FIGURE PRO Paula Ranta

Ongelma on mielestäni siinä, että kaiken netissä ja somessa tapahtuvan oikeasti negatiivisen ja henkilökohtaisuuksiin menevän epäasiallisen kommentoinnin osa somepersoonista on ottanut asenteen, että kaikki kriittinen kommentointi on jollain tavalla pahantahtoista, vaikka se olisikin perusteltua ja asiallista. Mitä nyt olen joidenkin fitnessnaisten sometilejä kurkannut, ilmiselvästi heillä on jonkinlainen keskinäisen kehumisen kerho. Eihän siinä mitään vikaa ole, mutta sitä perusteltuakin kritiikkiä olisi syytä osata ottaa vastaan.
Mikä on perusteltua kritiikkiä? Ranta on tekee asiat tavallaan ja ulkonäkö muuttuu. Täällä kehonrakennusfoorumilla ollaan huolissaan, kun joku rakentaa kehoaan. Eiköhän Ranta riskit tiedä, me ei taas tiedetä muuta kuin sen, minkä somesta näkee. Vaikea käsittää tätä negatiivisuutta. Mieskehonrakentajalle ei koskaan tule tällaista määrää kuraa, teki asiat miten tahansa. Paitsi jos ei kehity nopeasti, silloin tietenkin pädetään.

Ihanmini ei ole mihinkään muuhun ketjuun mitään kommentoinut, ainostaan jatkuvaa teinityttömäistä arvostelua Rantaa kohtaan. Samoin teki Oulunmurre. Oisko jopa samasta osoitteesta molempien viestit kirjoitettu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mutta sitä perusteltuakin kritiikkiä olisi syytä osata ottaa vastaan.
Äläpäs alas, se on sulla mielipide, ei mitään kritiikkiä. Te ette ymmärrä, että kritiikki on aivan eri asia. Jos mä sanon että musta on siisti väri ja sä että valkoinen, niin ne on mielipiteitä, sun vastine ei ole kritiikkiä.

Valokuvaaja julkaisee kuvan, jossa on talo ja kuu. Toinen kommentoi "kuva olisi parempi ilman kuuta". Valokuvaaja vastaa "ei mun mielestä" johon vastataan "etkö kestä kritiikkiä". Se on mielipide, ei mitään kritiikkiä. Täällä jokainen on olevinaan joku ultimaalinen taho, joka voi kutsua itseään kriitikoksi vaikka teillä on kaikilla vain mielipiteitä. Yksikään teistä ei ole edes koittanut vastaavia treenimääriä, niin millä vitun kikalla sitä nyt ollaan jakamassa kritiikkiä asiasta, josta ei ole itellä edes kokemusta?
 
Onhan noita hurjia treenimääriä ollut jo jossain Arskankin treeniviikoissa. Ja ehkä jopa vielä kovempia ja kauemmin kestäviä treenejä. Ylipäätään monessa lajissa yksilöt jotka päätyvät kovimmalle huipulle ovat tehneet äärimmäisiä juttuja. Keskivertojutuilla tulee lähinnä keskiverto tulos. Kestävyysurheilumaailmassa ollut myös muista poikkevilla tavoilla harjoittelevia. Kehonrakennuksessa myös vaikka Yates ja Savolainen taisivat tehdä omana aikanaan hommat erilailla kuin muut. Ja onhan tuo Paulakin kovaa tahtia kehittynyt. Kun Bull tai Wilenius teki isoja lihaskilomääriä parissa vuodessa niin ei kommentointi ollut tälläistä. Onko se tuo Paulan itsevarmuus omasta tekemisestä kuitenkin se mikä enemmän ärsyttää. Ja osa kertoo olevansa huolissaan toisen terveydestä. Mutta miten tuo eroaa niin monesta muusta extremelajista. Osa ihmisistä halunnut aina elää hetkessä ja pohtimatta liikaa mitä riskejä siinä tulee. Osa sitten kuolee matkan varrelle ja osasta tulee mestareja. Näin käy bodauksessa tai vaikka wingsuit-harrastuksessa.
 
Äläpäs alas, se on sulla mielipide, ei mitään kritiikkiä. Te ette ymmärrä, että kritiikki on aivan eri asia. Jos mä sanon että musta on siisti väri ja sä että valkoinen, niin ne on mielipiteitä, sun vastine ei ole kritiikkiä.

Valokuvaaja julkaisee kuvan, jossa on talo ja kuu. Toinen kommentoi "kuva olisi parempi ilman kuuta". Valokuvaaja vastaa "ei mun mielestä" johon vastataan "etkö kestä kritiikkiä". Se on mielipide, ei mitään kritiikkiä. Täällä jokainen on olevinaan joku ultimaalinen taho, joka voi kutsua itseään kriitikoksi vaikka teillä on kaikilla vain mielipiteitä. Yksikään teistä ei ole edes koittanut vastaavia treenimääriä, niin millä vitun kikalla sitä nyt ollaan jakamassa kritiikkiä asiasta, josta ei ole itellä edes kokemusta?
Okei. Sulla on kokemusta kovasta bodauksesta, joten olet oikeutettu kritiikkiin. Saat päättää, onko posia, negaa vai rakentavaa.

Puheiden mukaan ainakaan kukaan ei ole treenannut niin kovaa kuin sinä ja Peter aikoinaan. Kehittyikö Peter suunnitelmien mukaan niin lihasmassan, kuin kehonrakennusfysiikan suhteen?

Onko 21 boditreeniä + 7 aeroa viikossa vuoden jokaisena päivänä hyvä vai ei, ajatellen sitä urheilijalle parasta mahdollista kehitystä? Pl. ne kisaviikot. Sairaalaöillä tai silarileikkauksilla ei vaikutusta treenimääriin.

Parikymppinen urheijanainen kyseessä, dopingaineiden käyttö nähtävillä mielestäni selkeästi. Virilisaatio, ääni, hiusraja ym. Vahvan foundationpakkelin sekä filttereiden läpi näkyy myös.

Täällä on ollut paljon asiallista pohdintaa ja huolta. Ihan aiheesta. Paljon vähemmän on tota säälittävien runkkareiden huorittelua tms.

Paula sai mm. kritiikkiä kun flunssassa oli jumpalla. Miken logiikan mukaan jokainen kipeänä joskus ollut voinee antaa tästä kritiikkiä? Vielä jos on saliharrastaja. Ja vastaanotto oli "turhaa nillitystä". Ihan normaaliin maailmanaikaan ilman koronaakin on itsestäänselvää, ettei kipeänä mentäisi harjoittelemaan. Ja tapa jolla mainittiin oli vieläpä asiallinen, kunnioittava jopa.
 
Puheiden mukaan ainakaan kukaan ei ole treenannut niin kovaa kuin sinä ja Peter aikoinaan. Kehittyikö Peter suunnitelmien mukaan niin lihasmassan, kuin kehonrakennusfysiikan suhteen?
Jos me kilpaillaan kehonrakennuksessa muita vastaan ja tarkoituksena on voittaa kaikki muut ja saada kultamitali. Peter voitti kaikki muut ja sai kultamitalin. Tästä voimme päätellä, että se teki juuri oikein ja muut teki joko liian vähän, huonommin tai liian paljon. Piste. Marko Savolaisen sanoin "Jussi Hokkanen treenas pohkeita ihan päin vittua, mutta en mä voinut sille sitä sanoa kun sillä oli sairaan isot pohkeet".
 
Paula sai mm. kritiikkiä kun flunssassa oli jumpalla. Miken logiikan mukaan jokainen kipeänä joskus ollut voinee antaa tästä kritiikkiä?
Ei nyt tartte tyhmäksi heittäytyä, ihan varmaan ymmärsit mitä tarkoitin. Älä väkisin ala riitaa haastamaan kiitos.
 
Ihanmini ei ole mihinkään muuhun ketjuun mitään kommentoinut, ainostaan jatkuvaa teinityttömäistä arvostelua Rantaa kohtaan. Samoin teki Oulunmurre. Oisko jopa samasta osoitteesta molempien viestit kirjoitettu.
Uskomatonta! En kyllä hoksaa mikä kommentti on ollut lapsellinen. Löysin aikanaan Rannasta keskustelun täältä ja aloin sitä seuraamaan ja innostuin jopa kommentoimaan. Mielestäni olen pysynyt asialinjalla.

Ehkä sitten lapsellista oli tuo hämmästys naiselle kasvaneesta vehkeestä...
 
Jos me kilpaillaan kehonrakennuksessa muita vastaan ja tarkoituksena on voittaa kaikki muut ja saada kultamitali. Peter voitti kaikki muut ja sai kultamitalin. Tästä voimme päätellä, että se teki juuri oikein ja muut teki joko liian vähän, huonommin tai liian paljon. Piste. Marko Savolaisen sanoin "Jussi Hokkanen treenas pohkeita ihan päin vittua, mutta en mä voinut sille sitä sanoa kun sillä oli sairaan isot pohkeet".
Eli SM-kulta ja tavoitteet oli siinä?
Ei nyt tartte tyhmäksi heittäytyä, ihan varmaan ymmärsit mitä tarkoitin. Älä väkisin ala riitaa haastamaan kiitos.
En heittäydy tyhmäksi enkä haasta riitaa. Se oli kritiikkiä jota urheilija ei osannut ottaa vastaan, mistä judohemmo yleisesti puhui. Myöskään kyse ei ollut mielipiteestä. Mielipiteellä ja kritiikillä on ero, josta sinä puhuit - vaikka ei ihan ko. asiaan liittynytkään, mutta hyvä huomio.

Tämä on täysin omaa pohdintaani, mutta koska jätit vastaamatta kysymykseeni ketjun urheiljan treenitottumuksista, niin minun täytyy olettaa ettet itsekään täysin allekirjoita tätä tapaa, mutta ymmärrän kyllä samalla jos haluat jättää vastaamatta.
 
Uskomatonta! En kyllä hoksaa mikä kommentti on ollut lapsellinen. Löysin aikanaan Rannasta keskustelun täältä ja aloin sitä seuraamaan ja innostuin jopa kommentoimaan. Mielestäni olen pysynyt asialinjalla.

Ehkä sitten lapsellista oli tuo hämmästys naiselle kasvaneesta vehkeestä...
Ei ole uskomatonta, lue omat viestisi.
 
Onko 21 boditreeniä + 7 aeroa viikossa vuoden jokaisena päivänä hyvä vai ei, ajatellen sitä urheilijalle parasta mahdollista kehitystä? Pl. ne kisaviikot. Sairaalaöillä tai silarileikkauksilla ei vaikutusta treenimääriin.

Parikymppinen urheijanainen kyseessä, dopingaineiden käyttö nähtävillä mielestäni selkeästi. Virilisaatio, ääni, hiusraja ym. Vahvan foundationpakkelin sekä filttereiden läpi näkyy myös.

Täällä on ollut paljon asiallista pohdintaa ja huolta. Ihan aiheesta. Paljon vähemmän on tota säälittävien runkkareiden huorittelua tms.

Paula sai mm. kritiikkiä kun flunssassa oli jumpalla. Miken logiikan mukaan jokainen kipeänä joskus ollut voinee antaa tästä kritiikkiä? Vielä jos on saliharrastaja. Ja vastaanotto oli "turhaa nillitystä". Ihan normaaliin maailmanaikaan ilman koronaakin on itsestäänselvää, ettei kipeänä mentäisi harjoittelemaan. Ja tapa jolla mainittiin oli vieläpä asiallinen, kunnioittava jopa.
Minäkin olen treenannut flunssassa jos ei ole kuumetta, mitä sitten? Ja en siis korona-aikana kun ei voi tietää, tosin en ole paljoo kipee ollutkaan. Muuten koronalle voi haistattaa vitut, perusflunssa, jengi vaan koohottaa siitä kiimassa. Paulan valintoja kaikki, ei se sun perseeseen sustaa ole tökkimässä, miten sulle on vaikea ymmärtää, että ihmiset tekee ratkaisuja omasta näkökulmastaan, ei sun. Sun mielestä se on tyhmää, mutta mitä merkitystä sillä on kun se on vain sun mielipide. Normaalin väestön silmissä esim bodaus on tyhmää, mutta ei me väitetä läskien mielipiteistä. Joku käyttää filtteriä instassa, no onpas uutinen. Treenimäärät on selkeesti tuottanut loistavaa tulosta, Paula on kovemmassa kunnossa kun kukaan tässä ketjussa, että en mä alkais mitenkään kyseenalaistamaan niitä treenimääriä varsinkaan jos itse niin haluaa treenata. Enkä ymmärrä mikä ongelma osalle on tuo, antaa treenata, mitä kummallista siinä on?
 
Minäkin olen treenannut flunssassa jos ei ole kuumetta, mitä sitten? Ja en siis korona-aikana kun ei voi tietää, tosin en ole paljoo kipee ollutkaan. Muuten koronalle voi haistattaa vitut, perusflunssa, jengi vaan koohottaa siitä kiimassa. Paulan valintoja kaikki, ei se sun perseeseen sustaa ole tökkimässä, miten sulle on vaikea ymmärtää, että ihmiset tekee ratkaisuja omasta näkökulmastaan, ei sun. Sun mielestä se on tyhmää, mutta mitä merkitystä sillä on kun se on vain sun mielipide. Normaalin väestön silmissä esim bodaus on tyhmää, mutta ei me väitetä läskien mielipiteistä. Joku käyttää filtteriä instassa, no onpas uutinen. Treenimäärät on selkeesti tuottanut loistavaa tulosta, Paula on kovemmassa kunnossa kun kukaan tässä ketjussa, että en mä alkais mitenkään kyseenalaistamaan niitä treenimääriä varsinkaan jos itse niin haluaa treenata. Enkä ymmärrä mikä ongelma osalle on tuo, antaa treenata, mitä kummallista siinä on?
Flunssassa treenaaminen vaikuttaisi olevan äkkisilteen turhaa ja idioottimaista. Toki flunssan käsite on laaja, varmaan tarkoitit että nenä vuosi tms.

Ja ihan totta, ei kosketa meikäläistä millään mittarilla. On vaan mielenkiintoinen tyyppi, tekee käytännössä koko hereilläoloaikansa sisältöä instaan ja tässä sitä nyt oltais juttelemassa, keskustelufoorumilla.

Kovemmassa kunnossa kuin kukaan tässä ketjussa? Nyt varmaan puhutaan kehonrakennusmittariston kunnosta, valtaosa on sitä terveyspuolta yrittänyt tuoda esille esim. kireyden sijaan.
 
Toki flunssan käsite on laaja, varmaan tarkoitit että nenä vuosi tms.
Se määritellään jokaisen oman tuntemuksen mukaan. Jos tuntuu, että on tehoja treenata, niin sitten päättääkö meneekö. Jos heikottaa, niin ei toki salille, mutta jos nyt vähän yskittää tai nokka vuotaa, niin siinä on kuitenkin muuten ihan hyvät olot, niin salille vaan jos siltä tuntuu. Ei sinne kukaan halua mennä jos olo on ihan perseestä.
 
Se määritellään jokaisen oman tuntemuksen mukaan. Jos tuntuu, että on tehoja treenata, niin sitten päättääkö meneekö. Jos heikottaa, niin ei toki salille, mutta jos nyt vähän yskittää tai nokka vuotaa, niin siinä on kuitenkin muuten ihan hyvät olot, niin salille vaan jos siltä tuntuu. Ei sinne kukaan halua mennä jos olo on ihan perseestä.

Niin siis tämä Paulahan on yöllä lähtenyt ambulanssilla sairaalaan, nukkunut tunnin pari ja lähtenyt kyykkäämään. Tämän ihan itse instastooriin kertoi. Samoin selitti vähän aikaa sitten että maha on niin sekaisin ettei ruoka maistu ja koko ajan kummallinen olo, niinä päivinä treenasi täysin normaalisti. Ei ole ollut kyse siitä että pienessä nuhassa olis lähtenyt jumpalle.

Ja juu ei kuulu minulle. Olen myös rekisteröitynyt foorumille vain tämän ketjun vuoksi. Olen seurannut Paulaa instassa jo pitkään, koska kiinnostaa. Tottakai kiinnostaa noin ääripään touhu. En minä sitä järkevänä tai terveellisenä kyllä silti pidä.
 
Niin siis tämä Paulahan on yöllä lähtenyt ambulanssilla sairaalaan, nukkunut tunnin pari ja lähtenyt kyykkäämään. Tämän ihan itse instastooriin kertoi. Samoin selitti vähän aikaa sitten että maha on niin sekaisin ettei ruoka maistu ja koko ajan kummallinen olo, niinä päivinä treenasi täysin normaalisti. Ei ole ollut kyse siitä että pienessä nuhassa olis lähtenyt jumpalle.

Ja juu ei kuulu minulle. Olen myös rekisteröitynyt foorumille vain tämän ketjun vuoksi. Olen seurannut Paulaa instassa jo pitkään, koska kiinnostaa. Tottakai kiinnostaa noin ääripään touhu. En minä sitä järkevänä tai terveellisenä kyllä silti pidä.

Onhan tuo sairaan pakkomielteistä tekemistä, se nyt vaan on totta ja se on helppo todeta. Toisaalta omat on valinnat niin kauon kun ei muita niillä vahingoita, tietenki tuossa saattaa olla läheiset kauhuissaan, mutta minä en niihin kuulu. Edelleenki mielenkiintoista seurata mihin tämmöinen tosielämän koe johtaa, ajetaan rajotinta vasten kunnolla höyryt päällä! Itse kyllä syyllistyn useasti samaan, mutta se tulee huomattua ja osaan löysätä kaasua.
 
Äläpäs alas, se on sulla mielipide, ei mitään kritiikkiä. Te ette ymmärrä, että kritiikki on aivan eri asia. Jos mä sanon että musta on siisti väri ja sä että valkoinen, niin ne on mielipiteitä, sun vastine ei ole kritiikkiä.

Valokuvaaja julkaisee kuvan, jossa on talo ja kuu. Toinen kommentoi "kuva olisi parempi ilman kuuta". Valokuvaaja vastaa "ei mun mielestä" johon vastataan "etkö kestä kritiikkiä". Se on mielipide, ei mitään kritiikkiä. Täällä jokainen on olevinaan joku ultimaalinen taho, joka voi kutsua itseään kriitikoksi vaikka teillä on kaikilla vain mielipiteitä. Yksikään teistä ei ole edes koittanut vastaavia treenimääriä, niin millä vitun kikalla sitä nyt ollaan jakamassa kritiikkiä asiasta, josta ei ole itellä edes kokemusta?

Sovitaan sitten niin, että se on mielipide. Yhtä kaikki, somessa juttuaan esittelevän urheilijan, taiteilijan tms. pitäisi olla sen verran paksunahkainen, etteivät kaikki kommentit mene ihon alle. Kun kerran julkisesti somessa niin ahkerasti on, saa olla aika naiivi, jos olettaa kommenttien olevan vain hattaraa ja hohtoa. Henkilökohtaisuuksiin menevien kommentien jne. aiheuttaman mielipahan ymmärrän kyllä, mutta jos joku kyseenalaistaa treenijuttuja, ei siitä pitäisi itseensä ottaa. Kiittää vaan palautteesta tai heittää jotain kimiräikkösmäistä.
 
Yhtä kaikki, somessa juttuaan esittelevän urheilijan, taiteilijan tms. pitäisi olla sen verran paksunahkainen, etteivät kaikki kommentit mene ihon alle
Miksi pitäisi olla paksunahkainen? Siksikö, että kestäisi kaikkien elämänsä sankareiden dissaukset? Olisko kuitenkin niin, että pitäis ihmisiä pitäis kohdella vähän sillai kun haluaa itseään kohdeltavan, mutta ei päde kyllä netissä, tykitetään kaikki paska jonkun niskaan ja sitten selitetään miten itsessä ei ole mitään vikaa, vaan kohteella pitäis olla paksu nahka. Ai teidänkö takia niillä pitää olla paksu nahka? Mikä siinä ihon alle menemisessä on teille niin saatanan kiinnostavaa? Menee jos menee, mitä sitten? Aina kaikki muna pystyssä lässyttämässä miten jollain meni ihon alle unohtaen että se oli se tarkoituskin.

Mulla itellä on mennyt ihon alle vuosien aikana lukemattomat jutut, mutta mitä sitten, ei se mua kiinnosta, osa vain rinkirunkkaa sitten sille kun menee ihon alle kuin se olis jotenkin isokin juttu.

Tätä ei moni osaa ymmärtää kun eivät koskaan ole kohdanneet henkilökohtaista dissausta vuosia. Se on helppo sanoa että pitäis olla paksu nahka, no onko teillä?
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt tais tosiaan olla kyse siitä oikeasta asiallisesta kritiikistä ja huolestuneisuudesta eikä henkilökohtaisuuksiin menemisestä. Eli kun se asiallinenkin kritiikki otetaan vittuiluna/negaamisena/muna pystyssä lässyttämisenä/rinkirunkkaamisena tai kateellisen läskin huuteluna tms. Tietenkään ei tarvitse sietää mitään huorittelua mutta kyllä asiallinen kyseenalaistaminen jne. pitäisi kyetä ottamaan vastaan ilman mielensäpahoittamista.
Esim just tuo sairaalareissun jälkeinen treenaaminen vähillä yöunilla, niin kyllä siihen useampi otti ihan asiallisesti kantaa ilman mitään vittuiluja.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom