FIGURE PRO Paula Ranta

Niin ja onko jälkimmäisestä edes realistista puhua? Kuka voi väittää tekevänsä kaiken optimaalisesti, en minä ainakaan. Minun mielestä koko termi optimaalinen on aika hölmö.
Jep enkä ole missään vaiheessa ainakaan yrittänyt väittää, etteikö jotain asioita voisi ehkä kenties mahdollisesti tehdä paremmin, vaan jatkuvasti rikkimenneen radion tavoin korostaa sitä faktaa, että systeemit ovat toimineet tähän asti todistetusti varsin hyvin. Ja koska edelleenkään ainakaan itse en tiedä pilkulleen, mitä hän ja hänen valmentajansa ovat tehneet niin ruokavalion, kuin reenaamisen ja lisäravinteiden ja kehonhuollon ja ja ja ja...ja JA, niin aika turhaa tässä on sivustaseuraajan asemassa alkaa muutaman IG postauksen perusteella tekemään sen kummempia johtopäätöksiä metodien "virheellisyydestä".
Reenivideot tietty asia erikseen, koska kyllähän niistä uunompikin (esim. minä) näkee, jos näyttää aavistuksen arveluttavalta.
Optimaalinen onkin kai enemmän vaan tavoite tai asteikko mistä sitä 100% harvoin näkee. Mutta pointti varmaan ymmärretty kuitenkin. Hiirestä pääsee eroon haulikollakin mutta nyt parketti on pilalla ja naapurit ei tykkää, eli ei optimaalista kun loukulla tai myrkyllä olisi varmaan selvinnyt. Treenaamisesta olen nähnyt vaan ne hack-perseilyt jne. joiden funktiota on vaikea perustella, mutta enemmän ihmettelen rohkeita keinoja siitä treenistä palautumiseen. Ihmettelen, en tuomitse. ''Effortti'' on kyllä kohdillaan mutta kai sen voisi suunnata, noh...optimaallisemmin.

Koko tämän langan sävyä en kyllä osta ja jos hieman fiksumpi olisin niin en ottaisi osaa ollenkaan. Vapaassa maailmassa kaikki saa tehdä just mitä lystää kunhan siitä ei ole muille haittaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
LOL

Kuulostaa kivalta, selkeesti näkee miten oot vieraantunut oikeesta tekemisetä aika kauas. Luettele vielä pari kivaa sst:tä ja golden sixiä, niin oot valmis valmentaja.

Oikeaoppinen high intensity training, repesin ihan oikeesti täällä. Uskomatonta tämä netti.

Kyllä, ja tämä siksi, että tuolla dopingpuolella on Paulan valmentajalta varsin suorapuheista tekstiä siitä mitä hän naisvalmennettavillaan ajaa ja siihen kuuluu trenboloni, halotestin ja anadrolit. Noilla saa järkyttävän hyvää tulosta kun yhdistetään sellaiseen treeniin jossa otetaan kaikki intensiteetti irti mitä on otettavissa ja silloin ei kukaan treenaa sitä 4-5 kertaa kauheasti enempää 7-10 päivän sisään, kun idea on palautua ja ottaa joka treeneissä enemmän kuin viimeksi.

Et sinäkään niin tyhmä ole ettet näitä tajua.
 
Jeesus mitä vuodatusta. Kyllä menee tunteisiin yksi tyttö. Se kilpailee ja pärjää, eikö se vähän ole tossa tarkoitus? Vai mitä ihmettä?


Tämä nimimerkille pikkas.

Jep ja niinkuin itse epäsuorasti sen ilmaisikin, niin tainnut raukka vähän väärälle palstalle eksyä.
 
Ei mene tunteisiin, eikö tästä sanonnasta jo päästy eroon muutama vuosi sitten.
Ehkä koko laji on sairas jos tuollainen kroppa on ihanne.
Kenties se pitäisi lajina lopettaa kuten IFBB lopetti miss olympian, ihan siitä syystä kun eukot alkoivat olemaan kammottavia otuksia testoissaan.

Pitäisi tämän palstan lukijat kysyä ihmisiltä jotka eivät seuraa tätä äärimmäisen kapeaa sceneä, että miltäs tuommoinen "kehitys" näyttää.

Show me the evidence, tai muussa tapauksessa kannattaako edes spekuloida?
Niin ja nyt kun mainitsit tämän "teston" (etkä tosiaan vaivautunut edes koko sanaa kirjoittamaan), niin taitaa sitä syntistä myrkkyä vähän sinunkin pyhässä naturopassa virrata.
ja pahoittelut vain kaikille tällaisesta typerästä, näsäviisaasta off topic välihuomiosta. Jatkakaa ✌️
 
Noista kukaan ei kuitenkaan ole kaksinkertainen raskaan sarjan suomenmestari. Ihan sama mitä mieltä sä olet, muilla metodeilla pidempään treenanneet hävisi kaksi kertaa. En mä tiedä miten kieroon asiaa katsot, mutta jos tarkoitus on voittaa ja voitto tulee, turha siinä on itkeä.
Savolainen kertoi omassa ketjussaan (tai jossain ketjussa), että Peter poltti itsensä loppuu tolla touhulla??

Eikö sitä tuo oulunmurre tuossa huolestuneena juuri koita selittää ja on huolissaan, että näin myös voisi käydä tuolla määrällä treenejä?

Ne tulokset tässä ei ole mitenkään kiistan aiheena vaan käsittääkseni tuo on se mikä huolta ja murhetta aiheuttaa.
 
Suomalaiset on kyllä ahdistavaa kansaa. Haukutaan ne jotka ei menesty ja jos menestyy, niin haukutaan vielä pahemmin.

Olen hieman eri mieltä kanssasi. Tyypillisesti ne, jotka eivät ole koskaan missään menestyneet tai mitään erityistä saavuttaneet ovat niitä pahimpia suunsoittajia.
Pienikin menestys tekee kateelliseksi, kateellisuus -->vihanpito.
 
Savolainen kertoi omassa ketjussaan (tai jossain ketjussa), että Peter poltti itsensä loppuu tolla touhulla??

Eikö sitä tuo oulunmurre tuossa huolestuneena juuri koita selittää ja on huolissaan, että näin myös voisi käydä tuolla määrällä treenejä?

Ne tulokset tässä ei ole mitenkään kiistan aiheena vaan käsittääkseni tuo on se mikä huolta ja murhetta aiheuttaa.
Ei polttanut loppuun, Make ei treenannut Peterin kanssa, mä treenasin. Se vain sai muita vaikutteita esim Pakulskilta terveellisemmästä lähestymisestä. Se oli vain valinta, ei mikään burnout. Mä treenasin ne kaikki treenit sen mukana 4 vuotta, tuplia lähes joka päivä ja mitä mä siitä opin. Mä opin sen, että te jotka pelkäätte että kroppa kippaa, ette ole eläissänne sitä rääkänneet bodauksessa niin kovaa, että osaisitte sanoa. Meidän keho kestää armotonta raiskaamista lajissa kuin lajissa. Yleensä teidän höpötykset liian kovasta treenistä peilaa vain omaan laiskaan tekemiseen ja yritetään oikeuttaa skippailut sitten selittämällä miten SUOMENMESTARI treenasi liian kovaa.

Ja mä treenaan edelleen, en mä palanut mitenkään loppuun sillä treenillä. Opin vaan helvetisti.
 
Mä opin sen, että te jotka pelkäätte että kroppa kippaa, ette ole eläissänne sitä rääkänneet bodauksessa niin kovaa, että osaisitte sanoa. Meidän keho kestää armotonta raiskaamista lajissa kuin lajissa. Yleensä teidän höpötykset liian kovasta treenistä peilaa vain omaan laiskaan tekemiseen ja yritetään oikeuttaa skippailut sitten selittämällä miten SUOMENMESTARI treenasi liian
Kaikkien keho ei kestä. Kyllä se ylikunto on ihan todellinen ilmiö ja vieläpä harvinaisen vittumainen.
 
Kaikkien keho ei kestä. Kyllä se ylikunto on ihan todellinen ilmiö ja vieläpä harvinaisen vittumainen.
Ei kestäkään kun koskaan ei anneta sille aihetta kestää. Näätkö ongelman? Oletetaan ettei se kestä, ei koskaan anneta sille aihetta kestää. Sitten selitetään miten mestarit treenaa liian kovaa treenaten samalla itse liian kevyesti kun pelätään ettei kroppa kestä.
 
Ei kestäkään kun koskaan ei anneta sille aihetta kestää. Näätkö ongelman? Oletetaan ettei se kestä, ei koskaan anneta sille aihetta kestää. Sitten selitetään miten mestarit treenaa liian kovaa treenaten samalla itse liian kevyesti kun pelätään ettei kroppa kestä.

Kaikilla ihmisillä on erilainen ruokavalio, mutta kaikilla pitäisi olla samanlainen "reenivalio".
Outoa? :unsure:
 
Kyllä, ja tämä siksi, että tuolla dopingpuolella on Paulan valmentajalta varsin suorapuheista tekstiä siitä mitä hän naisvalmennettavillaan ajaa ja siihen kuuluu trenboloni, halotestin ja anadrolit. Noilla saa järkyttävän hyvää tulosta kun yhdistetään sellaiseen treeniin jossa otetaan kaikki intensiteetti irti mitä on otettavissa ja silloin ei kukaan treenaa sitä 4-5 kertaa kauheasti enempää 7-10 päivän sisään, kun idea on palautua ja ottaa joka treeneissä enemmän kuin viimeksi.

Et sinäkään niin tyhmä ole ettet näitä tajua.
Niin tämä salakaataja? Kertoi ainakin että SKL:n kisoissa "rytisöö".
 
Ei Meidän keho kestää armotonta raiskaamista lajissa kuin lajissa. Yleensä teidän höpötykset liian kovasta treenistä peilaa vain omaan laiskaan tekemiseen ja yritetään oikeuttaa skippailut sitten selittämällä miten SUOMENMESTARI treenasi liian kovaa.

Jospa nyt ensin kokeilet itsekin niitä muita lajeja. Tottakai kehoa voidaan totuttaa nousujohteisesti kovaan rääkkiin, mutta raja tulee vastaan jossain vaiheessa. Koettu on.
 
Frank Sinatra sanoi että kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta niin pitäisikö se päivittää niin että keskustelufoorumilla viestien määrä ja nopeus ei kerro kuin kansan kiinnostuksesta ja suosiosta. Sen mukaan Paula Ranta on tällä hetkellä suosituin ja kiinnostavin uusi kilpailija body scenessä. Sitten voisi olla oma ketju esim ; väärin treenaamalla mr olympiaksi. Toki on hienoa jos ollaan huolissaan kisaajan terveydestä mutta kun se vaan näyttää piilovittuilulta ja oman egon pönkittämiseltä niin kannattaisiko edes hetken miettiä miten spekuloi urheilijasta. Harjoittelusta sen verran että jokaisen pitää yrityksen ja erehdyksen kautta etsiä se itselleen parhaiten sopiva systeemi, ainoastaan kilpailijalla ei ole vaihtoehtoa; on treenattava aivan saatanan kovaa ja äärirajoilla koska muuten ei tipu niitä pokaaleja. Se mikä monesti unohtuu on seuraava; ei se kova treenaaminen eikä se kova dieetti vaan se kuinka monelle asialle joutuu näyttämään punaista valoa kun kisaa, tämä oli suora lainaus Keijo Reimanilta jolla on 5kpl MM mitaleita.
 
Ei kestäkään kun koskaan ei anneta sille aihetta kestää. Näätkö ongelman? Oletetaan ettei se kestä, ei koskaan anneta sille aihetta kestää. Sitten selitetään miten mestarit treenaa liian kovaa treenaten samalla itse liian kevyesti kun pelätään ettei kroppa kestä.
Turha näistä on yhden muuttujan kautta vääntää.
Ravinnossa,lääkkeissä,terveydentilassa, iässä jne on eroja. Ei asian näkeminen vain yhdenmuuttujan kautta kerro paskaakaan mistään.
 
Ei polttanut loppuun, Make ei treenannut Peterin kanssa, mä treenasin. Se vain sai muita vaikutteita esim Pakulskilta terveellisemmästä lähestymisestä. Se oli vain valinta, ei mikään burnout. Mä treenasin ne kaikki treenit sen mukana 4 vuotta, tuplia lähes joka päivä ja mitä mä siitä opin. Mä opin sen, että te jotka pelkäätte että kroppa kippaa, ette ole eläissänne sitä rääkänneet bodauksessa niin kovaa, että osaisitte sanoa. Meidän keho kestää armotonta raiskaamista lajissa kuin lajissa. Yleensä teidän höpötykset liian kovasta treenistä peilaa vain omaan laiskaan tekemiseen ja yritetään oikeuttaa skippailut sitten selittämällä miten SUOMENMESTARI treenasi liian kovaa.

Ja mä treenaan edelleen, en mä palanut mitenkään loppuun sillä treenillä. Opin vaan helvetisti.
Toisilla meistä on sen verran paskat geenit, että myös ylikuntoon itsensä saa. Itse olen tuonkin kokeillut ihan parissa eri harrastuksessa.

Tai sitten mä tosiaan olin vaan laiska... Tai sitten elämässä oli muutakin stressitekijöitä niin paljon, että se treenimäärä ei voinut olla niin kovaa ja korkealta kuin mitä yritin. Normaalistihan ihmisillä on esim työ ja siitä treenaamisesta ei se raha irto. Toisilla jopa fyysisempi työ.

Ja kuten aikaisemminkin on mainittu niin yksilöitä sitä ollaan sen kanssa millasta volyymia sitä kukin kestää.
 
Ei polttanut loppuun, Make ei treenannut Peterin kanssa, mä treenasin. Se vain sai muita vaikutteita esim Pakulskilta terveellisemmästä lähestymisestä. Se oli vain valinta, ei mikään burnout. Mä treenasin ne kaikki treenit sen mukana 4 vuotta, tuplia lähes joka päivä ja mitä mä siitä opin. Mä opin sen, että te jotka pelkäätte että kroppa kippaa, ette ole eläissänne sitä rääkänneet bodauksessa niin kovaa, että osaisitte sanoa. Meidän keho kestää armotonta raiskaamista lajissa kuin lajissa. Yleensä teidän höpötykset liian kovasta treenistä peilaa vain omaan laiskaan tekemiseen ja yritetään oikeuttaa skippailut sitten selittämällä miten SUOMENMESTARI treenasi liian kovaa.

Ja mä treenaan edelleen, en mä palanut mitenkään loppuun sillä treenillä. Opin vaan helvetisti.
On syytä huomioida, että ylikunto ei läheskään aina ole yksinomaan fyysisen rasituksen aiheuttama tila ja henkiset kuormitustekijät näyttelevät hyvin suurta roolia oirekuvassa. Esim. mikäli henkilö on luontainen stressaaja ja jatkuvaa päänvaivaa aiheuttavat mm. kuormittava työ ja parisuhdeasiat tai vaikkapa pakonomainen treenaaminen, on kynnys päätyä harjoittelun seurauksena ylikuormitustilaan huomattavasti matalampi verrattuna henkilöön, jonka kapasiteetti käsitellä asioita on parempi ja jonka elämästä kuormitustekijät uupuvat.

Mitä tulee Paulaan, vaikuttaa hän nauttivan täysin (silikoni)rinnoin elämästään tällä hetkellä! Tätä ilmiötä on vilpittömästi mukava todistaa, hänellä on aivan upea fysiikka ja kehitys on ollut päätä huimaavaa. Koen kuitenkin tekemisessä monia riskejä ja näitä on mielestäni perusteltua nostaa esille. Monet Pakkotoiston leijonamentaliteetilla edenneet ovat ikääntyessään tulleet hyvin erilaisiin ajatuksiin ja mielestäni tällaista kokemusasiantuntijuutta on hyvä kuunnella. Taisitpa itsekin jossain vaiheessa havahtua iän myötä pohtimaan vuotta leijonana vs. 10 vuotta hiirenä. Olet kirjoittanut aiheesta erinomaisen pohdinnan. Paulan isommiksi riskeiksi koen fanaattisen tekemisen (mm. päätti kisojen jälkeen herkutella fun lightilla, maailman bodyeliitin ylittävät treenimäärät, ryynit) aiheuttamat terveysriskit ja naiseuden menettämisen sekä elämän rakentamisen yhden tukijalan varaan. Viimeisimmästä ilmiöstä en tosin voi mennä takuuseen, mutta aktiivinen sosiaalisen median käyttö antaa osviittaa ainoastaan bodylaiffista.

Voimme ainoastaan spekuloida ja povailla miten mahdollisesti tulee käymään. Hän todennäköisesti jatkaa samaa rataa tai lyö jopa lisävaihdetta tekemiseen. Hetkellisesti ajateltuna erinomainen tapa elää ja tästä mimmi tuntuu nauttivan. Toivottavasti hän kuitenkin tiedostaa aikojen saatossa ilmaantuvat realiteetit eli tässä veneessä ollessaan hän ajautuu kauemmaksi naiseudestaan ja terveydestään. Näiden puhutaan olevan kaikille urheilijoille itseisarvoja, mutta näin ei välttämättä ole - erityisesti valtavan määrätietoisen urheilijan perspektiivistä. Tällainen Paula tuntuu olevan. Haluaisinkin kysyä häneltä, että olisitko hän valmis jatkamaan samalla polulla, mikäli kymmenen vuoden kuluttua hänellä olisi isoja terveyshuolia ja huomattavan maskuliinisia piirteitä? Voi olla ja todella toivon, että näin ei tule tapahtumaan, mutta tuo saattaa olla tämän hetken tekemisen realistinen hinta ja se on hyvä tiedostaa.

Vielä lopuksi eli jos tuijotan Paulaa kehonrakentajana, kannustan häntä ehdottomasti jatkamaan. Mimmissä on mieletön potentiaali. Jos taas tuijotan Paulan ihmisyyttä, suosittelisin häntä pysähtymään toviksi ja vasta sen jälkeen jatkamaan itselleen tärkeää elämää. Oli se sitten viiden tähden kehonrakennusta, maltillisempaa fitnesspyllyilyä tai jotain joogaopintoja.
 
On syytä huomioida, että ylikunto ei läheskään aina ole yksinomaan fyysisen rasituksen aiheuttama tila ja henkiset kuormitustekijät näyttelevät hyvin suurta roolia oirekuvassa. Esim. mikäli henkilö on luontainen stressaaja ja jatkuvaa päänvaivaa aiheuttavat mm. kuormittava työ ja parisuhdeasiat tai vaikkapa pakonomainen treenaaminen, on kynnys päätyä harjoittelun seurauksena ylikuormitustilaan huomattavasti matalampi verrattuna henkilöön, jonka kapasiteetti käsitellä asioita on parempi ja jonka elämästä kuormitustekijät uupuvat.

Mitä tulee Paulaan, vaikuttaa hän nauttivan täysin (silikoni)rinnoin elämästään tällä hetkellä! Tätä ilmiötä on vilpittömästi mukava todistaa, hänellä on aivan upea fysiikka ja kehitys on ollut päätä huimaavaa. Koen kuitenkin tekemisessä monia riskejä ja näitä on mielestäni perusteltua nostaa esille. Monet Pakkotoiston leijonamentaliteetilla edenneet ovat ikääntyessään tulleet hyvin erilaisiin ajatuksiin ja mielestäni tällaista kokemusasiantuntijuutta on hyvä kuunnella. Taisitpa itsekin jossain vaiheessa havahtua iän myötä pohtimaan vuotta leijonana vs. 10 vuotta hiirenä. Olet kirjoittanut aiheesta erinomaisen pohdinnan. Paulan isommiksi riskeiksi koen fanaattisen tekemisen (mm. päätti kisojen jälkeen herkutella fun lightilla, maailman bodyeliitin ylittävät treenimäärät, ryynit) aiheuttamat terveysriskit ja naiseuden menettämisen sekä elämän rakentamisen yhden tukijalan varaan. Viimeisimmästä ilmiöstä en tosin voi mennä takuuseen, mutta aktiivinen sosiaalisen median käyttö antaa osviittaa ainoastaan bodylaiffista.

Voimme ainoastaan spekuloida ja povailla miten mahdollisesti tulee käymään. Hän todennäköisesti jatkaa samaa rataa tai lyö jopa lisävaihdetta tekemiseen. Hetkellisesti ajateltuna erinomainen tapa elää ja tästä mimmi tuntuu nauttivan. Toivottavasti hän kuitenkin tiedostaa aikojen saatossa ilmaantuvat realiteetit eli tässä veneessä ollessaan hän ajautuu kauemmaksi naiseudestaan ja terveydestään. Näiden puhutaan olevan kaikille urheilijoille itseisarvoja, mutta näin ei välttämättä ole - erityisesti valtavan määrätietoisen urheilijan perspektiivistä. Tällainen Paula tuntuu olevan. Haluaisinkin kysyä häneltä, että olisitko hän valmis jatkamaan samalla polulla, mikäli kymmenen vuoden kuluttua hänellä olisi isoja terveyshuolia ja huomattavan maskuliinisia piirteitä? Voi olla ja todella toivon, että näin ei tule tapahtumaan, mutta tuo saattaa olla tämän hetken tekemisen realistinen hinta ja se on hyvä tiedostaa.

Vielä lopuksi eli jos tuijotan Paulaa kehonrakentajana, kannustan häntä ehdottomasti jatkamaan. Mimmissä on mieletön potentiaali. Jos taas tuijotan Paulan ihmisyyttä, suosittelisin häntä pysähtymään toviksi ja vasta sen jälkeen jatkamaan itselleen tärkeää elämää. Oli se sitten viiden tähden kehonrakennusta, maltillisempaa fitnesspyllyilyä tai jotain joogaopintoja.
Hienosti muotoiltu!
 
Ja voihan se olla, että tuota pro korttia tavoitellessa, otettiin rykäisy vähän isommalla vaihteella, ja nyt voi keventää hetkeksi jalkaa kaasulta ennen uusia lihatalkoita. Mahdollisesti pitää yksi kehitysvuosi ja kilpailla vasta esim 2023 pro kisoissa. Nämä tietysti pelkkää spekulaatiota, mutta tuohon pro kortin saavuttamiseen meni käytännössä vain vuosi. Tosin Paulasta saa helposti sellaisen kuvan, että ei välttämättä malta hengähtää (juuri tuo täytetyn sorsan mainitsema fanaattisuus). Olen miettinyt että onko esimerkiksi tuolla sairasstetulla anoreksialla ym vaikutusta, eli voiko se aiheuttaa addiktoitumisen siirtymistä muihin asioihin. Seuraan kyllä mielenkiinnolla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom