Pelko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Hippa
The Ring oli niin hirveä, että olisin lähtenyt leffateatterista veke, mutten kehdannut. "Katsoin" sen silmät kii ja pidin sormia korvissa, etten kuulis mitään. En halua nähdä sitä, paitsi ehkä aurinkoisena kesäpäivänä verhot ja ikkunat auki.

Katsoin tuon Ringin viime sunnuntaina, eli nyt on 6. päivä... :D

Telkkari on jo alkanut kiukuttelemaan.. pari kertaa mennyt "itsestään" (?) päälle ym....

Tavallista enempää en painajaisia tosin muista nähneeni..

Mutta kai se henki lähtee sitten huomenna...

Nuo narisevat ovet eivät itsessään säväytä yhtään, mutta silloin kun tietää, ettei ole ketään narisuttamassa sitä ovea ja silti narisee, alkaa mietityttämään.. Ei se eka narina, mutta se toinen, kun ovi tulee takaisin sinne toiseen suuntaan.. :lol2: Jotenkin luulisi sen olevan tyytyväinen siihen ensimmäiseen "asennonhakuunsa"...

No joo, eipä mulla hirveästi taida olla kerrottavaa.
(tai sitten en vaan kehtaa sanoa pelkääväni kaikkea, pienistä kissanpennuista lähtien..):rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: Pelko

Originally posted by Deat
Sanoisinko, että TODELLA omituinen palsta! :eek:

Todellakin!

"Vähän aikaa sitten kun olin erittäin masentunut ja viilsin ranteeni auki sin läheltäpiti tilanteen. Jouduin sairaalaan ja päästessäni sieltä pois tunsin että jokin ei ollut ennallaan. Sen lisäksi että minua tarkailivat elävät ihmiset tunsin myös jonkun näkymättömän voiman läsnäolon... Muutaman päivän sain vain kylmiä väreita kun se jokin tuli liian lähelle, mutta sitten tasan viikko päästyäni sairaalasta näin hahmon, kuin ihmisen joka seisoo nuotion lämpöväreiden toisella puolella. Karmeinta oli että se oli kaksi vuotta sitten kuollut vaarini. Tämä "hahmo" ilmestyi minulle muutaman kerran tasaisesti kuukauden aikana ja sitten katosi. Totuin sen läsnäoloon ja tavallaan toivon että se olisi vielä täällä. Tapasinko kenties vaarini sielun? Palaako se vielä joskus? "

katoin sen the ringin leffassa ja hyi helv... se oli kauhea, "piti välillä vähän kiljahdella" ettei tyypit luule että nukun:rolleyes:
se" singnal " tai joku sinnepäin, oli kans melko järkytys, siinä hyppii ne alienit pitkin pihoja ja pottupeltoja. molemmat oli kyllä
hyviä leffoja , :5:

Tiättekste mikä olis oikeesti tosi inhottavaa? Kun oot yksin kotona, ja tiedät sen faktana, niin alat kuulemaan semmosta inhottavaa naurua viereisestä huoneesta... "mwahahahahahaaa!" :eek: Hyijyi. Saattaisin mennä miekan kera nukkumaan sinä iltana.

Originally posted by MissFlightattendant
Mä katsoin Hohdon, siis sen alkuperäisen joskus pikku tyttönä, ja se oli kerrassaan kammottava kokemus! :itku: Siitä leffasta asti olen jotenkin kammonnut sitä pääosan näyttelijää(mulla ei nyt välähtänyt sen nimen oikeinkirjoitus, niin sai jäädä..)!!
En pystynyt vuosiin katsomaan ylhtään leffaa, jossa tämä kertakaikkisen erinomainen näyttelijä on näytellyt. Sen näkeminen sai jo ihon kananlihalle... No nyt on kuitenkin jo se kauhukuva hiukan laantunut, ja pystyy jo katsomaan kyseisen näyttelijät ernomaisia roolisuorituksia!

The Ring on jäänyt vielä toistaiseksi näkemättä...Pitää kerätä ensin sen verran rohkeutta, että uskallan sen katsoa...
Jack Nicholson :thumbs: muistelisin että se on siinä pääosassa,
tuli vasta se leffa töllöstä.

Originally posted by maxmussel
The Ring kannattaa katsoa yksin kotona pimeässä. Videolta, ei DVD:ltä. :D Pitää myös muistaa ensin poistaa videosta kaikki merkinnät...

Kannattaa kattoa se mielummin yksin kesämökillä, sellasella jossa on pihassa kaivo (eikä miään pora-), ja lähistöllä hevostalleja. Ja vielä varmistaa ettei leffan kattomisen jälkeen pääse viikkoon lähtemään mökiltä pois...

Ring on sitä luokkaa että se voi oikeasti aiheuttaa mielenterveysongelmia sellaisille taipuvaiselle ihmiselle. Jos pelkää hysteerisesti pimeää (tai mitä tahansa, leffa kun käsittelee lähes kaikki mahdolliset ihmisen pelot) useammin kuin joskus, kannattaa melkeen jättää katsomatta... Tai vähintään tarkistuttaa sukututkijalta sukulaisten mielenterveyshistoriat ja niiden perinnöllisyydet ennen leffan hankkimista.

Olettekos Ringin nähneet muuten kattoneet leffaa toistamiseen? Kuulemma tarjoaa paljon laajemman elämyksen, ja huomaa sellaisia asioita pätkässä mitä ei tullut ekalla kerralla huomattua.

Mitenköhän se Ringin telkkarista ryömivä tyttö tappaisi, jos olisi jossain autiolla saarella silloin kun sen pitäisi tulla tappamaan. Loppukohtauksessa se harppoi aika nopeasti jotain kolmen metrin matkoja, menisköhän se tolleen sitten veden päällä montakin tuhatta kilometriä?

Ja minkätakia se tyttö ei tappanut sitä päähenkilömuijaa? Siksikö että päähenkilö teki kopion siitä videosta? ...Mut sehän myös tuhosi sen alkuperäisen kappaleen?

:david:

Ring on tullut katsottua pari kertaa, ja jo toisella kerralla leffasta saa poimittua paljon enemmän, ja voi keskittyä niihin kohtiin mitkä ensimmäisellä kerralla jäi epäselväksi.
suosittelen

Originally posted by gnut
Mitenköhän se Ringin telkkarista ryömivä tyttö tappaisi, jos olisi jossain autiolla saarella silloin kun sen pitäisi tulla tappamaan. Loppukohtauksessa se harppoi aika nopeasti jotain kolmen metrin matkoja, menisköhän se tolleen sitten veden päällä montakin tuhatta kilometriä?

Ja minkätakia se tyttö ei tappanut sitä päähenkilömuijaa? Siksikö että päähenkilö teki kopion siitä videosta? ...Mut sehän myös tuhosi sen alkuperäisen kappaleen?

:david:
Niinpä, ja miten kävisi jos lähistöllä ei olisi puhelinta sitä vedeota katsoessa? Siksi ei tappanut just, että se teki kopion.

Pitääpä ladata ringi ja katsoa yöllä.. mökilläni joka sattuu olemaan 30 kilometriä metsän keskellä.. saattaa tulla orpo olo

Joo... Ring oli kieltämättä aika fiksu leffa, sitä ei jokainen ehkä tajunnut mitä ne puhelinsoitot sun muut ryömimiset merkitsi. Tietenkin jokaisesta elokuvasta voi tehdä omat tulkintansa, mutta tässäpä meikäläisen omat, mielestäni ihan järkeenkäyvät:

- Tyttö eli Samara ei ollut mikään noita tms. vaan ihan tavallinen kuolevainen, jonka varhaishistorian oli tuottajat jättäneet avoimeksi, eli miten hän sai alkunsa (siinä vihjailtiin jotain kymmenistä keskenmenoista ja hevosilla siittämisistä)

- Samara oli kuitenkin psyykkisesti sairas ja sitä pahensi se että siitä ei kamalasti välitetty, vaan pistettiin nukkumaan hevostalliin ja myöhemmin suljetulle sairaalaosastolle

- Jokainen tämän pikkusaaren asukas tiesi tytön olevan jotenkin "paha", siinä mielestäni elokuvan AINOA selittämätön tai vähänkään yliluonnollinen iso asia

- Äiti surmasi Samaran tukehduttamalla ja heittämällä kaivoon, ja tämän jälkeen itse heittäytyi kalliolta omaan kuolemaansa

- Isä vaan vaikeni, eikä uskaltanut edes vilkaista Samarasta mielisairaalassa koottua analyysiaineistoa, jatkoi omaa elämäänsä

- Kuollut Samara kuitenkin jotenkin onnistui siirtämään kokemuksensa muiden tietoon, siis videon muodossa

- Ko. kaivon päälle pystytetyn vuokramökin videoille tallentui pätkä Samaran ajatuksia. Tästä vedin itse sellaisen johtopäätöksen, että nauha oli Samaran oma "koko elämä pyyhkiytyi silmieni edestä"-kokemus (jota monet kuoleman partailla käyneet ihmiset väittävät nähneensä). Video esitteli Samaran elämän parissa minuutissa, ja sen perusteella elämä oli tytölle ollut aika kamalaa

- Samara vain halusi muiden kokevan saman kuin itse, ja halusi myös että muut jakaisivat hänen kanssaan samat kokemukset. Tämän takia hänen kokemuksiaan edelleen nauhoittaneet säästyivät kuolemalta. Tästä syntyi jatkuva kehä - "ring"

- Ring = puhelinsoitto

- Kehä = viikon seitsemän päivää

- Ring = sormus, kaivon kansi menee kiinni niin päivänvalo muodostaa sormuksen näköisen kuvan

- Samaran laulu siinä mustavalkokokohtauksessa, ennen kuin äiti tulee surmaamaan tytön - "world goes around and around".

- Merkityksiä:

- kuollessaan ihmisten ympäristö täyttyi vedestä -> kaivon vesi
- kuolleiden naamat olivat ihmeelliseen muotoon vääntyneet -> muovipussilla tukahduttaminen
- kärpäset -> hevostalli
- vanhanaikaiset vaatteet -> hevosurheilukisat
- keksi itse lisää

Googlella löytyy jos jonkinmoista keskustelua tästä maailman hienoimmasta kauhuelokuvasta.

Originally posted by Timantti
katoin sen the ringin leffassa ja hyi helv... se oli kauhea, "piti välillä vähän kiljahdella" ettei tyypit luule että nukun:rolleyes:
se" singnal " tai joku sinnepäin, oli kans melko järkytys, siinä hyppii ne alienit pitkin pihoja ja pottupeltoja. molemmat oli kyllä
hyviä leffoja , :5:

Onkohan vika minussa kun omalla kohdalla tuo Ring aiheutti vain nukahtamisen? Muutenkin jostain syystä genrenä kauhu ei toimi ollenkaan. Oikeastaan vain kerran leffa on aiheuttanut kunnolla pahoja fiboja. Tämä oli joskus alle kymmenen vuotiaana kun näin jonkun leffan, jonka nimeä en muista. Siinä kuitenkin muistikuvani mukaan lasifirman auto ajoi päin jotakin ja sen lastista lasilevy leikkasi jonkun pään irti. Siitä irtosi ihan kiitettävät ureat putkisukkaan (kuvainnollisesti kuitenkin) ja jopa painajaiset. Ei kukaan satu tuon pohjalta tunnistamaan leffaa?

Originally posted by maxmussel
Mut blöö vits oli tosi huono. Mä oletin jotain kauhua, mut se oliki kotivideo amerikkalaisista joita pelottaa olla metsässä pimeällä. Hui kauheeta. :nolo:

Samaa mieltä. Aikoinaan oikein sen hypetyksen aikoihin silloisen emännän kanssa ihan fiiliksessä oltiin valmistauduttu kunnon kauhuleffasessioon, mutta sitten se olikin joku leffan mittainen telttaretkeilypätkä. Kun teatterillinen jengiä purkautui pihalle niin yhdellä jos toisella oli sellainen ihka-aito :confused: -ilme päällä.

Jokainen intin käynyt mies on ollut varmasti ihan tarpeeksi hortoilemassa pitkin öisiä metsiä että tämän pätkän tapauksessa en alkuunkaan tajua sitä koukkua mikä siinä pitäisi olla. Vai asuuko Suomessakin jo ihmisiä, jotka eivät kertaakaan elämässään ole poistuneet katuvalojen vaikutuspiiristä?

Originally posted by JPx
Onkohan vika minussa kun omalla kohdalla tuo Ring aiheutti vain nukahtamisen? Muutenkin jostain syystä genrenä kauhu ei toimi ollenkaan.

Samaa vikaa minulla. Ei tuo Ring mikään huono leffa ole, mutta ei siinä mielestäni mitään kauheaa tai pelottavaa ole.

Ärsyttävän oloinen se pikkulikka muutenkin. Ei ihme, että sen vanhemmilla oli hermo palanut. Saisiko tästä aasinsillan tuonne Lapset kuriin-threadiin ?

Originally posted by JPx
Onkohan vika minussa kun omalla kohdalla tuo Ring aiheutti vain nukahtamisen? Muutenkin jostain syystä genrenä kauhu ei toimi ollenkaan. Oikeastaan vain kerran leffa on aiheuttanut kunnolla pahoja fiboja. Tämä oli joskus alle kymmenen vuotiaana kun näin jonkun leffan, jonka nimeä en muista. Siinä kuitenkin muistikuvani mukaan lasifirman auto ajoi päin jotakin ja sen lastista lasilevy leikkasi jonkun pään irti. Siitä irtosi ihan kiitettävät ureat putkisukkaan (kuvainnollisesti kuitenkin) ja jopa painajaiset. Ei kukaan satu tuon pohjalta tunnistamaan leffaa?
Ei se Ring kyllä pelottanu, mutta kunnon mielikuvituksella asia olis voinu olla toisin, tuskin sitä turhaan tituleerattiin vuoden pelottavimmaks elokuvaks. En mäkään sitä kauhun vuoks kattonu, mutta jännä se oli ja se päähenkilö oli aikas :kuola:. En tunnista tota mainitsemaasi leffaa, mutta muistan ku mulla oli samanlainen kokemus 8-vuotiaana. Elokuvan nimi oli Tappajahai 2 ja se paha kohta oli se ku ne tutki siellä ruumishuoneella sitä hain pureskelemaa uhria :urjo:. Tuloksena oli moneks viikoks menetetyt yöunet ja pelko mennä uimaan johonki muuhun ku altaaseen. Tuntu siltä ettei se fobia menis ikinä ohi. Olin niihin aikoihin kyllä todella pelokas, nykyään en pelkää oikeestaan mitään ruudun takana tapahtuvaa.

Originally posted by JPx

Kyseessä todennäköisesti Omen...Ennustus. Yksi parhaista "vanhoista" kauhuleffoista!!

Ring oli ihan ok leffa, mut toi "vuoden pelottavin elokuva"-mainostus pisti odottamaan liikaa...

Mä oon varmaan ihan pöpi, mut mä säikyin täs syksyllä ihan hulluna, kun oli hirvee myräkkä ja peltikatto paukkui... Enkä kyl oikeestaan tiedä, että mitä mä oikeestaan pelkäsin...

Muksuna pelottavin elokuva oli "Tumma kristalli". Maanajan uusintaversiossa mua sykähdytti vain se kohtaus, jossa se tyttö kävelee sillassa alas rappusia.
Blair witch oli hienosti tehty mutta ei pelottanut pätkääkään. Ring taas oli aika ala-arvoinen.

Kun nuorena koltiaisena katsoin Uhrilampaat, niin en kahteen seuraavaan yöhön saanut nukuttua. Nykyään pelottaa tepastella Hervannan raiteilla yöaikaan...tiedä koska joku huumehörhö tulee ja tuikkaa 10 cm terävää metallia kitusiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom