FIGURE PRO Paula Ranta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minua saa solvata vapaasti mutta kun annan takaisin olenkin idiootti ? Onko myös mielestäsi Paulan haukkuminen ollut asiallista ? Maksaa perseellä valmennuksensa ja muuta kivaa. Sitä saa mitä tilaa.
Jos on aloittanut urheilun teini iässä niin taatusti löytyy tietoa parikymppisenä niin ruokavaliosta kuin treenistä. Tosissaan asiat ottava hakee jatkuvasti tietoa itse. Tunnetko Paulan kun voit faktana sanoa ettei hän tiedä treeni ja ruoka asioista mitään ? Porukka olettaa että hän on tyhmä kana tuntematta koko ihmistä. Itse tunnen monta reilua parikymppistä sm tason urheilijaa. Kyllä heillä on osaamista liikunnan ja ruokavalion alalta enemmän kuin kellään tavis Make 10v penkkipunnerrusta harrastaneelta. Ikä ei ole meriitti osaamiselle.
Ihan yleisesti lopettakaa tuo lapsellinen kinaaminen. En sanonut sinua idiootiksi enkä maininnut mitään Paulan solvaamisesta niin älä niitä nyt tähän tuo vastaukseksi. Sitä saa mitä tilaa… voi herranjestas sentään.

Kakskymppinen ei yleisestikään tiedä mistään mitään, ihan lapsi vielä, ihan sama vaikka olisi kohdusta asti nostellut puntteja. Edelleen pitää osata muutakin kuin omat treenit ja syömiset. Riippuu toki mikä on sopimus, jos se on vaan konsultointia että minä tekisin näin mutta en ota mitään vastuuta niin ei kai siinä. Ihan noin vaan ei pitäisi voida ”määrätä” ruokavaliota tai treeniä. Valmentaja on sanana menttänyt merkityksensä.
 
Kakskymppinen ei yleisestikään tiedä mistään mitään, ihan lapsi vielä, ihan sama vaikka olisi kohdusta asti nostellut puntteja. Edelleen pitää osata muutakin kuin omat treenit ja syömiset
Et näköjään tunne yhtään parikymppistä menestynyttä urheilijaa 🤷‍♂️ Enemmän heillä on tietoa kuin 30 vuotta 70 luvun opeilla penkkiä tehneillä jääröillä. Nykypäivänä tietoa on niin rajattomasti saatavana että teinitkin ovat yllättävän fiksuja. En väitä että kaikki parikymppiset ovat fiksuja, mutta typerä väite että jokainen on tyhmä kuin apina eikä tiedä mistään mitään. Jos otan omasta tuttavapiiristä esimerkin niin 22v työkaverini on yhdistetyn maajoukkue urheilija ja valmentaa kaikenikäisiä ihmisiä treeni asioissa. Tietää todella hyvin ravinto asiat, dieettaamisen, voima ja kestävyys harjoittelun metodit, kehonhuolto asiat jne... Pystyy vetämään ihan minkä vain ohjatun tunnin. Mummoista lapsiin ja kaikki siltä väliltä. Itse luulin häntä alkuun 35 vuotiaaksi kun oli niin paljon tietoa ja kokemusta urheilusta. Oli aikamoinen yllätys kun kertoi ikänsä. Ei kannata tuomita ihmisiä heitä tuntematta.
 
Et näköjään tunne yhtään parikymppistä menestynyttä urheilijaa 🤷‍♂️ Enemmän heillä on tietoa kuin 30 vuotta 70 luvun opeilla penkkiä tehneillä jääröillä. Nykypäivänä tietoa on niin rajattomasti saatavana että teinitkin ovat yllättävän fiksuja. En väitä että kaikki parikymppiset ovat fiksuja, mutta typerä väite että jokainen on tyhmä kuin apina eikä tiedä mistään mitään. Jos otan omasta tuttavapiiristä esimerkin niin 22v työkaverini on yhdistetyn maajoukkue urheilija ja valmentaa kaikenikäisiä ihmisiä treeni asioissa. Tietää todella hyvin ravinto asiat, dieettaamisen, voima ja kestävyys harjoittelun metodit, kehonhuolto asiat jne... Pystyy vetämään ihan minkä vain ohjatun tunnin. Mummoista lapsiin ja kaikki siltä väliltä. Itse luulin häntä alkuun 35 vuotiaaksi kun oli niin paljon tietoa ja kokemusta urheilusta. Oli aikamoinen yllätys kun kertoi ikänsä. Ei kannata tuomita ihmisiä heitä tuntematta.
No sen on kiva että sinun tutuissa on aina se poikkeus kaikkeen. Se että tietää treenaamisesta ja ruokavaliosta kaiken on vasta pieni osa hommaa.
 
No sen on kiva että sinun tutuissa on aina se poikkeus kaikkeen. Se että tietää treenaamisesta ja ruokavaliosta kaiken on vasta pieni osa hommaa.
Juu predatorilla on helkutin laaja tuttavapiiri. On suomen ja maailmanhuippuja voimamiehistä balettitanssijoihin. Joka asian asiantuntija tuntuu olevan.
Varmaan pokaleja takanreunus täynnä kun on noin kova tekijä ja tietäjä.
 
Kukaan ei varmaan pahastu, jos käyn antamassa huonon arvostelun Samsungin uudesta puhelimesta specsien perusteella, tai kommentoin jonkun siivouspalvelun olevan mielestäni ylihintainen sisältöön nähden. Mutta kun joku nuori laittaa omia pt-palveluita myyntiin, niin niitä sitten ei saisi arvostella?? Mikä logiikka tässä on?

Varmaan se logiikka, että et tiedä valmennuksen speksejä. Eri asia, jos todella itse ostat tuon valmennuksen ja sitten arvostelet sen. Mutta arvostelu vain sillä, että tietää jonkin henkilön olevan olemassa on hieman typerää. Toisaalta, sulla myös pitäisi olla jokin pohja arvostelulle, johon ohjelmaa vertaat. "Ohjelma on huono" on pikkasen typerää, vaikkakin hyvin yleistä, koska se vaan tuntuu siltä. Huono verrattuna mihin? Verrattuna johonkin toiseen ohjelmaan vai se vaan ei ollut sulle sopiva ja miksi ei. Sen takia ohjelman arvostelu edes tietämättä ohjelman sisältöä pelkästään netin keskusteluforumin ja instagramin välityksellä antaa vain arvostelijasta täyden idiootin kuvan.
 
Et näköjään tunne yhtään parikymppistä menestynyttä urheilijaa 🤷‍♂️ Enemmän heillä on tietoa kuin 30 vuotta 70 luvun opeilla penkkiä tehneillä jääröillä. Nykypäivänä tietoa on niin rajattomasti saatavana että teinitkin ovat yllättävän fiksuja. En väitä että kaikki parikymppiset ovat fiksuja, mutta typerä väite että jokainen on tyhmä kuin apina eikä tiedä mistään mitään. Jos otan omasta tuttavapiiristä esimerkin niin 22v työkaverini on yhdistetyn maajoukkue urheilija ja valmentaa kaikenikäisiä ihmisiä treeni asioissa. Tietää todella hyvin ravinto asiat, dieettaamisen, voima ja kestävyys harjoittelun metodit, kehonhuolto asiat jne... Pystyy vetämään ihan minkä vain ohjatun tunnin. Mummoista lapsiin ja kaikki siltä väliltä. Itse luulin häntä alkuun 35 vuotiaaksi kun oli niin paljon tietoa ja kokemusta urheilusta. Oli aikamoinen yllätys kun kertoi ikänsä. Ei kannata tuomita ihmisiä heitä tuntematta.

Tai sit sä et tiedä niin paljon kuin luulet ja firaabelivalmentajan jutut teki vaikutuksen? 😁
 
Varmaan se logiikka, että et tiedä valmennuksen speksejä. Eri asia, jos todella itse ostat tuon valmennuksen ja sitten arvostelet sen. Mutta arvostelu vain sillä, että tietää jonkin henkilön olevan olemassa on hieman typerää. Toisaalta, sulla myös pitäisi olla jokin pohja arvostelulle, johon ohjelmaa vertaat. "Ohjelma on huono" on pikkasen typerää, vaikkakin hyvin yleistä, koska se vaan tuntuu siltä. Huono verrattuna mihin? Verrattuna johonkin toiseen ohjelmaan vai se vaan ei ollut sulle sopiva ja miksi ei. Sen takia ohjelman arvostelu edes tietämättä ohjelman sisältöä pelkästään netin keskusteluforumin ja instagramin välityksellä antaa vain arvostelijasta täyden idiootin kuvan.
Eli kukaan ei sitten voi arvostella tai esittää kritiikkiä mistään, jos ei itse ole henkilökohtaisesti tuotetta tai palvelua testannut. Otetaan räikeä esimerkki, 18-vuotias lukiolainen tarjoaa terapiapalveluita, niin siitä ei voi esittää kritiikkiä, kun en ole ostanut sitä palvelua ja minulla ei ole siitä tarkkoja speksejä? Jos jotain tuotetta/palvelua pitää ylihintaisena sisältöön nähden, tätäkö ei voi arvostella jos ei itse ole tuotetta/palvelua ostanut? Kokemattoman valmentajan 3 viikon rasvanpoltto-ohjelma 160 euron hintaan on mielestäni aika kallis, ei tämän toteaminen vaadi edes ohjelman näkemistä. En myöskään usko tuolla koulutuksella ja kokemuksella olevan mahdollista kovin yksilökohtaisesti räätälöidä ohjelmia rajoitteiden mukaan, esim vammojen kohdalla usein olisi suotavaa olla fysioterapian koulutus tai ainakin konsultaatio, ennen kuin alkaa valmennusta tarjoamaan. Mutta kuten sanoin jo aiemmin, minua ei haittaa että Paula ohjelmiaan tarjoaa, niin tekee melkeen joka toinen instafitnessvalmentaja.

En sanonut että Paulan ohjelmat olisi huonoja, en oikeastaan ottanut edes mitään kantaa ohjelman mahdolliseen sisältöön. Sanoin, että todennäköisesti 20-vuotiaat somettajat eivät ole ammattitaitoisia valmentajia ja hieman ihmettelen sitä, miksi joku päätyy valitsemaan heidät valmentajikseen, kun markkinoilla olisi kokeneita ja ammattitaitoisiakin valmentajia tarjolla. Jos tämän mielipiteen esittäminen antaa minusta täyden idiootin kuvan, olkoon sitten niin. Teistä, ketkä keskitytte enemmän haukkumaan toisia keskustelijoita idiooteiksi kuin keskustelemaan itse asiasta, saa varmasti huomattavasti fiksumman kuvan kuin meistä kateellisista kitisijöistä.
 
Eikä antibiootteja määrätä Vain vakavaan sairauteen.
Jos oisit joskus käynyt töissä, niin kuulisit joka syksystä kevääseen kun jollakin,useammallakin on viikon antibiootti kuuri päällä. Ei se ole sen kummempi kuin antibioottikuuri mikä popsia pois,yleensä viikon kestää ja ihminen elää ihan normaalia elämää eikä suurin osa ole edes sairaslomalla, kun sitä määrätään sellaisiinkin pikku hoitoihin joista ei saa sairaslomaa.
Luuletko että antibiootti on joku erittäin vakavan sairauden lääke? Hah,nytkö syksy alkaa viilenee, niin joka toisella on kohta koulussa ja töissä antibioottikuuri päällä ennen joulua.
Aloita vaikka kirjoittamalla googleen sana antibiootti ja lue pari riviä.
Missä tautipesäkkeessä sä oikein elät? Ei kait niitä syö muut kuin 2v lapset korvatulehdukseen 😄 Eikä enää siihenkään nykyään aivan helposti.
En kyllä itse menisi salille jos olisin sairas..
 
Juu predatorilla on helkutin laaja tuttavapiiri. On suomen ja maailmanhuippuja voimamiehistä balettitanssijoihin. Joka asian asiantuntija tuntuu olevan.
Varmaan pokaleja takanreunus täynnä kun on noin kova tekijä ja tietäjä.
Sattumoisin on helkutin laaja tuttavapiiri. Valitan jos sinulla ei ole 🤷‍♂️ Voin vittuillakseni mainita joitain. Tällä hetkellä vahvinlajeissa treenikaverina on nelinkertainen MM mitalisti ja 7 kertainen SM mitalisti. Samassa porukassa treenaa ainakin kaksi voimanoston sm ja mm mitalistia. Yhdellä maven suomen enkka hallussa edelleen ja yhdellä kyykyyn SE tulos. Nyrkkeilyn puolella joka treeneissä on sm kisa ottelijoita joiden kanssa sparrataan. Painonnoston saralla kaverina on ainakin kolme kilpailijaa. Yhdellä EM mitali. Työkaverina on se yhdistetyn maajoukkuemies. Siihen kun lisää painin, vapaa ottelun ja taekwondon puolelta treenikaverit niin mietipä sitä. Katsos kun osa harrastaa montaa eri lajia ja treenaa samoissa paikoissa missä mestaritkin 😉 Minkä minä sille voin jos treenikavereina on kovia tekijöitä joilta saan oppia kokoajan 🤷‍♂️ Ps. Olenko jossain väittänyt että minulla on pokaaleita ja olen itse kova urheilija ? Sattumoisin ei löydy kuin kolme pokaalia itseltä enkä ole erityisen lahjakas mihinkään lajiin. Menee aika oudoksi kun siitäkin saa vittuilua jos treenaa menestyneitten urheilijoitten kanssa. Hankkikaa elämä ja liikkukaa muualla kuin omalla hikisellä salilla niin tapaatte ihmisiä.
 
Se että tietää treenaamisesta ja ruokavaliosta kaiken on vasta pieni osa hommaa.
Ai nytkö ei sekään riitä jos tietää treenistä ja ravinnosta "kaiken" ja omaa valmennus kokemusta monenlaisten ihmisten parista ? Mitä superhessuja olet etsimässä ? Pitääkö osata vielä lentää ja ampua seittiä ja mavettaa 700kg niin on ok valmentaja.
 
Sattumoisin on helkutin laaja tuttavapiiri. Valitan jos sinulla ei ole 🤷‍♂️ Voin vittuillakseni mainita joitain. Tällä hetkellä vahvinlajeissa treenikaverina on nelinkertainen MM mitalisti ja 7 kertainen SM mitalisti. Samassa porukassa treenaa ainakin kaksi voimanoston sm ja mm mitalistia. Yhdellä maven suomen enkka hallussa edelleen ja yhdellä kyykyyn SE tulos. Nyrkkeilyn puolella joka treeneissä on sm kisa ottelijoita joiden kanssa sparrataan. Painonnoston saralla kaverina on ainakin kolme kilpailijaa. Yhdellä EM mitali. Työkaverina on se yhdistetyn maajoukkuemies. Siihen kun lisää painin, vapaa ottelun ja taekwondon puolelta treenikaverit niin mietipä sitä. Katsos kun osa harrastaa montaa eri lajia ja treenaa samoissa paikoissa missä mestaritkin 😉 Minkä minä sille voin jos treenikavereina on kovia tekijöitä joilta saan oppia kokoajan 🤷‍♂️ Ps. Olenko jossain väittänyt että minulla on pokaaleita ja olen itse kova urheilija ? Sattumoisin ei löydy kuin kolme pokaalia itseltä enkä ole erityisen lahjakas mihinkään lajiin. Menee aika oudoksi kun siitäkin saa vittuilua jos treenaa menestyneitten urheilijoitten kanssa. Hankkikaa elämä ja liikkukaa muualla kuin omalla hikisellä salilla niin tapaatte ihmisiä.
Minun kaveripa on australian pääministeri ja eilen nussin Kardashiania! Ulkomuistista sinun suorituksissa ne treenikaverien neuvot ei ole menneet perille, tai sitten todistaa argumentin että itse menestynyt henkilö voi olla erittäin huono valmentaja/neuvonantaja.
Ai nytkö ei sekään riitä jos tietää treenistä ja ravinnosta "kaiken" ja omaa valmennus kokemusta monenlaisten ihmisten parista ? Mitä superhessuja olet etsimässä ? Pitääkö osata vielä lentää ja ampua seittiä ja mavettaa 700kg niin on ok valmentaja.
Sillä parikymppisellä hessulla ei sitä kokemusta voi mitenkään kovin paljoa olla, ihan sama vaikka joku 23 vuotias tuttusi olisi valmentanut maailmanluokan urheilijoita 25 vuotta. Parempi vielä jos sanotaan että ''kokemusta tuhansista asiakkaista''. Juuh. Ja kun neuvotaan tai ''määrätään'' muille ihmisille ammattilaisena('' '') treeniä ja ruokavaliota niin olisi syytä myös olla perillä asiakkaan historiasta ja terveydentilasta ja osattava soveltaa. Saanen kyyseenalaista kuinka moni on siihen pätevä ilman mitään terveys-/ravitsemusalan koulutusta. Jos vaan tekee treeni- ja ruokaohjelmia netin kautta niin se ei ole valmentamista vaan ohjelmien myymistä. Tietynlaiset ihmissuhdetaidotkin olisi hyvä omata, lisäksi monilla on varmaan sattunut opiskellessa hyvinkin huonoja opettajia vaikka olisivat kuinka ammattilaisia alallaan.

Kai tässä keskustelussa pitäisi määritellä että mikä on valmentaja, muuten taas meuhkataan ihan turhaan. Mutta vaikka voin itsekin väittää tietäväni treenaamisesta ja ruokavaliosta kiitettävästi(varmasti enemmän kuin moni ig-pt) niin en minä itseäni voisi valmentajaksi kutsua. Ehkä kehtaisin rahaa vastaan auttaa treenaamisessa, laatia ohjelman tms. mutta valmentamisen näkisin paljon kokonaisvaltaisempana. Tavallaan mentorina.
 
Sattumoisin on helkutin laaja tuttavapiiri. Valitan jos sinulla ei ole 🤷‍♂️ Voin vittuillakseni mainita joitain. Tällä hetkellä vahvinlajeissa treenikaverina on nelinkertainen MM mitalisti ja 7 kertainen SM mitalisti. Samassa porukassa treenaa ainakin kaksi voimanoston sm ja mm mitalistia. Yhdellä maven suomen enkka hallussa edelleen ja yhdellä kyykyyn SE tulos. Nyrkkeilyn puolella joka treeneissä on sm kisa ottelijoita joiden kanssa sparrataan. Painonnoston saralla kaverina on ainakin kolme kilpailijaa. Yhdellä EM mitali. Työkaverina on se yhdistetyn maajoukkuemies. Siihen kun lisää painin, vapaa ottelun ja taekwondon puolelta treenikaverit niin mietipä sitä. Katsos kun osa harrastaa montaa eri lajia ja treenaa samoissa paikoissa missä mestaritkin 😉 Minkä minä sille voin jos treenikavereina on kovia tekijöitä joilta saan oppia kokoajan 🤷‍♂️ Ps. Olenko jossain väittänyt että minulla on pokaaleita ja olen itse kova urheilija ? Sattumoisin ei löydy kuin kolme pokaalia itseltä enkä ole erityisen lahjakas mihinkään lajiin. Menee aika oudoksi kun siitäkin saa vittuilua jos treenaa menestyneitten urheilijoitten kanssa. Hankkikaa elämä ja liikkukaa muualla kuin omalla hikisellä salilla niin tapaatte ihmisiä.
Onko ne kaikki sinne kuopioon ajautuneet? No hyvä että on laaja tuttavapiiri, ei ole multa pois. Miten sä sillä yhdellä jalalla noin paljon voit harrastaa?
 
Onko ne kaikki sinne kuopioon ajautuneet? No hyvä että on laaja tuttavapiiri, ei ole multa pois. Miten sä sillä yhdellä jalalla noin paljon voit harrastaa?
Vielä pitää sen verran jatkaa kun sulla näyttää fasessa olevan alle 50 kaveria ja niistäkin sukunimen perusteella iso osa sukulaisia. Ei ainakaan pistä silmään ketään noin kovan luokan voimailijaa, mutta ei niitten tietenkään fasekavereita tarvi olla. Mut saa mun puolesta olla.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta ei ainakaan omasta mielestä ole ihan normaalia, että syödään joka päivä täysin samat ruoat grammalleen

Tuskin se grammalleen samat ruuat jokapäivä syö, eiköhän noissa aika paljon ole määrällisesti eroa onko dieetillä vai offilla, eihän tuo homma muuten toimisi.
Ruoka aineet toki voi olla samat, eikä siinä mielestäni mitään väärää ole jos niistä tykkää.
Itse olen viimeiset 9vuotta syönyt joka arkipäivä samoista ruoka aineista koostuvan lounaan, erona ollut toki se että hiilarin määrä on vaihdellut sen mukaan ollaanko plussilla vai miinuksilla.

Onko myös mielestäsi Paulan haukkuminen ollut asiallista ? Maksaa perseellä valmennuksensa ja muuta kivaa.
Tässä ketjussa on kyllä todella asiattomasti haukuttu Paulaa monenkin eri nimimerkin toimesta varsinkin oulunmurteen.

Minä taisin olla se joka ensimmäisenä mainitsin(/epäilin) tuosta valmennuksen maksamisesta luonnossa, enkä todellakaan tehnyt sitä haukkumis tarkoituksessa vaan lähinnä oli huoli siitä että onko asia tosiaan näin, ja nythän se on selvinnyt että asia tosiaan valitettavasti on juuri näin.
 
Vielä pitää sen verran jatkaa kun sulla näyttää fasessa olevan alle 50 kaveria ja niistäkin sukunimen perusteella iso osa sukulaisia. Ei ainakaan pistä silmään ketään noin kovan luokan voimailijaa, mutta ei niitten tietenkään fasekavereita tarvi olla. Mut saa mun puolesta olla.
Mun face on vain lähisukulaisia varten. En ota sinne kaikkia treenikavereita. Ja jos tarkkoja ollaan kyllä kavereina on esim mainitsemani vahvinlajien moninkertainen mm mitalisti.
Onko ne kaikki sinne kuopioon ajautuneet?
Näköjään on. En voi sille mitään 🤷‍♂️ Täällä on aika hyvät puitteet eri urheilulajeille. Esim vahvinlaji tallillamme käy porukkaa pitkin suomea. Ollaan kerätty porukalla miltei kaikki mahdolliset välineet 🙂
 
Miten sä sillä yhdellä jalalla noin paljon voit harrastaa?
Helposti ☝️ Jos on tahtoa niin ei sitä urheilua lopeta vaikka kolme raajaa puuttuu. Viime viikolla viimeksi sparrasin. Enhän minä hyvin voi liikkua, mutta korvaan sen hyvällä suojauksella ja väistöillä. Vahvinlajeihin tottakai vaikuttaa paljon. Mutta käyn silti tekemässä krusifiksia, herculeen otetta ja arm over arm vetoa sekä kelkan vetoa. Treenimäärät ovat jopa suuremmat nyt kun olen telakalla. Olen ottanut erilaisia ryhmäliikunta tunteja mukaan sekä ohjaan niitä työkseni 4 x viikossa.
 
Tässä ketjussa on kyllä todella asiattomasti haukuttu Paulaa monenkin eri nimimerkin toimesta varsinkin oulunmurteen.
Äläpä jauha paskaa, kritisoiminen ja tiettyjen asioiden kyseenalaistaminen ei ole haukkumista. Se että joku tekee julkisen friikkisirkuksen omasta treenistään, syömisistää. ja tekemisistään aiheuttaa voimakkaita mielipiteitä suuntaan ja toiseen, niiden puiminen ei ole haukkumista. Mun viestit perustuu täysin siihen mitä Instassa tuodaan julki ja niitä asioita saa kommentoida julkisesti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom