FIGURE PRO Paula Ranta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt sillä on poskiontelotulehdus ja antibiootit, silti pitää kaasu pohjassa vetää. Kuuntelinkin jo pari päivää sit että ääni on aika nasaali, että onkohan lunssa.
Tätä samaa mietin tänään. Ei sillä jos ite haluaa sairaana treenata (antaa muuten hyvän kuvan tälläKIN asialla itsestään valmentajana), mutta mennä nyt räkäisenä tartuttamaan salille….
 
Paula syö joka päivä grammalleen samat ruoat, ilman poikkeuksia. Ei samat makrot vaan samaa ruokaa. Siis ei YHTÄKÄÄN poikkeusta KOSKAAN. On aivan eri asia olla ns. kisadieetillä puolikin vuotta tankkauspäivineen kuin syödä vuoden ympäri jokaikinen päivä samat herkkupuuromössöt, oli juhannus, joulu, vappu, uusivuosi, sunnuntai, keskiviikko tai perjantai, oli kisapäivä, kisadieettipäivä, kisojen jälkeinen päivä tai mikä tahansa päivä. Ja ihan turha urputtaa että somen perusteella jotakin - Paula on aivan itse useaan otteeseen sanonut ettei tankkaa, ei syö ulkona, ei syö koskaan grammaakaan ruokavalion ohi.
Ja mikähän siinä mahtaa olla ongelma jos ihminen syö saman verran ja samoja ruokia joka päivä ? Ne määrät oppii jo viikossa ulkoa ja ruokailusta tulee helppo rutiini. Helpompihan se on vetää samat sapuskat kuin kauhoa tuurilla kaikkea. Taatusti vetää tänänkin foorumin körmyistä 80% samaa ruokaa samoja määriä lähes koko vuoden. Ei dieettaavat ihan koko vuoden. Itse en edes kilpaile eikä ole tavoitteita ja syön silti samat sapuskat joka päivä. Tosi vaikeaa 🙄
Eikä ne treenit ole mitään läpsyttelyjä. Ei kevennyksiä,
Miksi pitäisi olla läpsyttelyjä ? Kuka on määrännyt että kevennykset ovat pakollisia ? Itse en ole kevennellyt 15 vuoteen.
ihminen ilman minkäänlaista koulutusta tarjoaa kaikille sopivaa valmennusta etänä
Ja tässä on mitä erikoista ? Varmaan puolet valmennuksia tarjoavista ovat kouluttamattomia. Viikon PT kirjekurssi taas on yhtä tyhjän kanssa. Tunnetko Paulan henkilökohtaisesti että voit syyttää häntä ettei tiedä urheilusta yhtään mitään ? Kävikö mielessä että ihminen voi opiskella alaa ilman koulujakin.
 
Tätä samaa mietin tänään. Ei sillä jos ite haluaa sairaana treenata (antaa muuten hyvän kuvan tälläKIN asialla itsestään valmentajana), mutta mennä nyt räkäisenä tartuttamaan salille….
Kukaan muu ei treenaa pikku nuhassa ? Niitä näkee joka päivä salilla. Pikku nuha ei ole este urheilulle.
 
Nyt sillä on poskiontelotulehdus ja antibiootit, silti pitää kaasu pohjassa vetää. Kuuntelinkin jo pari päivää sit että ääni on aika nasaali, että onkohan lunssa.
Mahtaako olla nenäliinatkin väärää merkkiä ? Keksi vielä pari morkattavaa asiaa niin lähetän sinulle ämpärin 🤗 Pidät varmaan kirjanpitoa mistä kaikesta voi valittaa. Joko on 50 asiaa löytynyt ? Onneksi olet itse virheetön ja täydellistä elämää viettävä atleetti. Onko sinulla kenties tylsä elämä? Ei kukaan täysjärkinen käytä noin paljon omaa aikaa muiden elämästä vinkumiseen.
 
Se mikä on omaa luokkaansa, on kirjoittelijoiden kyky keskusteluun. Siinä missä osa kirjoittaa vain threadin kohteesta, niin toinen ääripää keskittyy muiden kirjoittajien haukkumiseen ja nimittelyyn sellaisella tasolla, mitä olen viimeksi tavannut päiväkodissa. Aivan uskomatonta.
 
Kukaan muu ei treenaa pikku nuhassa ? Niitä näkee joka päivä salilla. Pikku nuha ei ole este urheilulle.
Pikku nuhaan ei määrätä antibiootteja.
Ja tässä on mitä erikoista ? Varmaan puolet valmennuksia tarjoavista ovat kouluttamattomia. Viikon PT kirjekurssi taas on yhtä tyhjän kanssa. Tunnetko Paulan henkilökohtaisesti että voit syyttää häntä ettei tiedä urheilusta yhtään mitään ? Kävikö mielessä että ihminen voi opiskella alaa ilman koulujakin.
Se että puolet on kouluttamattomia ja kokemattomia ei tarkoita että se on hyvä asia. Parikymppinen ei voi treenaamisesta ja ruokavaliosta paljoa tietää muutenkaan, kaveria voi opastaa asioissa mutta en kyllä rahaa maksaisi. Ihmiset kyseenalaistaa ravintoterapeutit yms. mutta Make penkkaa 150 niin kyllä sen neuvot kelpaa. Pitää siinä hommassa kuitenkin tietää muutakin kuin ''ensi viikolla enemmän rautaa'' ja ''proteiinia 2g/painokilo'' kun kyseessä on kuitenkin toisen ihmisen terveys. Tyhmähän ei tietysti ole se joka myy vaan se joka ostaa mutta tässä asiassa jostain syystä ihmisiltä puuttuu kriittisyys ja pohjatyön teko kokonaan. Auton, asunnon ja puhelimen valintaan käytetään vaikka kuinka paljon aikaa mutta oma keho voidaan antaa kelle vaan.
Onneksi olet itse virheetön ja täydellistä elämää viettävä atleetti. Onko sinulla kenties tylsä elämä? Ei kukaan täysjärkinen käytä noin paljon omaa aikaa muiden elämästä vinkumiseen.
Taas kerran erinomaisen asiallista aikuisen ihmisen kirjoittamaa settiä sieltä takarivistä. Mitä sinäkin tuolla kommentilla yritit saavuttaa.
 
Se mikä on omaa luokkaansa, on kirjoittelijoiden kyky keskusteluun. Siinä missä osa kirjoittaa vain threadin kohteesta, niin toinen ääripää keskittyy muiden kirjoittajien haukkumiseen ja nimittelyyn sellaisella tasolla, mitä olen viimeksi tavannut päiväkodissa. Aivan uskomatonta.
Niin että mm paulaa saa sanoa täällä huoxxx ym.siitä et ala urputtaan, mutta kun sellaisen sanojaa sanoo ihmipässiksi niin on päiväkoti tasoista huutelua?
Taidat olla samoja sankareita mitkä kutsuu liki kaikkia naisia huoxxx,äitiäsiki isän kanssa yhdessä?
 
Pikku nuhaan ei määrätä antibiootteja.

Se että puolet on kouluttamattomia ja kokemattomia ei tarkoita että se on hyvä asia. Parikymppinen ei voi treenaamisesta ja ruokavaliosta paljoa tietää muutenkaan, kaveria voi opastaa asioissa mutta en kyllä rahaa maksaisi. Ihmiset kyseenalaistaa ravintoterapeutit yms. mutta Make penkkaa 150 niin kyllä sen neuvot kelpaa. Pitää siinä hommassa kuitenkin tietää muutakin kuin ''ensi viikolla enemmän rautaa'' ja ''proteiinia 2g/painokilo'' kun kyseessä on kuitenkin toisen ihmisen terveys. Tyhmähän ei tietysti ole se joka myy vaan se joka ostaa mutta tässä asiassa jostain syystä ihmisiltä puuttuu kriittisyys ja pohjatyön teko kokonaan. Auton, asunnon ja puhelimen valintaan käytetään vaikka kuinka paljon aikaa mutta oma keho voidaan antaa kelle vaan.

Taas kerran erinomaisen asiallista aikuisen ihmisen kirjoittamaa settiä sieltä takarivistä. Mitä sinäkin tuolla kommentilla yritit saavuttaa.
Eikä antibiootteja määrätä Vain vakavaan sairauteen.
Jos oisit joskus käynyt töissä, niin kuulisit joka syksystä kevääseen kun jollakin,useammallakin on viikon antibiootti kuuri päällä. Ei se ole sen kummempi kuin antibioottikuuri mikä popsia pois,yleensä viikon kestää ja ihminen elää ihan normaalia elämää eikä suurin osa ole edes sairaslomalla, kun sitä määrätään sellaisiinkin pikku hoitoihin joista ei saa sairaslomaa.
Luuletko että antibiootti on joku erittäin vakavan sairauden lääke? Hah,nytkö syksy alkaa viilenee, niin joka toisella on kohta koulussa ja töissä antibioottikuuri päällä ennen joulua.
Aloita vaikka kirjoittamalla googleen sana antibiootti ja lue pari riviä.
 
Eikä antibiootteja määrätä Vain vakavaan sairauteen.
Jos oisit joskus käynyt töissä, niin kuulisit joka syksystä kevääseen kun jollakin,useammallakin on viikon antibiootti kuuri päällä. Ei se ole sen kummempi kuin antibioottikuuri mikä popsia pois,yleensä viikon kestää ja ihminen elää ihan normaalia elämää eikä suurin osa ole edes sairaslomalla, kun sitä määrätään sellaisiinkin pikku hoitoihin joista ei saa sairaslomaa.
Luuletko että antibiootti on joku erittäin vakavan sairauden lääke? Hah,nytkö syksy alkaa viilenee, niin joka toisella on kohta koulussa ja töissä antibioottikuuri päällä ennen joulua.
Aloita vaikka kirjoittamalla googleen sana antibiootti ja lue pari riviä.
Pointti oli että jos se nuha vaatii muutakin kuin nessuja niin ainakin itse mietin kahdesti salille lähtöä.
 
Mm lääkärijulkaisuissa pari otosta:
"Antibiootteja määrätään joissakin tilanteissa varmuuden vuoksi'"

"Antibiootit voivat korvata jopa leikkaushoidon, mutta niitä määrätään myös turhaan. Kaikkia haittoja ei vieläkään tunneta."
 
Se mikä on omaa luokkaansa, on kirjoittelijoiden kyky keskusteluun. Siinä missä osa kirjoittaa vain threadin kohteesta, niin toinen ääripää keskittyy muiden kirjoittajien haukkumiseen ja nimittelyyn sellaisella tasolla, mitä olen viimeksi tavannut päiväkodissa. Aivan uskomatonta.
Tämä juuri. Tässäkin ketjussa pari Mikki Hiirtä yrittää mua provosoida, kun itse kommentoin ketjun päähenkilön tekemisiä jotka ovat täysin julkisia ja kaikkien nähtävillä. En ole haukkunut ketjun päähenkilöä alatyylisesti, hänen ääripään tekemiset herättävät keskustelua niin salilla kuin täällä somealustoillakin ja kyllähän niistä saa keskustella, modet poistakoon överiksi menevät jutut. Ja kovasti näitä muutamaa lokinjalkaa kiinnostaa tän ketjun sisältö, joten ei teillä ole sen parempi elämä ku mullakaan.
 
Ja mikähän siinä mahtaa olla ongelma jos ihminen syö saman verran ja samoja ruokia joka päivä ? Ne määrät oppii jo viikossa ulkoa ja ruokailusta tulee helppo rutiini. Helpompihan se on vetää samat sapuskat kuin kauhoa tuurilla kaikkea. Taatusti vetää tänänkin foorumin körmyistä 80% samaa ruokaa samoja määriä lähes koko vuoden. Ei dieettaavat ihan koko vuoden. Itse en edes kilpaile eikä ole tavoitteita ja syön silti samat sapuskat joka päivä. Tosi vaikeaa 🙄
Ei samojen ruokien syömisessä joka päivä ole mitään ongelmaa. Äärimmäisen tylsältä ruokavaliolta se kyllä kuulostaa, mutta jos siitä itse tykkää, niin mikäpä siinä. Mutta ei ainakaan omasta mielestä ole ihan normaalia, että syödään joka päivä täysin samat ruoat grammalleen, ei koskaan poiketa tästä oli sitten mikä perhejuhla tai loma tai muu tapahtuma kyseessä. Korostan nyt vielä, kun vedätte kaikenlaisia johtopäätöksiä tässä kokoajan, että minuahan ei siis haittaa että Paula tekee näin. Mutta jos tuo tai se ,että sairaanakin mennään salille tekemään 2 treeniä päivässä (ja samalla todella fiksusti mahdollisesti tartuttamaan vielä muita ihmisiä) ilman poikkeuksia ei ole yhtään pakkomielteistä, niin mikä sitten on?
Miksi pitäisi olla läpsyttelyjä ? Kuka on määrännyt että kevennykset ovat pakollisia ? Itse en ole kevennellyt 15 vuoteen.
Ja tässä on mitä erikoista ? Varmaan puolet valmennuksia tarjoavista ovat kouluttamattomia. Viikon PT kirjekurssi taas on yhtä tyhjän kanssa. Tunnetko Paulan henkilökohtaisesti että voit syyttää häntä ettei tiedä urheilusta yhtään mitään ? Kävikö mielessä että ihminen voi opiskella alaa ilman koulujakin.
Siinä että kouluttamattomat ja kokemattomat valmentajat tarjoaa valmennuksia, ei ole mitään erikoista. Siinä että joku ostaa niitä, se on hyvin erikoista. Aloittelija maksaa jostain juuri hänelle räätälöidystä etävalmennuksesta 150e/kk, kun kehittyisi ihan millä tahansa "pakettiohjelmalla" ja sillä, että joku neuvoisi vähän tekniikkaa mieluusti paikanpäällä. Mutta miksi internetissä markkinoitua palvelua ei saisi sitten arvostella? Kukaan ei varmaan pahastu, jos käyn antamassa huonon arvostelun Samsungin uudesta puhelimesta specsien perusteella, tai kommentoin jonkun siivouspalvelun olevan mielestäni ylihintainen sisältöön nähden. Mutta kun joku nuori laittaa omia pt-palveluita myyntiin, niin niitä sitten ei saisi arvostella?? Mikä logiikka tässä on?
 
Taas kerran erinomaisen asiallista aikuisen ihmisen kirjoittamaa settiä sieltä takarivistä. Mitä sinäkin tuolla kommentilla yritit saavuttaa
Minua saa solvata vapaasti mutta kun annan takaisin olenkin idiootti ? Onko myös mielestäsi Paulan haukkuminen ollut asiallista ? Maksaa perseellä valmennuksensa ja muuta kivaa. Sitä saa mitä tilaa.
Parikymppinen ei voi treenaamisesta ja ruokavaliosta paljoa tietää muutenkaan, kaveria voi opastaa asioissa mutta en kyllä rahaa maksaisi. Ihmiset kyseenalaistaa ravintoterapeutit yms. mutta Make penkkaa 150 niin kyllä sen neuvot kelpaa. Pitää siinä hommassa kuitenkin tietää muutakin kuin ''ensi viikolla enemmän rautaa'' ja ''proteiinia 2g/painokilo''
Jos on aloittanut urheilun teini iässä niin taatusti löytyy tietoa parikymppisenä niin ruokavaliosta kuin treenistä. Tosissaan asiat ottava hakee jatkuvasti tietoa itse. Tunnetko Paulan kun voit faktana sanoa ettei hän tiedä treeni ja ruoka asioista mitään ? Porukka olettaa että hän on tyhmä kana tuntematta koko ihmistä. Itse tunnen monta reilua parikymppistä sm tason urheilijaa. Kyllä heillä on osaamista liikunnan ja ruokavalion alalta enemmän kuin kellään tavis Make 10v penkkipunnerrusta harrastaneelta. Ikä ei ole meriitti osaamiselle.
 
Mutta ei ainakaan omasta mielestä ole ihan normaalia, että syödään joka päivä täysin samat ruoat grammalleen, ei koskaan poiketa tästä oli sitten mikä perhejuhla tai loma tai muu tapahtuma kyseessä.
Edelleen eri mieltä. Helpompihan se on syödä ne samat sapuskat. Juuri äsken söin itsekin aamiaisen ja oli ihan sama kuin kaikkina muina aamuina. En punninnut kaurahiutaleita, mutta osimoilleen 2g tarkkuudella tuli saman verran kuin ennenkin. Mitä perhejuhliin ja lomiin tulee, läheskään kaikki ei niitä vietä. Ei edes tavikset. Esimerkiksi itse en ole ollut missään juhlissa viimeiseen 20 vuoteen. Ei vain kiinnosta. Kuten en vietä lomia makkaraa syöden ja kaljaa juoden. Samat ruuat syön myös lomilla. Kuten syö varmaan kaikki muutkin tavoitteellisesti treenaavat. Rutiinihan se on maailman helpoin asia. Koski se treeniä tai syömistä. Ihminen tottuu ja vaikeampaa siitä on luopua.
 
Siinä että kouluttamattomat ja kokemattomat valmentajat tarjoaa valmennuksia, ei ole mitään erikoista. Siinä että joku ostaa niitä, se on hyvin erikoista. Aloittelija maksaa jostain juuri hänelle räätälöidystä etävalmennuksesta 150e/kk, kun kehittyisi ihan millä tahansa "pakettiohjelmalla" ja sillä, että joku neuvoisi vähän tekniikkaa mieluusti paikanpäällä.
Ei se pointti ole itse ohjelma. Vaan motivaatio. Tottakai jokainen saisi netistä kaikki tarvittavat tiedot itsekin. Mutta moniko treenaamisen aloittamista miettivä jaksaa niitä etsiä ? Aika harva. Aloitus kynnys on niin iso. PT on se perseelle potkija. Ohjelma ja suunnitelma motivoi. Aika paljon olen aloittelijoita saanut lajin pariin. Yksin eivät olisi saaneet aikaiseksi aloittaa liikuntaa. Heti kun räppää "virallisen" ohjelman kouraan ja opastaa joitain kertoja salilla, hommaan löytyy motivaatiota. Mutta kaikilla ei ole kavereita jotka tekevät ohjelmia ja tsemppaavat. Sitä varten ovat peeteet. Raha ei mene hukkaan jos saa motivaation elämäntapa muutoksen aloittamiseen. Julkisuuden henkilöt ovat parhaita motivaattoreita. Kukapa teinipoikakaan ei olisi pitänyt arskaa esikuvana ja treenannut hänen opeillaan. Vaikka ne eivät olisi parhaita aloittelijalle, on päästy lajiin kiinni. Se on tärkeintä. Ohjelmia ehtii kyllä sumplia kun kokemusta karttuu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom