BB Pekka Kotipohja

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
veikkaisin että eib reenaa olkapäät 2-3krt viikossa. Kuitenki ovat niin överit että yhdellä treenillä ei tuohon päästä. jalat selvästi lagaa johtuen treenifrekvenssin vähyydestä. proteiinisynteesi ei kestä viikkoa... vähä turhan pitkä kierto natikalla tuommonen.
 
veikkaisin että eib reenaa olkapäät 2-3krt viikossa. Kuitenki ovat niin överit että yhdellä treenillä ei tuohon päästä. jalat selvästi lagaa johtuen treenifrekvenssin vähyydestä. proteiinisynteesi ei kestä viikkoa... vähä turhan pitkä kierto natikalla tuommonen.

Onneks kerroit Eibille koska kysymys oli mikä SILLE on toiminut parhaiten? eikä se näköjään osannut vastata edes siihen.
 
5-jakosella kun teet, niin jaat vissiin jalat kahteen osaan? Miten toi 5-jakonen on jaettu, mitkä lihakset minäkin päivänä?

Kyllä. Viime kesästä asti olen treenannut takareidet omanaan.
5-jakoisella jos olen treenannut niin:

-Etureidet
-Rinta, pohkeet
-Kädet
-Selkä, takareidet
-Olkapäät

Korjaan edelliseen viestiin, eli nyt ollaan treenattu Mikon kanssa vuorokierroin 5-jakoisella näin:
-Rinta, hauis
-Pohkeet, etureidet
-Olkapäät, ojentajat
-Selkä
-Takareidet, Pohkeet

2.vko
-Rinta, Olkapäät
-Pohkeet, etureidet
-Kädet
-Selkä
-Takareidet, Pohkeet

veikkaisin että eib reenaa olkapäät 2-3krt viikossa. Kuitenki ovat niin överit että yhdellä treenillä ei tuohon päästä. jalat selvästi lagaa johtuen treenifrekvenssin vähyydestä. proteiinisynteesi ei kestä viikkoa... vähä turhan pitkä kierto natikalla tuommonen.

:D <3 (ja joku meni AT:n rölliin)
Paljon eibbi menee kaloreita päivässä ja monta sataa kcal syöt yli kulutuksen?

Nyt lisäsin alkuviikosta hiilarimääriä melko paljon. Nyt tulee ruokavaliossa näin:
-120-150g kaurahiutale
-120g riisi
-60-80g Osmopure
-120g AOD2
-120g riisi
-120g Kaurahiutale


Proteiinia n. 280g eri lähteistä. Ei rasvaa.

Nyt kehitytään! Eikä tee edes tiukkaa tuo ruokamäärän syöminen.
 
Itellä menee suhtkoht paljon kans hiilareita päivässä 300-330g ja painan 75kg/176cm. Tosin kroppa sietää hiilareita hyvin ja rasvoja vedän sit vähemmän. Onko sun mielestä parempi vetää offilla paljon yli kulutuksen joku 600-1000kcal (mikä tietysti lisää rasvaa kroppaa enempi) vai maltillisesti joku 200-400 kcal plussilla?
 
Itellä menee suhtkoht paljon kans hiilareita päivässä 300-330g ja painan 75kg/176cm. Tosin kroppa sietää hiilareita hyvin ja rasvoja vedän sit vähemmän. Onko sun mielestä parempi vetää offilla paljon yli kulutuksen joku 600-1000kcal (mikä tietysti lisää rasvaa kroppaa enempi) vai maltillisesti joku 200-400 kcal plussilla?

Silleen että ollaan varmasti plussilla. Se on ajantuhlausta että syödään +200 kcal safkoilla, koska sä kumminkin liikut päivittäin ja ei voi tietää mitenkään sun tarkkaa todellista kulutusta. Voi hyvinkin olla, että se on sitä välimaastoa koko ajan +- ja en näe sitä yhtään järkeväksi jos halutaan kehittyä huomattavia muutoksia lyhyessä ajassa. Ainot mitä kannattaa tarkkailla on hiilarien määrä ja se aamupaino vaikka kerran viikkoon.
 
Rohkeesti vaan ne kalorit ylös. Jos vähän mutuilee niin 200kcal+ /pv on n.1400kcal/viikko. 1kg rasvaa on noin 7000kcal. Eli 5 viikossa tulisi 1kg rasvaa tuolla määrällä. Mutta hetkonen sun lihasmassa kasvaa siinä samalla ja muutenkin keho on kovemman rasituksen alaisena koko ajan. Mitäs sitten jos tuleekin joku kaverin muutto tms siihen mitä et olekkaan laskenut kulutukseen mukaan ja oletkin siltä päivältä 800kcal miinuksella. Asian pointti kuitenkin siis se että samaa mieltä eib:n kanssa rohkeasti sinne plussalle kyllä sitä sitten kerkee diettailla kun sen aika on.
 
Niin onko Pekka nyt siis siirtynyt kehonrakennuksen puolelle kisaamaan vai meneekö seuraaviin cbb kisoihin? Mielestäni olisi outoa jos ei enään cbb.hen menisi kisaamaan kun eihän sieltä ole vielä edes suomenmestaruutta tullut.
 
Sä teet näköjään ovi hommia abc:lläkin. Meinasin tulla morjestaan, mutta en sitten ujona kynäniskana uskaltanu :D

Siellä sun täällä. Abc on potarille paras nakki sillon kun se tulee, ei tarvihe kun istua. :D

Oisit tullut ihmeessä. Noh, ensi kerralla sitten jos vielä joskus satun olemaan siellä.

Niin onko Pekka nyt siis siirtynyt kehonrakennuksen puolelle kisaamaan vai meneekö seuraaviin cbb kisoihin? Mielestäni olisi outoa jos ei enään cbb.hen menisi kisaamaan kun eihän sieltä ole vielä edes suomenmestaruutta tullut.

En kai minä vielä missään kehonrakennuksessa ole kisannut? ;)

Mutta joo, kyllä tähtäimet ovat kehonrakennuksen puolella, sillä se tuntuisi olevan minulle se oikea laji. Joo ei ole tullut, koska se SM siirtyi syksyyn viime vuonna ja tänä vuonna taas keväälle ja ei voi tietää missä se on esim ensi vuonna enkä halua jäädä sitä vatvomaan. Minulle henk.koht. tuo EM pronssi omalla taustallani on isompi voitto kuin yksikään mahdollinen SM-kulta ikinä tulevaisuudessakaan. Sanoipahan siihen kuka tahansa mitä sanoi.
 
Omasta mielestäni ei taas ole mitenkään relevanttia kilpailla jossain tietyssä lajissa tai sarjassa sen perusteella, onko taskussa jotain suomenmestaruutta vai ei. Pekan nyky-suunnitelmista siis mitään tietämättä. Mutta varsinkaan näin lahjakkaan yksilön kohdalla on mielestäni turha tuhlata yhtään aikaa CBB:n suomenmestaruutta havitellessa(EM-pronssi kuitenkin aavistuksen kovempi juttu), kun potentiaali ja mitä ilmeisimmin myös tavoitteet ovat kansainvälisellä tasolla. Tämä siis mitenkään CBB:n suomemmestaruutta vähättelemättä. DonMora nyt mitä ilmeisimmin provoaa/trollaa, mutta tuodaan nyt silti oma näkemys asiasta...(Pekka ehtikin jo itse ennen vastata kun luurilla näpyttelin)
 
Ootko Eibbi töihin noussut kun tähän aikaan hereillä lauantaina? Ite pakkailen just eväitä ja jauhoja mukaan, pitkä vuoro tulossa.. Nyt vkl pystyy myös käymään työaikana salilla :)
 
Minulle henk.koht. tuo EM pronssi omalla taustallani on isompi voitto kuin yksikään mahdollinen SM-kulta ikinä tulevaisuudessakaan. Sanoipahan siihen kuka tahansa mitä sanoi.

Onko sulla tavoitteena sitten voittaa ensin SM kulta ja sitten siirtya MM tasolle ja/tai ammattilaiseksi ja sita kautta hankkia parempia saavutuksia? Kylla tuossa kommentissa on nyt pahasti 'nuolaistaan ennenkuin tipahtaa' meininkia. Jos SM kulta olisi jo plakkarissa niin ymmartaisin hieman enemman. Senkin hankkiminen voi tulla yllattavan vaikeaksi. Toivotan onnea koitokseen - kokoa tarvitaan rutkasti lisaa.
 
Itse olen täysin samaa mieltä kuin pekka. Yhtään vähättelemättä ketään suomalaista kilpailijaa cbb tai kehossa, on totta ettei lavalla ole kunnossa kuin 1-3 jätkää SM kisoissa. On helvetisti kovempi suoritus olla EM tasolla edes 6 joukossa, kuin voittaa SM kisat puolikuntoisia vastaan. 90-luvulla ei nykyisillä "voittaja kunnoilla" olisi edes päästy SM kisoihin kilpailemaan. Jos mahdollisuus ja rahkeet ovat kilpailla Euroopan kovimpia vastaan, miksi ihmeessä tuhlata kokonainen kilpailukausi voittamaan joku täysin merkityksetön SM titteli?
 
Back
Ylös Bottom