Peck Deck vai Levitykset taljassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hecto
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Okei, se olis sitten rinta treenistä kysymys. Eli kumpi Peck Deck vai levitykset taljassa? Kumpikinhan on venytys liikkeitä joten tuskin tarvitsee kumpaakin treeniin. Kumpaa suositte? Vai kumpaakin vuoro viikoin?

Rinta treenini koostui näistä liikkeistä

-Penkki,Vinopenkki,Peck Deck ja levitykset
nyt ajttelin vaihtaa peck deckin tai levitykset jenkki penkkiin eli kumpi pois?

Itse vaihtelen pec-deckiä, taljaa, vai vipareita fiiliksen mukaan. Vaikea sanoa mikä noista on paras, mielestäni kaikkissa on omat hyvät puolensa. Viparit oon nykyään tehnyt aina vinopenkissä.

Ristikkäistalja sallii vapaamman liikeradan, joten periaatteessa se ois parempi.

Käytännössä ota se kummasta itse tykkäät enemmän. Tuskinpa menetät grammaakaan lihaskehitystä, jos valitset "väärän" :)

Kumpikinhan on venytys liikkeitä joten tuskin tarvitsee kumpaakin treeniin.

Siis eiks nuo oo just supistavia liikkeitä, eikä venyttäviä :eek: ? Koska penkkihän on venyttävä, eiks joo? No mutta itse teen aina silloin tällöin peck deckillä ja sitten joskus taas taljoilla. Vaihtelu virkistää, sano mummo kun kissalla pöytää pyyhki (?) :D

Ristikkäistaljassa teen aina.

Mistähän mahtaa johtua, että pec deckissä viimeisissä sarjoissa kaulani jännittyy ja rupeaa kramppaamaan? Tekniikassa vika vai voisiko laitteen säätää paremmin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse laittaisin pec-deckin noista kahdesta etusijalle.

Perustelut:
-tukevampi tehdä ja näin parempi kontrolli liikkeeseen->voi käyttää kovempia romuja näin ollen
- selkänoja antaa tuen kun taas ristikkäistaljassa joutuu kropalla stabiloimaan ja näin vastus jää pienemmäksi
-kokemuspohjaisesti olen peck-deckissä saanut hyviäkin tuloksia aikaiseksi, kun taas ristikkäistalja on jäänyt aika hyödyttömäksi ainakin massan keruu mielessä

Tykkään ottaa ko. liikkeen kunnon kaarella, ikäänkuin kaaripenkkiä tekisi, mutta pystyasennossa, takaa kunnon venytyksen rinnalle ja siirtää rasitusta pois olkapäiltä rinnalle. Ottamalla otteen kämmenillä padeistä, ikäänkuin tekisi flyeseja käsipainoilla saa edelleen lisää tuntumaa rinnalle. Hyvä liike oikeastaan.

Kannattaa vaihdella niitä liikkeitä eikä jauhaa viikosta toiseen saman kaavan mukaan. Antaa motivaatiota treeniin ja erilaisia ärsykkeitä. Raskaat liikkeet toki aivan ensimäisenä treenissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom