BB Pekka Kotipohja

Pitäisikin alkaa kehittämään jotain menetelmää, jossa esim. etuolkapäät neutralisoitaisiin vaikkapa akupunkitiolla tai kemiallisesti, jolloin niitä ei voisi aktivoida ollenkaan. Sit voisi tuntumapumppailla ja opetella treenaamaan huonosti hermottuvia lihasryhmiä. Hmmm: TM ja C (varulta).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Testasin muuten Pekan vinkkiä istuttavassa reisikoukistuslaitteessa. Pakaroita jännitetään koko liikkeen ajan yhteen kovempaa kuin ruotsalaisen vankilan suihkutiloissa Abban huippuvuosien aikaan. Toimi kuin tauti! :puntti:

Tuntuu mahdottomalta puristaa pakaroita yhteen kropan ollessa 90 asteen kulmassa. Väkisin alkaa kroppa suoristuu kun puristaa pakaroita.. Oisko tähän mitää hyvää vinkkiä miten onnistus tuo?

Tuntuu mahdottomalta puristaa pakaroita yhteen kropan ollessa 90 asteen kulmassa. Väkisin alkaa kroppa suoristuu kun puristaa pakaroita.. Oisko tähän mitää hyvää vinkkiä miten onnistus tuo?
Ei kai siinä muuta kuin antaa kropan vähän suoristua sen mukaan mitä se haluaa. Tuo asento eliminoi ainakin tuossa PowerFitin laitteessa hieman sitä viimeistä supistavaa kolmannesta, mutta liikeradan keskikohdan hinkuttaminen tuntui aivan uskomattoman tehokkaalta. Laitteet ja treenaajan välitykset ovat AINA erilaisia, mutta tuo suorempi asento sai itselläni takareisien keskikohdan siihen istuinosan päähän, ja tykkäsin tosi kovasti siitä fiiliksestä, kun pystyin koko ajan tuntemaan sen istuinosan painavan takareisiä. :puntti:

Ei kai siinä muuta kuin antaa kropan vähän suoristua sen mukaan mitä se haluaa. Tuo asento eliminoi ainakin tuossa PowerFitin laitteessa hieman sitä viimeistä supistavaa kolmannesta, mutta liikeradan keskikohdan hinkuttaminen tuntui aivan uskomattoman tehokkaalta. Laitteet ja treenaajan välitykset ovat AINA erilaisia, mutta tuo suorempi asento sai itselläni takareisien keskikohdan siihen istuinosan päähän, ja tykkäsin tosi kovasti siitä fiiliksestä, kun pystyin koko ajan tuntemaan sen istuinosan painavan takareisiä. :puntti:
Juurikin näin. Alussa vaikea tuntea hermotusta perseessä mutta sitä saa parannettua esimerkiksi jyrkässä juoksumaton kulmassa askelkyykkyjä tekemällä ja persettä puristelemalla. Itse olen saanut hiton hyvän hermotuksen hanuriin viimeaikoina kun sitä olen harjoitellut :D

Juurikin näin. Alussa vaikea tuntea hermotusta perseessä mutta sitä saa parannettua esimerkiksi jyrkässä juoksumaton kulmassa askelkyykkyjä tekemällä ja persettä puristelemalla. Itse olen saanut hiton hyvän hermotuksen hanuriin viimeaikoina kun sitä olen harjoitellut :D

Lisäksi vielä tähän, se polte ja pumppi takareisissä on todella kipeä ja viiltävä. Ovaskainenkin kun kokeili tuota niin sen jälkeen tuo aina ruennu tekemään sillätavalla ja sanoi juuri samat tuntemukset tuosta poltteesta. Ei se silloin voi väärinkään mennä.

En osaa edes enää tehdä koukistuksia ilman tuota tekniikkaa, sillä se perus "koukistan tässä nyt vain jalkaa" ei vaan mene perille. Tuntuu että se menee enemmän pohkeille ja alaselälle kuin itse lihakselle.

Yleensä se tyyli millä saa vähiten toistoja varsinkin noissa eristävissä liikkeissä on se tehokkain. Monella vaan ei ego kestä tiputtaa sitä sarjapainoa, eli tossakin liikkeessä tiputtakaa sarjapainoa jos tuntuu ettei mene oikein.

Yleensä se tyyli millä saa vähiten toistoja varsinkin noissa eristävissä liikkeissä on se tehokkain. Monella vaan ei ego kestä tiputtaa sitä sarjapainoa, eli tossakin liikkeessä tiputtakaa sarjapainoa jos tuntuu ettei mene oikein.

Mulla on muutama liike jossa minun ego ei kestä tiputtaa sarjapainoja.
1.Pystypunnerrus tangolla, käsipainoilla, smithissä (koneissa kestän :D)
2. Vinopenkki tangolla, käsipainoilla (tasapenkin tangolla kestän)

Kaikissa muissa, etenkin jalkareeneissä olen jättänyt egon unholaan ja keskittynyt itse podaukseen. Eli toisinsanoen, en podaa yläkehoa vaan voimailen sitä. Väärät metodit siis.

Tolla metodilla tuskin tulee tulosta jos käytössä on vetoremmit. ;)

Ja siis sehän riippuu ihan henkilöstä kuinka pystyy työstämään sitä lihasta. Kyllä ne kovat kutosetkin menee sinne kohdelihakseen jos osaa pitää sen paineen oikeassa kohtaa toiston aikana. Se vaan helpottaa yleensä kummasti sitä "mind-muscle" hakua kun tiputtaa vähän painoa.

Sulla oli tuo esimerkki käsipriorisaatiohjelmasta blogissa, mulla ois siitä pari kysymystä :

-Liikevalikoima, onko kuinka tärkeää? Tarkotan siis sitä, että oliko tuossa esimerkkiohjelmassa liikevalikoimaa ja järjestystä mietitty tarkemmin, vai voiko/kannattaako sinne lätkiä itelle mieluisampia liikkeitä?
-Kierron loputtua, alkaako kierto välittömästi uudelleen? Tuleeko siis olkapääpäivän jälkeen lepopäivä vai jatkuuko heti seuraavana päivänä jalkapäivällä?
-Suurimmassa osassa liikkeitä käsket tai kehotat tekemään esim. kolme sarjaa korottaen ylöspäin. Tarkottaako tämä että tehdään 3 työsarjaa joista esim ensimmäinen painolla 5kg, toinen 6kg ja kolmas 7kg? Ja jos, niin tehdäänkö kaikki failureen?

Sulla oli tuo esimerkki käsipriorisaatiohjelmasta blogissa, mulla ois siitä pari kysymystä :

-Liikevalikoima, onko kuinka tärkeää? Tarkotan siis sitä, että oliko tuossa esimerkkiohjelmassa liikevalikoimaa ja järjestystä mietitty tarkemmin, vai voiko/kannattaako sinne lätkiä itelle mieluisampia liikkeitä?
-Kierron loputtua, alkaako kierto välittömästi uudelleen? Tuleeko siis olkapääpäivän jälkeen lepopäivä vai jatkuuko heti seuraavana päivänä jalkapäivällä?
-Suurimmassa osassa liikkeitä käsket tai kehotat tekemään esim. kolme sarjaa korottaen ylöspäin. Tarkottaako tämä että tehdään 3 työsarjaa joista esim ensimmäinen painolla 5kg, toinen 6kg ja kolmas 7kg? Ja jos, niin tehdäänkö kaikki failureen?

Aaa... tämä jäi näkemättä.
Siinä oli liikkeet jotka minulle mieluisia. Liikkeillähän kun ei ole mitään merkitystä kunhan ne on eri kulmista tehtynä , esim rinnalle vino ja tasa.. selälle ylä ja ala...

Lepopäivät silloin kun tuntuu tarvitsevan. Kolme reeniä max putkeen.

Juuri noin nuo sarjat mutta 2 ensimmäistä ei failureen , vaan siihen saakka kun esim olet kaavaillut tekeväsi viimesen sarjan 10 toistoa failureen niin teet 2 ensimmäistä 8-12 toistoa että se menee raskaaksi mutta ei jää tanko rinnalle. sitten lisää painoa ja siihen kaikki psyyke ja otat sen kympin.. jos ei tule niin nielet sen vitutuksen ja teet ens kerralla 12... :D

Jumalauta minkä vihlovan supistuksen saa takareiteen tuolla perseenpuristus tekniikalla. Kaikkea sitä oppii. Et sä oo eibbi turha jätkä.

Itekku tekee tuolla tekniikalla nii painot ainakin tippuu ihan minimaaliseks ja takareisistä hävii potku, mutta mtn järkyttävää tuntumaa en saa vaikka pidän kädet tiukasti kiinni takareisissä.
Kaipa aika korjaa, kun oppii tekemään tuon täydellisesti :P

Itekku tekee tuolla tekniikalla nii painot ainakin tippuu ihan minimaaliseks ja takareisistä hävii potku, mutta mtn järkyttävää tuntumaa en saa vaikka pidän kädet tiukasti kiinni takareisissä.

Ei kannata välittää painoista. Itse en niitä kattele oikeastaan missään liikkeessä. Vain tensiolla on väliä. Nyt kun oppinut siistimään tekniikat, pystyy tekemään lyhyttäkin sarjaa hyvällä tensiolla. :rock:

Tämä viikko on ollut varsinaista taka-akselin elämysjuhlaa. Testailin lämpöjen aikana tuota perseenpuristuskikkaa ja toimi kuin tauti! Sitten tuli Savolainen vetään treenin loppuun ja muuta en paljon muistakaan [emoji15]

Seisaalleen kun ojentaa lantion eteen ja koukistelee polvee niin silloinki saa jo kivan supistuksen takareiteen. Seisten koneessa toikin varmaa toimis ainaki itellä parhaite, jos sellanen fitness laite olisi :(

Ei mullakaan ole kuin panattan vipuvarsi koukistusmaaten koneessa 5-10kg per jalka. Ja teen yleensä maaten jalka kerrallaan. Technogymin koukiatuslaitteessa kahdella jalalla tehtynä 20-40kg eli ei juuri mitään.
Seisaalleen kun ojentaa lantion eteen ja koukistelee polvee niin silloinki saa jo kivan supistuksen takareiteen. Seisten koneessa toikin varmaa toimis ainaki itellä parhaite, jos sellanen fitness laite olisi :(
Reidenojennuslaitteessa pystyy lähestulkoon kaikissa koneissa tekemään seisoen koukistusta kun pistää jonkun steppilevyn toisen jalan alle ja laittaa pehmustetuen pohkeen/nilkan kohdalle ja nojaa laitteeseen päin.

Testasin muuten Pekan vinkkiä istuttavassa reisikoukistuslaitteessa. Pakaroita jännitetään koko liikkeen ajan yhteen kovempaa kuin ruotsalaisen vankilan suihkutiloissa Abban huippuvuosien aikaan. Toimi kuin tauti! :puntti:

:D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kokeilin persepuristusta, mutta tuntuma vaan huononi. En varmaan vaan osaa :D Toisaalta samapa tuo, koska saan tuossa liikkeessä hyvän tuntuman muutenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom