BB Pekka Kotipohja

Jotenkin tulee semmonen vaikutelma näitä sun viestejä seuranneena, että tarvit joka ikisestä asiasta virallisen tutkimustuloksen joka on hyväksytty eri tahoilla?

Eikai Ari ja "tuo nainen" nyt valehtelemaan rupea, että eipäs sattunutkaan polveen treenatessa.

herranen aika kaikesta nyt tarvitse mustaa valkoisella olla.

Ei kai nyt kukaan ikinä ala valehtelemaan mistään.:rolleyes:

Vakavasti ottaen: Ei tossa tarvitse olla kusettamisesta kyse, mutta tarinan lyhyen version pitäisi herättää kysymyksiä. Tutkittiinko polvet oikeasti ja miten hyvin? Oliko kyseessä urheilulääkäri vai joku terveyskeskuksesta tai työterveydestä, joka urheilijan toimintakyvyn palauttamisen sijaan pyrkii potilaan työkyvyn säilyttämiseen? Oliko kyykkytavan muutos ainoa muutos, joka tehtiin? Pienenivätkö treenipainot? Palautuiko toimintakyky vai tyydyttiinkö siihen, että harjoitellaan ongelman ohi? Mikä oli koko prosessin aikajakso?

Olen mäkin ollut kipeiden polvien takia lääkärillä ja voin kuvitella, että 90% lääkäreistä olisi kieltänyt multa kyykkäämisen, mutta mun lääkäri olikin Tuomo Karila.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai nyt kukaan ikinä ala valehtelemaan mistään.:rolleyes:

Vakavasti ottaen: Ei tossa tarvitse olla kusettamisesta kyse, mutta tarinan lyhyen version pitäisi herättää kysymyksiä. Tutkittiinko polvet oikeasti ja miten hyvin? Oliko kyseessä urheilulääkäri vai joku terveyskeskuksesta tai työterveydestä, joka urheilijan toimintakyvyn palauttamisen sijaan pyrkii potilaan työkyvyn säilyttämiseen? Oliko kyykkytavan muutos ainoa muutos, joka tehtiin? Pienenivätkö treenipainot? Palautuiko toimintakyky vai tyydyttiinkö siihen, että harjoitellaan ongelman ohi? Mikä oli koko prosessin aikajakso?

Olen mäkin ollut kipeiden polvien takia lääkärillä ja voin kuvitella, että 90% lääkäreistä olisi kieltänyt multa kyykkäämisen, mutta mun lääkäri olikin Tuomo Karila.

Lähinnä idea oli ehkä siinä, että miksi ne tuollaisesta asiasta valehtelisi :D

Siellä näköjään toinen jonka vaikea uskoa jos toinen tehnyt hyvää/onnistunut jossakin..
 
Yrittäkääs nyt edes pitää jotenki järkevänä tämä ketju.

Pekka, ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkä takia takakyykystä pitää tehdä mahdollisimman tehokas etureisille? Miksi ei käyttää hackkyykkyä tai smithkyykkyä tähän?
 
Lähinnä idea oli ehkä siinä, että miksi ne tuollaisesta asiasta valehtelisi :D

Siellä näköjään toinen jonka vaikea uskoa jos toinen tehnyt hyvää/onnistunut jossakin..

Ei nyt niinkään. Mä olen välilevynpullistuman jälkeen kyykännyt, vetänyt ja jullettanut yli 200 kilolla niin olen mäkin joskus onnistunut kohtalaisesti jossain. Tiedän myös niitä, jotka eivät ole tuohon pystyneet. Mä en näe tota tilannetta omaksi eduksi vaan saatan ajatella, että ehkä tommosia vammoja onkin hyvin eri asteisia. Siksi lisäkysymykset.:)
 
Ihan hyviä vinkkejä kyykkyyn oranki antaa. Kanttaa ottaa vaikka ne tuntumalasit pois päästä ja opetella vähän ihmisen anatomiaa ja turvallista kyykkytekniikkaa :)

Tuommonen peruskyykky ilman mitään kikkoja on kumminkin 90% tämänkin ketjun lukijoista viellä semmoinen millä saa reidet kasvamaan. Sitten jos jossain vaiheessa alkaa tuntua että ei etureidet kasva tarpeeksi, siirtää tangon niskaan, ottaa kapean jalka-asennon, pitää asennon pystynä, työntää polvea etee ja jättää kyykyn vähän vajaaksi, niin alkaa etureidet työskentelemään enemmän.

Täälläkin suurin osa varmasti kyykkäilee 80-130 kilolla sarjoja, niin valitettava tosi asia on se, että eipä silloin vielä mitään isoja reisiä voikkaan olla :( Ellei ole joku geneettisesti lahjakas heppu, roinari jne. Sitten kun menee sitä siistiä perus kyykkyä esim. 20*140, tai 10*160 niin alkaa varmasti olla reisissä pattia. Ja jos ei ole, niin sitten voi alkaa miettimään ja kyseinalaistamaan että onkohan se kyykky hyvä reisien kasvattaja.

Ite ainakin ku oon tehny peruskyykkyä juurikin tolla 130-140kg haarukalla , nii perse on levinny, niinku 4leivän uuni. Nyt oon kokeillu tehä 6kk ajan tolla arin opastamalla tavalla kyykkyjä, nii jo on ruvennu kasvua tapahtumaa niissä reisissäki huomattavasti paremmin.
 
Yrittäkääs nyt edes pitää jotenki järkevänä tämä ketju.

Pekka, ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkä takia takakyykystä pitää tehdä mahdollisimman tehokas etureisille? Miksi ei käyttää hackkyykkyä tai smithkyykkyä tähän?

Minkä takia takakyykyssä pitää tehdä mahdollisimman tehokas ja rasittava alaselkä, polvi ja persusliike?

Summa summarum...

Jokainen tehköön miten parhaakseen näkee. Tuo on vaan esimerkki josta varmasti hyötyy moni sellainen ihminen joilla ei ole käytössä smith laitetta tai hack laitetta tms. Hack kyykkyä sanotaan siksi parhaaksi etureisiliikkeeksi koska siinä lantio pakotetaan selkänojalla etuasentoon eikä perse pääse taakse pyllähtämään. Tämän saman voit tehdä ihan takakyykyllä ja lisäksi saat siinä enemmän keskivartaloa vahvistettua kun liike ei ole tuettu.

Jokaiselle tuttavalle kuka on kysynyt hackista että miten se kannattaa tehdä , olen vastannut että pidät vaan selän kiinni penkissä ja jalat siellä levyllä missä polviin ei koske ja pidä vatsa kontrollissa äläkä päästä sitä pullahtamaa. tsädääm.. kaikki on ihmetellyt asiaa , miten paljon vatsan kontrolli ja sen tiukkana pito vaikuttaa etureisikannatukseen. Sitä saa jokainen kokeilla , mutta eihän sitä pakkiksella kukaan myönnä toimivaksi. .:p
 
Ite ainakin ku oon tehny peruskyykkyä juurikin tolla 130-140kg haarukalla , nii perse on levinny, niinku 4leivän uuni. Nyt oon kokeillu tehä 6kk ajan tolla arin opastamalla tavalla kyykkyjä, nii jo on ruvennu kasvua tapahtumaa niissä reisissäki huomattavasti paremmin.

Valitettavasti en tätä usko. Jos olet jo pidemmän aikaa reenannut, kyykkäillyt 130-140 kilolla (pidemmän aikaa reenanneelle huono tulos, riippuen toki kehonpainostakin, joten oletan että olet aloittelija), vaihtanut kyykkytyyliä ja saanut 6kk NÄKYVÄÄ tulosta, on vaihtoehtoja 4.

1: Olet kyykännyt ennen aivan päin persettä, esim 10 sentin niiauksia jossa liike tulee lähinnä lantiosta jolloin polvien koukistuminen on minimissä -> perse varmasti aktivoituu -> pyllylihas kasvaa. Tämä varsinkin on aloittelijoiden keskuudessa yleistä. Luullaan että kyykätään syvään, hyvällä tekniilalla jne, vaikka totuus on aivan toinen. Sitten vaihdetaan näihin gurujen metodeihin, jotka toki ovat parempia kuin ne salikyykyt mitä yleensä salilla näkee reisien kasvatukseen, niin totta kai lihastakin alkaa tulla.
2: Kuvittelet vain että reitesi ovat kasvaneet, koska ne huutavat sitä hoooo siannaaa uuden kyykkytyylin takia ja domssit ovat seuraavana päivänä hirveät. Ja tämähän ei automaattisesti tietenkään tarkoita lihaskasvua.
3: Omaat todella huonot reisilihaksien kasvatus geenit.
4: Olet mahdollisesti kiristynyt joten reitesi näyttävät kookkaamille.
 
Vielä pekka semmone että sää nyt hehkutat tota vatsan controllia ja miten voimailijat ei täällä sitä ymmärrä, niin tosissasko meinaat että voimanostajilla ei oo vatsa(myös syvät) controllissa noston aikana? Vetävä maasta 300kg vatsalihakset rentona?

Pikkusen järkeä noihin juttuihin.
 
Minulle ei ainakaan povi vaivaisena käy ollenkaan nämä erikoisemmat kyykyt. En kyllä ymmärrä sitä pointtia mikä näissä kyykky tekniikoissa niveliä säästä, polvet kun on niin arka paikka. Sen sijaan normaalia kyykkyä voi huoletta tehdä täydet sarjat ilman että tarvitsee sarjaa keskeyttää kipuun polvissa. Hack kyykkytkin ovat erittäin raskaita nimenomaan polville, samoin etukyykky ja nämä viritelmät selkä suorana takakyykyistä. Jos haluaa polvet pitää ehjänä en suosittele, jos vähänkään vaivaa. Se kun veto tulee näissä liikkeissä vain yhdeltä puolelta niveleen eli etureiden puolelta ja viellä on valtava massa varattuna sen nivelen päälle niin kyllä tekee höpöä!
 
Valitettavasti en tätä usko. Jos olet jo pidemmän aikaa reenannut, kyykkäillyt 130-140 kilolla (pidemmän aikaa reenanneelle huono tulos, riippuen toki kehonpainostakin, joten oletan että olet aloittelija), vaihtanut kyykkytyyliä ja saanut 6kk NÄKYVÄÄ tulosta, on vaihtoehtoja 4.

1: Olet kyykännyt ennen aivan päin persettä, esim 10 sentin niiauksia jossa liike tulee lähinnä lantiosta jolloin polvien koukistuminen on minimissä -> perse varmasti aktivoituu -> pyllylihas kasvaa. Tämä varsinkin on aloittelijoiden keskuudessa yleistä. Luullaan että kyykätään syvään, hyvällä tekniilalla jne, vaikka totuus on aivan toinen. Sitten vaihdetaan näihin gurujen metodeihin, jotka toki ovat parempia kuin ne salikyykyt mitä yleensä salilla näkee reisien kasvatukseen, niin totta kai lihastakin alkaa tulla.
2: Kuvittelet vain että reitesi ovat kasvaneet, koska ne huutavat sitä hoooo siannaaa uuden kyykkytyylin takia ja domssit ovat seuraavana päivänä hirveät. Ja tämähän ei automaattisesti tietenkään tarkoita lihaskasvua.
3: Omaat todella huono reisilihaksien kasvatus geenit.
4: Olet mahdollisesti kiristynyt joten reitesi näyttävät kookkaamille.

Kaksi vuotta treenannut tavoitteellisesti. Olen kiristynyt ja mittanauha näyttää reisissä isompaa lukemaa. Kun kyykkäsin vielä normaalisti pyrin menemään niin syvään kuin vain on mahdollista. Eli kyllä väittäisin, että näihin 70cm tikkuihin on jotakin tarttunut tällä uudella tekniikalla :)
 
vaikka pekkaa fanitan itse nii nyt taitaa pekalla olla vaa arin tähtipölyä silmissä minkä takia linjaus on noin kova. Itse voimannostoo harrastan ja "ura" on alkutaipaleella niin voi vielä oikein täällä päteä mutta mitä nämä kaksi vuotta treenannut isoja perusliikkeitä hyvällä suoritustekniikalla ja voimaa pääasiassa hakenut nii kyllä sitä pihviä vaa kummasti tullu mukana koko kroppaan. Yhteenvetona siis aloittelijana varsinki kun treenivuosia vielä kamalammin ole kannata alkaa tekemää treenamisesta rakettitiedettä minkään suhteen (ihme etureisieristyskyykyt) vaan panostaa vanhoihin kunnon perusliikkeisiin hyvällä tekniikalla ja sarjapainoja nostaen nii varmasti esim. normi kyykyssäkin kintut turpoo! Jokainen tyylillään tietty ei vaikuta mun aamuihin :D
 
Vielä pekka semmone että sää nyt hehkutat tota vatsan controllia ja miten voimailijat ei täällä sitä ymmärrä, niin tosissasko meinaat että voimanostajilla ei oo vatsa(myös syvät) controllissa noston aikana? Vetävä maasta 300kg vatsalihakset rentona?

Pikkusen järkeä noihin juttuihin.

Mua ei voisi sinänsä vähempää kiinnostaa voimailijoiden jutut sillä nämä on kaksi eri lajia. Pistetään voimanostaja kyykkäämään sarjaa (huom ei yksittäisiä toistoja , ei pysähdyksissä ylhäällä) ilman vyötä em. tavalla niin siinä saa raapia painoja melko kovasti pois edellisistä romuista. (200kg-> 100kg) Muuten keikkaa aivan takuu varmasti. Kerta teillä on niin vahvat syvät vattat niin miksi ette perkele vain kokeile vaan jankaatte asiaa pakkotoistolla kuin pikkulapset...

Miksi tästä pitää tehdä niin iso haloo.
 
Hahah, on se kumma kun osalle porukasta ei kyykky riitä sitten millää että sais pakarat kunnol kyytiä, vaa täytyy vähintää lantionnostoja, talja potkuja, ja joillekin ei sitten millää ota etureidet osumaa kunnolla siitä... :)
 
Ei vittu nyt oikeesti jätkät. Onks tää nyt sitä perisuomalaista kateutta mistä aina puhutaan?

Se että osaa olla hieman kriittinen lukemilleen asioille etenkin pakkiksella, jossa 15-vuotiaat murikat penkkaa omien sanojensa mukaan 150kg ja kyykky lähempänä 200kg niin ei tee välttämättä kyseenalaistajaa kateelliseksi.

butthurt.png
 
Sua ei kiinnosta etkä tiedä, silti kovasti arvostelit voimailijoiden keskivartalon hallintaa. Tottakai siitä nousee kova haloo. Ihan sama kun aletana arvostelemaan bodareita niin siitä nousee kova haloo.

En väitä etteikö tuo ota etureisiin, eikä mulla oo tarvetta eristää niitä, joten ala sotkemaan kyykkytekniikkaani testailemalla tommosta.
 
Kaksi vuotta treenannut tavoitteellisesti. Olen kiristynyt ja mittanauha näyttää reisissä isompaa lukemaa. Kun kyykkäsin vielä normaalisti pyrin menemään niin syvään kuin vain on mahdollista. Eli kyllä väittäisin, että näihin 70cm tikkuihin on jotakin tarttunut tällä uudella tekniikalla :)
No sitten olet kyllä löytänyt ylivertaisen kyykkytyylin. Kroppa kiristyy ja reisiin tulee lisää lihaa. Ei kyllä meikäläisellä ole onnistunut ikinä. Jos kroppa kiristyy niin ainut vaihtoehto, alku sysäyksen jälkee, on ollut että saisi edes samat lihat pidettyä :(
 
liibalaaba
Mä perustelin ja Oranki on nyt nähny videon. Voit itse luea hänen kommenttinsa ylempää.

Ja joo voi sitä kyseenalaistaa, mutta voihan sitä ihan vaan pyytää videota ja antaa sen puhua puolestaan. Sitten on taas se retardi tapa, josta itse esitit malliesimerkin. "Vittu iha salee pyllistyksii smithis lololol äksdee ei voi olla totta."

Itseasiassa tuolla videopuolella oli just 17v äijä, joka otti penkistä 2x180.
 
Mä perustelin ja Oranki on nyt nähny videon. Voit itse luea hänen kommenttinsa ylempää.

Ja joo voi sitä kyseenalaistaa, mutta voihan sitä ihan vaan pyytää videota ja antaa sen puhua puolestaan. Sitten on taas se retardi tapa, josta itse esitit malliesimerkin. "Vittu iha salee pyllistyksii smithis lololol äksdee ei voi olla totta."

Itseasiassa tuolla videopuolella oli just 17v äijä, joka otti penkistä 2x180.

Huomasin kyllä Orangin kommentin, mutta en voinut olla tarttumatta tuohon pelattuun kateuskorttiin.

Sähän olisit voinut noiden sun kertomien tulosten jatkeeksi laittaa videot, niin ei olisi kukaan kyseenalaistanut. Ennemmin tai myöhemmin joku olisi noita sun kirjoittamia tuloksia kommentoinut kyseenalaistavasti, koska kyseessä oli kovia tuloksia jopa kilpatasolla.

Ja juu olen katsonut sen videon, ei voi sanoa kuin että todellinen lahjakkuus. Voin myös todeta tähän kohtaan, että olen kateellinen, niin sinun ei tarvitse sitä korttia enää pelata.
 
No sitten olet kyllä löytänyt ylivertaisen kyykkytyylin. Kroppa kiristyy ja reisiin tulee lisää lihaa. Ei kyllä meikäläisellä ole onnistunut ikinä. Jos kroppa kiristyy niin ainut vaihtoehto, alku sysäyksen jälkee, on ollut että saisi edes samat lihat pidettyä :(
En nyt tarkoita, että dietin aikana olisin saanut grammaakaan lihasta _todellakaan_ :D Vaan: 6kk dietin jälkeen , reidet ovat isommat nyt laihempana, kun 5kg + lihavampana. Ja alotin siis kokeilemaan uudella tekniikalla ja tuntumalla dietin loputtua.
 
Back
Ylös Bottom