Jos toi 2160h/v todella pitää paikkaansa niin se tarkoittaa 6h päivässä 365 päivää vuodessa. Tuossa ei ole siis yhtään lepopäivää. Jos viikossa olisi yksi lepopäivä niin päivittäinen treenimäärä nousisi jo 7 tuntiin!
Ja tässä ei ole huomoiitu sairaspäiviä, matkustuspäiviä (tyyliin sukulaisvierailu, ristiäiset ymv.), joita niitäkin nyt yleensä tulee, vaikkei kisaisi tai leireilisi ollenkaan. Kun kaikki tälläiset otetaan huomioon niin ollaan jo niin hurjissa päiväkohtaisissa treenimäärissä, että herää epäilys onko numeroissa reippaasti lapinlisää. No, ehkä Paula ei käy koskaan missään ja elää vain salireenille. Joka tapauksessa lukemat kuullosta älyttömille lajissa, jossa on tarkoitus kasvattaa lihasmassaa ja jossa levolla pitäisi olle tärkeä rooli.
Pro kortti noin muutoin ei todellakaan automaattisesti tarkoita, että asioita tehtäisiin fiksusti, kuten on valitettavasti päästy maailmalta todistamaan. Siinä maailmassa on turhankin tavallista, että lääkityksellä mahdollistetaan harjoittelu, jota ihmiskeho ei yksinkertaisesti ole suunniteltu kestämään. Kun tarpeeksi pistetään lääkkeitä kiertoon ja otetaan vielä erinäiset piristeet, unilääkkeet ymv. käyttöön, niin kyllähän sitä pystyy uskomattomiin suorituksiin ... mutta vain jonkun aikaan, joka jälkeen on laskun paikka.
Ja jottei synny väärinkäsitystä, niin tarkoitus ei ole väittää, että Paulalla on edellisestä kyse. Minä en hänestä tiedä mitään muuta kuin tästä ketjusta lukemani juorut, jotka voi olla soopaakin. Kommentoin vain numeroita.
Noin muutoin, Itse olen niin vanha papparainen, että omilla treenimäärilläni ei ole tässä kontekstissa mitään merkitystä.