Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
SavioM sanoi:Jos nostaja kykenee penkkipunnerruksessa 10 toistoon 100 kilolla, minkälaisia kilo- ja toistomääriä hänen pitäisi suunnilleen pystyä käsittelemään ylätaljassa ja alataljassa?
SavioM sanoi:Jos nostaja kykenee penkkipunnerruksessa 10 toistoon 100 kilolla, minkälaisia kilo- ja toistomääriä hänen pitäisi suunnilleen pystyä käsittelemään ylätaljassa ja alataljassa?
Mun mielipide on, että sarjapainot vahvimmalla oteleveydellä pitäs olla molemmissa liikkeissä kutakuinkin samat. Itse teen yates-tyylillä kulmasoutua ja sarjapainot on vuosien saatossa nousseet 50 kilosta 120 kiloon samaa tahtia penkin kanssa.Sukulaku sanoi:kulmasoutu voisi olla parempi mittari. Onhan siinäkin toki paljon eroja tekniikassa, mutta varmaan vähemmän hajontaa kuin taljoissa.
Siitä on joku sanonut, että kulmasoudun painot olisivat n. 90% penkin painoista.
Pecman sanoi:Mun mielipide on, että sarjapainot vahvimmalla oteleveydellä pitäs olla molemmissa liikkeissä kutakuinkin samat. Itse teen yates-tyylillä kulmasoutua ja sarjapainot on vuosien saatossa nousseet 50 kilosta 120 kiloon samaa tahtia penkin kanssa.
Luulisin, että tarkoituksena oli saada jonkinlaista suuntaa, minkälainen suhde noiden liikkeiden välillä tulisi olla, jotta rinnan ja selän lihas/voimatasapaino olisi oikea.Arsi sanoi:Miten penkki ja ylä-/alataljat liittyvät toisiinsa?Penkki kohdistuu rintalihaksiin ja ojentajiin, taljat ovat taas lähinnä selkäliikkeitä. Mitä ihmeen järkeä näitä liikkeitä on keskenään vertailla?
Tuolta löytyy pari kuvaa http://www.stumptuous.com/badrow.htmlBoneFish sanoi:Millanen on toi Yates-tyyli? Mielellään jos ois joku linkki heittää johkin kuvaan/videoon?
T:mo sanoi:Luulisin, että tarkoituksena oli saada jonkinlaista suuntaa, minkälainen suhde noiden liikkeiden välillä tulisi olla, jotta rinnan ja selän lihas/voimatasapaino olisi oikea.
Pecman sanoi:Tuolta löytyy pari kuvaa http://www.stumptuous.com/badrow.html
Kyseessä on siis kulmasoutu tangolla vastaotteella.
Itselläni ei ole ylävartalo yhtä pystyssä kuin noissa kuvissa on.
Joskus tuli itelläkin tehtyä tuota, rassaa vaan hauiksia aika pirusti tuolla vastaotteella ainakin minulla, muuten kyllä hyvä liike.Pecman sanoi:Tuolta löytyy pari kuvaa http://www.stumptuous.com/badrow.html
pecmanilla näköjään päinvastoin kuin mulla, tässä se nähdään että kaikki on yksilöitä :DPecman sanoi:Normaalissa kulmasoudussa itselläni väsyy ensimmäisenä hauikset ja ranteet on hankalassa asennossa. Tuolla tyylillä pystyn käyttämään isompia rautoja ja muutenkin ottaa paremmin selkään. Mielestäni millään muulla liikkeellä ei saa selkään yhtä hyvin paksuutta. :5:
Normaalissa kulmasoudussa itselläni väsyy ensimmäisenä hauikset ja ranteet on hankalassa asennossa. Tuolla tyylillä pystyn käyttämään isompia rautoja ja muutenkin ottaa paremmin selkään. Mielestäni millään muulla liikkeellä ei saa selkään yhtä hyvin paksuutta. :5:hafanafa sanoi:Toi liike ei ole mulle oikee avautunut. Mikä vika norm kulmasoudus?
Tämän threadin pointti ei ollutkaan ruveta vertailemaan eri henkilöiden sarjapainoja ylätaljassa, sillä sille löytyy oma threadi.Nahka sanoi:Pointti oli se että kyllä niitä talja painojakin voi verrata eikä aina tarvi rutista - voi vaikka kertoa kuinka sen taljasarjansa tekee niin voi sitten päässä laskea että onko se ja se heppu vahvempi kuin minä! KIITOS