FIGURE PRO Paula Ranta

Ei mene tunteisiin, eikö tästä sanonnasta jo päästy eroon muutama vuosi sitten.
Ehkä koko laji on sairas jos tuollainen kroppa on ihanne.
Kenties se pitäisi lajina lopettaa kuten IFBB lopetti miss olympian, ihan siitä syystä kun eukot alkoivat olemaan kammottavia otuksia testoissaan.

Pitäisi tämän palstan lukijat kysyä ihmisiltä jotka eivät seuraa tätä äärimmäisen kapeaa sceneä, että miltäs tuommoinen "kehitys" näyttää.

Voi käyttää sanaa sairas tai sitten ajatella että se on normaalista hyvin poikkeava fetissi olla nainen miehen naamalla ja kropalla, mutta isoilla tisseilla ja tussulla. 😄

On sitä vielä paljon erikoisempiakin fetissejä olemassa. Pääasia että itse viihtyy ja tykkää mitä tekee. Kunhan ei tule ikinä katumapäälle sillä osa muutoksista on pysyviä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli tavoite oli nimenomaan tuo SM-kulta ja thats it? Vai ymmärsinkö väärin?
CBB fysiikan pohjalta ne tavoitteet asetettiin korkealle, sitten kuitenkin massiivisten lihatalkoiden jälkeen parit kisat käytynä lopetettiin, kun ei fysiikasta siinä vauhtisokeudessa tullutkaan se, millä arvokisoja lähdettäisiin voittamaan, tai jotenkin noin? Eikä nyt ollut mikään dissaus Peteriä kohtaan, mutta mun mielestä herran paras fysiikka nähtiin vuonna 2012.
 
Jäsen @Pikkas näyttäis jopa hieman trollilta. Tuo ensimmäinen postauksensa tähän ketjuun, missä ihmetteli miten jäsen Oulunmurre voisi olla katkera Paulalle..

(HOKS, tämä yleisesti nyt, ei käyttäjästä Oulunmurre): jos jäsenelle Pikkas ei ole vielä ihmissuhteiden ja naisten+miesten kanssakäynti vielä valaissut mistä katkeruutta voisi puolin tai toisin syntyä..niin joko on päästy pumpulissa eteenpäin tai elettyä elämää ei vielä ole. Tai sitten trolli.

Ja muuten, sä oot väärällä forumilla.

(nämä yleisesti, ei kisaajasta Paula Ranta)
A) Ykskään näistä lajeista mitä täällä aktiivisesti käsitellään, ei ole terveysliikuntaa, vaikka sitä lajin sisällä harrastettaisiinkin niin terveellisesti kuin voi.

B) Kysyit onko jonkun naisihanne moinen kroppa? No harvalla..harvan ihanne lajinkaan sisällä on se kisakuntoon kuivatettu kroppa. Kisaavatkin henkilöt näyttävät lajia harrastavankin silmään paremmalta vähän isompana. ja pehmeämpänä. Tämä ainakin minun henkilökohtainen mielipide. Mutta kun lajin kisatilanne vaatii tuon. Ja jos lajin kisakunto aiheuttaa sulla vastareaktiota, lopeta hyvän tähden seuraaminen.
EDIT: Harva kisaajistakaan pysyttelee tuossa kunnossa kauempaa kuin on tarvis, varsinkaan natikkakisaajista. Jos siellä kisakunnossa kerran kahteen tai kolmeen vuoteen vaikka ollaan, niin suurin osa ajasta näytetään suht toiselta.

C) Neuvojen antaminen ja suosittelu tyttärelle ym..suurin osa kisaajista on aikuisia ihmisiä. Seth Ferocen sanoin; 'It's a personal fucking decision'. Mä en käytä, mutta en lähde ketään aineita käyttävää neuvomaan. Tai varsinkaan varoittelemaan jostain sivuvaikutuksista, se käyttävä henkilö tietää ne sivuvaikutukset ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta jo paljon paremmin kuin minä. Ja harvassa ovat ne dropittelijat jotka sitä suosittelisivat kenellekään. Mutta tietyt lajit vaativat nuo aineet, jos lajissa aikoo menestyä. Deal with it.
 
Viimeksi muokattu:
CBB fysiikan pohjalta ne tavoitteet asetettiin korkealle, sitten kuitenkin massiivisten lihatalkoiden jälkeen parit kisat käytynä lopetettiin, kun ei fysiikasta siinä vauhtisokeudessa tullutkaan se, millä arvokisoja lähdettäisiin voittamaan, tai jotenkin noin? Eikä nyt ollut mikään dissaus Peteriä kohtaan, mutta mun mielestä herran paras fysiikka nähtiin vuonna 2012.
Näin minäkin ajattelisin.
 
mutta itseäni mietityttää juurikin tämä terveys ja elämänilo, jonka näen tärkeimpänä asiana elämässä
Niin minullekin terveys on tärkein. Mutta nythän on kyse ammatti urheilijoista bodauksessa. Ihan väärä laji jos terveys on ykkös asia. Ei lajia voi harrastaa terveellisesti 🤷‍♂️ Siinä mielessä en lähtisi taviksena kyseenalaistamaan toisten valintoja. Ei kait Paula masentunut ole vai miksi hänellä ei olisi elämäniloa ? Eiköhän elä elämänsä parasta aikaa 🙂 Se mitä tapahtuu uran jälkeen on srn ajan murhe. Ei huipulle tähtäävä voi murehtia tulevaa.
 
Niin minullekin terveys on tärkein. Mutta nythän on kyse ammatti urheilijoista bodauksessa. Ihan väärä laji jos terveys on ykkös asia. Ei lajia voi harrastaa terveellisesti 🤷‍♂️ Siinä mielessä en lähtisi taviksena kyseenalaistamaan toisten valintoja. Ei kait Paula masentunut ole vai miksi hänellä ei olisi elämäniloa ? Eiköhän elä elämänsä parasta aikaa 🙂 Se mitä tapahtuu uran jälkeen on srn ajan murhe. Ei huipulle tähtäävä voi murehtia tulevaa.
En siis tarkoita että nyt ei olisi elämäniloa, vaan juurikin sitten jos haasteita tulee valintojen myötä.

Ei tosiaan terveysurheilua ole, mutta omilla valinnoilla pystyy vaikuttamaan haittojen määrään.
 
Niin minullekin terveys on tärkein. Mutta nythän on kyse ammatti urheilijoista bodauksessa. Ihan väärä laji jos terveys on ykkös asia. Ei lajia voi harrastaa terveellisesti 🤷‍♂️ Siinä mielessä en lähtisi taviksena kyseenalaistamaan toisten valintoja. Ei kait Paula masentunut ole vai miksi hänellä ei olisi elämäniloa ? Eiköhän elä elämänsä parasta aikaa 🙂 Se mitä tapahtuu uran jälkeen on srn ajan murhe. Ei huipulle tähtäävä voi murehtia tulevaa.

Ainakin itse aina puhuu siitä kuinka iloinen ja onnellinen on.
Uran jälkeen tietysti tilanne on toinen, ja silloin voi tietysti mielentila heittää, niinkuin todella monella huippu urheilijalla varsinkin pitkän uran jälkeen käy, mutta tässä kohtaa siitä on turha murehtia.
 
Toinen esimerkki Norjasta. Tuore olympiavoittaja Jakob Ingebritsen. Ei lepopäiviä ollenkaan. Palautumiskapasiteettiä on kehitetty lapsuudesta asti systemaattisesti ja silloin hieman kevyempi treeni toimii lepona.
https://sportindepth.com/index.php/...1-5-kilometers-a-week-during-winter-training/
Mutta kun tässä tapauksessa ei ole pohjia tehty, pohjalla on juuri ennen tätä rääkkiä syömishäiriötä ja kuvista sen näkee jokainen, homma on rakennettu savimaalle. Edelleen näkyy tämä tausta, ei syödä edes jouluna vanhempien luona jouluruokia, vaan omaa herkkupuuroa, vaikka kisoja ei ole lähimaillakaan. Kisojen jälkeen sama juttu, eli ei ihan normaalia touhaamista.
 
Jokaiselle toimii eri metodit toiset kasvaa tupla treeneillä, toiset DYHIT tyylillä 💁‍♂️ei ole oikeaa taikka väärää metodia kasvattaa lihaksia Vaan pitäis tehdä semmoisilla metodeilla mitkä sopii SULLE 😉 keskustelua aiheuttaa molemmat tavat mikä on hyvä ja tärkeää 😁
Kyllä. Tulokset ratkaisevat. Ei kait kukaan huuda 400kg vetäjällekään että treenaat väärin. Onhan tuo nähty että bodauksessa toimii hyvin erilaiset tyylit. Eroavat todella paljon toisistaan. Minua ei ainakaan kiinnosta miltä ohjelma näyttää paperilla. Vain käytäntö merkkaa.
 
Mä oon niin erimieltä tosta etteikö tätä hommaa vois harrastaa terveellisesti. Enkä usko olevani ainoa.

Totta kai voi HARRASTAA, ja jollain tasolla myös kilpailla terveellisesti.
Voi myös harrastaa terveellisesti vuori kiipeilyä, lumilautailua, mäkihyppyä, jääkiekkoa, bace hyppypyä, maraton juoksua, teline voimistelua, taitoluistelua jne. Jne.
Mutta siinä vaiheessa kun mennään kilpa tasolla huipulle, niin siinä on terveys ajattelu aika kaukana.
 
mutta omilla valinnoilla pystyy vaikuttamaan haittojen määrään.
Mä en oikeen saa kiinni siitä, että miksi tästä asiasta edes väitellään. Vai onko asia tosiaan niin mustavalkoinen, että "joko mennään kaikki urut auki, tai ei mennä ollenkaan!"? Tällä viittaan siis kommentteihin, joissa sanotaan "kun kehitystä kerran tulee, niin mitään ei kannata tehdä eri tavalla". Tekiks Dallas McCarver asiat just niin kun kannatti, koska kehitystä tuli? Ja disclaimerina en viittaa nyt Paulaan, vaan tohon ajatusmalliin.
 
Kuka Peter ?
Peter Wilenius, vaihtoi aikoinaan cbb yleiseen sarjaan ja voitti raskaansarjan SM. Aiheutti teollaan pahaa mieltä ja unettomia öitä joillekin, syytettiin maanpetturuudesta,rintamakarkuruudesta ym. On lopettanut kilpailun mutta herättää tunteita vielä.
 
Mä oon niin erimieltä tosta etteikö tätä hommaa vois harrastaa terveellisesti. Enkä usko olevani ainoa.
Mitä tarkoitat terveellisellä ? Horkka kilpa bodarin määrillä ei ole koskaan terveellistä. Harrastaa voi natunakin, mutta silloin kilpaillaan ihan muissa ympyröissä. Harrastaminen ja huipulla kilpailu ei ole sama asia. Se että joku body mestari on elänyt vanhaksi ei tarkoita että hän on harrastanut terveellisemmin kuin muut. Elinikään vaikuttaa geenit ja sairaudetkin. Ei pelkät body uran valinnat.
 
Olen edelleen eri mieltä asiasta mutta ei siitä sen enempää.
Eli oletko oikeasti sitä mieltä että bodifitnes/figure, On niitä todella harvoja lajeja joita voi aivan huipulle asti tehdä terveys aspekti maksimoiden, ilman että se aiheuttaisi mitään kuormitusta terveyteen?
Sori Nyt olet kyllä hieman kujalla vaikka luulisi, sinunkin asiasta jotain tietävän kun itsekkin kilpailet.
 
Mitä tarkoitat terveellisellä ? Horkka kilpa bodarin määrillä ei ole koskaan terveellistä. Harrastaa voi natunakin, mutta silloin kilpaillaan ihan muissa ympyröissä. Harrastaminen ja huipulla kilpailu ei ole sama asia. Se että joku body mestari on elänyt vanhaksi ei tarkoita että hän on harrastanut terveellisemmin kuin muut. Elinikään vaikuttaa geenit ja sairaudetkin. Ei pelkät body uran valinnat.

Eikä tässä keskustelussa tarvitse mukaan ottaa edes roinaamista, ei se naturaalleikkaan mitään terveys liikuntaa ole.
 
Mitä oon seurannut terveelliseltä toi touhu näyttää ruuat on kohdillaa kaikki makrot tulee puhtaasta ruuasta, treenitkin terveellistä vaikka 2krt päivässä, koska näytäis ettei yhtää sarjaa vedetä feilureen asti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom