BB Pekka Kotipohja

Kyllä mä voisin sanoa, että cbb kilpailijat vähemmän rikkovat itseään kuin kotona jumittavat sipsinsyöjät. Noin niinkuin lähinnä sisäelimien, tukirangan yms. kannalta.

Pidä sinä sitten järki päässä tossa touhussa... laitetaas tollanen kuva :piis:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toisaalta usein kilpailevan CBB-urheilijan keho on jatkuvasti aikamoisessa stressitilassa ja hormonitasojen heittely tuolla lailla ei pidemmän päälle ole todellakaan järkevää/terveellistä. Riippuu toki paljon ihmisestä. Fiksuinta olisi varmaankin harrastaa kuntosaliharjoittelua 2-3 kertaa viikossa ja esim.uintia samat 2-3 kertaa viikossa. Se ei kuitenkaan onneksi kaikille riitä ja voidaan tulevaisuudessakin ihastella komeita fysiikoita niin CBB:n kuin kehonrakennuksenkin puolella.
 
Jumalauta mitä moralisoijia tämä saitti on täynnä. Siis aivan täynnä. Älkää moralistit lukeko Kehonrakentajien topicceja jos laji vituttaa. Menkää selaamaan sitten niitä cbb juttuja tai vaikka palettitanssi foorumeita tai what ever.
Eibbi tekee omaa juttuaan, panostaa siihen täysillä, ja yrittää kasvaa. Ei se tarvitse mitään "pidä järki päässä" neuvoja. Kaveri vaikuttaa fiksulta eli on sillä omatkin aivot. Ja mitä helvettiä sekään kelleen kuuluu jos lajia vaihtaa. Antakaa nyt hyvät foorumilaiset näiden kilpailijoiden tehdä omaa juttuaan ja sitä mitä he haluavat!
Eibin kehitystä ja uraa on mukava seurata. Sympaattisen oloinen kaveri, ja hieno esikuva monille. Jatkakaa.
 
Mika sulla on Pekka muuten tavoitteena kehonrakennuksessa jos miesten sarjan SM voittokin olis mielestasi pienempi saavutus kuin juniorien EM CBB 3 sija (jos en ole vaarin ymmartanyt)? Luulisi etta on vaikea motivoitua kilpailijana jos SM voittoa ei laske parhaimpana saavutuksena tai eteenpain menemisena. Toki noita voi rankata omassa mielessa miten tahtoo mutta esim. Marko Savolaisen SM voitto vuonna 1993 on mun mielesta kylla aika jaatava saavutus/kunto jota ihmiset ei helposti unohda.
 
Jumalauta mitä moralisoijia tämä saitti on täynnä. Siis aivan täynnä. Älkää moralistit lukeko Kehonrakentajien topicceja jos laji vituttaa. Menkää selaamaan sitten niitä cbb juttuja tai vaikka palettitanssi foorumeita tai what ever.
Eibbi tekee omaa juttuaan, panostaa siihen täysillä, ja yrittää kasvaa. Ei se tarvitse mitään "pidä järki päässä" neuvoja. Kaveri vaikuttaa fiksulta eli on sillä omatkin aivot. Ja mitä helvettiä sekään kelleen kuuluu jos lajia vaihtaa. Antakaa nyt hyvät foorumilaiset näiden kilpailijoiden tehdä omaa juttuaan ja sitä mitä he haluavat!
Eibin kehitystä ja uraa on mukava seurata. Sympaattisen oloinen kaveri, ja hieno esikuva monille. Jatkakaa.

No mitä vittua nyt taas? :hyvä:
 
Mika sulla on Pekka muuten tavoitteena kehonrakennuksessa jos miesten sarjan SM voittokin olis mielestasi pienempi saavutus kuin juniorien EM CBB 3 sija (jos en ole vaarin ymmartanyt)? Luulisi etta on vaikea motivoitua kilpailijana jos SM voittoa ei laske parhaimpana saavutuksena tai eteenpain menemisena. Toki noita voi rankata omassa mielessa miten tahtoo mutta esim. Marko Savolaisen SM voitto vuonna 1993 on mun mielesta kylla aika jaatava saavutus/kunto jota ihmiset ei helposti unohda.

Puhe nimeenomaan oli siitä, kun joku heitti kommentin koskien että en ole SM1:stä voittanut CBB:ssä ja mulle se SM on oikeasti rehellisesti sanottuna paljon pienempi asia, koska mieluummin minä noteeraan itselläni tittelin tuolta EM:stä koska harvemmalla sitä mitalia sieltä on. Saattaa kuulostaa ylimieliseltä, mutta näin se vain on. Tottakai se olis helvetin upeaa voittaa jossain vaiheessa se SM:kin pois enkä todellakaan vähättele sen arvoa herran jumala, mutta ei se varmasti tunnu yhtä hyvältä kuin se, että ensimmäisistä kisoista muutaman vuoden treenillä pääsin sinne omaan tavoitteeseeni EM:ään. En unohda sitä koskaan. Jokainen pelaa peliään omalla tasollaan. Tottakai se EM-"junnu" sijoitus kuulostaa aika pikkupoikien hommalta jos vertaa aikuisten EM-tasoon ja siellä pärjäämiseen. Mutta kysymys meneekin sitten niin, että missä sinä olit 21 vuotiaana? Jos minä vielä 30-35 vuotiaana kisaan vain SM-tasolla 20 vuoden treenitaustalla, niin pakottakaa minun lopettamaan koko touhu sillä ei motivoi yhtään.

Avaan nyt kaikki mitä ajattelen asiasta. Toivottavasti tosta nyt ei kukaan ajattele asiaa siltä kannalta, että ei siitä Kotipohjasta ole oikeasti mihinkään vaan kuhan kerskuu ja on olevinaan. En minä millään luuseriasenteella tätä tee, enkä tule koskaan tekemäänkään ja sen tulen näyttämään. Aiheutan itelleni paineita jälleen kerran. :D

Toivottavasti jossain vaiheessa pärjään myös kehonrakennuksessa SM1 asti ja sitten sen jälkeen itse asiaan, eli kansainvälisiin kisoihin ja siellä pärjäämiseen. Se on mun suoranainen tavoite. :) Voi olla että jotkut asiat tästä voi ymmärtää niinkuin puhuisin pussiin ihteäni, mutta ne pistän väsymyksen piikkiin.

Kiitos, öitä. :)
 
Kun mä voitin Turun avoimet kisat punnituksessa 2003, se tuntui kovimmalta saavutukselta. Kun mä tulin 2. Samana vuonna SM-kisoissa se tuntui kovemmalta ku turun kisat, olihan samassa sarjassa muitakin. Kun mä voitin PM-kultaa 2005, se tuntui kovimmalta saavutukselta silloin. Sit ku mä voitin kansaiväliset Oslo GP kisat -80kg sarjassa 2007 se tuntui silloin kovimmalta saavutukselta. Sit ku mä voitin overallin 2012 kieltämättä mitkään aikasemmat voitot tai sijoitukset eivät tuntuneet niin hyvältä.

Mitä tästä opimme?

Viimeisin kisa, varsinkin voitto, tuntuu aina kovimmalta saavutukselta.
 
Pekalla on just oikee määränpää kilpailujen suhteen. Jos parikymppisenä on käyny jo EM-skaboissa (olkoonkin junnu), niin rahkeitte riittäessä tähtäimet kansainvälisesti ja mahd. korkeelle. Kyl Suomeen kaivataan MENESTYSTÄ bodauksessa ulkomailla ja niissä kohtuu isoissa kisoissa vieläpä.
 
Niin tavanomaista suomalaista tallaamista. Mun mielestä todella kunnioittavaa, että Pekka sanoo ääneen tavoitteensa ja mielipiteensä, vaikka monet suomalaiset taitaa arvostaa enemmän sitä, että ollaan hiljaa ja katellaan, mitä sitä nyt tekis seuraavaksi. Olen kohtalaisen varma, että mikäli Pekka pysyisi cbb:ssä, niin täällä olisi paskamyrsky siitä, että mikset mene kehoilun puolelle.

Kehonrakennuksesta voi olla montaa mieltä, mutta mielestäni Pekan arvoa vain entisestään nostaa se, että jätkä tekee sitä, mikä hänestä tuntuu oikeimmalta.

Vaikka Pekka on todella faniystävällinen vastailemalla täällä jengin kysymyksiin, päivittämällä YouTube-kanavaa ja blogiaan tiiviisti, niin uskon, että Pekan tulevaisuuden suunnitelmiin tuskin juurikaan vaikuttaa yksikään nimimerkin varjossa seikkaileva pakkislainen, vaan ne suunnitelmat hiotaan kirkkaiksi omassa päässä ja uskottujen miesten kesken.

Tsemppiä Pekalle treeneihin! Erittäin asiallisia pätkiä nuo treenivideot, missä löpiset päälle.
 
Niille, jotka täällä kauhistelee kehonrakennukseen siirtymistä ja sen mukanaan tuomia "juttuja", niin kannattaa ottaa huomioon myös se seikka, että kyllä CBB touhukin huipputasolla vaatii tietynlaisia uhrauksia, jos pärjätä haluaa. Toki aina on olemassa niitä poikkeustapauksiakin, mutta aika sinisilmäinen saa olla, jos olettaa, että siellä kaikki ovat puhtaita.

Minun puolesta tästä kehonrakennuksen "pimeästä" puolesta paasaamisen voisi ihan suosiolla lopettaa tähän paikkaan. Pekka vaikuttaa ainakin puheiden perusteella ottaneen selvää asioista etukäteen, eikä tosiaan laput silmillä ole uusiin haasteisiin ryntäämässä :)
 
Meikä osaa arvostaa kyllä aina, kun myönnetään suoraan, että missä mennään ja mihin ollaan menossa ja mitä kautta sinne päästään. Enemminkin vituttaa roinaajat ku unelmoi cbb:ssä kisaamisesta ja muutenkin ollaan niin natuja 200kg kisapenkin kanssa +90kilosena. Ne on sitä kunnon ihmispaskaa mun silmissä.

Eibille kaikkea hyvää! Ja tosiaan hommaa parempi kamera :)
 
Kokeilin tänään pohkeille tota sun blogissas mainitsemAa uutta tekniikkaa ja sai kyllä älyttömän poltteen verrattuna aikaisempaan. Tulee varmasti vakiokäyttöön tuo! Kovasti tsemppiä sulle tulevaisuuteen oot yks mielenkiintosimmista kilpailijoista tällä hetkellä suomen bodyscenessä ja blogia on mukava lukea. Jatka samaan malliin!
 
Entä dieetillä?
2800 -> 2200 putosi kalorit 21 viikon aikana. Keskimäärin 2500.
Meikä osaa arvostaa kyllä aina, kun myönnetään suoraan, että missä mennään ja mihin ollaan menossa ja mitä kautta sinne päästään. Enemminkin vituttaa roinaajat ku unelmoi cbb:ssä kisaamisesta ja muutenkin ollaan niin natuja 200kg kisapenkin kanssa +90kilosena. Ne on sitä kunnon ihmispaskaa mun silmissä.

Eibille kaikkea hyvää! Ja tosiaan hommaa parempi kamera :)
Ei kukaan urheilija myönnä urallaan mitään käyttävänsä. Ei ole mitään merkitystä onko se naturaali vai kehonrakentaja. Loppuunsa onko sillä mitään merkitystä? Suoritustahan näissä vertaillaan ja fysiikkaa ja kaikilla on oikeastaan ne samat pelinappulat käytössä jos haluaa. Valehtelu on tyhmää, mutta asiat voi ilmaista politiikon tyyliin. Kiitos, hommaan.
Parhaat liikkeet käsille hauis/ojentaja? Suositko pitkiä sarjoja vai raskaita lyhyitä?
Hauiskääntö suoralla levytangolla hauiksille/ 1-käden hauiskääntö alataljassa, ranskalainen punnerrus mutkatangolla / panattan dippikone.
Kokeilin tänään pohkeille tota sun blogissas mainitsemAa uutta tekniikkaa ja sai kyllä älyttömän poltteen verrattuna aikaisempaan. Tulee varmasti vakiokäyttöön tuo! Kovasti tsemppiä sulle tulevaisuuteen oot yks mielenkiintosimmista kilpailijoista tällä hetkellä suomen bodyscenessä ja blogia on mukava lukea. Jatka samaan malliin!

Hyvä että toimii! Kiitos paljon.
 
Ei kukaan urheilija myönnä urallaan mitään käyttävänsä. Ei ole mitään merkitystä onko se naturaali vai kehonrakentaja. Loppuunsa onko sillä mitään merkitystä? Suoritustahan näissä vertaillaan ja fysiikkaa ja kaikilla on oikeastaan ne samat pelinappulat käytössä jos haluaa. Valehtelu on tyhmää, mutta asiat voi ilmaista politiikon tyyliin. Kiitos, hommaan.

Tällänen esimerkki tulee äkkiseltään mieleen IRL. Kaks kaveri pukkaa 200kg tienoilta penkistä. Toiselle kun sanoo videosta että "huh huh mikä määrä rautaa, ite ku sais 120-130kg puhtaasti, ni kusen hunajaa" ni eka kaiffari vastaa että "no olen reenannut iät ja ajat, ja sitä paitsi kehitys loppuu tyytyväisyyteen. Kyllä säkin sen 200 vielä saat kunhan teet kovasti töitä etkä luovuta tai tule tyytyväiseksi" ni se on omasta mielestä hyvin harhaan johtavaa. Sitten taas toiselle 200kg pukkaajalle sama kommentti, ni vastaus vaan tyyliin "kyllä se sieltä tulee!" ja se tarkotti että toi 120-130kg vielä tulee kovalla työllä ja oikealla menolla. Pidän toista esimerkkiä vitusti rehdimpänä koska tavallaan politiikon tyyliin myönsi, ettei mihinkää. Ja tohon että mitä väliä sillä on, ni ei olekkaan paitsi itselleen.

Edit: sori offtopik, mutta kysyit niin vastasin.
 
Tällänen esimerkki tulee äkkiseltään mieleen IRL. Kaks kaveri pukkaa 200kg tienoilta penkistä. Toiselle kun sanoo videosta että "huh huh mikä määrä rautaa, ite ku sais 120-130kg puhtaasti, ni kusen hunajaa" ni eka kaiffari vastaa että "no olen reenannut iät ja ajat, ja sitä paitsi kehitys loppuu tyytyväisyyteen. Kyllä säkin sen 200 vielä saat kunhan teet kovasti töitä etkä luovuta tai tule tyytyväiseksi" ni se on omasta mielestä hyvin harhaan johtavaa. Sitten taas toiselle 200kg pukkaajalle sama kommentti, ni vastaus vaan tyyliin "kyllä se sieltä tulee!" ja se tarkotti että toi 120-130kg vielä tulee kovalla työllä ja oikealla menolla. Pidän toista esimerkkiä vitusti rehdimpänä koska tavallaan politiikon tyyliin myönsi, ettei mihinkää. Ja tohon että mitä väliä sillä on, ni ei olekkaan paitsi itselleen.

Edit: sori offtopik, mutta kysyit niin vastasin.


Mitä järkeä on myöntää jos ajatellaan että olet pro bodari? Sponsorit ei tykkää, normaalilla ihmisellä on jo tarpeeksi huono kuva lajista.Kyllä kaikki jossain vaiheessa ymmärtää mitä se vaatii jos haluaa isoksi. Teinipojat ehkä haluaa uskoa että natuna pystyy mihin vaan, miten se heitä auttaa että kaikki niille kertoo että ilman aineita ei kasva isoksi. Mene varmaan into koko juttuun aika nopeasti.
 
Mitä järkeä on myöntää jos ajatellaan että olet pro bodari? Sponsorit ei tykkää, normaalilla ihmisellä on jo tarpeeksi huono kuva lajista.Kyllä kaikki jossain vaiheessa ymmärtää mitä se vaatii jos haluaa isoksi. Teinipojat ehkä haluaa uskoa että natuna pystyy mihin vaan, miten se heitä auttaa että kaikki niille kertoo että ilman aineita ei kasva isoksi. Mene varmaan into koko juttuun aika nopeasti.

Vai realistinen kuva? Kyllähän ammattilaiskehonrakennus on niin sairasta, että vähän jopa kyseenalaista yrittää saada uskoteltua isolle yleisölle bodauksen olevan jotain muuta. Vaikkakin sponsorit tuota imagoa pyrkivät parantamaan, jotta lisäravinteet menisivät kaupaksi. Sinisilmäisiltä hinteliltä teinipojilta huijataan rahat jos millaisilla tribulus ja supersize mutant creatine -tuotteilla - koska Mr. Olympiakin käyttää.

Toisaalta sitten kyllä epäilen, että kenenkään ihailu/kunnioitus ammattilaiskehonrakentajia kohtaan ei perustu siihen käsitykseen, että nämä olisivat puhtaita, joten jos sponsorit/lisäravinnefirmat eivät olisi niin suuressa merkityksessä tässä lajissa, uskon että näistä asioista voitaisi puhua avoimemmin.
 
Back
Ylös Bottom