BB Pekka Kotipohja

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu ja tosiaankin, viikkotason jumittamiseen tartuin turhan kärkkäästi, en Pekan omaan systeemiin.
Sulla ei taida olla kokemusta 8-16 fyysisestä työstä tai stressaavasta duunista joka sisältää deadlineja, tälläiset duunit usein vaativat niin paljon keskittymistä että joku bodibildinki on siinä aika pieni rikka rokassa joka suoritetaan sillonkuin se helpoiten saadaan aikatauluun mahtumaan. Miksi negaat?
 
Sulla ei taida olla kokemusta 8-16 fyysisestä työstä tai stressaavasta duunista joka sisältää deadlineja, tälläiset duunit usein vaativat niin paljon keskittymistä että joku bodibildinki on siinä aika pieni rikka rokassa joka suoritetaan sillonkuin se helpoiten saadaan aikatauluun mahtumaan. Miksi negaat?
Onhan mulla silloin aikanaan kun oli isot kemiat pelissä. Metallihommissa 3 vuotta, postissa perään 2 vuoroa. Kyllä mä olen sitäkin elämää elänyt. Ja toi negaamisjuttu, missä te olette silloin kun muissa ketjuissa negataan, onko teillä vain oikeus siihen? Mikset ollut sanomassa mun ketjussa sikakyykssä miksi jengi negaa?
 
Onhan mulla silloin aikanaan kun oli isot kemiat pelissä. Metallihommissa 3 vuotta, postissa perään 2 vuoroa. Kyllä mä olen sitäkin elämää elänyt. Ja toi negaamisjuttu, missä te olette silloin kun muissa ketjuissa negataan, onko teillä vain oikeus siihen? Mikset ollut sanomassa mun ketjussa sikakyykssä miksi jengi negaa?

Tässä nyt pisti vaan silmään, että sinä kommentoit pelkkää negatiivista kun itse ihmettelet, että miksi jengi negaa.
 
Onhan mulla silloin aikanaan kun oli isot kemiat pelissä. Metallihommissa 3 vuotta, postissa perään 2 vuoroa. Kyllä mä olen sitäkin elämää elänyt. Ja toi negaamisjuttu, missä te olette silloin kun muissa ketjuissa negataan, onko teillä vain oikeus siihen? Mikset ollut sanomassa mun ketjussa sikakyykssä miksi jengi negaa?
Olet ainut jonka olen jatkuvasti nähnyt jauhavan siitä negaamisesta.
 
Jos jatketaan viikkojutusta, oli kyse sitten bodailusta tai voimailusta niin eihän siinä ole mitään loogista järkeä rajoittaa treenikiertoa 7pv viikkojen mukaan. Kun yhtälöön lisätään työ ja/tai perhe niin kierron joustoonhan tulee vain lisää tarvetta.
 
Jos jatketaan viikkojutusta, oli kyse sitten bodailusta tai voimailusta niin eihän siinä ole mitään loogista järkeä rajoittaa treenikiertoa 7pv viikkojen mukaan. Kun yhtälöön lisätään työ ja/tai perhe niin kierron joustoonhan tulee vain lisää tarvetta.
Juuri niin, että joskus tulee tosi raskaita viikkoja syystä että, niin silloin on mukauduttava ja jos orjallisesti pitää kiinni viikkokierrosta, niin on joko skipattava treenejä tai sitten tehtävä kaikki lyhyen ajan sisään. Siten jos viikkotasolla skippaa treenit, niin seuraava treeni on vasta viikon päästä, eli kahden viikon tauko ko. liihakselle vain siksi, että on jumittanut siihen viikkorytmiin. Tämä yleisesti, on eri asia tottakai jos yksilö on sen todennut toimivaksi ja edellämainitun ongelman ratkaissut jotenkin.
 
Uskoisin, ettei kukaan niin orjallisesti noudata viikonpäiviin sidottua kiertoa, että jos vaikka maanantain jalkapäivän sattuisi jostain syystä skippaamaan että tekis sen seuraavana maanantaina vasta. Jos on hyvin säännöllinen arki niin miksi ei voisi ohjelmoida treeninsä tietyille päiville 7 päivän kierrolla. Kyllähän aina muutoksissa joutuu kuitenkin soveltamaan.

Oletko Pekka jossain kommentoinut missä liitossa meinaat kilpailla?
 
Juuri niin, että joskus tulee tosi raskaita viikkoja syystä että, niin silloin on mukauduttava ja jos orjallisesti pitää kiinni viikkokierrosta, niin on joko skipattava treenejä tai sitten tehtävä kaikki lyhyen ajan sisään. Siten jos viikkotasolla skippaa treenit, niin seuraava treeni on vasta viikon päästä, eli kahden viikon tauko ko. liihakselle vain siksi, että on jumittanut siihen viikkorytmiin. Tämä yleisesti, on eri asia tottakai jos yksilö on sen todennut toimivaksi ja edellämainitun ongelman ratkaissut jotenkin.
Itse toteutan tota viikko rytmiä niin että jos jonain päivänä ei pääsekkään salille niin vaihdan lepopäivien paikkaa. Jos jää enempi ku yks päivä välistä ni sit sovelletaan. Tehdään vaikka yhdessä treenissä sit selkää, ojentajia ja olkapäitä. Tai sit jos on esim joku lihasryhmä muita edellä ni vaikka skippaa sen treenin siltä viikolta jos aivan pakko.
Tosi harvoin kyl tulee näitä ettei pääse salille.
Laitan tähän vielä hahmotukseksi oman treenijaon
Ma rinta hauis vatsat
Ti etureidet pohkeet
Ke lepo
To olkapäät ojentajat vatsat
Pe selkä epäkkäät
La takareidet pohkeet
Su lepo

Jos vaikka lauantaina jollain ihmeellä ei pääse salille ni teen takareidet joko sunnuntaina tai tiistaina etureisien kanssa.
 
Tottakai minäkin sovellan tuota tarpeen vaatiessa. Esimerkiksi eilen kevyt toimistopäivä ja heti alta pois jalat. Tänään herätys viideltä ja koulutukseen kuopioon, illalla pois kuuden jälkeen niin ei tarvitse enää tänään väsyneenä illalla lähteä veivaamaan jalkoja ja saa nukuttua pitemmät unet ens yönä. Huomenna työmaalla pällistelyä pihalla/autossa koko päivä, suht raskas päivä ja sen jälkeen treenaan semivahvan lihasryhmän joka nyt ei niin paljoa tarvihe focusta. Torstaina sitten kevyt toimistopäivä, treenaan heikompaa lihasryhmää kun saa taas enemmän energiaa siihen jne.

Toki joillakin sitten on joka duunipäivä yhtä raskas ja se tuo omat haasteensa saliin. Itse saan aika pitkälti säädellä minä päivänä teen mitäkin, niin treenit suunnittelen sen mukaan ja yhistän mahollisimman hyvin bodilaiffin ja työn. Mulla 80% viikoista kuitenkin samankaltaisia ja ne 20% on sitten vaan pyöriteltävä ja sovellettava. Yrittäjänä taas joka viikko voi olla erilainen ja tuo Miken perustelu menee siihen imo.

Tykkään säännöllisestä arkirytmistä ja aikatauluttamisesta ja oon kokenut parhaimmaksi pitää sunnuntain vapaana salista ja tehdä silloin muitakin asioita mitä ei arkena kerkeä. Elämä kun ei pelkkää bodia ole. Se on myös esimerkiksi Pubgia :D..

Silloin kun itse reenasin, pidin aina sunnuntain lepopäivänä , koska silloin oli mahdollisuus olla koko perhe kerran viikossa yhdessä ja tehdä lasten kanssa jotain, kaikki yhdessä. Maanantai oli sitten kyykkypäivä, lepopäivän jälkeen.

Mut eihän tällaisesta lapsiperheen arjesta ymmärrä sellaiset mitään, jotka ei perhe-elämästä mitään ymmärrä. Asiat tärkeysjärjestykseen, ja tärkein asia elämässä ei tosiaankaan ole mikään vitun egoistinen lihasten kasvatus .
 
Ei se genomin jakaminen kaikille ole siellä prioriteettilistan kärkipäässä vaikka sitä itse pitää elämänsä suurimpana saavutuksena.

Kuka tässä saavutuksista on puhunut? Tyhmyyttäsikö pelkästään sotket asiat keskenään?

Siinä vaiheessa , kun oma taapero heiveröisillä jaloillaan taapertaa luoksesi, kietoo pienet kätösensä kaulaan ja sanoo, että "isi, minä rakastan sinua ihan hirveästi" ei ihan ekana tule mieleen, menenkö kuitenkin kyykkäämään lapsen leikittäminen sijasta vai siirränkö treenin seuraavaan päivään.

Vaatii vähän kuivempia korvantaustoja tämän asian ymmärtämiseen, kuin mitä sinulla on.
 
Siinä vaiheessa , kun oma taapero heiveröisillä jaloillaan taapertaa luoksesi, kietoo pienet kätösensä kaulaan ja sanoo, että "isi, minä rakastan sinua ihan hirveästi" ei ihan ekana tule mieleen, menenkö kuitenkin kyykkäämään lapsen leikittäminen sijasta vai siirränkö treenin seuraavaan päivään.
Jos tää toistuu joka päivä ni lopetatko sit treenaamisen kokonaan ?
 
Kuka tässä saavutuksista on puhunut? Tyhmyyttäsikö pelkästään sotket asiat keskenään?

Siinä vaiheessa , kun oma taapero heiveröisillä jaloillaan taapertaa luoksesi, kietoo pienet kätösensä kaulaan ja sanoo, että "isi, minä rakastan sinua ihan hirveästi" ei ihan ekana tule mieleen, menenkö kuitenkin kyykkäämään lapsen leikittäminen sijasta vai siirränkö treenin seuraavaan päivään.

Vaatii vähän kuivempia korvantaustoja tämän asian ymmärtämiseen, kuin mitä sinulla on.

Miksi lihaksen kasvatus on vitun egoistista? Yksilötasolla lihaksen kasvatus voi olla huomattavan paljon antoisampaa kuin lisääntyminen. Totta, et puhunut saavutuksista, luin sen vain niin koska se tuntuu olevan yleinen käsitys monilla. Meillä tuskin ikäeroa on niin paljoa että sinulla olisi varaa märkäkorvaksi sanoa minua. Perheellisillä tuntuu menevän tunteisiin aina kun lapsista tai lisääntymisestä puhutaan edes hieman negatiiviseen sävyyn. Viehän ne tuhottomasti aikaa ja rahaakin. Jos kokee saavansa vastapainoksi jotain enemmän niin sittenhän se kannattaa. Kaikki ei vaan koe. Joillekin se vitun egoistinen lihaksen kasvatus antaa paljon enemmän ja sitä muuta elämää järjestelee sitten sen mukaan.
 
Siinä vaiheessa , kun oma taapero heiveröisillä jaloillaan taapertaa luoksesi, kietoo pienet kätösensä kaulaan ja sanoo, että "isi, minä rakastan sinua ihan hirveästi" ei ihan ekana tule mieleen, menenkö kuitenkin kyykkäämään lapsen leikittäminen sijasta vai siirränkö treenin seuraavaan päivään.
Tämä. Käyn yleensä salilla heti töiden jälkeen, mutta jos joskus itseltä unohtunut esim salihousut himaan ja kun niitä lähtenyt hakemaan, niin poika onkin jo herännyt päikkäreiltään ja tulee sanomaan: "Isi tule leikkimään." Siinä saisi olla aika saakelin kylmäsydäminen, että pystyisi sanomaan: "Leiki keskenäsi. Isi lähtee salille vääntämään hauiksia." Ei tää salihomma kumminkaan tärkeintä elämässä voi olla vaikka tärkeää onkin.
 
Jos tää toistuu joka päivä ni lopetatko sit treenaamisen kokonaan ?
Tahallasiko ymmärrät pointtini väärin?

Ja joo, jos sulla olisi lapsia, tietäisit, ettei ne tenavatkaan joka päivä niin tee.

Mitä vitun väliä sillä on keskivertokuntoilevalle kehoilijalle, jos joku treeni siirtyy päivällä? Onko treenin oltava silläkin salipertillä kellontarkkaa, kun se on vain harrastus, siinä ei kilpaile eikä siitä ammattia tee eikä rahaa saa.
 
Tämä. Käyn yleensä salilla heti töiden jälkeen, mutta jos joskus itseltä unohtunut esim salihousut himaan ja kun niitä lähtenyt hakemaan, niin poika onkin jo herännyt päikkäreiltään ja tulee sanomaan: "Isi tule leikkimään." Siinä saisi olla aika saakelin kylmäsydäminen, että pystyisi sanomaan: "Leiki keskenäsi. Isi lähtee salille vääntämään hauiksia." Ei tää salihomma kumminkaan tärkeintä elämässä voi olla vaikka tärkeää onkin.
No just näin.

Siinä kun lapsen ollessa pieni ei leikikään tenavan kanssa, niin muutaman vuoden päästä se tenava onkin niin iso, ettei enää sua pyydäkään leikkiin mukaan. Sitten on jo myöhäistä itkeä asiaa.
 
Kuka tässä saavutuksista on puhunut? Tyhmyyttäsikö pelkästään sotket asiat keskenään?

Siinä vaiheessa , kun oma taapero heiveröisillä jaloillaan taapertaa luoksesi, kietoo pienet kätösensä kaulaan ja sanoo, että "isi, minä rakastan sinua ihan hirveästi" ei ihan ekana tule mieleen, menenkö kuitenkin kyykkäämään lapsen leikittäminen sijasta vai siirränkö treenin seuraavaan päivään.

Vaatii vähän kuivempia korvantaustoja tämän asian ymmärtämiseen, kuin mitä sinulla on.
Jos mä lähtisin tolle linjalle niin en saisi koskaan tehtyä mitään.
 
Back
Ylös Bottom