FIGURE PRO Paula Ranta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää Tereza Linhartova josta mainitsin aiemmin (voitti kaks kisaa, jossa Paula jämäsijoilla) oli viikonloppuna Torontossa 4. Et tästä voi päätellä kuinka kaukana Paula on siitä "odotetaan lajinsa parasta" 😆
Tolla Linhartovalla kuitenkin lajiin sopiva genetiikka ja tukka päässä jne
Siltikää ei mitaleilla vaikkei tossa kisassa edes ollu mitään nimikisaajia.
 
Tää Tereza Linhartova josta mainitsin aiemmin (voitti kaks kisaa, jossa Paula jämäsijoilla) oli viikonloppuna Torontossa 4. Et tästä voi päätellä kuinka kaukana Paula on siitä "odotetaan lajinsa parasta" 😆
Tolla Linhartovalla kuitenkin lajiin sopiva genetiikka ja tukka päässä jne
Siltikää ei mitaleilla vaikkei tossa kisassa edes ollu mitään nimikisaajia.
Miksi pitää aloittelevaa nuorta mimmiä verrata monet kisat käyneeseen konkariin. Ei Kait kukaan voi dominoida uransa eka kisoissa. Antakaa aloittelijoille aikaa.
 
Eikai kukaan täysjärkinen urheilija treenaa yöllä?
Mikä on yö ? Itse herään klo 11 joka aamu ja menen nukkumaan 01.00. Sopii omaan rytmiin kun teen pelkkää iltatyötä. Olen umpi unessa kun muut painavat duunissa kolmatta tuntia. Aiemmassa työpaikassa herätys aina 7.00. Nyt en voisi kuvitellakaan moista 🤢 Kaikenlaiseen rytmiin tottuu.
 
En tiiä tottuuko, yli 15 vuotta heränny arkena 05.00 ja joka aamu väsyttää ja vituttaa😂
Uskon. Pitää olla aika luontainen aamuvirkku ettei vituta. Mun äiti herää joka aamu klo 5 ja lähtee uimaan. Vaikka on eläkkeellä. Rakastaa varhaisia aamuja. Pääsetkö edes aikaisin töistä kotiin ?
 
Uskon. Pitää olla aika luontainen aamuvirkku ettei vituta. Mun äiti herää joka aamu klo 5 ja lähtee uimaan. Vaikka on eläkkeellä. Rakastaa varhaisia aamuja. Pääsetkö edes aikaisin töistä kotiin ?

Sama homma että äiti sekä myös hänen äitinsä herää itsestään ilman kelloa viimeistään klo 06.00 eikä edes osaa nukkua pidempään, vaikka mikään ei sitä estä.

Yleensä 15.00 aikoihin.
Jos itse pystyisin asiasta päättämään niin eläisin ainakin 2-3 tuntia myöhemmässä rytmissä.
 
Klo 1.45 joka yö arkena itellä herätys. Positiivista tosiaan että pääsee hyvinkin ennen puoltapäivää kotia. Pitänee tosin mennä myös sitten nukkumaan hyvissä ajoin.
 
Mulla aamuvuoroon herätys 03.50. Iltavuoroviikollakin 6.50 laittamaan muksut valmiiksi päivään. Harvemmin viikonloppunakaan seitsämää pidempään tulee nukuttua. Koko aikuisikäni olen ollut huono nukkumaan. Kahdeksaa tuntia yössä tuskin koskaan. Ehkä joskus harvoin lomalla
 
Eikai kukaan täysjärkinen urheilija treenaa yöllä?

Utti Hietala käsittääkseni teki näin ihan säännöllisesti. Se ei ole tietenkään ihanteellista, mutta joidenkin unirytmiin se on käytännössä paras vaihtoehto.

Itse olen saanut järjestettyä elämäni niin, että nukahdan noin kahdelta yöllä ja herään kymmeneltä aamulla. Elämänlaadun paraneminen on aivan selvä, enkä todellakaan haluaisi vaihtaa takaisin seitsemän tai kahdeksan herätyksiin.

Jos unirytmi on poikkeava, niin sen mukaan eläminen on yleensä helpompaa kuin rytmin kääntäminen. Toki on käytännössä helpompaa, jos nukahtaa luonnostaan klo 23 ja herää klo 7, mutta sitä ei voi valitettavasti itse päättää.
 
Itse olen saanut järjestettyä elämäni niin, että nukahdan noin kahdelta yöllä ja herään kymmeneltä aamulla. Elämänlaadun paraneminen on aivan selvä, enkä todellakaan haluaisi vaihtaa takaisin seitsemän tai kahdeksan herätyksiin
Totta. Pakko herätykset kukonlaulun aikaan pois niin elämänlaatu paranee heti. Parasta on kun saa herätä ilman kelloa. Itsellä heikentää unenlaatua jo pelkkä tietoisuus herätyskellosta. Kokoajan alitajunnassa soikohan se varmasti ja saako vielä kauan nukkua. Siihen kun lisää ettei ruoka maistu yhtään niin aamusta. Väkisin saa banaanin syötyä. Töissä menee 3 ekaa tuntia ihan horkassa. Onhan siitä ollut keskusteluakin että systeemi pitäisi muuttaa niin että työt ja koulu alkavat hieman myöhemmin. Tuntikin auttaisi. Ei ole lapsillekaan herkkua yrittää oppia asioita puoli unessa. Toki ymmärrän että monella alalla on pakko aloittaa työt hyvin varhain tai peräti yöllä.
 
Itse olen työttömänä eikä vituta yhtään kun saa nukkua silloin kun haluaa. Kahjo pitää olla jos vapaaehtoisesti herää kahdelta yöllä ilman pätevää syytä. Yöt on ihmiselle nukkumisen aikaa, ei kannata vapaaehtoisesti polttaa kynttilää molemmista päistä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom