Pelastusopistoon?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
Kaupunki
Lappeenranta
Tällähetkellä treenaan 5km maastojuoksu + 150 vatsaa + 150 punnerrusta + Muutama sarja hauista.. Kolmena päivänä viikossa. Erikseen en ole salilla kuntotestiä vastaavia toistoja kokeillut. Mutta mitä suosittelisitte lisäämään? Cooperin testiin uskon, että ei tarvitse juoksua enää lisätä, eikä penkkiä, vatsoista puhumattakaan. Tänhetkisestä ohjelmasta en raaski nipistää pois. Päinvastoin. Kaksi salikäyntiä voisi viikko-ohjelmaan lisätä, mutta sisältäen mitä? Jalka, Hartia, Leuanveto. Eli jos joku hallitsisi pikaisen kunto-ohjelman laatimisen niin ottaisin vastaan.

KIITOS etukäteen

Mikäs opistossa mättää? Itsekin kyllä menisin, jos vaan olis paperit millä sinne menisin. Työkin ois aikapitkälti meikäläiselle tehty. Ei turhan rasittavaa kokonaisuudessaan :)

Kyykky,Leuat,Dipit,Penkki,Pystypunnerrus. Näitä liikkeitä salilla eli raskaita perusliikkeitä, sit noita punnerruksia voi vähentää, jos pari kertaa viikossa penkkailee.

Kiva jos saataisiin keskustelua aikaiseksi tänne tuosta opistosta.

Itse haen seuraavaan hakuun.
Lähtökohdat itselläni on melko hyvät tuonne pääsykokeeseen pääsemiseen.
Todistus (ammattikoulu) keskiarvo 4,25.
Fyysinenkunto on sillä tasolla että tulee täydet pisteet kuntokokeesta.
Eli ennen varsinaista pääsykoetta niin pisteitä pitäisi kaiken järjen mukaan tulla 6+1 = 7 yhteensä.

Cooperi on tällähetkellä +- 2900m kunnossa, mutta tavoite on tuo 3100m josta saa täydet pisteet. Lenkillä käyn tällähetkellä 3 kertaa viikossa ja juoksen 35-45min pituisia lenkkejä. Sen lisäksi treenaan 4 kertaa viikossa salilla 3-jakoisella ohjelmalla.

Semmoinen juttu jota olen miettinyt on tuo psyykkinen soveltuvuus, mitä kaikkea se oikein sisältää kun siinä on pisteitä tarjolla todella paljon (1-10)?

Kejun aloittajalle: Nuo liikkeet jotka HessuHopo mainitsi on ihan hyviä ja niitä kannattaa tehdä.

Tauros tulee noilla pisteillä pääsemään helposti Kuopion testeihin asti. Tässä uudessa hakumenetelmässähän pisteet nollataan Kuopion testeihin ja kaikki lähtevät samalta viivalta. Psyykkinen testi pitää sisällään kirjallisen kokeen ja henkilökohtaisia haastatteluja. Mitä olen kysellyt parilta kaverilta, jotka koulun ovat käyneet niin sanoivat, että tuohon soveltuvuustestiin ei sen kummemmin pysty harjoittelemaan. Siinä katsotaan vain, että millainen todella olet :)

Sen voisin harjoitteluun lisätä, että kannattaa käydä välillä vähän uimassakin. Treenauttaa mukavasti koko kroppaa ja saa sitä harjoitusta testejä varten.

Aivan. Itse koen tuon kuntotestin pisteytyksen osuuden aika pieneksi.. "vain" 1p jos täydet ottaa.. Verraten esim psyykkisiin kokeisiin joista täysillä saa 10p. Ja joka on valtti jos ollaan tasapisteissä. Mutta en todellakaan silti väheksy ainottakaan pistettä. Jokainen on omaksi eduksi :) Itselläni heikkona kohtana leuanvedot joita pitäisi harjoittaa.. lihasharjoittelu jäänyt vähemmälle kun takana 14kg laihdutus alle puolessa vuodessa. Joka oli jo riittävän rakskas koettelemus ilman salitreeniäkin :)

Tauros tulee noilla pisteillä pääsemään helposti Kuopion testeihin asti. Tässä uudessa hakumenetelmässähän pisteet nollataan Kuopion testeihin ja kaikki lähtevät samalta viivalta. Psyykkinen testi pitää sisällään kirjallisen kokeen ja henkilökohtaisia haastatteluja. Mitä olen kysellyt parilta kaverilta, jotka koulun ovat käyneet niin sanoivat, että tuohon soveltuvuustestiin ei sen kummemmin pysty harjoittelemaan. Siinä katsotaan vain, että millainen todella olet :)

Sen voisin harjoitteluun lisätä, että kannattaa käydä välillä vähän uimassakin. Treenauttaa mukavasti koko kroppaa ja saa sitä harjoitusta testejä varten.

Poliisikoulun pääsykokeissa kävin kesällä. Siellä oli jonkinlaisia Psykkisiä testejä, muistutti aika paljon noita mitä armeejassakin oli. Että eiköhän nuo mahda suhtkoht samanlaisia olla. Minkähänlainen tuo kirjallinen koe on? sen kämmäsin poliisikoulun pääsykokeissa ja sen takia en päässyt jatkoon..
Uimassa kävin elien pitkästä aikaa, 200m meni aikaan 4.05 eli sekin tulee onnistumaan.

Menen maanantaina tuonne testeihin Kuopioon niin voin sen jälkeen hieman valaista, että miltö testit tuntuivat ja vaikuttivat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt on testeissä käyty ja mukavasti meni.. tai ainakin kaikki läpäistiin. Päivä oli kokonaisuutena todella raskas, koska tapahtumaa oli ihan aamusta iltaan. Aamu alkoi cooperilla, josta siirryttiin suoraan uimahalliin. Tästä taas opistolle tekemään fobiatestit. Sitten saikin vähän syödä ja homma jatkui 3 tunnin "palikka" testillä. Tässä siis samantyylisiä juttuja kuin intin vastaavassa. Vähän laskemista, päättelyä, kuullun ymmärtämistä/muistamista ja kaikkea vastaavaa. Loppuun oli vielä ryhmätehtävä ja psykologin haastattelu. Eli tommosta oli tarjolla. Nyt vaan odotellaan tuloksia :)

Joo onhan noi helpot jos noita ongelmia ei ole. Jos kuitenkin omaa esim. ahtaanpäikan kammon niin pimeeän ja ahtaaseen ei pysty edes menemään.

Nyt on testeissä käyty ja mukavasti meni.. tai ainakin kaikki läpäistiin. Päivä oli kokonaisuutena todella raskas, koska tapahtumaa oli ihan aamusta iltaan. Aamu alkoi cooperilla, josta siirryttiin suoraan uimahalliin. Tästä taas opistolle tekemään fobiatestit. Sitten saikin vähän syödä ja homma jatkui 3 tunnin "palikka" testillä. Tässä siis samantyylisiä juttuja kuin intin vastaavassa. Vähän laskemista, päättelyä, kuullun ymmärtämistä/muistamista ja kaikkea vastaavaa. Loppuun oli vielä ryhmätehtävä ja psykologin haastattelu. Eli tommosta oli tarjolla. Nyt vaan odotellaan tuloksia :)

Vaikuttaa aika samanlaiselta kun poliisikoulun psykologiset testit. Eipä noihin taida pahemmin pystyä valmistautumaan, vai onko vinkkejä mitä noista voisi etukäteen harjoitella?
Kiitos tiedoista oli kiva saada nuo asiat selville.

Mikäs opistossa mättää? Itsekin kyllä menisin, jos vaan olis paperit millä sinne menisin. Työkin ois aikapitkälti meikäläiselle tehty. Ei turhan rasittavaa kokonaisuudessaan :)

no kyllä palomies sairaan kuljettajan työ aika perseestä on. palkka pieni ja joka työpäivä pelko perseessä ku narkkarikämpeillä käydään kyytille jotain hakee että milloin tuloo puukosta tai joku kaivaa mutkan esiin..

no kyllä palomies sairaan kuljettajan työ aika perseestä on. palkka pieni ja joka työpäivä pelko perseessä ku narkkarikämpeillä käydään kyytille jotain hakee että milloin tuloo puukosta tai joku kaivaa mutkan esiin..

Taidat olla vaan väärällä alalla?. Itse olen ollut alalla jo 17 vuotta enkä ainakaan vielä jaksa noin synkistellä. Kannattaa aktiivisesti miettiä alan vaihtoa...
Tällaisena aikana kun porukkaa potkitaan firmoista joukolla pihalle, on helpompi arvostaa sitä pientä mutta varmaa palkkaa. Ja harvemmin sitä on minunkaan tarvinnut keikoilla pelätä.
Työaika mahdollisti aikanaan kovankin treenaamisen, kun ei tarvitse kuin joka 4. päivä käydä töissä (24h kerralla). Töissä "pakollinen" liikunta yms....

Taidat olla vaan väärällä alalla?. Itse olen ollut alalla jo 17 vuotta enkä ainakaan vielä jaksa noin synkistellä. Kannattaa aktiivisesti miettiä alan vaihtoa...
Tällaisena aikana kun porukkaa potkitaan firmoista joukolla pihalle, on helpompi arvostaa sitä pientä mutta varmaa palkkaa. Ja harvemmin sitä on minunkaan tarvinnut keikoilla pelätä.
Työaika mahdollisti aikanaan kovankin treenaamisen, kun ei tarvitse kuin joka 4. päivä käydä töissä (24h kerralla). Töissä "pakollinen" liikunta yms....

no vähän liioittelin.. mutta esim. pelastajat sarjat antaa vähän väärän kuvan työstä..

Itse tunnen muutaman palomiehen. Toiset olleet alalla vuoden ja toiset 30 vuotta ja ainakin he ovat kehuneet kovasti. Ja eiköhän mikä tahansa ala ole vaikka sata vuotta mukavaa jos se on "oma ala". Jos psyykkisiintesteihin palataan vielä niin itse en sen kummemmin keksi miten niihin voisi harjoitella. Tietysti muistella allekkain laskutyyli ja kaippa sitä voi harjoitella myös tekstien sisäistämistä ja kuullunymmärtämistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom