FIGURE PRO Paula Ranta

Tämäpä juuri. Ei PT tai valmentaja titteli tee kenestäkään itsestään hyvää valmentajaa. Titteleitä saa pikakursseilla kun maksaa lompakon tyhjäksi. Valmennus taidot saa käytännön kauttakin. Ennemmin palkkaisin itsekin kokeneen kouluttautomattoman urheilijan kuin viikon netti kurssin käyneen "peeteen".

Titteleihin liittyen siinä ei kovin kummoista kurssia tarvita, että saa Suomessa vaikkapa personal trainerin, ravitsemusasiantuntijan tai ravintoterapeutin tittelit. Kyseiset tittelit tai ammattinimikkeet eivät ole suojattu mitenkään vaan kuka tahansa voi ihan omalla luvallaan ottaa itselleen em. tittelit käyttöön eikä tarvi edes olla peruskoulua tai kansakoulua pohjalla eikä tarvi edes osata lukea.

Tietenkin joku voi olla suorastaan loistava valmentaja ilman mitään koulutuksia kun itse on perehtynyt asiaan muuten. Siitä tuskin mitään haittaa on jos valmentajalla on pohjalla vaikka liikuntatatieteen tohtorin tai vaikkapa lääketieteen tohtorin ja liikuntalääketieteen erikoislääkärin tutkinnot tai muu soveltuva teoreettinen koulutus alalle.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkä meitä keitä kiinnostaa lääkkeiden vaikutus naisiin niin järkevämpää siirtyä lääkkeistä puhumaan yleisellä tasolla douppi puolen ketjuun puhumatta kenestäkään henkilöstä. Ei varmaan, ja toivottavasti, kukaan halua mitään pahaa Paulalle eikä negatiivista vaikutusta mihinkään.

Nykyään asia ei ole läheskään yhtä tabu vaan huiputkin kuten Classic Physique Olympia Bumstead juttelee julkisesti mitä käyttää jne. Se on hyväksytty kuuluvan lajiin. Ja käyttö ei ole laitonta. Sitten on Greg Doucetten kaltaisia todella suosittuja tube sisällön tuottajia ketkä tekee näitä natty or not videoita.
 
Okei. On siis itse kertonut käyttäneensä steroideja omassa instassaan, vai? Vai ootko sä niin kujalla, ettet ymmärrä, mistä tässä on kyse? Kyse ei ole nyt treenimetodien arvostelusta ja spekuloinnista.



Väitän, että on natu. Vai onko sulla näyttöä, että ei olisi? Mulla ei ainakaan ole, enkä löydä instastooreistakaan tällaista kertoneen, vaikka Oulunmurre näin väittääkin, itse asiassa jo toistamiseen tässä ketjussa.

Joten jään odottamaan sitä näyttöä asiasta.
Mäki voin väittää et sä oot idiootti, näyttöä on vaikka sun Instaa en ole seurannut.

Mua ei kiinnosta sinänsä kenenkään lääkitykset, jos kilpailee liitossa missä suurinosa kaasuttelee, ni odotatko että kaikki pitää kaikkia natuina? Sitä paitsi dopingaineiden käyttäminen Suomessa ei ole rikos, joten eipä tässä ketään olla naulittu.

Monta kymmentä sivua täällä on esimerkiksi Bullin Insuliinin käyttämisestä, eikä ole kovin myötämielistä keskustelua, silti bisnekset rullaa. Mee Bullin ketjuun moderoinaam, sulle just sopiva jobi.

Älä pidättele hengitystäs odotellessa.
 
Mä ihmettelen ihan samaa, että mitä ihmeen kuvia nää kattelee, että saa ton näyttämään mieheltä. Löytyy kuitenkin kuvia ilman meikkiä tai ainakin hyvin kevyesti meikattuna ja silti näyttää ihan naiselta. Huolimatta siitä, että rasvat on todella alhaiset ja yleensä se yksistään tekee naiselle jo maskuliinisia piirteitä kasvoihin ilman mitään lisukkeitakaan. Pitää silmät sojottaa todella pahasti kieroon, että saa tosta miehen näköisen. Samoin kuuntelin ääntä ihan kunnollisista äänentoistolaitteista silmät kiinni ja aivan selvästi kuulosti naisen ääneltä. Pitää olla korvat perkele otsassa ja takaraivossa, että tosta äänestä saa jotenkin maskuliinisen. Pitää olla todella harhainen ihminen, että tosta saa väännettyä jotain maskuliinisia piirteitä. Mutta toisaalta, onhan ne jotkut nähneet ufoja ja keijukaisia. Et jos sitä tarpeeksi uskoo johonkin niin kai se todellisuus alkaa vääristymään siihen omaan uskomukseen.
Olen itse tiennyt Paulan jo parin vuoden ajan, nähnyt häntä salilla livenä ja instoreissa siltä ajalta, kun oli hyvin laihassa kunnossa. Muutos niin äänessä, lihasmassassa kuin kasvojen piirteissäkin on kyllä ainakin omasta mielestäni aivan ilmiselvä. Varsinkin ääni, ei siitä saada edes depattia, onko muuttunut matalammaksi. Haittaako tämä? No ei minua ainakaan. Mutta ei tosiasian toteaminen foorumilla myöskään pitäisi ketään haitata, varsinkaan, kun kyse on julkisuuden henkilöstä.

Ei mistään asiasta tai henkilöstä saada keskustelua aikaan, jos kaikilla pitäisi olla samaa mieltä ja vain positiiviset kommentit olisivat sallittuja. Paula ihan itse instastoreissaan selittää yli 10 tuhannelle seuraajalleen julkisesti kaikenlaista, niitä juttujako kukaan ei saisi kommentoida, tai kritisoida? Esimerkkinä; vaikka mitään vahinkoa ei ilmeisesti tapahtunut, niin kyllä silti heti ison leikkauksen jälkeen on typerää mennä salille treenaamaan, eikä ole kovin fiksua valmentajana seuraajilleen ja valmennettavilleen sanoa, että kyllä minä tiedän tässäkin tapauksessa oman kroppani lääkäreitä paremmin.
 
Mikä motiivi sinulla puolestaan on väittää että on roinannut?
Onko tämä jossakin todettu että on käyttänyt? Onko itse kertonut? Oletko nähnyt kun mäntä painetaan pohjaan? Onko kärynnyt testissä?

Eipä taida olla.
Ei pahalla, mutta mikä tarve sinulla on esittää tyhmää 🤔? Piditkö Mentulaakin natuna ennen kuin myönsi käyttävänsä ? Ovatko Norjan hiihto tähdet natuja koska et ole nähnyt heidän piikittävän ? Mr. Olympia lavalla kaikki ovat natuja koska eivät kerro käyttävänsä ? Pilvien päällä asuu Untamo unikameli koska kukaan ei voi todistaa ettei asuisi ? Vaikka kuinka uskottelet itsellesi että Paula on natu niin hän ei ole. Sen tietää jokainen joka ymmärtää urheilusta. Jopa sinä tiedät mutta esität vain tyhmää.
 
Mikä motiivi sinulla puolestaan on väittää että on roinannut?
Onko tämä jossakin todettu että on käyttänyt? Onko itse kertonut? Oletko nähnyt kun mäntä painetaan pohjaan? Onko kärynnyt testissä?

Eipä taida olla.
Ei mulla niin hirveetä motiivia ole ja Mike tuolla aikasemmin käski lopettaa tästä jauhamisen täällä ihan ymmärttevistä syistä niin käykö ettette enää osoita noita kysymyksiä mulle koska mä en oikeen voi vastata.Te ylläpidätte tolle muijalle epämiellyttäävää keskustelu jatkamalla tätä.Ja mä odottelen sitä syytettä millä tuolla aikasemmin uhattiin vaikka yleensä se on se henkilö itse jonka kunniaa loukattiin joka sen syytteen nostaa.
 
Siitä tuskin mitään haittaa on jos valmentajalla on pohjalla vaikka liikuntatatieteen tohtorin tai vaikkapa lääketieteen tohtorin ja liikuntalääketieteen erikoislääkärin tutkinnot tai muu soveltuva teoreettinen koulutus alalle.
Tämä pitää paikkaansa. Tittelillä voi saada paremmin asiakkaita. Esim faskia method tunteja ei saa pitää ilman virallista titteliä. Kahden päivän kurssi maksaa noin 450e. Sekä joka vuosi maksettava 150e lisenssistä. Käytännössä tuon voi kiertää niin että pistää tunnin nimeksi vaikka "kehonhuolto" ja vetää faskia method liikkeillä. Eivät ne käytännössä ole mitään mystisiä. You tubesta löytää jokainen kaikki.
 
Tää lankahan on hyvää pr Paukulle, tuhansia seuraajia Instaan ei tarvii enään ostaa Bangladeshista, täältä niitä tulee ilmaiseksi.

Niin vai onko sittenkään?
En minä usko, että sponsorit hyvällä katsoo joitain näitä kirjoituksia aka spekulointeja.
 
Ei pahalla, mutta mikä tarve sinulla on esittää tyhmää 🤔? Piditkö Mentulaakin natuna ennen kuin myönsi käyttävänsä ? Ovatko Norjan hiihto tähdet natuja koska et ole nähnyt heidän piikittävän ? Mr. Olympia lavalla kaikki ovat natuja koska eivät kerro käyttävänsä ? Pilvien päällä asuu Untamo unikameli koska kukaan ei voi todistaa ettei asuisi ? Vaikka kuinka uskottelet itsellesi että Paula on natu niin hän ei ole. Sen tietää jokainen joka ymmärtää urheilusta. Jopa sinä tiedät mutta esität vain tyhmää.

Yleisesti ottaen roinasta puhuminen on vaikeaa, paitsi Makelle. Mentulakin on viimein julkisesti myöntänyt roinan käyttönsä (jonka kaikki tiesivät). Mutta kun toimittaja kysyi roinaamisesta pro-tasolla tai voiko siellä menestyä ilman aineita, niin Mentula sanoi, että "en pysty sanomaan toisten puolesta mitään, vaan minä käytin". Tämä hieman särähti vuosikymmeniä lajia seuranneen korvassa. Make sen sijaan on avoimesti sanonut, että sillä tasolla ei voi menestyä ilman aineita, vaan kuten kehonrakennuksessa kilpatasolla yleensä, niin kaikki käyttävät.
 
"Roinaus".
Ei jumalauta minä voin sitten vihata tuota termiä.

En tiedä muista, mutta itselle tulee tuosta aina äärimmäisen negativiinen ja tietyllä tapaa syyttelevä mielleyhtymä.
Vähän sama kuin kutsuisi alkoholistia juopoksi tai huumausaineiden käyttäjää narkiksi.

Enkä sano tätä sillä, että mitään näistä pitäisi glorifoida, mutta keksikää nyt jotain muuta tuon tilalle.
Kyllä oli pakko, koska tuo on v*tun ärsyttävä käännös/väännös/mikälie.
 
Tää lankahan on hyvää pr Paukulle, tuhansia seuraajia Instaan ei tarvii enään ostaa Bangladeshista, täältä niitä tulee ilmaiseksi.

Niin vai onko sittenkään?
En minä usko, että sponsorit hyvällä katsoo joitain näitä kirjoituksia aka spekulointeja.
Tuo eka pitää paikkaansa koska tuo oli mulle eka kerta kun käytin koko instaa.

Voiko olla että ne sponsorit ite spekuloi vai onko ne niin kujalla ettei?
 
Ja tuohon edelliseen vielä sen verran, että miksi se on aina kehonrakennus/fitness johon leimataan tuo mielikuva törkyisestä wc nurkkauksesta, jossa narkin tavoin kiristetään hihnaa olkavärren ympärille, koska sitä tuo kirottu sana minulle kuvastaa.
Miksei muista (urheilu)lajeista puhuta samalla tavoin? Ai niin, mutta kun eihän se Tour De France pyöräilijä kai nyt mitään käytä, kun niin hoikassa kunnossakin on...
 
Ei pahalla, mutta mikä tarve sinulla on esittää tyhmää 🤔? Piditkö Mentulaakin natuna ennen kuin myönsi käyttävänsä ? Ovatko Norjan hiihto tähdet natuja koska et ole nähnyt heidän piikittävän ? Mr. Olympia lavalla kaikki ovat natuja koska eivät kerro käyttävänsä ? Pilvien päällä asuu Untamo unikameli koska kukaan ei voi todistaa ettei asuisi ? Vaikka kuinka uskottelet itsellesi että Paula on natu niin hän ei ole. Sen tietää jokainen joka ymmärtää urheilusta. Jopa sinä tiedät mutta esität vain tyhmää.
Faktoista en tiedä, mutta minulla aina särähtää korvaan kun muiden lajien dopingtilannetta verrataan testaamattomiin urheilulajeihin/järjestöihin. Vaikka siellä vilppiä tapahtuu jopa valtiojohtoisestikin toisinaan, niin ei se nyt verrattavissa ole kehonrakennukseen. Siellä voi yksi käry pilata uran ja maineen, ainakin Suomessa näin. Vaikka joku Johaug olisi douppaustarkoitukseen käyttänytkin klostebolia, niin se on helmi valtameressä jos sitä verrataan kontrolloimattomaan lajiin, jossa kaikki mahdollinen kehitystä tukeva kemia mukaanlukien, on viety äärimmilleen. Ei hiihtopiireissä koskaan tullut dopingaineet tai niistä puhuminen vastaan, mutta saleillahan se on lähes arkipäivää. Tietenkin jotkut roinanarkit douppaa itseään vaikka kyseessä olisi pilkkikilpailu tai tikanheitto, mutta silloin sitä heidän käyttöä ei voi kyllä rinnastaa mitenkään lajiin tai harrastukseen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Roinaus".
Ei jumalauta minä voin sitten vihata tuota termiä.

En tiedä muista, mutta itselle tulee tuosta aina äärimmäisen negativiinen ja tietyllä tapaa syyttelevä mielleyhtymä.
Vähän sama kuin kutsuisi alkoholistia juopoksi tai huumausaineiden käyttäjää narkiksi.

Enkä sano tätä sillä, että mitään näistä pitäisi glorifoida, mutta keksikää nyt jotain muuta tuon tilalle.
Kyllä oli pakko, koska tuo on v*tun ärsyttävä käännös/väännös/mikälie.

"Roids"= roinat. Amerikasta käännetty suomen kielellä. Saahan niitä muitakin nimityksiä käyttää. Eikö Pakkis ollut aiemmin "Roinafoorumi", vai muistanko väärin?
 
Ja tuohon edelliseen vielä sen verran, että miksi se on aina kehonrakennus/fitness johon leimataan tuo mielikuva törkyisestä wc nurkkauksesta, jossa narkin tavoin kiristetään hihnaa olkavärren ympärille, koska sitä tuo kirottu sana minulle kuvastaa.
Miksei muista (urheilu)lajeista puhuta samalla tavoin? Ai niin, mutta kun eihän se Tour De France pyöräilijä kai nyt mitään käytä, kun niin hoikassa kunnossakin on...
Nuo kuvat on sun omassa päässä.Tää ketju on tosta Paulasta eikä sun mielikuvista.Sä edelleen pitkität tolle muijalle kiusallista keskustelua.
 
Keksi sinä ja ehdota tänne koska sullahan se ongelma tässä tuntuu olevan.

Miten olisi, ketään ei kiinnosta?
Oikeasti, mitä väliä sillä on, mitä Paula mahdollisesti käyttää, sinä käytät, minä käytän tai on käyttänyt?
Niinpä sillä ei ole mitään väliä sinun tekemisten kanssa, koska sinä ja hän, että ole yksi ja sama persoona.
Aivan, ja samalla tavoin se miten Paula reenaa ja Paula syö ja Paula lepää ei ole mitään helvetin merkitystä sillä mitä sinä teet tai minä teen tai kuka tahansa muukin tekee.
 
Nuo kuvat on sun omassa päässä.Tää ketju on tosta Paulasta eikä sun mielikuvista.Sä edelleen pitkität tolle muijalle kiusallista keskustelua.

Roids = Steroids.
Onko sinulla antaa jotain todistetta, että hän käyttää niitä, eikä ehkä jotain muuta mikä ei kuulu tuon sateenvarjon alle?
Ei vissiin?
Eli turhaa spekuloida, koska ketään ei pitäisi kiinnostaa, koska kenenkään ei pitäisi kopioida muiden tekemisiä.
 
Tää lankahan on hyvää pr Paukulle, tuhansia seuraajia Instaan ei tarvii enään ostaa Bangladeshista, täältä niitä tulee ilmaiseksi.

Niin vai onko sittenkään?
En minä usko, että sponsorit hyvällä katsoo joitain näitä kirjoituksia aka spekulointeja.
Paula saa instaan mielettömästi uusia seuraajia tämän ketjun ansiosta. En ollut minäkään kuullut koko naisesta. Vahingossa vilkaisin ketjun. Nyt on pakko seurata mihin hänen kehitys vie. Sponsori jutuista en tiedä mitään. Tuskin he mitään keskustelusivuja seuraavat ? Ja vaikka seuraisivat eihän Paula ole tehnyt mitään väärää kenellekään. Me pakkislaiset tämä soppa tehdään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom