FIGURE PRO Paula Ranta

Mitä oon seurannut terveelliseltä toi touhu näyttää ruuat olen kohdillaa kaikki makrot tulee puhtaasta ruuasta, treenitkin terveellistä vaikka 2krt päivässä, koska näytäis ettei yhtää sarjaa vedetä feilureen asti.

Niin vaikuttaa, juuri niin terveelliseltä kuin vain mahdollista, mutta jo pelkkä diettaaminen luonnottoman alhaisiin rasvoihin sekä kisoihin kuivattaminen on todella epäterveellistä ja siitä ei tässä lajissa pääse mihinkään se on vaan pakko tehdä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tarkoitat terveellisellä ? Horkka kilpa bodarin määrillä ei ole koskaan terveellistä. Harrastaa voi natunakin, mutta silloin kilpaillaan ihan muissa ympyröissä. Harrastaminen ja huipulla kilpailu ei ole sama asia. Se että joku body mestari on elänyt vanhaksi ei tarkoita että hän on harrastanut terveellisemmin kuin muut. Elinikään vaikuttaa geenit ja sairaudetkin. Ei pelkät body uran valinnat.
Siis sitä että homman voi tehdä mahdollisimman terveellisesti ilman sen suurempia terveysvaikutuksia. Vaatii ehkä tarkempaa monitorointia verikokeiden osalta jne, mutta kyllä se IMO on mahdollista vaikka skabailtais huipullakin. Mutta edelleen, tämä on minun mielipiteeni.
Eli oletko oikeasti sitä mieltä että bodifitnes/figure, On niitä todella harvoja lajeja joita voi aivan huipulle asti tehdä terveys aspekti maksimoiden, ilman että se aiheuttaisi mitään kuormitusta terveyteen?
Sori Nyt olet kyllä hieman kujalla vaikka luulisi, sinunkin asiasta jotain tietävän kun itsekkin kilpailet.
Varmasti aiheuttaa JOTAIN kuormitusta, varsinkin pitkässä juoksussa, siinä olet oikeassa ja sen verran otan sanojani takaisinpäin. Mut siis mitä nyt olen itse aiheeseen vuosien aikana perehtynyt niin omien havaintojen mukaan se olisi mahdollista. Toki enhän minäkään esim noiden ameriikan huippujen sanojen todellisuutta voi taata mut siis näin. Naiivia ajatella näin? Maybe. Mut haluan ajatella näin. Onko se sitten sitä kujalla olemista? Maybe. Mut niinhän mä oon muutenkin :D Ja en ole koskaan kilpaillut. Pitänyt kyllä, mutta. Niin.
 
Mä oon niin erimieltä tosta etteikö tätä hommaa vois harrastaa terveellisesti. Enkä usko olevani ainoa.

Aukaistaampa sitä mitä minä ainakin tarkoitin.

Jos halutaan maksimoida terveys: syödään nälän mukaan, liikutaan niin että vähän kuormitetaan, semmoista mukavuusliikuntaa. Ei dieetata, ei bulkata, ei pusketa kroppaa suorituskyvyn äärirajoille.

Näitä viimeisessä virkkeessä olevia kolmea kohtaa joutuu jokainen kehonrakennusmielessä oikeasti tavoitteellisesti treenaava tekemään. Vaikka jätettäisiin ekat kaksi pois, tuo viimeinen on silti fyysisesti kuluttavaa; tulee nitkahduksia, repeämisiä, pikku kolhuja, nivelten kulumista kun viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen ollaan kuorman alla. Ja nuo lopulta tuntuvat kun kilometreja on riittävästi.

Sitten otetaan vielä itse kisaus päälle; vedäppä vaikka natikkana sinne kovaa kireyttä vaativien lajien kisakuntoon, niin siitä kestää 1-6 kk toipua, riippuen lajista ja mihin kondikseen on päästy. JOS toivut ennallesi, osahan ottaa pysyvää tai vähintään hyvin pitkäaikaista damagea kroppaansa. Siitä täysin luonnottomasta kisakondiksesta, sinne pääsystä terveellisyys erittäin kaukana.
 
Siis sitä että homman voi tehdä mahdollisimman terveellisesti ilman sen suurempia terveysvaikutuksia. Vaatii ehkä tarkempaa monitorointia verikokeiden osalta jne, mutta kyllä se IMO on mahdollista vaikka skabailtais huipullakin. Mutta edelleen, tämä on minun mielipiteeni.

Varmasti aiheuttaa JOTAIN kuormitusta, varsinkin pitkässä juoksussa, siinä olet oikeassa ja sen verran otan sanojani takaisinpäin. Mut siis mitä nyt olen itse aiheeseen vuosien aikana perehtynyt niin omien havaintojen mukaan se olisi mahdollista. Toki enhän minäkään esim noiden ameriikan huippujen sanojen todellisuutta voi taata mut siis näin. Naiivia ajatella näin? Maybe. Mut haluan ajatella näin. Onko se sitten sitä kujalla olemista? Maybe. Mut niinhän mä oon muutenkin :D Ja en ole koskaan kilpaillut. Pitänyt kyllä, mutta. Niin.

Jep, homman voi tehdä niin terveellisesti KUIN lajin vaatima panostus sallii. Mutta se ei ole terveysliikuntaa, ei varsinkaan kisatessa, eikä varsinkaan doupatessa + kisatessa.

Siinä on vissi ero..
 
Sitten kun olet enemmän aikuinen, niin omalle tyttärellesi et suosittelisi näin sairasta lajia.
Neuvoja tuo nuori nainen kyllä kaipaisi.
Neuvoja ei pidä tyrkyttää. Sitäpaitsi tämä vaikuttaa nyt sukupuolisidonnaiselta, tuskin pidät samanlaista meteliä asiasta mieskilpailijoille. Terveyshaitatkin tässä huono peruste, enemmän niitä (oletettavasti) dopinginaineista vakavia ja jopa fataaleja terveyshaittoja taitaa miehillä olla. Ja miksi Paulan pitäisi olla miesten ihannenainen, koita jo kasvaa ulos siitä ajatuksesta, että naisen tehtävä on lähinnä miellyttää miestä (sinua).
 
Mutta kun tässä tapauksessa ei ole pohjia tehty, pohjalla on juuri ennen tätä rääkkiä syömishäiriötä ja kuvista sen näkee jokainen, homma on rakennettu savimaalle. Edelleen näkyy tämä tausta, ei syödä edes jouluna vanhempien luona jouluruokia, vaan omaa herkkupuuroa, vaikka kisoja ei ole lähimaillakaan. Kisojen jälkeen sama juttu, eli ei ihan normaalia touhaamista.
Eilen kävivät valmentajan kanssa ravintolassa syömässä. Valmentajalla ravintolasta ruoka. Paulalla totutusti omat eväät, vaikka dieetti päättyi tähän Puolan kilpailuun.
 
Jäsen @Pikkas näyttäis jopa hieman trollilta. Tuo ensimmäinen postauksensa tähän ketjuun, missä ihmetteli miten jäsen Oulunmurre voisi olla katkera Paulalle..

(HOKS, tämä yleisesti nyt, ei käyttäjästä Oulunmurre): jos jäsenelle Pikkas ei ole vielä ihmissuhteiden ja naisten+miesten kanssakäynti vielä valaissut mistä katkeruutta voisi puolin tai toisin syntyä..niin joko on päästy pumpulissa eteenpäin tai elettyä elämää ei vielä ole. Tai sitten trolli.

Ja muuten, sä oot väärällä forumilla.

(nämä yleisesti, ei kisaajasta Paula Ranta)
A) Ykskään näistä lajeista mitä täällä aktiivisesti käsitellään, ei ole terveysliikuntaa, vaikka sitä lajin sisällä harrastettaisiinkin niin terveellisesti kuin voi.

B) Kysyit onko jonkun naisihanne moinen kroppa? No harvalla..harvan ihanne lajinkaan sisällä on se kisakuntoon kuivatettu kroppa. Kisaavatkin henkilöt näyttävät lajia harrastavankin silmään paremmalta vähän isompana. ja pehmeämpänä. Tämä ainakin minun henkilökohtainen mielipide. Mutta kun lajin kisatilanne vaatii tuon. Ja jos lajin kisakunto aiheuttaa sulla vastareaktiota, lopeta hyvän tähden seuraaminen.
EDIT: Harva kisaajistakaan pysyttelee tuossa kunnossa kauempaa kuin on tarvis, varsinkaan natikkakisaajista. Jos siellä kisakunnossa kerran kahteen tai kolmeen vuoteen vaikka ollaan, niin suurin osa ajasta näytetään suht toiselta.

C) Neuvojen antaminen ja suosittelu tyttärelle ym..suurin osa kisaajista on aikuisia ihmisiä. Seth Ferocen sanoin; 'It's a personal fucking decision'. Mä en käytä, mutta en lähde ketään aineita käyttävää neuvomaan. Tai varsinkaan varoittelemaan jostain sivuvaikutuksista, se käyttävä henkilö tietää ne sivuvaikutukset ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta jo paljon paremmin kuin minä. Ja harvassa ovat ne dropittelijat jotka sitä suosittelisivat kenellekään. Mutta tietyt lajit vaativat nuo aineet, jos lajissa aikoo menestyä. Deal with it.
Puhuit sitten amerikkaan tuossa viimeisessä lauseessa.
Ja en ole trolli ja en ole väärällä foorumilla, sillä suurin osa täällä, ainakin toivon niin, on kuntoilijoita jotka haluavat puhua ja saada neuvoja kuntosaliharjoitteluun.

En minä muuten olen seurannut ketään fitness muijaa - ei minulla edes ole instagram tiliä.
Rauhoitu, en ole tässä mitään vastakkainasettelua esittämässä, vaan huolissaan niistä pikkutytöistä, mitä Paulakin oli muutama vuosi sitten.
Pikkutytöistä noin 13 -15 vuotiaista jotka ajattelevat tuollaisen kropan olevan tie menestykseen tai minne lie.... poikien suosioon.
 
En minä muuten olen seurannut ketään fitness muijaa - ei minulla edes ole instagram tiliä.
Rauhoitu, en ole tässä mitään vastakkainasettelua esittämässä, vaan huolissaan niistä pikkutytöistä, mitä Paulakin oli muutama vuosi sitten.
Pikkutytöistä noin 13 -15 vuotiaista jotka ajattelevat tuollaisen kropan olevan tie menestykseen tai minne lie.... poikien suosioon.

Turha huoli. Tuo on todella marginaalilaji ja erittäin pieni osa tytöistä/naisista haluaa näyttää tuolta.
 
Peter Wilenius, vaihtoi aikoinaan cbb yleiseen sarjaan ja voitti raskaansarjan SM. Aiheutti teollaan pahaa mieltä ja unettomia öitä joillekin, syytettiin maanpetturuudesta,rintamakarkuruudesta ym. On lopettanut kilpailun mutta herättää tunteita vielä.
Eiköhän ne unettomat yöt ole Peterillä itsellään, kun ulkonäkö alkoi näyttämään 20-vuotta vanhemmalta ja häneltä voi kysyä mitä pysyviä vaurioita tuli.
Jyskyttääkö sydän ja ollaanko korvaushoidolla.
Peter voi tulla tänne kertomaan mikä on olo nyt ja miksi tuli tehtyä asioita joita hän teki ja mitä jäi käteen - rajaton suosio ja kymmenet miljoonat?
 
Niin vaikuttaa, juuri niin terveelliseltä kuin vain mahdollista, mutta jo pelkkä diettaaminen luonnottoman alhaisiin rasvoihin sekä kisoihin kuivattaminen on todella epäterveellistä ja siitä ei tässä lajissa pääse mihinkään se on vaan pakko tehdä.
Aivan totta, sukupuolesta riippumatta.

Toki lähes joka lajissa on tilanteet jolloin terveys on vaarassa, oli se sitten keilaajan liukastuminen, rallikuskin ulosajo tai bodarin epäterveellisen pitkälle viety dieetti. Jokainen sen tiedostaa mutta rakkaudesta lajiin.

(En kyllä tiedä onko kukaan ammattilaiskeilaaja päätynyt radalle ja liukastunut mutta anyway 😁)
 
Neuvoja ei pidä tyrkyttää. Sitäpaitsi tämä vaikuttaa nyt sukupuolisidonnaiselta, tuskin pidät samanlaista meteliä asiasta mieskilpailijoille. Terveyshaitatkin tässä huono peruste, enemmän niitä (oletettavasti) dopinginaineista vakavia ja jopa fataaleja terveyshaittoja taitaa miehillä olla. Ja miksi Paulan pitäisi olla miesten ihannenainen, koita jo kasvaa ulos siitä ajatuksesta, että naisen tehtävä on lähinnä miellyttää miestä (sinua).
Tottakai se on sukupuolisidonnaista, naiselle ei sovi testosteroni ja huonostihan siinä käy jos sille tielle lähdetään - tiedät sen itsekin fiksuna miehenä, joten mitä tässä haluat nyt sanoa, muuta kuin sen että "jokainen tekee omat ratkaisunsa".

Paulalle tuo on väärä ratkaisu ja kuten tuossa yksi nainen sanoi, niin nämä fitness hommat voi tehdä ilman dopingia, silloin ei tietenkään kilpailla näissä sairaissa lajeissa, mutta ollaan hyvässä kunnossa, vahvoja ja hyvännäköisiä.
 
Tottakai se on sukupuolisidonnaista, naiselle ei sovi testosteroni ja huonostihan siinä käy jos sille tielle lähdetään - tiedät sen itsekin fiksuna miehenä, joten mitä tässä haluat nyt sanoa, muuta kuin sen että "jokainen tekee omat ratkaisunsa".

Paulalle tuo on väärä ratkaisu ja kuten tuossa yksi nainen sanoi, niin nämä fitness hommat voi tehdä ilman dopingia, silloin ei tietenkään kilpailla näissä sairaissa lajeissa, mutta ollaan hyvässä kunnossa, vahvoja ja hyvännäköisiä.
Niin no eipä ne ylisuuret määrät testoa miehillä kovin tervettä tai luonnollista ole.. Silti et taida heitä juuri kritisoida?

~170cm vaikka 110kg bodari on melkoisen kaukana terveellisestä korkean verenpaineen, ylipainon, mahdollisen uniapnean ynnä muiden herkkujen kanssa 😁
 
Jätä noi hymiöt pois.

Olen kritisoinut myös miesten horkan käyttöä ja kuten sanoin, niin muistakaa se lista ysärin bodareista jotka ovat kuolleet.
Mainitsin tuon Nasser sedän aiemmin.
Suosittelen siirtymistä 2020-luvulle 😁
Pahoittelut, en jaksa ihan kaikkea lukea täältä joten jäänyt huomaamatta tuo nasser.

Antaa naisten bodata, homojen kävellä käsi kädessä ja ihmisten ajaa ranskalaisilla autoilla. Kaikki kukat kukkikoot, se on nykypäivää 🙂
 
Toimiminen ja optimaalinen on eri asioita.

Mutta noh, onhan se stuntti riipaista sieltä sirosta kunnosta pro korttiin aikavälillä joka ei ole paljoa pidempi kuin olympia-kilpailijan offseason. Selvästikin jotain on oikein tehty mutta huolettaahan se välillä katsoa sivusta(vaikkakin vaan somen läpi) että mitähän tästä tulee. Se mikä nousee nopeasti yleensä myös laskee yhtä nopeasti.

Niin ja onko jälkimmäisestä edes realistista puhua? Kuka voi väittää tekevänsä kaiken optimaalisesti, en minä ainakaan. Minun mielestä koko termi optimaalinen on aika hölmö.
Jep enkä ole missään vaiheessa ainakaan yrittänyt väittää, etteikö jotain asioita voisi ehkä kenties mahdollisesti tehdä paremmin, vaan jatkuvasti rikkimenneen radion tavoin korostaa sitä faktaa, että systeemit ovat toimineet tähän asti todistetusti varsin hyvin. Ja koska edelleenkään ainakaan itse en tiedä pilkulleen, mitä hän ja hänen valmentajansa ovat tehneet niin ruokavalion, kuin reenaamisen ja lisäravinteiden ja kehonhuollon ja ja ja ja...ja JA, niin aika turhaa tässä on sivustaseuraajan asemassa alkaa muutaman IG postauksen perusteella tekemään sen kummempia johtopäätöksiä metodien "virheellisyydestä".
Reenivideot tietty asia erikseen, koska kyllähän niistä uunompikin (esim. minä) näkee, jos näyttää aavistuksen arveluttavalta.
 
Mitä lihasmassaan tulee, niin oikeaoppisella ja ohjatulla high intensity -treenillä olisi samat tehnyt sillä 3-4 kertaa ja noin 5 tuntia salilla viikkoon treenaamalla.

Tottakai se kaikki heiluminen ja vatvominen sekä kuluttaminen on voinut auttaa kunnon yleisilmeeseen hyvällä tavalla kireyden suhteen ja niin edespäin, mutta kyllä tuon olisi rakentanut niin paljon tiiviimmällä ja tehokkaammin suunnitellulla treenilläkin.
 
Aivan totta, sukupuolesta riippumatta.

Toki lähes joka lajissa on tilanteet jolloin terveys on vaarassa, oli se sitten keilaajan liukastuminen, rallikuskin ulosajo tai bodarin epäterveellisen pitkälle viety dieetti. Jokainen sen tiedostaa mutta rakkaudesta lajiin.

(En kyllä tiedä onko kukaan ammattilaiskeilaaja päätynyt radalle ja liukastunut mutta anyway 😁)

Tässä vielä toinen tuulettaa taottuaan vastustajalle mahdollisesti aivovamman, mutta hei muistetaan kaikki että roina on vaarallista...
 
Mitä lihasmassaan tulee, niin oikeaoppisella ja ohjatulla high intensity -treenillä olisi samat tehnyt sillä 3-4 kertaa ja noin 5 tuntia salilla viikkoon treenaamalla.

Tottakai se kaikki heiluminen ja vatvominen sekä kuluttaminen on voinut auttaa kunnon yleisilmeeseen hyvällä tavalla kireyden suhteen ja niin edespäin, mutta kyllä tuon olisi rakentanut niin paljon tiiviimmällä ja tehokkaammin suunnitellulla treenilläkin.
LOL

Kuulostaa kivalta, selkeesti näkee miten oot vieraantunut oikeesta tekemisetä aika kauas. Luettele vielä pari kivaa sst:tä ja golden sixiä, niin oot valmis valmentaja.

Oikeaoppinen high intensity training, repesin ihan oikeesti täällä. Uskomatonta tämä netti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom