Se että täällä spekuloi ja kirjoittaa asioista mitä hän on itse kertonut koko maailmalle stooreissaan ei ole kunnianloukkaus
Okei. On siis itse kertonut käyttäneensä steroideja omassa instassaan, vai? Vai ootko sä niin kujalla, ettet ymmärrä, mistä tässä on kyse? Kyse ei ole nyt treenimetodien arvostelusta ja spekuloinnista.
Ei alkanut.tuohon on ihan päivänselvä asia että se roinaa?Vaitätkö sä että se on natu?
Väitän, että on natu. Vai onko sulla näyttöä, että ei olisi? Mulla ei ainakaan ole, enkä löydä instastooreistakaan tällaista kertoneen, vaikka Oulunmurre näin väittääkin, itse asiassa jo toistamiseen tässä ketjussa.
Joten jään odottamaan sitä näyttöä asiasta.
Nämä on hankalia tapauksia ja jokainen keissi käsitellään erikseen. On iso ero siinä, haukutaanko yksityistä henkilöä vai julkisuuden henkilöä. Julkisuuden henkilön oletetaan saavan haukkuja, arvostelua, väittämiä ja kestävän ne tiettyyn rajaan saakka. Mike kuten Paulakin ovat molemmat ns. julkisuuden henkilöitä ja tällöin moni rikosilmoitus varmaankin kumottaisiin sillä, että kyse on julkisuuden henkilöstö ja haukkujien mielipiteistä, vaikkakin täysin sairasta moinen käytäntö.
Mieti esim poliitikkoja, joita haukutaan julkisesti melko isolla kädellä. Oikeuslaitos kokee tällaisetkin tapaukset vähäisinä, koska julkisena henkilönä on olettamus, että arvostelua sekä spekulaatiota syntyy ja se on kestettävä, koska tämä tulee ns. ammattitautina mukana.
Miten paljon esim Miken jopa yritystoimintaa ollaan yritetty sabotoida?! Sekään ei poliisia tai syyttäjää kiinnostanut pätkääkään. Resurssit ei riitä ja ketään poliisihallituksessa ei kiinnosta näin ”pienet” asiat.
Yksityishenkilöt saavat kyllä eri kohtelua, mutta ole ”julkkis” ja olet vapaata riistaa. Näin se vaan menee enkä edes ala puhumaan itsestäni ja miten paljon loukkaavia kommentteja saan anonyymeilta. Tätä se on nykypäivä ja sosiaalinen media
Juurikin näin! Palaan kuitenkin tässä Susan Ruususen tapaukseen, kyllä mun mielestä pääministerin puoliso on jo jonkinlainen julkisuuden henkilö, etenkin jos kirjoittaa vielä kirjan. Silti loukkaavat kirjoitukset meni oikeuteen. Kaikenkaikkiaan tuossa tapauksessahan tutkittiin tuhansia kirjoituksia, loppujen lopuksi kuitenkin vain muistaakseni viisi saatiin syytteeseen, joista kuitenkin kaikki tuomittiin. Tai yksi jäi tuomitsematta, koska sopi asian etukäteen Ruususen kanssa.
Joten on todellakin veteen piiretty viiva, mikä on julkisuuden henkilö ja mikä ei ja mitä pitää kestää ja mitä ei. Siksi sanoinkin, että tuo oikeuslaitos on ihan rulettia.
Ja tämä lähinnä siksi, että kannattaa hetken miettiä, että mitä sinne internettiin oikeasti laskee. Ei se, että joku on julkisuuden henkilö tai jollakin on instagram, anna itselle mitään juridista suojaa. Nämä harvoin toki menee mihinkään eteenpäin, jo pelkästään siksi, että solvattu itse harvemmin lähtee niitä ajamaan eteen päin. Mutta sitten kun se kohdalle napsahtaa niin voi olla iso lasku. Kyllä mua sylettäs maksaa 65k€ korvauksia siitä, että olisin kirjoitellut tunnekuohussa idioottimaisuuksia nettiin.
Moniko on nostanut syytteen keskustelupalstan väitteestä " hän roinaa varmasti" ? Montako löytyy ? Aivan sama vaikka teoriassa voisi johtaa johonkin. Ei niistä kukaan nosta juttua.
Niin, juuri tätä mä hainkin. Eli onko näistä ikinä edes yritetty nostaa juttua? Jos ei niin on aika hankala sanoa, että ei ne johda mihinkään, ennen kuin joku sen ensimmäisen kerran punnitsee.
Voin myös uhkistella ja sanoa että pakkiksen jäsen B-Ice roinaa.
Niin voit. Enkä mä voi asialle mitään. Koska B-Ice ei ole juridinen henkilö, joten B-Icen kunniaa ei voi myöskään näin ollen loukata. Tästäkin on olemassa linjaus, että nimimerkin kunniaa ei voi loukata. Kun mä pistän tän sivun kiinni niin B-Icelle ei tapahdu mitään tuon väitteen takia. Sillä ei esimerkiksi ole mitään vaikutusta mun tuloihin.
Asia olisi täysin toinen, jos hankkisin elantoni valmennuksilla, olisin kilpaillut ja minulla olisi instagram, jossa mainostan omia palveluitani. Sen jälkeen sä mun oikealla nimelläni väittäisit tällaista ja toteasin sen olevan haitallista mun elannolleni niin asia olisi täysin toinen.