Pedofiiliskandaali Oulussa

Status
Viestiketju on suljettu.
MissEvilEve sanoi:
Itseasiassa, aiheesta paljon lähiaikoina ystävien ja tuttujen kanssa keskustelleena: Traumoja ja vittuuntuneisuutta tuntee aika moni ketkä ovat 15-16v paneskelleet jonkun 25v tienoilla olevan miehen kanssa, kuin ne ketkä seurustelivat ikäistensä +/- 1-2v poikien kanssa. Ikätovereiden kanssa seksin harrastamisesta ei jälkeenpäinkään tule yleensä mitään hyväksikäyttöfiiliksiä, mutta aika monet kanssani keskustelleet naiset kertovat katumuksen ja itseinhon tulleen vasta sitten kun itse ovat vanhenneet ja tajunneet että ei se teinien kanssa pyörinyt 'Rami' nyt ollutkaan ihan niin fiksu ja ihana kun he silloin, omalla teinin ajatusmaailmallaan kuvittelivat. Nuorena sitä ei kaikkea tajua joten vanhemmalla vastuu. Monet tytöt katuu jälkeenpäin ja kärsivät asiasta kun ovat menneet nuoruuden typeryyksissään harrastamaan seksiä itseään paljon vanhemman kanssa. Poikkeuksiakin toki on ja tunnen sellaisiakin mutta pääsääntöisesti näyttää näin olevan.

Näin olen itsekin käsittänyt vaikka en itse nainen olekaan..
Yleensähän se on niin että noi nuoret tytöt pitävät "miesten" kiusaamisesta mutta siitä sänkyyn johtaneesta tilanteesta voi tulla ikuisia traumoja. Itse ainakin ajattelen että lähes kaikki 15-17 vuotiaat tytöt ovat mieleltään vielä aika lapsellisia ja niitä rajoja vasta kokeillaan jne.

Itse ainakin olin tuossa iässä vielä aika lapsellinen välillä. Vaikka kaippa me miehet ollaan hautaan asti hieman "lapsellisia" :D

Eli yhteenvetona aika helvetin törkeetä tekstiä täällä muutamalta nimimerkiltä :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Caitlyn sanoi:
tottahan se on, että olen jo täysi muumio ja sopivaisuussääntöjen mukaan tarvitsen seksiä harrastaakseni vähintäänkin raskasta plastiikkakirurgiaa :D. Rumien ja vanhojen parittelu, onko sitä olemassakaan?

Ei ole. Nyt alat opettamaan nuoria miehiä/poikia seksin saloihin ja jätät ikäisesi miehet nuoremmille naisille.

Alarik sanoi:
Yleisessä kielenkäytössä pedofiliaa voidaan myös käyttää laajemmassa merkityksessä jolloin se kattaa muutakin kuin vain kapeimman merkityksen mihin täällä eräät kiihkeästi takertuvat.

Tarkoitat kai "huolimattomassa kielenkäytössä"? Alaikäiseen sekaantuneen leimaaminen pedofiiliksi on lähellä kunnianloukkausta. Pedofiili voi kärsiä sairaudestaan, mutta alaikäiseen voi sekaantua vahingossa.

Se, että jotkut sekoittavat nuo kaksi asiaa, ei oikeuta sinua niin tekemään.

Taha sanoi:
Tarkoitat kai "huolimattomassa kielenkäytössä"? Alaikäiseen sekaantuneen leimaaminen pedofiiliksi on lähellä kunnianloukkausta. Pedofiili voi kärsiä sairaudestaan, mutta alaikäiseen voi sekaantua vahingossa.

Se, että jotkut sekoittavat nuo kaksi asiaa, ei oikeuta sinua niin tekemään.

Yleisessä kielenkäytössä.

Lähellä mutttei kuitenkaan.

Kummastuttaa muuten miten muissa ketjuissa yleistykset lentävät mutta tässä tapauksessa pitää olla näin tarkka asiasta? Miksi ihmeessä?

Uskoisin että monilla niistä nuorista tytöistä jotka hakeutuvat pari-kolmikymppisten seuraan on jo muutenkin jotain häikkää sielunelämässä. No nokkela kuraattorihan sitten päättelee että kaiken pahan alku ja juuri on juuri tuo coitus joka pääsi tapahtumaan asianomaisten kesken.

Mutta kunhan sanoin tämän.. minulla ei ole kiinnostusta ruveta väittelemään siitä mitenkään erityisen tulisieluisesti :piis:

Josef sanoi:
Anteeksi jos kirjoitin tahattomasti epämiellyttävään sävyyn, tahtoo mopo aina karata näissä nettikeskusteluissa. Eipä tämä aihe niin minua henk.koht. niin koske, kerran painoin yhtä 15v tyttöä (itse olin 21v ja alunperin se sanoi, että on 16v yms. seliseli) jolla oli omien sanojen mukaan poikakaverikin ja vaikutti suoraan sanoen vähintää yhtä kokeneelta kuin minä. Vaikea uskoa, että siitä hirveitä traumoja hänelle jäi ja jos jäi niin syyttäköön itseään. Pidinkö tyttöä hölmönä joka jakaa tavaraansa, pidin. Pidinkö itseäni kovana panomiehenä joka panee toisen naista (naista ylipäänsä), no tietysti pidin.

Poikuuden menetin maksullisissa ja ihan kivaa oli, ei tietoisia traumoja. Naisen ikää en uskalla arvata, mutta ikäeroa totta vieköön oli. Isä ei kyllä ollut mukana, mutta tuskin tuo olisi tahtia hidastanut.

Nuo mainitsemani ristiriidat olen heittänyt lähinnä kissankokoisina vihjeenä siitä, että näissäkään asioissa ei tule koskaan olemaan tasa-arvoa, ei vaikka se kirjotettaisiin Suomen laki I:n kanteen painokirjaimilla ja joka kadunkulmaan kolme feministä saarnaamaan. Parempi vaan totuttautua ajatukseen, että miehet nyt haluaa hallita naisten seksikäyttäymistä/seksuaalisuutta (ja olla samalla kaksinaismoralistisia possuja) ja sinunkin tapauksessa se tuskin olisi asioita pahempaan suuntaan vienyt jos näin olisi tehty. Syitä tähän possun-hallintaan oli tuolla antamassani linkissä.

Nou hätä, Josef. Ja kuten sanoin, niin pääasioista ollaan samoilla linjoilla, vanhempien vastuu ja toisaalta sitten nuorten tyttöjen käyttäytyminen (jota ei todellakaan pidä yleistää koskemaan kaikkia tyttöjä).

Itseäni hieman ahdistaa tuo sinun tiukka asenteesi. Pakko vielä avautua vähän lisää, vaikka tämä hyvn henkilökohtaista onkin, no tuskinpa tämä ketään ainakaan vahingoittaa. Nimittäin yksi osatekijä siihen, miksi omassa tapauksessani kaikki meni vielä himpun verran pahemmin pieleen kuin olisi ollut tarpeen, oli ahdasmielinen koti, jossa näistä asioista todellakin vaiettiin. Kuria yritettiin tosiaan pitää pitämällä tytöt kotona ja herran nuhteessa, mutta valitettavasti suojelusenkelit ovat taruolentoja eikä se vanhempien valvonta kaikkialle ulotu. Kun sitten viimein avauduin äiteelle asiasta (kuvittelin olevani raskaana), tämä ei edes vienyt tytärtä lääkäriin siinä pelossa, että perheen pää olisi saanut tietää. Ja sitten vuoden päästä virallisessa tarkastuksessa olikin jo liian myöhäistä tiettyjen asioiden suhteen (no, raskaana en sentään onneksi ollut). Tällaista tapahtuu _aivan__tavallisissa__hyväosaisissa__perheissä_. Minä tunnen kaksinaismoralistiset, ahdasmieliset ja realiteettien päälle ymmärtämättömät possut läpikotaisin. Itse asiassa olen niiden lihaa ja verta.

Mitä enemmän olen noita juttuja kuullut, sitä vähemmän tekee mieli yleistää. Hyväksikäytettyjen joukossa on kyllä tosiaan nuoria miehiäkin. Tuossa sinun tapauksessasi, jos viisitoistavuotiaan kanssa sekoilusta olisi tullut jotain seuramuksia, olisin todennäköisesti tuntenut myötätuntoa sinua kohtaan, sillä en hetkeäkään epäile tiettyjen viisitoistavuotiaiden vastaavassa tilanteessa valehtelevan ikäänsä. Ja vaikka lain nojalla tyttö on uhri ja nuori mies rikollinen, ei minusta tilanne todellakaan ole niin yksioikoinen, kuin lain kirjain sanoo - aivan toiseksihan tilanne muuttuu, jos miehen käyttäytyminen on jatkuvasti tällaista. Mutta minun missioni onkin saada tuonikäisiä tyttöjä tajuamaan, ettei niin kannata tehdä. Ja joo, tiedän, että en tule onnistumaan...

Minä en ole edes aivan varma, voiko tasa-arvosta puhua seksin osalta. Erityisesti nuorten naisten on syytä tiedostaa miehen ja naisen seksuaalisuuden erilaisuus ja se, että naisella on aina seksin alueella tietyt vaaravyöhykkeet, joihin miehet törmäävät äärimmäisen harvoin. Käyttäytymällä fiksusti, tietämällä asioista ja tekemällä itsenäisiä päätöksiä asioiden suhteen tytöt voivat tasoittaa tilannetta. Tietysti kuka tahansa voi joutua raivohullun seksuaalirikollisen kynsiin (sukupuolesta riippumatta), mutta tämä on sentään verrattain paljon harvinaisempaa, kuin känniset teinisekoilut tai kolmekymppisten smooth operatorien kyytiin haksahtaminen.

Enkä muuten sano, etteikö maailma voisi olla seksuaalisuuteen heräävälle nuorelle miehellekin kova paikka. Se on sitä vaan toisella tavalla. Esimerkiksi sillä tavalla, että ensimmäinen kerta voi tuntua turvallisemmalta "maksullisilla", kuin antautua kokemattomana ikäkumppanin mahdollisesti julmaankin arvosteluun... ...tai ylipäätään kokea tuossa tilanteessa epäonnistuvansa, ja tokihan kahden vähän kokeneen välillä touhu tuppaa alkuun olemaan sähellystä...

Jos joku asia tuossa Oulun tapauksessa ihmetyttää, niin se, ettei yhteisö ole puuttunut miehen tiedossa olevaan toimintaan milllään tavalla. Tiedotteen tekopyhä sävy ei yllätä - mitä muuta tuossa tilanteessa voi julkisesti kirjoittaa, mutta eipä kyllä sosiaalisen kontrollin varaan kannata tänä päivänä laskea paskan vertaa. Eli käykää vanhemmat välillä katsomassa, missä ne lapset oikein harrastaa ja kenen kanssa. Ja opettakaa pennut pitämään huolta itsestään.

Niin, minä olen kaiketi feministi, mutta en varmasti jeesustelija. Voiko ylipäätään olla nainen olematta feministi? Ja tuon kysymyksen on kyllä esittänyt aikanaan joku minua viisaampi, en lähde siitä krediittejä ottamaan.

Alarik sanoi:
Kummastuttaa muuten miten muissa ketjuissa yleistykset lentävät mutta tässä tapauksessa pitää olla näin tarkka asiasta? Miksi ihmeessä?
Tässä ei ole kyse yleistämisestä vaan täysin eri asioista. Pelkästään ketjun otsikosta tulee mieleen, että joku olisi sekaantunut johonkin 10 vuotiaisiiin.

Caitlyn sanoi:
Joku todellisuutta melko osuvasti lähestynyt Kids-elokuva ei ole tainut saada Suomessa edes televisioesitystä. Tuo jopa saattaisi koskettaa useampaakin siinä iässä olevaa teiniä ja antaa vähän ajattelemisen aihetta.

Muistelisin, että tuo ainakin kerran ellei jopa kahdesti esitetty. On siitä jokunen vuosi aikaa, jos kyseessä on se mitä ajattelen.

hgw sanoi:
Muistelisin, että tuo ainakin kerran ellei jopa kahdesti esitetty. On siitä jokunen vuosi aikaa, jos kyseessä on se mitä ajattelen.
Ainakin pari kertaa tullut eetteristä. Elokuvassa taisi olla oikeasti kyse lapsista eikä teineistä.

Caitlyn sanoi:
Enkä muuten sano, etteikö maailma voisi olla seksuaalisuuteen heräävälle nuorelle miehellekin kova paikka. Se on sitä vaan toisella tavalla. Esimerkiksi sillä tavalla, että ensimmäinen kerta voi tuntua turvallisemmalta "maksullisilla", kuin antautua kokemattomana ikäkumppanin mahdollisesti julmaankin arvosteluun... ...tai ylipäätään kokea tuossa tilanteessa epäonnistuvansa, ja tokihan kahden vähän kokeneen välillä touhu tuppaa alkuun olemaan sähellystä...

Niin, minä olen kaiketi feministi, mutta en varmasti jeesustelija. Voiko ylipäätään olla nainen olematta feministi? Ja tuon kysymyksen on kyllä esittänyt aikanaan joku minua viisaampi, en lähde siitä krediittejä ottamaan.

Olen paremminkin piilottanut tiukkaa asennettani :D

Voiko olla mies olematta sovinisti.

Myönnän kyllä, että ajattelen naiset huora/madonna akselille eikä siinä välissä oikein välimuotoja ole, enkä edes yritä olla kovin objektiivinen asiassa kuin ehkä näön vuoksi. Mun silmissä naisen arvo laskee heti kun lehmän häntä jos sillä on enemmän kun yksi seksikumppani. Tässä onkin mun teoria, miksi ihmisiä (miehiä) ei enää kiinnostaa perheen teko ja ne stadin ensisynnyttäjät on 29.5v naisia joista puolet ei ole edes avioliitossa, koska miehet seksiä saa ilman kohtuutonta vaivaa ja se mahdollinen vaimo-kandidaatti on vähintään muutaman äijän puolesta bylsitty niin eipä se akkakaan kovin ainutlaatuiselta tai kunnioitusta herättävältä vaihtoehdolta tunnu (jos ei ole hyvännäköinen sieluveli, mikä on lottovoiton todennäköisyys ja hollywood hömppää). Sitten otetaan joku töttörö josta erotaan 50% vuotta myöhemmin kun ei kestetä yksinoloa tai pitää sukua jatkaa. Eihän nämä irc-gallerian misut varmaan tulevien miehien asenteita muuta kunnioittavampaa suuntaan. Ja jos mies ei saa olla pomo joka viimekädessä sanoo missä nurkassa talon akat seisoo niin aina vaan vähemmän viehkeältä vaihtoehdolta tuntuu perheen perustaminen. Mä olen oikeastaan kerran eläessäni seurustellut ja se tapahtu 21v uskovaisen ja neitsyen naisen kanssa jonka kanssa seurustelin joku 6kk - ilman seksiä. Kunnioitin sitä niin paljon, että en olisi ikinä voinut harrastaa seksiä sen kanssa ilman päätöstä sitoutumisesta ja mietin tuolloin eka kertaa (vannoutuneena poikamiehenä) alkaisko kotileikkejä harrastamaan.

Sen takia mun mielestä olisi ihan tervettä, että pojat käy maksullisilla testaamassa, että vehkeet toimii käytännössäkin ja huomaa, ettei seksi niin ihmeellistä ole että sen takia kannattaa kusettaa vaikka sitä joka tuutista tuleekin. Mun mielestä bordellit pitäisi laillistaa ja tehdä niistä ihan normaali ajanvietepaikka. Sehän vaan lisäisi sukupuolien välistä kunnioitusta kun miehet ei vonkuis persettä baareissa vaan hoitaisi ne panetukset sivistyneesti muualla.

Sitten siinä oli taas yksi naisen avainsana: turvallisuus. Itse ajattelin, että se on paremminkin kätevää käydä maksullisilla. Minusta se on puhtainta mahdollista seksiä, kumpikaan ei käytä hyväksi tai kuseta toista vaan vaihdantana on raha.

Tuosta sinun kirjoituksestasi tuli mieleen leffa nimeltä Virgin Suicides. Kun katsoin sen niin nauratti melkein ääneen, että voiko feministien murrosikäisen propagandaa/logiikkaa tökerömmin enää peitellä. Iskä ei vaan tajuu :jahas:

No niin, tämän traumaattisen avautumisen jälkeen voikin harkita siirtymistä macho-maahan, vaikkapa saudi-arabiaan, jossa on arvot kohdillaan. Olen joskus miettinyt miksi islamia pidetään naista alistavana uskontona/kulttuurina, sehän luo puitteet sukupuolten väliselle kunnioitukselle paljon paremmin kuin länsimainen tasa-arvo. Ehkä siksi feministitkään eivät islamia juuri tuomitse, kuin ehkä näön vuoksi ja länsimaisten pullamiesten logiikkaa rauhoittamaan. Samalla molemmat sukupuolet tekee kiihtyvällä tahdilla akan/ukon hakumatkoja kaukomaihin kun haetaan niitä perinteisiä ja luonnollisia rooleja.

dammit, meikä on tosi hidas näissä jutuissa,
vasta nyt tajusin että Joseph provottaa minkä ehtii,
ja jo mua nauratti :D :lol2: :D

Feministit ei tuomitse Saudi-Arabiaa ja saudeissa oikeesti kunnioitetaan naistaja luodaan sellanen hyvä ja oikeenlainen elinympäristö, hehheeeeee:hyper:

Näytä sitten feministi joka tuomitsee islamin ja tekee jotain alistettujen musliminaisten puolesta. Genitaaliuskonnossa naisen alistus kuuluu kulttuuriin ja uskontoon joten feministikin voi tyytyväisin mielin alistua siihen ja olla tyytyväinen kun voi alistua miehelle epäsuorasti. Pahimmat femakot kiukuttelee niin kauan, että pääsevät kaavun alle piiloon pahaa maailmaa. Ei musliminaisia tunnu itseään kovin paljoa haittaavaan kaavun pitäminen.

Onhan se tietysti niin, että esim. lestadiolaisuus on huomattavasti sivistyneempi uskonto ja sopii paremmin tänne pohjoisen kulttuuriin kuin genitaaliuskonnot kuten islam tai katolilaisuus. Lestadialaisille tosin viina toimii pahan viettelijänä.

modified sanoi:
Tässä ei ole kyse yleistämisestä vaan täysin eri asioista. Pelkästään ketjun otsikosta tulee mieleen, että joku olisi sekaantunut johonkin 10 vuotiaisiiin.

Eipä taida olla pedofiilien uhrien 'yläikäraja' olla tuo 10 v. Wikipediassa taidettiin puhua ~13 v.:sta vaikka tuo raja onkin häilyvä.

Hiih, minulla ei ole traumoja (enää), keskityn vain nuorten miesten hoitelemiseen täällä kotosuomessa (tai no siis yhden sellaisen, eikä missään tapauksessa liian nuoren). :D

Ja minä en ole mikään tuomitsemaan mitään, edes provoilijoita :) .

Kaverini (naispuolinen) harrasti aikoinaan k.o. seurassa ja tuumaili, että voisi hommata itselleen dan-vyön ennätysajassa pienellä kepulikonstilla. Nyt vasta tajusin, mikä tuo mahdollinen kepulikonsti olisi ollut. Eipä ilmeisesti kiinnostanut vilppi.

Josef sanoi:
No niin, tämän traumaattisen avautumisen jälkeen voikin harkita siirtymistä macho-maahan, vaikkapa saudi-arabiaan, jossa on arvot kohdillaan. Olen joskus miettinyt miksi islamia pidetään naista alistavana uskontona/kulttuurina, sehän luo puitteet sukupuolten väliselle kunnioitukselle paljon paremmin kuin länsimainen tasa-arvo. Ehkä siksi feministitkään eivät islamia juuri tuomitse, kuin ehkä näön vuoksi ja länsimaisten pullamiesten logiikkaa rauhoittamaan. Samalla molemmat sukupuolet tekee kiihtyvällä tahdilla akan/ukon hakumatkoja kaukomaihin kun haetaan niitä perinteisiä ja luonnollisia rooleja.

Juu, Saudeissa on arvot kohdillaan. Wahhabiittien diktatuuri, jossa demokratiaa halajavat tapetaan ja naiset pidetään hellan & nyrkin välissä. :curs:

Islam oli aikoinaan kristinuskoon verrattuna naisten asemalla edistyksellisempi (mm. paremmat oikeudet avioeroon), mutta kylläpä se Saudi-Arabia on länsimaiden sekulaariin menoon verrattuna helvetti. Siellä kun käsitys naisten kunnioittamisesta on se, että "akka tottelee mun versiotani Koraanin ohjeista tai itkee ja tottelee".

Ja mitä noihin kaukomaiden "luonnollisiin rooleihin" tulee, niin oma vaatimaton (ja provoava) näkemykseni on se, että mies joka ei kestä itsenäistä länsimaista naista & lähtee sen takia tarkoituksella hakemaan kuuliaiseksi ja hiljaiseksi koulutettua naista muualta, on munaton luuseri. :)

Alarik sanoi:
Eipä taida olla pedofiilien uhrien 'yläikäraja' olla tuo 10 v. Wikipediassa taidettiin puhua ~13 v.:sta vaikka tuo raja onkin häilyvä.

Pedofiili on seksuaalisesti kiinnostunut lapsista, joiden murrosikä ei ole vielä alkanut (ainakaan täysin). DSM-IV antaa diagnostiset kriteerit pedofiilille, ellei ko. häiriötä ole poistettu DSM:stä... Aiemmat versiot korostavat kuitenkin, että pedofiili tuntee pitkäaikaista seksuaalista vetoa lapsiin, jotka eivät ole vielä murrosiässä. :(

Aiheeseen: määritelmän mukaan siis ko. valkku ei ole pedofiili, mutta epäilyttävää ja epämoraalista sekä laitonta hänen toimintansa on ollut. 15-vuotias tyttö ei todellakaan ole aikuinen, vaikka siltä kuinka näyttäisi. On syynsä, että laissa on suojarajat lapsen seksuaaliselle hyväksikäytölle. Syy on lastensuojelullinen. Kaksi 15-vuotiasta voivat naida kuin kanit, tuskin heidän kehityksessään suuria eroja on. Sen sijaan 30-vuotias aikuinen voi manipuloida, komennella, uhkailla ja lupailla vaikka mitä tavoitteenaan päästä harrastamaan seksiä itsensä kanssa puolta nuoremman kanssa. 15-vuotiaalla ei yleensä ole samanlaista elämänkokemusta tai sosiaalista taidokkuutta manipuloida ikätoveriaan samalla tavalla.

Mäyräkoira,

tässä tapauksessa on ollut osallisena ainakin ~15 vuotiaita sekä mahdollisesti myös nuorempiakin, tuo pedofiilin leima ei siis ole lainkaan kaukana todellisuudesta. Eli mistään kunnianloukkauksista on turha puhua, koskettavaa että täällä ollaan asiasta niin huolissaan.

Lisätietoa tapauksesta. Yli seitsemänsataa hyväksikäyttötapausta, eikä tuossa ole edes kaikki.

Alarik sanoi:
Yli seitsemänsataa hyväksikäyttötapausta, eikä tuossa ole edes kaikki.
Tämä ei tarkoita, että uhreja on > 700, vaan tapahtumien määrää.

typerää ruveta käyttämään tota "pedofiili"-sanaa. uhrit ei kuitenkaan olleet mitään alle 14v.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom