Joo... Ring oli kieltämättä aika fiksu leffa, sitä ei jokainen ehkä tajunnut mitä ne puhelinsoitot sun muut ryömimiset merkitsi. Tietenkin jokaisesta elokuvasta voi tehdä omat tulkintansa, mutta tässäpä meikäläisen omat, mielestäni ihan järkeenkäyvät:
- Tyttö eli Samara ei ollut mikään noita tms. vaan ihan tavallinen kuolevainen, jonka varhaishistorian oli tuottajat jättäneet avoimeksi, eli miten hän sai alkunsa (siinä vihjailtiin jotain kymmenistä keskenmenoista ja hevosilla siittämisistä)
- Samara oli kuitenkin psyykkisesti sairas ja sitä pahensi se että siitä ei kamalasti välitetty, vaan pistettiin nukkumaan hevostalliin ja myöhemmin suljetulle sairaalaosastolle
- Jokainen tämän pikkusaaren asukas tiesi tytön olevan jotenkin "paha", siinä mielestäni elokuvan AINOA selittämätön tai vähänkään yliluonnollinen iso asia
- Äiti surmasi Samaran tukehduttamalla ja heittämällä kaivoon, ja tämän jälkeen itse heittäytyi kalliolta omaan kuolemaansa
- Isä vaan vaikeni, eikä uskaltanut edes vilkaista Samarasta mielisairaalassa koottua analyysiaineistoa, jatkoi omaa elämäänsä
- Kuollut Samara kuitenkin jotenkin onnistui siirtämään kokemuksensa muiden tietoon, siis videon muodossa
- Ko. kaivon päälle pystytetyn vuokramökin videoille tallentui pätkä Samaran ajatuksia. Tästä vedin itse sellaisen johtopäätöksen, että nauha oli Samaran oma "koko elämä pyyhkiytyi silmieni edestä"-kokemus (jota monet kuoleman partailla käyneet ihmiset väittävät nähneensä). Video esitteli Samaran elämän parissa minuutissa, ja sen perusteella elämä oli tytölle ollut aika kamalaa
- Samara vain halusi muiden kokevan saman kuin itse, ja halusi myös että muut jakaisivat hänen kanssaan samat kokemukset. Tämän takia hänen kokemuksiaan edelleen nauhoittaneet säästyivät kuolemalta. Tästä syntyi jatkuva kehä - "ring"
- Ring = puhelinsoitto
- Kehä = viikon seitsemän päivää
- Ring = sormus, kaivon kansi menee kiinni niin päivänvalo muodostaa sormuksen näköisen kuvan
- Samaran laulu siinä mustavalkokokohtauksessa, ennen kuin äiti tulee surmaamaan tytön - "world goes around and around".
- Merkityksiä:
- kuollessaan ihmisten ympäristö täyttyi vedestä -> kaivon vesi
- kuolleiden naamat olivat ihmeelliseen muotoon vääntyneet -> muovipussilla tukahduttaminen
- kärpäset -> hevostalli
- vanhanaikaiset vaatteet -> hevosurheilukisat
- keksi itse lisää
Googlella löytyy jos jonkinmoista keskustelua tästä maailman hienoimmasta kauhuelokuvasta.