FIGURE PRO Paula Ranta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Polvisiteet bodareilla on muutenkin ihan nurinkurinen ajatus, lisäksi niitä ei osata edes käyttää kun kääritään puolet reidestä ja iho vilkkuu välistä. Ja sitä näkee ihan ammattilaisbodareillakin. Lämppärit on sitä varten jos haluaa vähän nivelille suojaa, siteiden ainoa funktio on kyykätä isompi ykkösmaksimi. Hackissa tuskin loukkaantumisriskiä saa aikaan hurjastelemalla mutta väittäisin että aivan turhan iso kuorma palautumiselle jahdata kiloja sen sijaan että pumppaisi mahdollisimman pitkällä liikeradalla, jolla ne kintut varmasti paremmin kasvaisikin. Eikä ketään kiinnosta muutenkaan että mitkä on maksimit laitteessa tai missä tahansa kehonrakennukseen suunnatussa harjoitteessa, parempi vaan mitä vähemmällä selviää.

Kuminauhat hackissa on kyllä erittäin jees, mutta tosiaan vaan just sen verran että liikerata on tasavahvempi ja luontevampi eikä käy niin paljon polviin. Valtaosalle varmaan riittää pari punaista tai musta kumpparia kaksinkerroin taitettuna, niin että saa(ennemminkin joutuu) korkeintaan yhdet levyt heittää lisää. Ei ole mitään hyötyä laittaa leveitä kumiteloja niin että ne ylhäällä lerpattaa tuulessa ja alhaalla kuorma nollaantuu.
 
Mä nyt satun tietämään millä systeemeillä kisojen alla mennään, joten tää ei ole mitään paskanjauhantaa. Tossa on moni mimmi heittäny veivin viimeisten viikkojen aikana lähellä kisoja ja siellä on vedetty clenut, t3 ja furet, aika rankaksi käy keholle tommonen. Mikä sut fanipojan saa triggeröitymään mun viesteistä, näistä asioista tulee puhua, ku jengi ei tajua miten ihminen vedetään äärimmilleen ja millä keinoilla.

En ole fanipoika, mutta en sen enempää vihaajakaan. Kirjoituksistasi on käynyt selkeästi ilmi, että et ole pelkän instan varassa tietoinesi. Ja mut sai triggeröitymään toi "oletettavasti", jonka heitit clenuista ja t3:sta. Luulin, että viittaat siihen, että oletat näitä käytettävän. Mutta jos on parempaa tietoa ja siis viittasit oletettavasti -sanalla käsien tärinään niin tulkitsin asian väärin, my bad.

Jos triggerisi on herättää näistä keskustelua niin sitten olen tulkinnut väärin ja olet hyvällä asialla. (y)
 
Moni mimmi heittäny veivin?!
Ok, siitä olin tietoinen että entisiä ammattinodareita/voimailijoita kuolee silloin tällöin mutta tää oli ihan uusi uutinen.
Tarkottaa varmaan tätä ku youtubes on tää video siit jenkki valmentajaat joka määrää näit t3, clen jne lääkkeit isoi määriä. Tuskin suomalaisia tarkoittaa
 
En ole fanipoika, mutta en sen enempää vihaajakaan. Kirjoituksistasi on käynyt selkeästi ilmi, että et ole pelkän instan varassa tietoinesi. Ja mut sai triggeröitymään toi "oletettavasti", jonka heitit clenuista ja t3:sta. Luulin, että viittaat siihen, että oletat näitä käytettävän. Mutta jos on parempaa tietoa ja siis viittasit oletettavasti -sanalla käsien tärinään niin tulkitsin asian väärin, my bad.

Jos triggerisi on herättää näistä keskustelua niin sitten olen tulkinnut väärin ja olet hyvällä asialla. (y)
En mäkään vihaa tai ole mikään fani, mutta kyllähän Paula ja Arto Rantakokko ihan yleisesti on keskustelunaihe salipiireissä, tottakai tommonen ääripään treenailu puhuttaa ihmisiä ja aiheuttaa hämmennystä.. Kaikki nää tiedot on julkista tietoa, hän on itse kertonut IG:ssa kaikki nää jutut ja treenivideoista on voinut nähdä 600kg prässisarjat, vajaan 300kg hackisarjat, hoikan kondiksen ennen nykyistä valmennusta jne. Toki toi tän päiväinen käsitärinä oli mun omatulkinta, tuskin kisaa ennen clemppuja ja teekolmosta höllätään, nyt kun kaasutettujen kisoista puhutaan., eikä siinä enään kiovaa treeniäkään ollut alla. Kyllähän täällä käydään suoraa keskustelua esimerkiksi Bullin insuliinimääristä ammattilaisaikoina, Milosin valmennuksista jne..

Mulla ei ole kummempaa sisäpiiritietoa asioista, eli nää jutut on ollut kaikkien saatavilla.
 
Moni mimmi heittäny veivin?!
Ok, siitä olin tietoinen että entisiä ammattinodareita/voimailijoita kuolee silloin tällöin mutta tää oli ihan uusi uutinen.

Varmaan viitattiin siihen kun jenkeissä kuollu muutamia muijia ja lukemattomia saanu pysyvää damaa sydämeen ja munuaisiin ja muuhunki terveyteen lyhyessä ajassa tiettyjen valmentajien protokollilla.
 
Ensimmäistä kertaa näen, että sanasta ”työtön” on taivutettu adjektiivien vertailuasteet. Työtön, työttömämpi, työttömin. Hehe. Kieliopillisestihan se on kait ihan ok?
Väärinhän se on, mutta jokainen tajuaa siinä haettavan adjektiivin superlatiivin muotoa "kaikkein". Vittu kuunnelkaa "hesalaisten" teinien väärinpuhetta.... tai aikuistenkin..
 
Nimenomaan

Sillä ei ole mitään väliä mihin aikaan herää ja käy nukkumaan, kunhan herää jokapäivä samaan aikaan ja menee jokapäivä samaan aikaan nukkumaan. Silloin se rytmi ei ole sekaisin.

Unirytmi on sekaisin silloin kun heräät jokapäivä mihin aikaan sattuu ja menet nukkumaan milloin sattuu.
tälläkään ei loppupeleissä ole niin isoa merkitystä siinä vaiheessa kun oma hormonituotanto tulee ulkoisista lähteistä. Lihasten ja aivojen palautuminen tapahtuu ihan sama milloin herää ja käy nukkumaan kunhan nukkuu säännöllisesti riittävän verran joka vuorokausi.
 
Väärinhän se on, mutta jokainen tajuaa siinä haettavan adjektiivin superlatiivin muotoa "kaikkein". Vittu kuunnelkaa "hesalaisten" teinien väärinpuhetta.... tai aikuistenkin..
Kyllä se on ihan oikein minusta taivuttaa työttömin. Saatan vaikuttaa autistilta, mutten sitä ole pahasti.
 
tälläkään ei loppupeleissä ole niin isoa merkitystä siinä vaiheessa kun oma hormonituotanto tulee ulkoisista lähteistä. Lihasten ja aivojen palautuminen tapahtuu ihan sama milloin herää ja käy nukkumaan kunhan nukkuu säännöllisesti riittävän verran joka vuorokausi.

Siinä vaiheessa kun KAIKKI kropan hormoonit tulee ulkoisesti niin merkitys saattaa vähentyä, mutta testo ei vielä riitä kumoamaan vaikutusta.
 
tälläkään ei loppupeleissä ole niin isoa merkitystä siinä vaiheessa kun oma hormonituotanto tulee ulkoisista lähteistä. Lihasten ja aivojen palautuminen tapahtuu ihan sama milloin herää ja käy nukkumaan kunhan nukkuu säännöllisesti riittävän verran joka vuorokausi.

Mulla on malliesimerkki tutusta joka teki yövuorolisien perässä useamman kk pelkkää 22-06. Loppujen lopuks sano olevansa zombi. Ei ees treenannu ni pelkkää työtä ja nukkumista niin oli pakko lopettaa. Silmänympäryksetki oli tummat ku narkomaanilla. Yöllä valvominen kuormittaa ihan helvetisti enemmän ku mikään muu vaikka se olis jatkuvana. Ei ihmistä ole tehty valvomaan öisin
 
Mulla on malliesimerkki tutusta joka teki yövuorolisien perässä useamman kk pelkkää 22-06. Loppujen lopuks sano olevansa zombi. Ei ees treenannu ni pelkkää työtä ja nukkumista niin oli pakko lopettaa. Silmänympäryksetki oli tummat ku narkomaanilla. Yöllä valvominen kuormittaa ihan helvetisti enemmän ku mikään muu vaikka se olis jatkuvana. Ei ihmistä ole tehty valvomaan öisin

Itse tein vuosia välillä 3-vuoroa ja parin vuoden ajan pelkkää yötyötäkin, ei ollu vaihtoehtoja. Mulla ei nukkuminen edes onnistu päiväaikaan yhtään samoin kuin öisin. Lääkkeillä piti nukkua eikä tietenkään niissä unilääkkeissäkään suostuttu respaa kirjoittamaan minulle sopiviin, ainoastaan mirtatsapiiniin jossa oli mulla kauheet sivarit, tai siis ympärivuorokautinen väsymys/sumu. Treenaamaan pystyin ainoastaan aamulla heti vuoron jälkeen, muuten ei toivoakaan krapulaisen olon takia. Lopultahan oli siinä pisteessä, että muuttoa tehdessä nukahteli pystyyn, sairasteli jatkuvasti ja makas päivystyksessä verenpaineen heittelyn takia. Sitten päätin lähteä opiskelemaan, kun tuli seinä vastaan, enkä olis koulutustani vastaaviin hommiin ikinä työllistynyt kun olin tuloksetta yrittänyt jo kolmen vuoden ajan siinä vaiheessa. Nyt joudun harkitsemaan paluuta yötyöhön, mutta en sitä pelkästään tekis vaan minimimäärän esim. yrittäjyyden ohessa tarvittaessa. Toki kieltolaput löytyy lääkärin toimesta, mutta eipä noita lääkärintarkastuksia ole joka paikassa. On se sekin parempi kuin hektisessä henkisesti raskaassa kokoaikatyössä olla 1,5ke kk-palkalla. Oveltakin sais saman sentään puolella tuntimäärällä. Eikä olla koko ajan kyttäämässä mitä teet.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse tein vuosia välillä 3-vuoroa ja parin vuoden ajan pelkkää yötyötäkin, ei ollu vaihtoehtoja. Mulla ei nukkuminen edes onnistu päiväaikaan yhtään samoin kuin öisin. Lääkkeillä piti nukkua eikä tietenkään niissä unilääkkeissäkään suostuttu respaa kirjoittamaan minulle sopiviin, ainoastaan mirtatsapiiniin jossa oli mulla kauheet sivarit, tai siis ympärivuorokautinen väsymys/sumu. Treenaamaan pystyin ainoastaan aamulla heti vuoron jälkeen, muuten ei toivoakaan krapulaisen olon takia. Lopultahan oli siinä pisteessä, että muuttoa tehdessä nukahteli pystyyn, sairasteli jatkuvasti ja makas päivystyksessä verenpaineen heittelyn takia. Sitten päätin lähteä opiskelemaan, kun tuli seinä vastaan, enkä olis koulutustani vastaaviin hommiin ikinä työllistynyt kun olin tuloksetta yrittänyt jo kolmen vuoden ajan siinä vaiheessa. Nyt joudun harkitsemaan paluuta yötyöhön, mutta en sitä pelkästään tekis vaan minimimäärän esim. yrittäjyyden ohessa tarvittaessa. Toki kieltolaput löytyy lääkärin toimesta, mutta eipä noita lääkärintarkastuksia ole joka paikassa. On se sekin parempi kuin hektisessä henkisesti raskaassa kokoaikatyössä olla 1,5ke kk-palkalla. Oveltakin sais saman sentään puolella tuntimäärällä. Eikä olla koko ajan kyttäämässä mitä teet.

Juu ja ei se uni samanlaista ole jos pitää napilla laittaa silmät kiinni. Satunnaiset yöt menee niinku esim mulla on kerran 3 viikkoo 5 yötä (nekin putkeen) mut yhtää enempää kyllä ei tai käy kyllä raskaaks. 3-vuorotyötä kohta takana 11 vuotta
 
Tuo tehokkain nukkumisaikakin on yksilöllistä. Esim itselle sopii hyvin mennä aamulla nukkuun ja herätä päivällä. Jopa paremmin, kuin joku 22-06. Toiset taas ei yövuorossa saa päivällä nukuttua, kuin muutaman tunnin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom