BB Pekka Kotipohja

Vai toi on sun mittari panostukselle... En sit viitti kyl edes lähtee väittelee :D Niin omituinen lähestymistapa kyllä

Kerro toki ihmeessä miten pystyy panostamaan vielä paremmin? :)

- - - Updated - - -

:face: :face: :face: Täähän paranee lisää :face: En nyt kyllä ala tähän teoriseeraamaan Eibin treenejä enempää, mutta sen voin sanoa niinä 3 vuotena jona olen seurannut treenaamista niin jatkuvasti tuo treenaaminen on ollut nousujohteista kaikessa! Siitä kertoo myös kyseisen kaverin kehityskin ;) Eibbi ei ole mikään ihan tyhmä jätkä muutenkaan, että fiksusti sitä on treenattu!

Mitä väärää muuten olisi kopioida juttuja joidenkin PRO ukkojen tekemisistä? Tämähän olisi harvinaisen fiksua. Ei ne PROt ole turhaan kehittyneet sellaisiksi kuin ovat. Kyllä siellä jotain tehdään oikein :D Jos halutaan kehittyä pitää ajatella myös isosti ja treenata kuin oikeat bodaajat! Mikki-hiirien treenit on sitten erikseen!

Kuten sanoin, niin saatan olla väärässä, kun en oo Eibin aikaisempia blogeja seurannut. Mutta herra itse vois tulla valaseen asiaa. Ja Antti on sitten sitä mieltä, että naturaalin on kaikin puolin fiksua lähteä reenaaman kuin ammattilaiset. Pitääpä kokeilla vaikka Bullin 12 reeniä viikossa, giganteilla, aina failureen. :face:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitääpä kokeilla vaikka Bullin 12 reeniä viikossa, giganteilla, aina failureen. :face:

No onhan niitä muitakin tapoja treenailla kuin gigantit ja vieläpä natuna. Näissä pitää vielä huomioida se, että ihmisen keho tottuu nopeasti kovaankin rasitteeseen ja natunakin on mahdollista palautua tehokkaasti treeneistä veti vaikka 12 rundia viikossa. Utti Hietala on siitä hyvä esimerkki. Sillehän esim: nuo gigantit tuntuu olevan aika kevyttä kauraa ;) Failureen kannattaa kyllä treenatakkin.
 
Mun mielestä kovinta omistautumista on se, että jaksetaan nähdä vaivaa kokeilla erilasia reeniohjelmia/ruokavalioita jossain suunnitelluissa sykleissä ja sitten analysoidaan onko se toiminut ja taas kokeillaan jotain muuta jne. Itse en esimerkiksi ole tällaista koskaan jaksanut tehdä. Ja sohastaan sen verran, että käsittääkseni Eibbi on ottanut jostain ammattilaisilta jotain 5-jakoisia ja runtannut menemään ilman mitään suurempia miettimisiä. Ja mitään järkevää progressiota esimerkiksi sarjapainojen kasvatuksessa ole ollut? Jos olen väärässä niin antaa tulla :D. :rock:

Kun kerran NGV:hen Eibbiä vertasit niin onkos NGV:eellä sitten kovinkin paljon "järkevämpi" progressio

http://ngv2.gym-space.fi/2012/10/08/maanantai-810/?id=114

Kyykky kolmessa vuodessa 2x180kg -> 5x180kg

Sitä käsittääkseni treenannut ainakin lähes ympärivuotisesti.
 
Kuinka tarkasti oot omat reenit ja ruokavaliot suunnitellu? Entä lihashuolto?

- - - Updated - - -



Sillä vitun asiantuntemuksella, että oon seurannu NGV:n blogeja ja foorumiviestejä jo sillon, kun sää et edes tienny mikä on jalkakyykky.
Jos jossain olen vetänyt pitkän kaavan mukaan, on se ruokavalio. Treenit olen aina päättänyt melkeinpä vasta päivää ennen itse treeniä että mitä teen. Omasta mielestä paras kehittymistapa on se vaihtelevuus ja kaiken maailman funktiot ja pythagoran lauseet voi tunkea suoraan hanurii. Tämä kun ei mitään rakettitiedettä ole...
Mun mielestä kovinta omistautumista on se, että jaksetaan nähdä vaivaa kokeilla erilasia reeniohjelmia/ruokavalioita jossain suunnitelluissa sykleissä ja sitten analysoidaan onko se toiminut ja taas kokeillaan jotain muuta jne. Itse en esimerkiksi ole tällaista koskaan jaksanut tehdä. Ja sohastaan sen verran, että käsittääkseni Eibbi on ottanut jostain ammattilaisilta jotain 5-jakoisia ja runtannut menemään ilman mitään suurempia miettimisiä. Ja mitään järkevää progressiota esimerkiksi sarjapainojen kasvatuksessa ole ollut? Jos olen väärässä niin antaa tulla :D. :rock:
Onko mielestäsi maailman parhaimpien treenimetodit siis huonompia kuin SM-tason harrastelijakilpailijan treenit? Okei. :) On siis väärin ottaa vinkkejä huipuilta koska eihän ne tee muuta kuin syövät niitä steroidihormoneja ja tuskin edes treenaavatkaan.

Miun mielestä panostus mitataan siinä, miten paljon se on pois muusta elämästä. Reenaaminenhan on helppoa, eikä se syöminenkään ole vaikeata, mutta että siinä pysyy päivästä kuukauteen ja vuosiin ja koko ajan kelaa niitä tavoitteitaan päässään, se on sitä panostusta.

Tähän väliin on pakko heittää pieni kevennys (SORI NIKO :D). Muistan, kun änkkäri oli ekalla kisadieetillä kohti syksyä ja luin päivyristä, kuinka alkukesästä/loppukeväästä hän kirjoitti syöneensä mamman lihapullia ja vähän lipsuneen vedoten syyhyn että junnujahan tässä ollaan. :hyvä::piis::lol2:
Kerro toki ihmeessä miten pystyy panostamaan vielä paremmin? :)

- - - Updated - - -



Kuten sanoin, niin saatan olla väärässä, kun en oo Eibin aikaisempia blogeja seurannut. Mutta herra itse vois tulla valaseen asiaa.
:D Tämä on niin hauskaa kun tullaan ihan tuntemattomasta henkilöstä heittämään faktoja pöytään että "tämä on ihan luuseri reenaamaan eikä siitä ole mihinkään mie tiijän sen" ja sitten paljastuu että koko mies ei ole yhtään perillä koko minun tavoista. :D
 
Jäätävä possu on mies ollu joskus.. Nyt kun on läskit heivattu niin alta on paljastunut kunnon karju. Mutta koska katkera suomimies olen: kuvasta päätellen hanska on noin 7,5 cm, ja olen tuntenut miehen jo -2 vuotiaasta, silloin tehtiin salilla vipareita 40 kilon painoilla ja tämä mies katsoi vierestä ja itki. Hyvähän se on treenata kun on täydelliset geenit ja huijaa muutenkin..

:D Ei vaan onnea kisaan/kisoihin, toivottavasti paikat kestäs treenata, mahdollisuuksia on vaikka mihin!
 
Tämä on niin hauskaa kun tullaan ihan tuntemattomasta henkilöstä heittämään faktoja pöytään että "tämä on ihan luuseri reenaamaan eikä siitä ole mihinkään mie tiijän sen" ja sitten paljastuu että koko mies ei ole yhtään perillä koko minun tavoista. :D
Tämä on ihan normi käytäntö. Selän takana paskan puhuminen ja foorumeilla pään paukuttaminen asioista joista ei juuri mitään tiedetä. Hauskaa se on ollut omallakin kohdalla kuulla juttuja, joissa ei ole mitään perää. Paskat suodattaa pois ja keskittyy olennaiseen juuri niinkuin teetkin. Tsemppiä kisoihin!
 
Kerro toki ihmeessä miten pystyy panostamaan vielä paremmin? :)

Et nyt taida nähdä pointtia? Omistautuminen voi olla paljon muutakin kun että "opettelee kaiken" tai että kokeilee kaikkea mahdollista. Eibillä on toiminut tapa jolla hän treenaa eikä se tee mun mielestä Eibin panostuksesta lajiin yhtään vähäisempää kun jonkun muun.
 
Kun kerran NGV:hen Eibbiä vertasit niin onkos NGV:eellä sitten kovinkin paljon "järkevämpi" progressio

http://ngv2.gym-space.fi/2012/10/08/maanantai-810/?id=114

Kyykky kolmessa vuodessa 2x180kg -> 5x180kg

Sitä käsittääkseni treenannut ainakin lähes ympärivuotisesti.

No ei toi mielestäni ole ollenkaan hassumpi kehitys. Jos pystyy pitämään edes tuon tason, niin 3 vuoden päästä ottaa jo kasin, 6 vuoden päästä 11, 9 vuoden päästä 14!!!
 
Ihan saatanan paska kehitys. Nostin oman kyykyn 1½v 200kgx1 -> 250kgx1 puhtaasti täysin natuna enkä edes reenannut mitää voimailua pelleilyä. Lopettakaa nyt tämä paskan jauhanta.
 
No jos vertaa geneettistä puolta ni eihän NGVllä oo mitään jakoa. Äijä on 8v reenannu ja on lihasmassaltaan puolta pienempi Eibiin verrattuna. Ja on ollu viimeset vuodet ihan samannäkönen, selkä ei ole kehittynyt mihinkään ainakaan leveydessä ja kädet on pienet. Just my 2 cents :peace: Siihen en ota kantaan millä metodeilla kukin treenaa tai on treenannut.
 
Jos jossain olen vetänyt pitkän kaavan mukaan, on se ruokavalio. Treenit olen aina päättänyt melkeinpä vasta päivää ennen itse treeniä että mitä teen. Omasta mielestä paras kehittymistapa on se vaihtelevuus ja kaiken maailman funktiot ja pythagoran lauseet voi tunkea suoraan hanurii. Tämä kun ei mitään rakettitiedettä ole...

Onko mielestäsi maailman parhaimpien treenimetodit siis huonompia kuin SM-tason harrastelijakilpailijan treenit? Okei. :) On siis väärin ottaa vinkkejä huipuilta koska eihän ne tee muuta kuin syövät niitä steroidihormoneja ja tuskin edes treenaavatkaan.

Miun mielestä panostus mitataan siinä, miten paljon se on pois muusta elämästä. Reenaaminenhan on helppoa, eikä se syöminenkään ole vaikeata, mutta että siinä pysyy päivästä kuukauteen ja vuosiin ja koko ajan kelaa niitä tavoitteitaan päässään, se on sitä panostusta.

Tähän väliin on pakko heittää pieni kevennys (SORI NIKO :D). Muistan, kun änkkäri oli ekalla kisadieetillä kohti syksyä ja luin päivyristä, kuinka alkukesästä/loppukeväästä hän kirjoitti syöneensä mamman lihapullia ja vähän lipsuneen vedoten syyhyn että junnujahan tässä ollaan. :hyvä::piis::lol2:

:D Tämä on niin hauskaa kun tullaan ihan tuntemattomasta henkilöstä heittämään faktoja pöytään että "tämä on ihan luuseri reenaamaan eikä siitä ole mihinkään mie tiijän sen" ja sitten paljastuu että koko mies ei ole yhtään perillä koko minun tavoista. :D


"sitten paljastuu että koko mies ei ole yhtään perillä koko minun tavoista." Olenhan. Tuossahan minä juuri arvuuttelin, että olet ottanut ammattilaisilta reeniohjelmia/vinkkejä ja reenannut ilman mitään suurempia suunnitelmia. Ja osuin ilmeisesti aika oikeaan. Tuohan on helppo tapa tehdä tätä hommaa. Itse päätän vasta pukkarissa, että mitä liikkeitä teen, mutta ei se sieltä fiksuimmasta päästä ole. En vaan jaksa tehdä pitemmän tähtäimen suunnitelmia, kuten et ilmeisesti sinäkään. Tuo että kelaa tavotteita päässään, niin on mun mielestä aika itsestäänselvyys. Pidin myös oletusarvona sitä, että änkkärikin tekee tätä hommaa päivästä ja vuodesta toiseen. Hänellä on vaan reenien osalta suunnitellummat systeemit kuin sulla.

Mitä tulee ammattilaisten treenimetodeihin vs. Suomen amatöörit, niin joillakin suomalaisilla saattaa hyvinkin olla ihan yhtä hyvät, ellei paremmatkin metodit. Jälleen kerran geeneillä ja tietysti myös lääkityksellä on valtava merkitys. Phil Heath olis voittanut Suomen raskaan sarjan luultavasti natuna, jos ois tarpeeks pitkään jaksanu veivata. :D

Ja ihan turhaa alat nyt dramatisoimaan tätä hommaa. En mää susta ole missään sanonut, että oot luuseri reenaamaan tai mitään muuta vastaavaa. Vai olenko!?
 
"sitten paljastuu että koko mies ei ole yhtään perillä koko minun tavoista." Olenhan. Tuossahan minä juuri arvuuttelin, että olet ottanut ammattilaisilta reeniohjelmia/vinkkejä ja reenannut ilman mitään suurempia suunnitelmia. Ja osuin ilmeisesti aika oikeaan. Tuohan on helppo tapa tehdä tätä hommaa. Itse päätän vasta pukkarissa, että mitä liikkeitä teen, mutta ei se sieltä fiksuimmasta päästä ole. En vaan jaksa tehdä pitemmän tähtäimen suunnitelmia, kuten et ilmeisesti sinäkään. Tuo että kelaa tavotteita päässään, niin on mun mielestä aika itsestäänselvyys. Pidin myös oletusarvona sitä, että änkkärikin tekee tätä hommaa päivästä ja vuodesta toiseen. Hänellä on vaan reenien osalta suunnitellummat systeemit kuin sulla.

Mitä tulee ammattilaisten treenimetodeihin vs. Suomen amatöörit, niin joillakin suomalaisilla saattaa hyvinkin olla ihan yhtä hyvät, ellei paremmatkin metodit. Jälleen kerran geeneillä ja tietysti myös lääkityksellä on valtava merkitys. Phil Heath olis voittanut Suomen raskaan sarjan luultavasti natuna, jos ois tarpeeks pitkään jaksanu veivata. :D

Ja ihan turhaa alat nyt dramatisoimaan tätä hommaa. En mää susta ole missään sanonut, että oot luuseri reenaamaan tai mitään muuta vastaavaa. Vai olenko!?

Ei saatana, onko se netistä valmiin treeniohjelman kopsaaminen tai kokeneemmalle henkilölle ohjelman suunnittelemisesta maksaminen sitten sitä "panostusta"?

Minä näen panostuksen sellaisena että syö päivästä toiseen ne tietyt ruuat vaikka pahaa tekisi, vaikka miten olisi nälkä tai maha täynnä. Kieltäytyy kavereiden kutsuista lähtä terassille juomaan olutta ja karvakäsilafkaan mättämään kebabranskalaisia. Käy salilla sen treenin tekemässä vaikka miten olisi pitkä työpäivä takana ja väsyttäisi. Ottaa omat evät mukaan kouluun/töihin ja kuuntelee siitä naljailua päivittäin.

Ne tietyt rituaalit, niiden noudattaminen, tietyistä asioista kieltäytyminen. Ne on sitä panostusta ja Eibbi on varmasti sitä tehnyt vaikka ei olisikaan 5x5DF:llä treenannut tai Bullille maksanut mansikoita ohjelman tekemisestä.
 
Miun mielestä panostus mitataan siinä, miten paljon se on pois muusta elämästä. Reenaaminenhan on helppoa, eikä se syöminenkään ole vaikeata, mutta että siinä pysyy päivästä kuukauteen ja vuosiin ja koko ajan kelaa niitä tavoitteitaan päässään, se on sitä panostusta.

Jep, ultimate sakrifaiZZ, hardast 4eva!

Pakko kommentoida tohon treenaamishommaan, et päivän fiiliksen mukaan treenaaminen on kyllä todellakin järkevää, jos harjoittaa jonkinlaista tuloksenseurantaa ja ei ole kaikista mukavuudenhaluisin kaveri.

Ja tsemppi eibille kisoihin, toivottavasti kiristely onnistuu lavakuntoon saakka!
 
NYT VITTU!

Voikun kisat ois jo ensi viikonloppuna niin loppuis tää paskanjauhaminen ja päästäis kaikki heittämään intterveppiyläfemmoja eibille. Hävyttömän kova on kyllä miehellä kunto, tsemppiä loppudieetille!
 
Sit jos kortisolitasot hakkaa liikaa punaselle, niin sit kannattaa hetkeksi hävitä pakkikselta

Kisat on vissiin kohta, niin mä ehdottaisin tota ylläolevaa nyt.

ps. Kisoissa ei kuulemma arvostella hirveesti sitä panostuksen määrää, vaan sitä kroppaa. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
 
Sitä käsittääkseni treenannut ainakin lähes ympärivuotisesti.

En tiedä mitä tämä ketju NGV:hen liittyy, mutta mies oli ainakin koko vuoden 2010 intissä, ja ainakin paino putosi n. 7kg sinä aikana, joten päiväkirjoja tarkastamatta voisin sanoa että tuona aikana ei kehitystä kyllä päässyt juuri tulemaan.
 
Itse olen olevinaan huomannut, että Suomessa on valloillaan tälläinen "matemaattinen" treenaaminen lajista toiseen. Kyllähän Eibbi on myös omassa treenamisessaan progressiivisuutta varmasti käyttänyt: kun painot ovat tuntuneet kevyeltä lisätään painoja-tyyliin. Vaikka sitä progressiivisuutta ei ennalta paperille mieti voi sitä toki tehdä ihan vaan päivän tuntemuksien mukaan. Minun mielestä näin sen pitääkin olla. Treenataan kuunnellen omaa kehoa. Jos tuntuu kevyeltä treenataan kovempaa ja päin vastoin. Monesti sitä vedetään paperille kirjoitetun progression mukaan vaikka olisi miten huono päivä ja rauta painaisi.
 
Minkä takia täällä on tämmöistä Änkkäri tota, Änkkäri tätä, Eib sitä ja Eib tätä. Eiks tää oo Pekan ketju ja täällä pitäisi jauhaa Pekasta eikä minusta. Jos minua haluaa dissata voi sitä dissausta käydä laittamassa sinne minne se kuuluu esim. minun omaan ketjuun. Mitä tulee kehitykseen niin todellakin se voisi olla nopeampaa jne. Mitä tulee geeneihin niin ne vaikuttaa, mutta itkemällä ne ei parane, nimim. kokeiltu on. Mitä tulee esim. kyykky kehitykseeni niin olen intin jälkeen enemmän veivannut etukyykkyä ja esim. otin keväällä etukyykyssä 6x140 kg aamupainon ollessa 78 joka on mielestäni parempi tulos kuin tuo takakyykky + mitä tuohon takakyykky sarjaan tulee niin varmaan muutama toisto meni hukkaan kun löin tangon tuohon tappiin, mutta se nyt on spekulaatiota ja sitä saa aina tehdä.

En oikein ymmärrä miksi jengi haaskaa tälläiseen väittelyyn aikaa, energiaa ja resursseja ja varsinkin Pekan omassa ketjussa. Jos joku haluaa minua dissata voi sen tehdä minun threadissa tai vaikkapa privalla, mutta ei tässä threadissa. Ei muuta ku rauha pojat :piis:
 
Back
Ylös Bottom