Josef sanoi:
Anteeksi jos kirjoitin tahattomasti epämiellyttävään sävyyn, tahtoo mopo aina karata näissä nettikeskusteluissa. Eipä tämä aihe niin minua henk.koht. niin koske, kerran painoin yhtä 15v tyttöä (itse olin 21v ja alunperin se sanoi, että on 16v yms. seliseli) jolla oli omien sanojen mukaan poikakaverikin ja vaikutti suoraan sanoen vähintää yhtä kokeneelta kuin minä. Vaikea uskoa, että siitä hirveitä traumoja hänelle jäi ja jos jäi niin syyttäköön itseään. Pidinkö tyttöä hölmönä joka jakaa tavaraansa, pidin. Pidinkö itseäni kovana panomiehenä joka panee toisen naista (naista ylipäänsä), no tietysti pidin.
Poikuuden menetin maksullisissa ja ihan kivaa oli, ei tietoisia traumoja. Naisen ikää en uskalla arvata, mutta ikäeroa totta vieköön oli. Isä ei kyllä ollut mukana, mutta tuskin tuo olisi tahtia hidastanut.
Nuo mainitsemani ristiriidat olen heittänyt lähinnä kissankokoisina vihjeenä siitä, että näissäkään asioissa ei tule koskaan olemaan tasa-arvoa, ei vaikka se kirjotettaisiin Suomen laki I:n kanteen painokirjaimilla ja joka kadunkulmaan kolme feministä saarnaamaan. Parempi vaan totuttautua ajatukseen, että miehet nyt haluaa hallita naisten seksikäyttäymistä/seksuaalisuutta (ja olla samalla kaksinaismoralistisia possuja) ja sinunkin tapauksessa se tuskin olisi asioita pahempaan suuntaan vienyt jos näin olisi tehty. Syitä tähän possun-hallintaan oli tuolla antamassani linkissä.
Nou hätä, Josef. Ja kuten sanoin, niin pääasioista ollaan samoilla linjoilla, vanhempien vastuu ja toisaalta sitten nuorten tyttöjen käyttäytyminen (jota ei todellakaan pidä yleistää koskemaan kaikkia tyttöjä).
Itseäni hieman ahdistaa tuo sinun tiukka asenteesi. Pakko vielä avautua vähän lisää, vaikka tämä hyvn henkilökohtaista onkin, no tuskinpa tämä ketään ainakaan vahingoittaa. Nimittäin yksi osatekijä siihen, miksi omassa tapauksessani kaikki meni vielä himpun verran pahemmin pieleen kuin olisi ollut tarpeen, oli ahdasmielinen koti, jossa näistä asioista todellakin vaiettiin. Kuria yritettiin tosiaan pitää pitämällä tytöt kotona ja herran nuhteessa, mutta valitettavasti suojelusenkelit ovat taruolentoja eikä se vanhempien valvonta kaikkialle ulotu. Kun sitten viimein avauduin äiteelle asiasta (kuvittelin olevani raskaana), tämä ei edes vienyt tytärtä lääkäriin siinä pelossa, että perheen pää olisi saanut tietää. Ja sitten vuoden päästä virallisessa tarkastuksessa olikin jo liian myöhäistä tiettyjen asioiden suhteen (no, raskaana en sentään onneksi ollut). Tällaista tapahtuu _aivan__tavallisissa__hyväosaisissa__perheissä_. Minä tunnen kaksinaismoralistiset, ahdasmieliset ja realiteettien päälle ymmärtämättömät possut läpikotaisin. Itse asiassa olen niiden lihaa ja verta.
Mitä enemmän olen noita juttuja kuullut, sitä vähemmän tekee mieli yleistää. Hyväksikäytettyjen joukossa on kyllä tosiaan nuoria miehiäkin. Tuossa sinun tapauksessasi, jos viisitoistavuotiaan kanssa sekoilusta olisi tullut jotain seuramuksia, olisin todennäköisesti tuntenut myötätuntoa sinua kohtaan, sillä en hetkeäkään epäile tiettyjen viisitoistavuotiaiden vastaavassa tilanteessa valehtelevan ikäänsä. Ja vaikka lain nojalla tyttö on uhri ja nuori mies rikollinen, ei minusta tilanne todellakaan ole niin yksioikoinen, kuin lain kirjain sanoo - aivan toiseksihan tilanne muuttuu, jos miehen käyttäytyminen on jatkuvasti tällaista. Mutta minun missioni onkin saada tuonikäisiä tyttöjä tajuamaan, ettei niin kannata tehdä. Ja joo, tiedän, että en tule onnistumaan...
Minä en ole edes aivan varma, voiko tasa-arvosta puhua seksin osalta. Erityisesti nuorten naisten on syytä tiedostaa miehen ja naisen seksuaalisuuden erilaisuus ja se, että naisella on aina seksin alueella tietyt vaaravyöhykkeet, joihin miehet törmäävät äärimmäisen harvoin. Käyttäytymällä fiksusti, tietämällä asioista ja tekemällä itsenäisiä päätöksiä asioiden suhteen tytöt voivat tasoittaa tilannetta. Tietysti kuka tahansa
voi joutua raivohullun seksuaalirikollisen kynsiin (sukupuolesta riippumatta), mutta tämä on sentään verrattain paljon harvinaisempaa, kuin känniset teinisekoilut tai kolmekymppisten smooth operatorien kyytiin haksahtaminen.
Enkä muuten sano, etteikö maailma voisi olla seksuaalisuuteen heräävälle nuorelle miehellekin kova paikka. Se on sitä vaan toisella tavalla. Esimerkiksi sillä tavalla, että ensimmäinen kerta voi tuntua turvallisemmalta "maksullisilla", kuin antautua kokemattomana ikäkumppanin mahdollisesti julmaankin arvosteluun... ...tai ylipäätään kokea tuossa tilanteessa epäonnistuvansa, ja tokihan kahden vähän kokeneen välillä touhu tuppaa alkuun olemaan sähellystä...
Jos joku asia tuossa Oulun tapauksessa ihmetyttää, niin se, ettei yhteisö ole puuttunut miehen tiedossa olevaan toimintaan milllään tavalla. Tiedotteen tekopyhä sävy ei yllätä - mitä muuta tuossa tilanteessa voi julkisesti kirjoittaa, mutta eipä kyllä sosiaalisen kontrollin varaan kannata tänä päivänä laskea paskan vertaa. Eli käykää vanhemmat välillä katsomassa, missä ne lapset oikein harrastaa ja kenen kanssa. Ja opettakaa pennut pitämään huolta itsestään.
Niin, minä olen kaiketi feministi, mutta en varmasti jeesustelija. Voiko ylipäätään olla nainen olematta feministi? Ja tuon kysymyksen on kyllä esittänyt aikanaan joku minua viisaampi, en lähde siitä krediittejä ottamaan.