BB Pekka Kotipohja

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootko tykänny riisikeittimestä? OBH Nordica on ihan silkkaa paskaa, mutta nyt ei pysty laittaa yli 250 euroa Zojirushiin. Jos käyn hakemassa OBH:n Gigantista niin kusenko omille nilkoille.
 
Ihan ehdoton väline tuo riisinkeitin kun tuota riisiä menee ja paljon. Koostumus on niin paljon parempi kuin kattilalla tehtynä. Öljyä vähän pohjallle riisit päälle ja vettä ja kone käyntiin. sitten napsasee vaan johon pois kun kone menee ylläpitotilaan.. muuten kuivaavat.

Ei tarvihe mtn övereitä koneita. OBH välttää.
 
Jos minä käyn sitten hakemassa. Toimiiko se 5 tunnin lämpimänäpito-toiminto automaattisen aikakytkimen kautta vai pitääkö repiä johto irti, jotta sammuu? Aikanaan ollut OBH:n blendereitä ja laakerit vaan käryää. Jos riisikeittimen jättää päälle niin jotenkin toivoisi, että kämppä ei pala. Joo, ei saa jättää päälle ja vakuutusyhtiö ei korvaa mitään, jos kerrostalo palaa maan tasalle. Tämän takia sitä voisi ostaa mahdollisimman laadukkaan ja pitkäikäisen vempeleen.

EDIT: Jahas. Vastaus tuli jo.
 
Jos minä käyn sitten hakemassa. Toimiiko se 5 tunnin lämpimänäpito-toiminto automaattisen aikakytkimen kautta vai pitääkö repiä johto irti, jotta sammuu? Aikanaan ollut OBH:n blendereitä ja laakerit vaan käryää. Jos riisikeittimen jättää päälle niin jotenkin toivoisi, että kämppä ei pala. Joo, ei saa jättää päälle ja vakuutusyhtiö ei korvaa mitään, jos kerrostalo palaa maan tasalle. Tämän takia sitä voisi ostaa mahdollisimman laadukkaan ja pitkäikäisen vempeleen.

EDIT: Jahas. Vastaus tuli jo.
Oon mä jättänyt joskus keittimen päälle ja painunut salille. Kunhan ei jätä sitä avoimen bensakanisterin viereen päälle, niin tuskin se mökki siitä palaa. Vähemmän se kuori kuumenee kuin useissa vedenkeittimissä.
 
Ja siis riisinkeitin ei keitä vaan hauduttaa riisin. Lämpötila on siis paljon pienempi kuin kattilassa.

Eiks sen sitte pitäs olla riisinhaudutin ?
 
Jos haluaa säästää niin clasulta saa riisinkeittimen ~25€. Ennen oli toi obh nordican teräksen värinen ja nyt toi clasun teräksinen enkä osaa mitään muuta eroa sanoa, kuin että tohon clasun omaan ei tartu mikään kiinni sitäkään vähää kuin obh nordicaan :)

Ja ehdottomasti kannattaa hankkia, hetken käytön jälkeen kattilalla keitetyt riisit ei maistu millekään, aivan kun kattilas liukenis maku riisistä pois :D
 
Eiks sen sitte pitäs olla riisinhaudutin ?

YAGpXPd.png
 
löysin joitakin vuosia sitten obh:n riisikeittimen 12 € kirpparilta. on kyllä bodarin ystävä kun tuota riisiä tulee pupellettua säkki jos toinenkin kuukaudessa. pelas hyvin tänäänkin, en valita.
 
Jos kuumottaa että se keitin käryää ja sytyttää koko talon palamaan lähtiessä salille tms niin sijoittakaa se laitos vaikka lavuaariin jos suinkaan mahtuu. Jos keitin käryää lavuaarissa ja mökki syttyy silti niin sitten sen on oltava jo suuremman tahon tahto eikä mitään ole tehtävissä. Oletusarvona siis se, ettei keitin pala metrin liekillä. Kenties palaa mut minen usko.
 
Jos kuumottaa että se keitin käryää ja sytyttää koko talon palamaan lähtiessä salille tms niin sijoittakaa se laitos vaikka lavuaariin jos suinkaan mahtuu. Jos keitin käryää lavuaarissa ja mökki syttyy silti niin sitten sen on oltava jo suuremman tahon tahto eikä mitään ole tehtävissä. Oletusarvona siis se, ettei keitin pala metrin liekillä. Kenties palaa mut minen usko.

Sähkölaite märkään metallilavuaariin
2ykltt5.gif
 
Tämä kuuluisi jo tyhmien kysymyksien kerho-ketjuun, mutta jatketaan vielä näistä riisikeittimistä. Minä olen ajatellut, että hankkisi ajastimen pistorasiaan, heittää keittimen sisälle riisit, vedet ja keittimen kytkin ON-asentoon. Tämän jälkeen voi lähteä salille ja juuri kun palaa takaisin kotiin niin joko näkee ensiliekit tai keittimestä löytyy herkullista riisiä. Meneekö riisi pilalle, jos sitä pitää 2 tuntia vedessä? #firstworldproblems
 
Ite käyn hakemassa kiinalaisestaravintolasta riisiä valmiiksi tehtynä joka 3päivän välei. Pysyy jiäkuapissa hyvänä ton ajan ja on paljon parempaa ku joku kuiva himariisi. ja saapihan ainaki yhdelle päivälle hyvää kastiketta mukaan. 5/5
 
Ite käyn hakemassa kiinalaisestaravintolasta riisiä valmiiksi tehtynä joka 3päivän välei. Pysyy jiäkuapissa hyvänä ton ajan ja on paljon parempaa ku joku kuiva himariisi. ja saapihan ainaki yhdelle päivälle hyvää kastiketta mukaan. 5/5

Siellä ne kinkkiraflassa riisinkeittimellä keittää riisiä ja nauraa kun kalliilla ostat ;)
 
Tämä kuuluisi jo tyhmien kysymyksien kerho-ketjuun, mutta jatketaan vielä näistä riisikeittimistä. Minä olen ajatellut, että hankkisi ajastimen pistorasiaan, heittää keittimen sisälle riisit, vedet ja keittimen kytkin ON-asentoon. Tämän jälkeen voi lähteä salille ja juuri kun palaa takaisin kotiin niin joko näkee ensiliekit tai keittimestä löytyy herkullista riisiä. Meneekö riisi pilalle, jos sitä pitää 2 tuntia vedessä? #firstworldproblems

Miksi ihmeessä ajastin kun se keitin huolehtii siitä ettei riisi pala pohjaan? Jos riisinkeittimen päällejättäminen olisi vaarallista niin aasiassa olisi kämpät tulessa 24/7.

edit: jos pelottaa niin ota vakuutus
 
Back
Ylös Bottom