FIGURE PRO Paula Ranta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä tulee suorastaan ikävä jopa Munakasta, joka vois mutettaa tän Predatorin vaikka viikoks kerralla.

Miten sä et herrajumala ymmärrä, että ei tänne hatusta nakella näitä juttuja, vaan SUORAAN paukun ig:stä, jossa on hänen päivittäiset toiminnan käytännössä kokonaisuudessaan.
Kysyt, että mistä tiedän, ketä ne valmennettavat on ja miksi tämä yleistys. Ihan vain sillä, koska YHTÄKÄÄN muutostarinaa ei muista ole, ei ainuttakaan.

Ja älä nyt jumalauta heittäydy näsäviisaaks siellä, että treeniohjelman muutos tarkottaa pt-paulalla toistojen vaihtamista pelkästään - korosti sitä tarinassaan (joita et kuuntele, koska et omista ig-profiilia), että EI SAMAA TREENIÄ SAMOILLA LIIKKEILLÄ.

Syö samat riisievääsi myös jouluaattona ja käy minuutilleen samaan aikaan salilla, niin saat olla paukun kanssa hengenheimolainen mun puolesta vaikka maan ääriin saakka.
 
Ihan täysin offtopiccina kiinnostaisi kyllä tietää että mitä ihmettä porukka jouluna syö että paino nousee.
Ite oon aina jouluna "pitänyt vapaata" ruokavaliosta ja syöny nälän mukaan perus jouluruokia ja suklaata eikä ikinä oo paino ainakaan noussut, yleensä se laskee selvästi.

Sama täällä. Joutuu aina tankkaamaan, kun tulee joulunvietosta ja jouluruokien ääreltä normaaliin rutiiniin.
 
Ainakin sen verran mitä itse seurannut IGtä niin kyllä siellä ne samat liikkeet pyörii Paulallakin viikosta toiseen. Kuulemma tosiaan joka treeni on erilainen, mutta en ole ainakaan itse mitään radikaaleja muutoksia nähnyt. Ei kai siinä vaihtuvuudessakaan mitään negatiivista ole, kunhan progressiota pystyy seuraamaan ja liikkeet eivät vaihdu liikaa. Osalla saattaa myös pysyä mielenkiinto treeneissä paremmin kun on vaihtelua.
Tässäpä se pointti. Treeni voi olla helposti joka kerta erilainen ilman että muutos on merkittävä. Ulkopuolinen ei tajua eroa välttämättä ollenkaan.
mutta kyllä väitän että on turhaa aloittelijan tehdä hypersarjoja tai hauista failureen joka viikko.
Onko joku väittänyt että pitäisi tehdä hypersarjoja ? Nyt oli kyse pikku muutoksista ohjelmassa.
Tänään Paulalla hammereissa 28kg hanttelit ja aivan hirveää heilumista. Shamaani toki kehuu vierellä, että kohtuu puhtaita toistoja. Muutenkin alkanut huvittamaan, että kun joka ikinen päivä kysytään, että miten treenit meni, niin ne meni shamaanin mielestä hyvin.

En ole koutsi, mutta imho tuollaisella menolla lisätään vaan loukkaantumisen riskiä eikä se ole siksi mitenkään perusteltua.
Onko Paulan hauikset mielestäsi huonosti kehittyneet ? Mikä on ongelma jos treeni toimii. Aika monikin on saanut isot hanskat isoilla painoilla hieman epäpuhtaasti heiluen. Kaikille ei 12.5kg hantteleilla näpertely toimi. Ei tainnut Supermassankaan 120kg hauiskäännöt olla nättejä hifistelyjä. Hanskan koko oli lienee siitä huolimatta " ihan ok" 😉
Minä väitän että se on aivan turhaa kokeneemmallekin. Kyllä kaikki saa yhdestä liikkeestä edes muutaman treenin verran hieman progressiota ja hyötyä. Viparit ja haukat saatan itse tehdä sillä tyylillä kun sinä päivänä mieli tekee
Väität että ohjelman vaihto on turhaa, mutta teet itsekin niin kokoajan. Aika erikoista. Tuo että vipari ja hanska treenisi päivät muuttuvat satunnaisesti fiiliksen mukaan, on juuri sitä ohjelman muuttelua. Samalla periaatteella treenaan itsekin. Pikku lihasten treenipäivät vaihtuvat kokoajan. Eli toisin sanoen ohjelma elää kokoajan hiukan. Täysin normaali käytäntö joka salilla.
 
Jos treenissä halutaan jonkinlaista progressiota, niin liikkeet ei voi vaihtua viikottain tai kahden viikon välein. Koskee erityisesti moninivelliikkeitä. Toinen ääripää on sitten se, että samaa kaavaa toistetaan vuositolkulla. Ensimmäiset viikot on pitkälti hermostollista adaptaatiota, jonka jälkeen lihaskasvulle kehittävin osuus vasta alkaa. Siis, jos otetaan liike ohjelmaan, jota ei ole pitkään aikaan tehty. Toki esim. vuoroviikoin (tai mikä onkaan kierron pituus) vaihtuvat liikkeet esimerkiksi voivatkin toimia ihan hyvin. Mutta joo ei silloinkaan ne voi kaikki vaihtua sen ohjelmakierron alkaessa alusta.
 
Muokkaus voi tarkoittaa esimerkiksi eri pituisia sarjoja tai että kyykky vaihtuu hack kyykkyyn.
Tässäpä se pointti. Treeni voi olla helposti joka kerta erilainen ilman että muutos on merkittävä. Ulkopuolinen ei tajua eroa välttämättä ollenkaan.
Väität että ohjelman vaihto on turhaa, mutta teet itsekin niin kokoajan. Aika erikoista. Tuo että vipari ja hanska treenisi päivät muuttuvat satunnaisesti fiiliksen mukaan, on juuri sitä ohjelman muuttelua. Samalla periaatteella treenaan itsekin. Pikku lihasten treenipäivät vaihtuvat kokoajan. Eli toisin sanoen ohjelma elää kokoajan hiukan. Täysin normaali käytäntö joka salilla.
Annoit ymmärtää että puhutaan jokaisesta liikkeestä ja kyykystä hackiin on jo iso muutos. Olkapääesimerkissä pystärivariaatiot pidän kyllä pidempään mutta vipari on liikkeenä kumminkin hyvin samanlainen millä tahansa tavalla. Jos olisin 100% bodari niin silloin saattaisin ne viparitkin tehdä tunnollisemmin jollai kaavalla, mutta nyt en viitsi esim. odotella että viparikone vapautuu. Toistoalueen suunnitelmallinen muuttaminen viikosta toiseen on myös vähän outo ajatus minusta. Sellaisesta poukkoilevasta treenaamisesta ei saa paljoa dataa mistä päätellä että mitkä liikkeet ja metodit toimii vaikka pihvi kasvaisikin, tietää vaan että ainakin joku siellä toimi. Varmasti jää myös helppoa lihaskasvua käyttämättä kun ei yhdestä liikkeestä saa kaikkea irti parilla kerralla, kuten tuossa ironheart jo samaa sanoikin.
 
Sama täällä. Joutuu aina tankkaamaan, kun tulee joulunvietosta ja jouluruokien ääreltä normaaliin rutiiniin.
Meinasin D-Vitamiinin postausta jo kommentoida, mutta nyt haluan jo kommentoida.
Voin näkemättä ja pelkästään lukemieni viestien perusteella sanoa, että ymmärrätte varmaan kummatkin olevan eri viivalla "taviksien" kanssa. Kummallakin kova panostus lajiin kaikkien osa-alueiden osalta. Teillä se aineenvaihdunnan taso on aivan eri kuin näillä jotka saavat ns. Joulukiloja🤔
Muistaakseen syötte jotain 4500-6000 (karkea arvio) päivässä puhtaista lähteistä, tavan kansalainen ei saa samaa määrää edes jouluna alas😄
 
Jos treenissä halutaan jonkinlaista progressiota, niin liikkeet ei voi vaihtua viikottain tai kahden viikon välein. Koskee erityisesti moninivelliikkeitä
Sitten ollaan samaa mieltä. En olekaan väittänyt että kaiken pitää muuttua. Ne perusliikkeet voivat pysyä samana. Myös apuliikkeiden vaihto/kierrätys on muutos ohjelmaan. Joku tuossa jo mainitsikin että Paulan treenit näyttävät aina samalta, vaikka muutosta tulee kokoajan. Juuri sitä pientä muutosta jota tarkoitan. Omat treenipäivätkin elävät kokoajan. Eli palautus ajat vaihtelevat. Sekin tarkoittaa että ohjelma on "jatkuvasti muuttuva". Vain perus kaava ja progressio pysyy samana.
 
Tämä minuakin ihmetyttää. Näkee että tykkäisi syödä herkkuja, mutta tyytyy kuvaamaan ja ihailemaan herkkuhyllyjä. Kovin erikoista minun silmään🤔
Erikoista ? Tykkään minäkin katsella hienoja autoja ja prätkiä. En silti itse osta sellaista vaikka olisi rahaa. Katselen myös kaupassa monestikin hienoja kakkuja ja leivoksia ilman että ostan niitä. Tuohan on helevetin hyvä jos in itsehillintää. Vai olisiko se parempi jos söisi kaikki mitä kuvaa ? Kuvaus on hieno harrastus. Kuvauksen kohde voi olla mikä tahansa.
 
Erikoista ? Tykkään minäkin katsella hienoja autoja ja prätkiä. En silti itse osta sellaista vaikka olisi rahaa. Katselen myös kaupassa monestikin hienoja kakkuja ja leivoksia ilman että ostan niitä. Tuohan on helevetin hyvä jos in itsehillintää. Vai olisiko se parempi jos söisi kaikki mitä kuvaa ? Kuvaus on hieno harrastus. Kuvauksen kohde voi olla mikä tahansa.
En tiedä. En nyt ihan rinnastaisi autojen ihailua lähikaupan keksihyllyyn😅
 
Minä ja Paula kait kaikkein nopeiden kehittynyt tässä maassa.
Itse en ole oikeastaan ikinä hakenyt progressiota, vaan se on tullut siinä sivussa.
Jos oli edes 2 saati 3 samanlaista treeniä peräkkäin, ei lihaskipu ollut yhtä kovaa (ja kyllä pidän sitä merkkinä hyvästä kehittävästä treenistä)
Yksi tärkeimpiä asioita on vaihtelu treenissä. Toki monella tavalla kehittyy, mutta toimii vaikka lähes aina vaihtuu jutut.
Jos veivaa liian pitkään samoja ja hakee progressiota, niin käy se henkisesti raskaaksi ja aika äkkiä alkaa tekniikka liikkeissä kärsiä, kun väkisin haetaan vaikka sitä painoprogressiota.
 
Minä ja Paula kait kaikkein nopeiden kehittynyt tässä maassa.
Itse en ole oikeastaan ikinä hakenyt progressiota, vaan se on tullut siinä sivussa.
Jos oli edes 2 saati 3 samanlaista treeniä peräkkäin, ei lihaskipu ollut yhtä kovaa (ja kyllä pidän sitä merkkinä hyvästä kehittävästä treenistä)
Yksi tärkeimpiä asioita on vaihtelu treenissä. Toki monella tavalla kehittyy, mutta toimii vaikka lähes aina vaihtuu jutut.
Jos veivaa liian pitkään samoja ja hakee progressiota, niin käy se henkisesti raskaaksi ja aika äkkiä alkaa tekniikka liikkeissä kärsiä, kun väkisin haetaan vaikka sitä painoprogressiota.
Toivottavasti Paulalla elimistö toimii vielä vuoden parin päästäkin, vaikka kehitystä on toki 1,5 vuodessa tullut. On niitä muitakin jotka ovat kehittyneet Suomen maassa, tosin ne ei hinkkaa kisarasvoissa ympäri vuoden. Näyttää sille että usvaa menee putkeen entistä enemmän ja kohta taas kisakausi alkaa, ilman mitään lepojaksoja saati lepopäiviä. Oisit voinut konsultoida Oulun Shamaania ja ProPaulaa että lepo on tärkeää, siinä sinä Marko olisit paras esimerkki, tosin ääripäästä. Ei liene munuaisille hyvästä olla noin kuivassa kunnossa ympäri vuoden ja vielä naisena? Ei koskaan hikoile ja on kertonut juovansa vettä liian vähän.
 
Toivottavasti Paulalla elimistö toimii vielä vuoden parin päästäkin, vaikka kehitystä on toki 1,5 vuodessa tullut. On niitä muitakin jotka ovat kehittyneet Suomen maassa, tosin ne ei hinkkaa kisarasvoissa ympäri vuoden. Näyttää sille että usvaa menee putkeen entistä enemmän ja kohta taas kisakausi alkaa, ilman mitään lepojaksoja saati lepopäiviä. Oisit voinut konsultoida Oulun Shamaania ja ProPaulaa että lepo on tärkeää, siinä sinä Marko olisit paras esimerkki, tosin ääripäästä. Ei liene munuaisille hyvästä olla noin kuivassa kunnossa ympäri vuoden ja vielä naisena? Ei koskaan hikoile ja on kertonut juovansa vettä liian vähän.
Aika näyttää.
Itse tein kaiken palautuksen ehdoilla.
 
Vois nää nykynuoret ottaa mallia ysäribodauksesta, perusjutut kunniaan, sillä tuli siihen aikaan kovia fysiikoita eikä kukaan ajanut itseään loppuun megalomaanisilla treenimäärillä.
Höpöhöpö. Enemmän ysärillä vedettiin hommat överiksi. Oletko unohtanut Heavy dutyn ja Super dutyn ajat ? Joka treeni failureen ja vitusti pakko toistoja, pudotussarjoja, negatiivisia, jättiläissarjoja, rest pauseja ja muita. Niitä tehtiin joka treenissä ja parhaillaan joka sarjassa. Ei ollut nettiä mistä etsiä tietoa. En todellakaan suosittele nykynuorille ysäri metodeista. Harva niitä edes käyttää. Nykyään homma on paljon fiksumpaa.
Minä ja Paula kait kaikkein nopeiden kehittynyt tässä maassa.
Kaksi ihmistä kehittyy todella nopeaan. Kummankin metodit poikkeuksellisia ja valtavirrasta poikkeavia. Toinen haukutaan pystyyn ja toinen on sankari. Pystyyn haukutulle huudellaan ettei ole tervettä touhua. Silti ainoa terveyden menettänyt on se toinen osapuoli eli sankari. Sitä ei kritisoida yhtään. Minä arvostan kaikkia jotka takovat tulosta. Metodeista viis. En ymmärrä miksi osalle "väärällä" tyylillä tehdyt saavutukset ovat niin kova pala. Suomessa ihan ihme touhua usein kun kaikki valtavirrasta poikkeavat haukutaan. Kaikkien pitäisi treenata sillä samalla ja turvallisella systeemillä jota itsekin käyttää. Kyllä olisivat mestarit vähissä jos jokainen treenaisi samalla tutulla ja turvallisella taviksien näpertely tyylillä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom