10. Rintalihakset hermottuneet jotenkin päin persettä?
itellä ja vähän sama vika ja mulla on ojentajat heikot.
esim. pystypunnerran 60x7 ja penkki max 90kg ja sotilaspenkki 23
lisää kapeeta ja ojentajareenii

arpa80 sanoi:
tanko kyllä jää ihan rintaan sillon kun se jää. Ja noista lavoista ni en oo kyllä oikein ikinä oppinu nostaan penkkiä kunnolla, kun nostan jalat penkillä/ilmassa ei jää kun toiston tai kaksi, verrattuna jalat maassa nostettuun sarjaan.

Ihan ensimmäiseksi opettelet vetämään ne lavat yhteen ja pitämään ne myös siinä penkatessa, jotta saat selkääkin mukaan nostoon. Jos heikkous on selkeästi rinnassa niin ojentajien hinkkaamisen ja kapean penkin voit jättää vähemmälle. Normaalipenkkiä sitten vaan useammin ja välillä vaikka pysäytyksellä.

Noi penkkiykköset on monesti päästä kii. Alitajunnassa pyörii mielessä et vittu toi ei nouse vaikka aatteleeki että nousee. Liikaa miettii sitä ykköstä. Ei muutaku teet vaan nii paljo sitä penkkiä ku mahdollista ja välillä pelkästään käsipainoilla normipenkkiä ja vinopenkkiä. Ainaki mulla autto tollanen sydeemi :D

Suositut

Back
Ylös Bottom